וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי אוזן בפודקאסט "הפודיום": "ואן ליוון לא נתן לי להתבטא"

מאמן הנוער של מכבי פתח תקוה הגיע לפודקאסט "הפודיום" והסביר מדוע התפטר ממכבי תל אביב: "ואן ליוון הפך אותי לאיש כדורגל טוב יותר, אבל אני לא מסכים עם דרכי הניהול שלו. הרגשתי חנוק ומסורס". וגם: סיכום השבת והכרזה - כשאאמן בוגרים, לא אפרשן

אורי אוזן. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
הגיע ל"פודיום". אוזן/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

אורי אוזן, מאמן הנוער של מכבי פתח תקוה, התארח היום (ראשון) בפודקאסט "הפודיום". בין סיכום השבת לעתידה של הפועל תל אביב התייחס אוזן גם לעזיבת מחלקת הנוער של מכבי תל אביב, לעתידו כמאמן-פרשן, לעתיד מחלקות הנוער על רקע ה"שחרורים" במכבי חיפה ועל הקושי בבית"ר.

להאזנה במכשירי אייפון/אייטונס

ציטוטים נבחרים

על הערב המרגש של הפועל תל אביב אתמול במושבה:

"הקהל של הפועל תל אביב חתום בעיקר על רגעים טובים. כשחקן תמיד היה לי כיף לבוא לבלומפילד ולשמוע את השירים של הקהל של הפועל. היו להם את השירים הכי יפים. אפילו אם אתה אוהד מכבי או בית"ר, עמוק בפנים, זה אחד הרגעים הקשים של הכדורגל הישראלי".

מדוע התפטר ממחלקת הנוער של מכבי תל אביב:

"מינו את פטריק ואן ליוון להיות מנהל מקצועי, ומהרגע הראשון הגישה היתה מאוד קשוחה, נקרא לזה מתנשאת אפילו. הוא בא עם סוג של "My way or the high way". באיזשהו מקום, הוא לא נתן לי אפילו מעט להתבטא. התקשורת האישית שלנו היתה מצוינת, היינו מאוד קרובים, מדברים כל יום בטלפון, אבל באתי לנוער כדי להתפתח מקצועית ולהיות מאמן בוגרים. והרגשתי שאני לא מתפתח מקצועית כי אני לא מביא מעצמי כלום. אין לי בעיה עם מסגרת, אין לי בעיה עם שיטת משחק קבועה… גם הקטע של הווידאו נלקח מהמאמנים והוצא החוצה, הקטע הפיזיולוגי נלקח מהמאמנים והוצא החוצה. בקיצור, הרגשתי חנוק. מאוד אהבתי את הילדים וזה מה שהחזיק אותי עד 7 בספטמבר. עבודה במחלקת נוער זה הדבר הכי טוב שעשיתי בחיים, והילדים גם גרמו לי לבכות כשעזבתי, אבל לא היתה לי ברירה…

"הוא [ואן ליוון] הפך אותי למאמן הרבה יותר טוב, לאיש כדורגל הרבה יותר טוב. אני לא מסכים עם דרכי הניהול שלו, עם הדרך בה הוא מדבר ומתייחס, קצת מתנשא, אבל זה הסגנון שלו. יש לו הרבה דברים טובים שהביא, המסגרת הנוקשה, זה שכולם משחקים באותה שיטה - זה בסדר גמור. אבל התפתחות של מאמן היא גם לעשות סוג של ניסוי וטעיה. לבנות את האימונים, בתוך המסגרת לקבוע תרגילים, אבל גם זה לא היה. וכשזה התחיל להגיע להרכבים, פה זה היה קו אדום. הרגשתי מסורס - שאני רוצה לתת את כל כולי ולא יכול. הרגשתי אפילו רדוף. גם תפישת הכדורגל שלי שונה משלו. הוא הבוס, אז באתי ואמרתי 'עשיתי מה שאתה רוצה, ראיתי שאני לא יכול. בוא ניפרד כידידים'. ואכן נפרדנו כידידים".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
פטריק ואן לוובן המנהל המקצועי של קבוצות הנוער של מכבי תל אביב. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
"גישה קשוחה ומתנשאת". ואן ליוון/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

על השימוש של קבוצות הבוגרים בתוצרי מחלקות הנוער (על רקע ה"שחרורים" במכבי חיפה):

"זה צריך להשתנות. אם אנדרלכט לקחה אליפות עם שחקני נוער וצעירים… צריך לעבוד אחרת במחלקת נוער, צריך מתקנים, צריך לשלם יותר למאמנים כדי למשוך מאמנים איכותיים, ואז הם יהנו יותר מבוגרים. למכבי חיפה יש שחקנים מצוינים במחלקת הנוער, המון כישרונות, חיפה שולטת בצפון. לכל מחלקות הנוער הגדולות יש שחקנים טובים ואפשר לשלב אותם לאט לאט".

על היותו מאמן-פרשן והעתיד התעסוקתי:

"אחת הסיבות שעזבתי את מכבי היתה כי חששתי שכשיראו את הקבוצה משחקת ככה וישמעו אותי בטלוויזיה יגידו 'על מה הוא מדבר?!'. מאמני נוער צריכים עוד עבודה כי מבחינה כלכלית מאמן נוער לא יכול לפרנס משפחה, לצערי. המקצוע העיקרי שלי יהיה מאמן, ואני מבטיח ומתחייב: כשאני אהיה מאמן בוגרים אפרד [מתפקיד הפרשן] בצער רב".

orenjos@walla.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • אורי אוזן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully