וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טור כריסטיאן קרלסן בראיון: "רוצים את הישראלים הבכירים אצלנו"

רכש בינואר? "רק אם יהיה להיט". השחקן הישראלי? "טכני ומלא כריזמה". באר שבע? "השראה". ג'ורדי? "לא רואה סיבה שנהיה בקשר". הקהל? "מחזה יוצא דופן". התקשורת? "יש גם בולשיט". החלק הראשון מתוך הראיון המיוחד עם טור כריסטיאן קרלסן, המנהל הספורטיבי של מכבי חיפה

טור כריסטיאן קרלסן מנהל מקצועי מכבי חיפה. ג'יני
"בכל שנותיי בכדורגל לא נהניתי כפי שאני נהנה במכבי חיפה". טור כריסטיאן קרלסן/ג'יני

הסטיגמה היא שהסקנדינבים קרים, גם על טור כריסטיאן קרלסן כבר אמרו את זה. אבל המנהל הספורטיבי הנורבגי של מכבי חיפה לבבי, מרבה לחייך ובאמת נהנה בישראל. "אני חייב לציין שב-20 שנותיי בכדורגל, לא נהניתי כפי שאני נהנה במכבי חיפה - מהעבודה, מהאנשים, מהחיים", מדגיש קרלסן בראיון מקיף לוואלה! ספורט. "אחרי חצי שנה כאן, אני מבין שעברנו מסע. אנחנו בנקודת ציון מסוימת זה הזמן להשיב לשאלות".

אז שאלנו.

והנה החלק הראשון של הראיון. בחלק השני, שיתפרסם מחר, מסביר קרלסן את מהות התפקיד, מדבר על העתיד של מכבי חיפה ומתייחס למה שבאמת קרה עם רוני לוי.

טור כריסטיאן קרלסן  עם יעקב שחר נשיא מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
"לא רואה שינויים גדולים בינואר". טור כריסטיאן קרלסן עם יעקב שחר/אדריאן הרבשטיין
"יש הרבה ישראלים טובים, אבל המובילים שבהם יוצאים לחו"ל, כמו שחקני הנבחרת. אנחנו רוצים את הישראלים הטובים, רוצים להתחרות עליהם ושלושה או ארבעה מהם כבר אצלנו, אבל לא נוכל לחזור לימים בהם למכבי חיפה היו שמונה או תשעה שחקנים נבחרת"

מהי מדיניות הרכש שלך?

"אני חושב שיש לנו סגל טוב. אם נביא מישהו בינואר, זה יהיה רק שחקן שאנחנו מאמינים שיוכל להוות שדרוג מובהק לעומת הקיים. אני אעדיף להשקיע יותר כסף עבור מישהו שאדע שיהיה להיט כאן, מישהו שיוכל לספק תוצאות מיידיות. אני לא רואה שינויים גדולים בינואר, כל עוד לא נסבול מפציעות. כל קבוצה זקוקה ליציבות והמשכיות, לא להגיע למצב שמחליפים חמישה שחקנים בינואר ו-10 בקיץ. אני חושב שדיברתי על כך במסיבת העיתונאים הראשונה: ראיתי במשרדים תמונה של הסגל מלפני שנתיים, ואני חושב שאולי נשארו חמישה מתוך 25. זה לא טוב. אתה צריך בסיס, אי אפשר לבנות קבוצה חדשה כל שנה. אני מדבר עם המאמן מדי שבוע ואנחנו עוקבים אחרי התקדמות השחקנים, וככל שהזמן חולף אנחנו מאמינים יותר בתהליך שלנו. אנחנו גם מבינים שאם נעשה שינויים, הם יהיו קוסמטיים בלבד".

ג'ורדי קרויף, לדוגמה, התמקד בתחילת הדרך בהחזרת ליגיונרים ובקיץ האחרון שינה כיוון להבאת זרים יקרים. מה העמדה שלך?

"אם יש שחקנים ישראלים בחו"ל שמבחינת עיתוי ומקום יהיו זמינים ויביעו רצון להצטרף, ננסה להביא אותם. כמו רועי קהת למשל, שהוא שחקן נהדר ובחור מצוין שמביא כל כך הרבה אישיות למתחם האימונים. יש הרבה ישראלים טובים, אבל המובילים שבהם יוצאים לחו"ל, כמו שחקני הנבחרת. אנחנו רוצים את הישראלים הטובים, רוצים להתחרות עליהם ושלושה או ארבעה מהם כבר אצלנו, אבל לא נוכל לחזור לימים בהם למכבי חיפה היו שמונה או תשעה שחקנים נבחרת. זה כבר לא ריאלי. אני לא חושב שהם ימהרו לחזור, אבל אם ירצו, שחקנים כמו עומר דמארי, בירם כיאל ותומר חמד תמיד יתקבלו בברכה אצלנו".

נתת את רועי קהת כדוגמה מוצלחת. אתה יכול לאפיין את השחקן הישראלי לעומת זה האירופי?

"מה שאני אוהב בכדורגלנים הישראלים זה שהם חזקים מאוד מבחינה טכנית לעומת השחקן הממוצע באירופה. רוב השחקנים שלנו - גילי, אלירן, רועי - מאוד טובים מבחינה טכנית. לשחקן הישראלי יש גם קצת טמפרמנט, וזה דבר שאני אוהב. יש להם כריזמה, כיף להיות בחברתם, יש להם אישיות. אני חושב שיש לנו תמהיל טוב בקבוצה. צעירים מעניינים בסביבות גיל 20, ישראלים מובילים שזה עתה הזכרתי וכמה זרים דומיננטיים. זו הליבה שאנחנו רוצים לשמור עליה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
רועי קהת מוצג כשחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
"מביא כל כך הרבה אישיות למתחם האימונים". רועי קהת/אדריאן הרבשטיין
"דיברתי עם מרטין ביין לפני שהוא עזב לסנדרלנד והייתה לנו שיחה טובה על ישראל. אני חושב שהם עשו עבודה טובה במכבי תל אביב. פרט לכך, לא הייתה לי סיבה להיות איתם בקשר"

מכבי תל אביב שילמה 3.5 מיליון יורו על וידאר קיארטנסון ושברה את שיא ההעברות בישראל. מה דעתך על הסכומים הללו?

"לא אכנס לכיס של אחרים. זכותם להוציא, זה תלוי בהם. אותי מעניינת מכבי חיפה. אנחנו תמיד ניצמד לתקציב שלנו, לא נבזבז רק כי אחרים עושים את זה. לא נחרוג מהתקציב שלנו למען שחקן אחד".

אתה נמצא בקשר עם ג'ורדי קרויף?

"קודם כל, אני לא רואה סיבה שנהיה בקשר. דיברתי עם מרטין ביין לפני שהוא עזב לסנדרלנד והייתה לנו שיחה טובה על ישראל. אני חושב שהם עשו עבודה טובה במכבי תל אביב. פרט לכך, לא הייתה לי סיבה להיות איתם בקשר. אני יודע שהמועדון היה איתם בקשר ברמות מסוימות, לא מעבר. אני לא יודע איך הוא עובד אז אין לי אפשרות להשוות, אבל הוא בטח עושה משהו נכון כי התוצאות מדברות בעד עצמן. הוא הביא מאמנים טובים, שחקנים טובים ויצר מועדון מצליח".

אתה חושב שזה הכיוון אליו צריך ללכת הכדורגל הישראלי - מנהל ספורטיבי זר?

"זה תלוי במבנה ובצרכים של כל מועדון. אני רואה למשל את הפועל באר שבע מצליחה יפה מאוד בלי מנהל ספורטיבי בכלל. יש לה מאמן פנטסטי, בעלת בית עם הרבה הבנה והם מצליחים. בסופו של דבר הכול תלוי באנשים. איך הם עובדים יחד והאם הם חולקים את אותם רצונות".

ג'ורדי קרויף מנהל מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"לא אכנס לכיס של אחרים, זכותם להוציא". ג'ורדי קרויף/ברני ארדוב
"ראיתי את הקבוצה הזו בעונה שעברה בכמה משחקים, ומבחינתי זו קבוצה אירופית. איך שהם משחקים מבחינה טקטית, המשמעת שלהם, יש להם שני שחקנים טובים על כל עמדה ואני חושב שאפשר לשאוב מכך השראה"

אתה רואה את הפועל באר שבע בשלב הבתים של הליגה האירופית. יש איזו צביטה בלב שהקמפיין האירופי שלכם נגמר בעצם עוד לפני שהתחיל?

"אני יכול להגיד שזה תענוג עבור כל אחד בכדורגל הישראלי לראות מה הם משיגים, יש לי כבוד רב למה שהם עשו. לדעתי רק חוסר מזל מנע מהם להגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות, הם היו ראויים לכך. הם היו עדיפים על סלטיק גם במשחק הראשון לדעתי, אבל לא הופתעתי כי ראיתי את הקבוצה הזו בעונה שעברה בכמה משחקים, ומבחינתי זו קבוצה אירופית. איך שהם משחקים מבחינה טקטית, המשמעת שלהם, יש להם שני שחקנים טובים על כל עמדה ואני חושב שאפשר לשאוב מכך השראה. אני חושב שהם היו עושים קמפיין יפה גם בליגת האלופות. בהמשך הדרך אנחנו נרצה להיאבק איתם וגם אנחנו נחזור למקומות האלה".

מתי מכבי חיפה תיאבק עם הפועל באר שבע ומכבי תל אביב על האליפות?

"המטרה העיקרית העונה היא להשתפר לעומת העונה הקודמת, להתפתח, לטפח את החיבור בין הקבוצה לאוהדים שנמצאים מאחורינו. בלעדיהם, זה קשה עד בלתי אפשרי. הם הכוח של מכבי חיפה. כמו שרנה אומר, הם לא השחקן ה-12 אלא השחקן הראשון. הם נכס כל כך גדול עבור המועדון. הרצון הוא ליצור בסיס איתן ועליו לבנות בעונות הבאות, צעד אחר צעד".

כשחווית את הקהל בפעם הראשונה, הופתעת?

"כן, מאוד. שמעתי עליהם, ראיתי משחקים בטלוויזיה ופגשתי אותם בתחילת שנות ה-2000 כשמכבי חיפה שיחקה בליגת האלופות מול לברקוזן בה עבדתי. ידעתי שהם מדהימים, אבל זה פשוט יוצא דופן. בדרבי היה מחזה בלתי ייאמן, היו לי אורחים מחו"ל שפשוט לא האמינו למה שהם רואים. התמזל מזלנו שיש לנו אוהדים כאלה".

אוהדי מכבי חיפה. ברני ארדוב
"זה היה פשוט בלתי ייאמן". אוהדי מכבי חיפה בדרבי/ברני ארדוב
"התקשורת כאן לא שונה מהתקשורת במקומות אחרים - יש טוב ויש בולשיט. זה נורמלי. הבעיה העיקרית שלי עם הביקורות היא כשמתמקדים בשחקן ספציפי ושוכחים שזו קבוצה"

בוא נדבר קצת על הטוויטר, כלי שאתה אוהב להשתמש בו. תחליף לתקשורת הרגילה?

"אני חושב שלפעמים טוב שיש קשר ישיר כי יש מקרים שבהם המסר אובד בדרך. אם הרשתות החברתיות מאפשרות לנו ליצור קשר נוח יותר עם הקהל, ללא מתווכים, אז למה לא? אני חושב שלאנשים אכפת מהקבוצה והם רוצים לקבל את המשוב הזה".

ניצלת את הטוויטר גם כדי למתוח ביקורת על התקשורת הישראלית.

"התקשורת כאן לא שונה מהתקשורת במקומות אחרים - יש טוב ויש בולשיט. זה נורמלי. הבעיה העיקרית שלי עם הביקורות היא כשמתמקדים בשחקן ספציפי ושוכחים שזו קבוצה. במובן מסוים, בביקורת האישית הזו הופכים את השחקנים לקורבנות בגלל הפוקוס הרב שיש עליהם. אבל לא מתפקידי להגיד לתקשורת איך לעשות את עבודתה. מה שכן, אני מעדיף תקשורת כזו מאשר אחת שלא מסקרת בכלל".

עבדת בתקשורת לפני שהגעת למכבי חיפה, גם ככותב טורים וגם כפרשן.

"אני יכול להגיד בכנות שלא נהניתי מזה. לפעמים אתה מרגיש צורך להתפשר על עקרונות, לא אומר את כל האמת. כי אתה מכיר את האנשים מבפנים, חלקם חברים ואתה לא רוצה לפגוע באף אחד. אבל תמיד ניסיתי להיות הוגן".

אז לרגע שוב כפרשן, היכן אתה ממקם את הליגה הישראלית בהשוואה לליגות אחרות?

"המועדונים הבכירים כאן שווים ברמתם למועדונים הבכירים בליגות שטבעי להשוות את ישראל אליהן. הליגה הישראלית עולה על הליגה האוסטרית ועולה על כל הקבוצות בסקנדינביה, אולי להוציא קופנהאגן. אני חושב שהרמה כאן מפתיעה לטובה ובאר שבע מוכיחה זאת. תראו גם את הנבחרת שעוברת תקופה טובה, האצטדיונים מתקדמים וזה מעלה את הרמה. מקווה שגם אנחנו נצטרף לטרנד".

טור כריסטיאן קרלסן מנהל מקצועי מכבי חיפה. ג'יני
"לא נהניתי בתקשורת". טור כריסטיאן קרלסן/ג'יני

*** חלקו השני של הראיון יתפרסם מחר ***

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully