וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הברק לא מוכה פעמיים: אוברדוביץ' בא כדי למחוק את חרפת ויטוריה

14.11.2016 / 8:00

ההפסד המשפיל בקריירה, המתקפה המתוקשרת נגד השחקנים, המאזן המדהים ביד אליהו ותיאוריית הקונספירציה שמתגנבת בכל תקופה קשה. המאמן האגדי של פנרבחצ'ה מחכה לרמי הדר ולמכבי תל אביב, ואפילו ההיסטוריה לא תעז להמר נגדו. מאחורי הק?ל??עים

מערכת וואלה!

בווידאו: משחק מקדים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"כולם חושבים שאנחנו נעלה לפיינל פור. מה פיינל פור? מי פיינל פור? אנחנו? זו בדיחה. אנחנו לא נעלה לפיינל פור. רק טיפש יכול לחשוב דבר כזה. יעשו מאיתנו צחוק". הדובר - כמה לא מפתיע - ז'ליקו אוברדוביץ', אמר את המילים הקשות הללו (טוב, גם זה לא באמת מפתיע) דווקא אחרי ניצחון נשכח של פנאתינייקוס על פרוקום גדיניה, 53:75 ב-2009. את העונה הוא סיים, כמובן, בפיינל פור. ולא רק שלא עשו ממנו צחוק, הוא אפילו זכה בגביע אירופה.

הערב (שלישי, 21:05, שידור ישיר בערוץ הספורט) ישוב הסרבי לאחד האולמות החביבים עליו ביבשת בסיטואציה שונה לחלוטין. 488 הופעות יש לו כמאמן ביורוליג לדורותיה, מאז ניצחון החוץ של פרטיזן בלגרד על דן הלדר ב-1991 ועד תצוגת האימים של פנרבחצ'ה בסוף השבוע האחרון בוויטוריה, שהפכה לכתם שחור בקורות חייו המרשימים. כי דבר כזה עוד לא היה: 34 נקודות ההפרש שהמטירו עליו שחקני באסקוניה, בדרך ל-52:86, כבר תויגו בספרים כהפסד המר, הגבוה והמשפיל ביותר שספג בקריירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כל זה קרה פחות מ-100 שעות לפני המפגש עם מכבי תל אביב. ואם הצהובים ייכנעו ביד אליהו לאלופה הטורקית, אפשר יהיה לומר שגורלו של המשחק הזה נגזר כבר בליל השבת האחרונה. כי אוברדוביץ' לא מרבה לספוג תבוסות, אבל כשזה כבר קורה הוא מגיב במהירות. בעשר השנים החולפות הוא הפסיד שש פעמים בפער של 20 נקודות לפחות, ותמיד - אבל תמיד - ניצח במשחק הבא. 0:6. 6 מ-6. 100 אחוזי הצלחה. זה לא משנה אם אימן את פאו או את פנר, וזה לא משנה אם פגש יריבה מספרד, צרפת, רוסיה או טורקיה. אחרי תבוסה מרה, ז'ליקו מיד חזר לנצח.

"עד עכשיו כולם דיברו עלינו כקבוצה בטוחה בפיינל פור, שתוכל לזכות ביורוליג, בלה בלה בלה", אמר מאמן פנרבחצ'ה בסיום התבוסה לבאסקים, ומיחזר את הנאום מלפני שמונה שנים באתונה. "אני מקווה שהשיח ישתנה, כי השחקנים שלי עדיין חיים בעונה שעברה. הם חשבו שהיריבות יכבדו אותם, שהשופטים יכבדו אותם. יהיה מעניין לראות איך הם יגיבו עכשיו. מה שהיה כאן לא קרה לי הרבה פעמים בחיי כמאמן. ניסיתי להכין את הקבוצה שלי, אבל הכל עבד הפוך. שיחקנו רע מאוד, ואם נראינו ככה, זה רק הגיוני שהאחריות תוטל עליי".

המופע של אוברדוביץ' נגד שחקניו, אחרי ניצחון ב-2009

אחריות או לא, תבוסה קשה או לא, איזה כיף זה להיות ז'ליקו אוברדוביץ'. סיפור אחד שסיפר פעם עודד קטש (ואומת על ידי דימיטריס איטודיס), ובו חשף שהמאמן יזם משבר במהלך עונת 1999/2000 בפנאתינייקוס, סידר לשועל הסרבי אליבי לכל החיים. כל הפסד, לכל יריבה, וכמעט בכל סיטואציה, וחובבי תיאוריות הקונספירציה כבר שולפים את הטיעון הקבוע והתמידי: אולי הוא הפסיד בכוונה, אולי זה בכלל משבר יזום.

אז לא. אוברדוביץ' לא הפסיד בכוונה ב-34 הפרש לבאסקוניה. בטח לא שבוע אחרי שספג את הפסד הבכורה שלו העונה ביורוליג, במפגש קצוות ביתי מול קאזאן. בטח לא בתחילתו של מרתון משחקים מטורף - משחק חוץ בוויטוריה ביום שישי, דרבי מול גלאטסראיי בליגה ביום ראשון, מכבי תל אביב בישראל ביום שלישי, אנאדולו אפס ביורוליג ביום חמישי.

רגע. בעצם, זה אוברדוביץ'. ולזעזע את המערכת שנייה לפני המרתון הזה נשמע בדיוק כמוהו. וואלה. אולי עלינו פה על משהו.

אבל צריך להודות באמת, ואוברדוביץ' אכן הודה בה: גם כשפנרבחצ'ה ניצחה, וטסה למאזן 0:4 בפתיחת העונה, היא הייתה במשברון. היא נראתה כבויה, אולי שבעה, והרי לא אמורה להיות רעבה יותר מהקבוצה שנעצרה אשתקד בגמר. יאן וסלי וג'יג'י דאטומה דיגמנו את הבעיות ביכולתם הבינונית והלא אופיינית, וכל הצרות קיבלו משנה תוקף כשבוגדן בוגדנוביץ', אולי השחקן החשוב ביותר של פנר, ובוודאי השחקן הטוב ביותר שלה, הושבת. "אני מנסה לרוץ ולא מצליח, ועדיין לא יודע כמה בדיוק חמורה הפציעה שלי", סיפר השבוע בייאוש, והעריך שיידרש לו לפחות עוד חודש לחזור לפעילות.

מאמן פנרבחצ'ה/אולקר ז'ליקו אוברדוביץ'. ברני ארדוב
4:7 ביד אליהו, כולל זכייה בגביע אירופה. אוברדוביץ' על הקווים בתל אביב/ברני ארדוב

ואז, כאמור, הגיע הדרבי, ולפתע איסטנבול - לפחות בצד האסיאתי שלה - חוברה לה יחדיו. פנרבחצ'ה ניצחה את גלאטסראיי 74:92. וסלי, עם 22 נקודות ועשרה ריבאונדים, חזר להטביע, לשאוג, להטריף את קבוצתו ולעצבן את אוהדי היריבה (ואפילו פגע ב-4 מ-4 מהעונשין, אחרי ה-1 מ-14 שלו בפיינל פור); דאטומה, שבע נקודות ב-33 אחוזים מהשדה למשחק ביורוליג, השתדרג בחזרה, לפחות לערב אחד, ל-15 נקודות ב-71 אחוזים; וקוסטאס סלוקאס פשוט היה קוסטאס סלוקאס ותרם 12 נקודות ושבעה אסיסטים ב-22 דקות.

לאוברדוביץ' יש פינה מיוחדת בלב ליד אליהו. שמונה פעמים ביקר אצל מכבי תל אביב בהיכל, ארבע פעמים ניצח וארבע פעמים הפסיד. כדי להשלים מאזן חיובי באמת, צבר על אותו פרקט עוד ניצחון מול מכבי רעננה בסופרוליג ב-2001. אה, והיה לו גם עוד איזה צמד משחקים זניחים, מול ברצלונה ואולימפיאקוס, כשהופיע עם בדאלונה בפיינל פור ב-1994 וזכה בגביע היסטורי - היחיד מבין 12 שהלכו לספרד, ולא לבארסה או לריאל מדריד.

אז איזו פנרבחצ'ה נראה הערב? גם המאמן לא יודע למה לצפות, כנראה. "יש דבר אחד שאני לא מבין", אמר השועל הסרבי אחרי הניצחון על גלא, "איך זה ששחקנים ממש חוששים לשחק? אתם צעירים, אתם על המגרש, אתם אמורים ליהנות מהמשחק. אל תפחדו לבצע טעויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully