וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלם העתיד של ריאל, הפספוס של ברצלונה: תגליות חצי העונה באירופה

22.12.2016 / 13:15

הגרסה הצרפתית של דונארומה, המגן הבא של יובנטוס, שר ההגנה בן ה-17. דקו האפריקאי, הסחורה החמה בסרייה A והתיקון של השוביניסט הגרמני. 11 הצעירים שפרצו בחמש הליגות הבכירות

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: ההצגה של סנדרו ראמירס מול לגאנס

* ברשימה רק שחקנים מחמש הליגות הבכירות באירופה (אנגליה, ספרד, איטליה, גרמניה וצרפת)

אלבן לאפון - טולוז

חאתם בן ארפה שחקן ניס כובש מול אלבן לאפון שוער טולוז. AP
מנהיג ההגנה, כבר בגיל 17. אלבן לאפון/AP

הגרסה הצרפתית לג'אנלואיג'י דונארומה. בעונה שעברה, בגיל 16 ו-10 חודשים, אלבן לאפון הפך מהשוער החמישי של טולוז לשוער הצעיר בתולדות הליגה הצרפתית והיה שותף למסע ההינצלות ההירואי. את העונה הזו הוא כבר פתח כשוער הראשון בקבוצה עם הסגל הכי צעיר בחמש הליגות הבכירות, והוא לא מפסיק להשתפר. השוער הגבוה (1.93 מטרים) הצטיין בניצחון הסנסציוני על פריס סן ז'רמן, שמר על רשת נקייה בחמישה משחקים ולא החמיץ אפילו דקת ליגה אחת. "חשבתי שהוא צעיר מדי ולא אוכל לשרוד איתו בליגה, אבל הוא הדהים אותי והוכיח שטעיתי", הודה המאמן פסקל דופרא. "עכשיו הוא כבר מנהיג ההגנה שלנו. הילד הזה יגיע רחוק מאוד". ארסנל ויובנטוס כבר שמו עין על הבן של חברת הפרלמנט מבורקינה פאסו, שעוד לפני כן יצטרך לבחור איזו נבחרת לייצג.

פול לירולה - ססואולו

פול לירולה שחקן ססואולו כובש מול יאגו הררין שוער אתלטיק בילבאו. GettyImages
הצטיין בליגה האירופית. פול לירולה/GettyImages

בעקבות מכת הפציעות בהגנת יובנטוס ובעיקר ההיעדרות הממושכת של דני אלבס, עלה שם מפתיע כמועמד לצירוף בזק. זה היה שמו של פול לירולה, המגן הקטלאני בן ה-19 שנשלח לשתי עונות השאלה בססואולו. השחקן שגדל באספניול ונרכש על ידי יובנטוס ב-2015 (העדיף אותה על פני ברצלונה ומנצ'סטר סיטי) לא קיבל את הקריאה בינתיים, אך לאור היכולת המרשימה שלו העונה זה ככל הנראה יקרה בקיץ. למרות ההדחה של קבוצתו בשלב הבתים, לירולה נבחר ל-11 המצטיינים של הליגה האירופית, שם פתח את הקמפיין עם שער סולו מרהיב לרשת אתלטיק בילבאו. היה זה שער ראשון שלו בקריירה ושער היסטורי של ססואולו הצנועה במסגרת אירופית. פרט לשש הופעות בשלב הבתים, לירולה הוסיף 10 משחקים בסרייה A. לצד פעולות התקפיות נהדרות, כיאה למי שגדל כשחקן כנף, הוא אמנם חשף ליקויים בחלק ההגנתי, "אבל הפוטנציאל גדול", טען גם מסימיליאנו אלגרי. דני אלבס החדש?

מלאנג סאר - ניס

מונס דאבור שחקן רד בול זלצבורג (במרכז) ומעליו מלאנג סאר שחקן ניס. רויטרס
הנער עם הכי הרבה דקות באירופה. מלאנג סאר מעל מונס דאבור/רויטרס

כולם מדברים על מריו באלוטלי ועל הכישרונות ההתקפיים האחרים שהובילו את ניס לחצי עונה מדהימה, אבל מי שם לב לכך שהפתעת העונה בצרפת עשתה זאת עם ילד בן 17 במרכז ההגנה? מלאנג סאר, יליד ינואר 1999, הוצב בהרכב של ניס במחזור הפתיחה מול ראן, עוד לפני שדאנטה חתם. בדקה ה-60 של הופעת הבכורה, במשחק שהוקדש לזכר הרוגי הפיגוע בעיר, הוא כבש את שער הניצחון המרגש. מאז לא זז מההרכב. מבין שחקני השדה, הוא בן-העשרה עם הכי הרבה דקות באירופה, והוא גם שיחק יותר מכל אחד אחר בניס. "מלאנג הוא כמו הבן שלי", פרגן השותף דאנטה. "הוא חזק, חכם ואתלט נהדר. יש לו פוטנציאל ענק". ניס, אליה הצטרף בגיל 5, מיהרה להחתים אותו על חוזה חדש בעקבות לחץ מצד צ'לסי וארסנל. סעיף השחרור עומד על 50 מיליון יורו.

חסוס ואייחו - איינטרכט פרנקפורט

חסוס ואייחו שחקן איינטרכט פרנקפורט (משמאל) עם מרקו פביאן. GettyImages
זידאן מחכה לו. חסוס ואייחו, משמאל, עם מרקו פביאן/GettyImages

הוא רק בן 19, שחקן מושאל, אבל כמה וכמה פרשנים בגרמניה מגדירים אותו כהחתמת העונה בבונדסליגה. כחלק ממדיניות ההשאלות החדשה של פרנקפורט, חסוס ואייחו הגיע בקיץ מריאל מדריד יחד עם הקשר עומאר מסקארל, הוכיח בגרות מרשימה ואפשר למאמנו ניקו קובאץ' לעבור לשיטה של שלושה בלמים. "מעולם לא חוויתי שחקן כזה - לא כמאמן ולא ככדורגלן", החמיא קובאץ'. "הוא משחק כאילו הוא בן 30, כל כך חזק מנטלית ומרוכז בעבודה שלו. אין מספיק סופרלטיבים להגדיר אותו. הבלם הספרדי הצטיין נגד דורטמונד וסייע לפרנקפורט לשמור שבע פעמים על רשת נקייה ב-16 המשחקים בהם שותף ולקבוע שיא מועדון של 12 ספיגות בלבד עד כה. בתווך, גם עלה עם ספרד הצעירה ליורו 2017 ושיפר את סיכויי חזרתו לאלופת אירופה שרכשה אותו מסראגוסה תמורת 5 מיליון יורו ב-2015. פרנקפורט כבר ביקשה להאריך את ההתקשרות, אך במדריד הבהירו: זינדין זידאן רוצה לראותו קודם באימוני טרום העונה. בלם העתיד של הבלאנקוס.

תיאו הרננדז - אלאבס

תיאו הרננדז במדי אתלטיקו מדריד. GettyImages
יחזור למדים של אתלטיקו? תיאו הרננדז/GettyImages

הבן השני של ז'אן פרנסואה הרננדז חווה את עונת הפריצה, רק לא בוויסנטה קלדרון. את לוקאס הרננדז, הבלם הצרפתי של אתלטיקו מדריד, זכינו להכיר בשלבי ההכרעה של העונה שעברה. עכשיו הגיע תורו של האח הצעיר, מגן שמאלי בן 19 שהגיע אפילו לפני לוקאס לאתלטיקו ומשחק עמו בנבחרת צרפת עד גיל 21, אך נשלח לעונת התחשלות בשורות העולה החדשה אלאבס. אוהדי הקולצ'ונרוס התלהבו מהופעה מלאת ביטחון שלו בניצחון המדהים בקאמפ נואו, ולאחר מכן ראו אותו מבשל בהפסד לריאל מדריד וחורך את האגף במשחקים רבים. הרננדז נבחר למצטיין נגד דפורטיבו לה קורוניה וגם מול בטיס במחזור הקודם, וסייע לאלאבס לשמור על שער נקי בשישה משחקים. המגן שנולד במארסיי אמנם מפגין התלהבות יתר (ספג כרטיס אדום וחמישה צהובים העונה) אך זה לא מנע ממנו להפוך לשחקן הרכב על חשבון ראול גרסיה ולהיבחר לאחד הצעירים המצטיינים בחצי העונה בלה ליגה.

נאבי קייטה - ר.ב. לייפציג

נאבי קייטה שחקן ר.ב. לייפציג. GettyImages
"דקו האפריקאי". נאבי קייטה/GettyImages

רבים הרימו גבה כאשר רלף רנגניק החליט להוציא 15 מיליון יורו על שחקן בן 21 שזכה עם זלצבורג בשתי אליפויות בבונדסליגה האוסטרית. חצי שנה אחרי העסקה הפנים-תאגידית הזו, נאבי קייטה הוא אחד מכוכבי הבונדסליגה הגרמנית. בניגוד לטימו ורנר וצעירים אחרים שכבר זכו להכרה בגרמניה לפני ההצטרפות ללייפציג, קייטה היה צריך להוכיח שהוא מתאים לרמה ובעיקר שהוא שווה את הכסף. תוך זמן קצר, הוא גרם לכולם להבין שלייפציג מצאה תואם אנגולו קאנטה והשווי שלו רק האמיר. הקשר הגינאי מחלץ כדורים ברחבה שלו, בונה התקפות, מספק מסירות ארוכות מדויקות שזיכו אותו בכינוי "דקו האפריקאי", רץ ללא הפסקה וגם כבש כבר ארבעה שערים ובישל עוד שניים בעונת הבכורה המסחררת של לייפציג. סופרסטאר בהתהוות.

פרנק קסייה - אטאלנטה

פרנק קסייה שחקן אטאלנטה. GettyImages
פנדליסט מדופלם. פרנק קסייה/GettyImages

רוברט פרננדס, המנהל הספורטיבי של ברצלונה, הגיע בחודש שעבר לברגמו וראה את הכישרון בן ה-20 מחוף השנהב לוקח אחריות בדקה האחרונה ומנצח את רומא מהנקודה הלבנה. באותו רגע, המחיר של פרנק קסייה קפץ ל-27 מיליון יורו, כשהשחקן עצמו מדבר על החלום ללבוש את החולצה של מנצ'סטר יונייטד ונמצא במעקב של כל יתר האנגליות ושל יובנטוס, חצי שנה בלבד אחרי שעוד שיחק בצ'זנה מהסרייה B. השער הזה הצטרף לארבעה שהבקיע קסייה בשלושת מחזורי הפתיחה במדי אטאלנטה, ואמש הגיע עוד אחד, אך לא הכיבושים הם העיקר. במקביל לפריצה של צעירים מקומיים כמו מתיאה קלדרה ורוברטו גליארדיני, קסייה הפך לאחד הקשרים המרכזיים הדומיננטיים בסרייה A ולסחורה חמה ביבשת. אחרי שיסיים ללמוד את אומנות הטקטיקה האיטלקית, ימשיך לתחנה הבאה.

הארי ווינקס - טוטנהאם

הארי ווינקס שחקן טוטנהאם. GettyImages
חיכה שנתיים וחצי להזדמנות הזו. הארי ווינקס/GettyImages

לפרמיירליג יש רק נציג אחד (מרכוס רשפורד) בין 100 בני העשרה עם הכי הרבה דקות משחק באירופה, תגלית העונה הוא בכלל ויקטור מוזס בן ה-26 ומיקאיל אנטוניו הוא השחקן המשתפר עד כה. ככה זה בליגה עתירת כוכבים ושחקני רכש יקרים. ובכל זאת, צריך נציג. אז הארי ווינקס הוא הנבחר. קשר הנבחרת הצעירה של אנגליה חגג את הבכורה שלו בהרכב טוטנהאם עם שער בדרבי הדרמטי מול ווסטהאם (2:3) וגם הספיק לרשום ארבע הופעות בליגת האלופות, שם הצטיין ב-1:3 על צסק"א מוסקבה עם 123 נגיעות בכדור. אחרי שנתיים וחצי בהן התאמן עם הסגל הבכיר, ווינקס לקח את ההזדמנות והפך לתגלית השנתית של מאוריסיו פוצ'טינו, שמצא עוד קשר אנגלי שיכול להשתלב במשחק המסירות של התרנגולים. חוזה חדש כבר יש, בקרוב כנראה גם זימון לנבחרת אנגליה.

מנואל לוקאטלי - מילאן

מנואל לוקאטלי, מילאן. GettyImages
התקווה הגדולה של מילאן. מנואל לוקאטלי/GettyImages

למשחק הצמרת מול רומא בשבוע שעבר, עלתה מילאן עם שבעה שחקנים תוצרת איטליה ועוד מתאזרח, מתוכם ארבעה בוגרי מחלקת הנוער של המועדון. רומא, עם דניאלה דה רוסי כנציג האיטלקי היחיד שלה, אמנם ניצחה 0:1, אך הרווח העתידי הוא של הרוסונרי. והכישרון העולה הפעם, אחרי הפריצה של דונארומה בעונה שעברה, הוא מנואל לוקאטלי. הקשר בן ה-18 הפך לשחקן הרכב אצל וינצ'נזו מונטלה בעקבות הפציעה של ריקרדו מונטוליבו וגם כבש פעמיים - שער בכורה נהדר נגד ססואולו ושער ניצחון מרהיב לרשת של ג'אנלואיג'י בופון. למרות הנסיגה ביכולת במשחקים האחרונים, במילאן מתלהבים מהאישיות של לוקאטלי ורואים בו שחקן מפתח בתקומה של המועדון. הקפטן העתידי?

קרם דמירבאי - הופנהיים

קרם דמירבאי שחקן הופנהיים לפני חואן ברנאט שחקן באיירן מינכן. GettyImages
האיש היצירתי של הופנהיים הבלתי מנוצחת. קרם דמירבאי/GettyImages

זינדין זידאן ויוליאן נאגלסמן הם שני המאמנים היחידים שעדיין לא הפסידו העונה בליגות הבכירות של אירופה. בכל הקשור לריאל מדריד עוד יש הגיון, אבל הופנהיים?! הקבוצה מצמרת הבונדסליגה מגלה אופי לאורך כל העונה, מסתמכת על הגנה קשוחה בראשות ניקלאס זולה הנהדר (בן 21, אך כבר בעונתו הרביעית בבונדסליגה) ומקבלת שערים מסנדרו ואגנר, אבל האיש היצירתי שלה הוא קרם דמירבאי. הקשר ממוצא טורקי גדל בשאלקה, שיחק במילואי דורטמונד וניסה לפרוץ בהמבורג, אבל הופיע רק שלוש פעמים בבונדסליגה ונאלץ לרדת ליגה. אחרי עונה טובה בדיסלדורף (וגם שערורייה תקשורתית בעקבות התבטאות סקסיסטית כלפי שופטת) הגיע המעבר להופנהיים, שנתנה לו את הבמה. מעמדתו במרכז השדה הצליח הקשר בן ה-23 לכבוש שלושה שערים (כולם בחוץ, כולל נגד באיירן), לבשל ארבעה (גם נגד המבורג שמכרה אותו בקיץ) ולסיים ארבע פעמים כשחקן המצטיין, כשרק פציעה עצרה אותו מעט. עוד פספוס לאוסף של המבורג.

סנדרו ראמירס - מלאגה

סנדרו שחקן ברצלונה חוגג. AP
ברצלונה מודה בטעות? סנדרו ראמירס/AP

בזמן שברצלונה עדיין מחכה לשער הראשון של פאקו אלקאסר, החלוץ הצעיר ששחררה ללא תמורה למלאגה דווקא עושה חיל ומדורג שני בין הכובשים הספרדים בלה ליגה. מדובר בסנדרו ראמירס בן ה-21, שהבקיע פעמיים ב-145 דקות במדי האלופה ב-2014/15, אך לא קיבל מספיק הזדמנויות בעונה שעברה ונאלץ לעזוב. במלאגה יש לו מקום של קבע בהרכב ועד כה הוא מצא את הרשת שבע פעמים, כולל הפתעה: שלושה שערים בבעיטות חופשיות (יותר מכל אחד אחר בליגה). החלוץ הצעיר מצליח להיות דומיננטי בקבוצה צנועה, מרתק הגנות ומנצל מצבים באחוזים גבוהים. טוטנהאם, שלא הצליחה לשכנע את ברצלונה למכור לה את סנדרו בינואר האחרון, מתכוונת לנסות שוב בחלון הקרוב וגם בקטלוניה כבר יש המודים כי מיהרו מדי לשחררו. ככה זה כשאתה כובש יותר מניימאר, בנזמה, גמיירו וגריזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully