וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זועק אצילי: מצבו הבעייתי של עומר אצילי אחרי כחודשיים בגרנאדה

17.10.2016 / 13:30

קשיי ההשתלבות ("הוא מנסה ללמוד, אבל רחוק מהרמה הדרושה"), השלכות החילוף המשפיל, המסר של פאקו חמס ומדוע דווקא כניעה מוקדמת של גרנאדה המבורדקת עשויה להעניק לו הזדמנות אמיתית בספרד? מדור הליגיונרים על תחילת הקריירה האירופית של עומר אצילי

one

בווידאו: התבוסה של גראנדה 7:1 בחוץ מול אתלטיקו מדריד

וירוס פיפ"א - שם הקוד לפציעות של שחקנים החוזרים ממסע עם הנבחרת - לא תוקף רק את הקבוצות הגדולות. הנה, אפילו גרנאדה הצנועה, נועלת טבלת הליגה הספרדית, שלחה שישה שחקנים למשחקים בינלאומיים לפני כשבועיים, וקיבלה חזרה שלושה פצועים. גסטון סילבה האורוגוואי, רנה קרהין הסלובני ומהדי קארסלה המרוקני לא עמדו לרשות המאמן החדש לוקאס אלקרס בקרב הקצוות בוויסנטה קלדרון מול אתלטיקו מדריד. גרנאדה יצאה בשן ועין עם תבוסה כואבת 7:1 ובמועדון שנמצא במשבר של ממש דיברו על שלושת הנדבקים בווירוס, אבל בצל נותר קורבן רביעי: עומר אצילי.

"הוא חזר לאימונים יחד עם ארטיום קראבץ רק ביום שלישי, בעוד שלשחקנים האחרים היה שבוע שלם כדי להכיר את המאמן החדש ולהרוויח את האמון שלו", מסביר העיתונאי המקומי פביאן לייבה. "אם אצילי היה כאן בשבוע הזה, היה לו סיכוי טוב אפילו לפתוח בכנף ימין כי הוא המחליף הטבעי של קארסלה. שניהם לא היו וכך אלקרס ניסה בעמדה הזו את איסק קואנקה, שבסופו של דבר גם היה היחיד בערב המסויט בקלדרון שהרוויח נקודות זכות להמשך. בקבוצה הזו אין סדר והכול משתנה מדי שבוע, אבל כרגע אצילי בבעיה".

זה נכון. מתוך שלושת הבינלאומיים הכשירים, אצילי היה היחיד שלא שותף נגד אתלטיקו. הניגרי אוצ'ה אגבו וגם קראבץ האוקראיני שותפו כמחליפים, בעוד קשר נבחרת ישראל, שקיבל 27 דקות כמחליף בניצחון על ליכטנשטיין, סגר משחק שני ברציפות על הספסל - זכר לחילוף המביך מול אלאבס (26 דקות אחרי שנכנס).

אז איך השפיעה אותה סדרת חינוך על מעמדו של אצילי, מה המסקנות לגביו בגרנאדה אחרי כחודשיים ומדוע דווקא אובדן סיכוי להישארות כבר באמצע העונה עשוי להעניק לו הזדמנות אמיתית בלה ליגה?

עוד בנושא:

אצילי נותר על הספסל, גרנאדה הובסה 7:1 בידי אתלטיקו
קני סייף החמיץ פנדל לראשונה, אך גם בישל בניצחון גנט
ערן זהבי חזר לסין אחרי "נאום העכברים" והבקיע שלושער

שחקן נבחרת ישראל עומר אצילי. ברני ארדוב
בגרנאדה לא שמו לב, אבל וירוס פיפ"א פגע גם בו. עומר אצילי במדי נבחרת ישראל בשבוע שעבר/ברני ארדוב

אצילי היה שחקן החיזוק ה-13 מתוך 17 שצירפה גרנאדה בקיץ, אחרי שעברה מידי משפחת פוצו לחברה הסינית Link International Sports. החלוקה הייתה כזו: 13 שחקנים הגיעו בהשאלה, שניים בהעברה חופשית ורק על קארסלה (4 מיליון יורו) ואצילי (750 אלף יורו) שילמו האנדלוסים דמי רכישה בתוספת לחוזה לארבע שנים. שתי הרכישות היחידות היו למעשה על אותה עמדה.

אצילי הגיע לפני קארסלה וגם היה בכושר משחק טוב מאוד אחרי שהופיע עם בית"ר ירושלים בכל שלבי המוקדמות של הליגה האירופית, כך שהוא נזרק היישר למים הקרים ופתח בהרכב בהפסד הביתי לאייבר. קארסלה היה מוכן לפעילות במחזור שלאחר מכן ותפס את העמדה בכנף ימין, אבל אצילי שמר על מקומו בהרכב, הוסט שמאלה וגם סחט פנדל שהוחמץ על ידי אסקיאל פונסה ב-2:2 מול בטיס. למרות המהלך המצוין שהוביל לפנדל, שתי ההופעות של אצילי הוגדרו במקרה הטוב כבינוניות ובקבוצה שלא מצליחה לנצח, התחלופה בהרכב היא תמיד גבוהה. כך הגיע התור שלו לפגוש את הספסל מקרוב.

אחרי 24 דקות כמחליף בהפסד הביתי לאתלטיק בילבאו במחזור החמישי, הגיע הרגע המכונן נכון לעכשיו בקדנציה הספרדית של אצילי. זה קרה במשחק החוץ נגד אלאבס, בו נכנס כמחליף במצב של 0:0, מיד לאחר ההפסקה. הקשר בן ה-23 הספיק לגעת שבע פעמים בכדור, דייק רק בשתיים מחמש המסירות שלו והפך לקורבן הטרי של פאקו חמס, שבחר לבזבז חילוף ולהוציא את הרכש הישראלי שלו אחרי 26 דקות, במהלכן לוח התוצאות כבר השתנה ל-0:2 לזכות המארחת.

גרנאדה החלשה שוב הפסידה, הפעם 3:1, אבל הפוקוס היה על החילוף המוזר של אצילי. "זו פעולת הפרידה של חמס, מה לעזאזל הוא חשב לעצמו?", שאל חסוס גלינדו ב"אל מונדו דפורטיבו". "אף אחד לא הבין מה פשר החילוף הזה". המאמן עצמו ניסה להסביר בסיום: "הוא לא עשה מה שרציתי ממנו, טעיתי כשהכנסתי אותו. אני אשם". לאחר מכן נשמע תקיף יותר במסיבת העיתונאים: "הבחור הזה לא מבין אותי, או שאני לא מבין אותו. הוא עדיין לא יודע איך דברים עובדים כאן".

מאמן גרנאדה פאקו חמס. GettyImages
"מה חשבנו עליו? שהוא משוגע!". פאקו חמס/GettyImages

אצילי חטף כמה ריקושטים לאחר המשחק המדובר ("לך הביתה ואל תחזור", צייצו כמה אוהדים מתוסכלים) אבל האש כוונה בעיקרה לעבר המאמן חמס. אוהדים רבים דרשו את פיטוריו וגם בתקשורת שהקפידה להלל אותו בזכות הכדורגל האטרקטיבי ששיחקה ראיו וייקאנו תחתיו לפני שירדה ליגה, הבינו כי השידוך הזה פשוט לא עובד. "מה חשבנו עליו? את מה שידענו: שהוא משוגע!", מספר רפאל למלאס, כתב "אידאל" בגרנאדה. "בשורה התחתונה, פאקו הלך אחרי ההפסד באלאבס ומה שזוכרים זה את החילוף המשפיל. אם תרצה, הוא ביצע אקט לא נעים כלפי שחקן, כמו שעשה לא פעם בראיו, ושילם את המחיר".

בינתיים, עושה רושם שאצילי שילם את המחיר יחד איתו. אצל המאמן הזמני לואיס פלנאגומה הוא ישב על הספסל בהפסד הביתי ללגאנס, וגם אלקרס רואה בו כרגע גיבוי בלבד. "קשה לדעת מה התכניות של אלקרס לגביו, אבל נכון לעכשיו הוא שחקן ספסל שנאבק על מקומו בסגל", מדגיש למלאס. "אני חושב שאצילי מנסה להשתפר וללמוד, אבל הוא עוד רחוק מהרמה הדרושה ללה ליגה. גם הקבוצה נמצאת במצב מאוד רגיש כך שאי אפשר לחכות. כולם מודאגים, גרנאדה בסכנה אמיתית".

בגרנאדה סבורים כי הסגל עבר שינויים מרחיקי לכת בקיץ ורבים מהשחקנים שהגיעו הם חסרי ניסיון בכל מה שקשור למאבקי תחתית בספרד. "הגיעו הרבה כדורגלנים מוכשרים, אבל כאלה שלא מכירים את הליגה שלנו או שישבו בקצה הספסל בקבוצות גדולות", אומר פביאן לייבה. "אנחנו רואים הרבה טעויות אישיות של שחקנים במהלך המשחקים, שגיאות מביכות בהגנה וכל מני מקרים שפשוט לא מתאימים לליגה. אלקרס מנסה קודם כל לעשות סדר כי זו קבוצה מבולגנת ונטולת היררכיה. אני לא בטוח עד כמה שינוי המאמנים יועיל לאצילי, דווקא חמס התאים לו יותר".

המאמן הספרדי לוקאס אלקרס. GettyImages
הובטח לו מסע חיזוק בינואר, אם יצליח לייצב את הקבוצה. לוקאס אלקרס/GettyImages

אלקרס, למי ששכח, היה האיש שנתן ליוסי בניון את המושכות בראסינג סנטאנדר ב-2003. יש לו ניסיון חיובי עם כישרון צעיר שהגיע מליגת העל, אלא שהפעם הסיטואציה אחרת לחלוטין. גרנאדה היא הבית של אלקרס. הוא נולד בעיר, שיחק במועדון וחזר כעת לקדנציה שלישית כדי לבצע עוד מבצע הצלה, כפי שעשה לאחרונה עם לבנטה לפני שתי עונות. אין לו מקום לטעויות או זמן להרצה של שחקנים. "יש לו קצת יותר מחודשיים להביא את הקבוצה למצב נורמלי, ואז הוא יקבל לפחות חמישה-שישה שחקנים חדשים בינואר", טוען לייבה.

מהלך כזה יסבך עוד יותר את מצבו של אצילי, שגם כך מתחרה כרגע עם שני שחקנים על העמדה בכנף ימין ורואה לצדו על הספסל כישרון התקפי כמו ז'רמי בוגה וספק שערים מוכח כמו ארטיום קראבץ, שבעצמם מהווים גיבוי לשמות מנוסים יותר כמו אלברטו בואנו ודויד בראל, יקירו של אלקרס מימי לבנטה. 10 שחקנים שמתחרים על ארבע עמדות התקפיות, וזה עוד לפני החיזוק המדובר.

אך בינתיים, אחרי שמונה מחזורים, גרנאדה עדיין ללא ניצחון ובמרחק חמש נקודות מחוף מבטחים. מה יקרה אם הפער יהיה דו ספרתי והסיכויים להינצל יהיו קלושים כבר בינואר?

seperator

במקרה כזה, אומרים עיתונאים מגרנאדה, במועדון יעדיפו לחסוך את הכסף בחלון ההעברות הקרוב ולהריץ את אלו שיוכלו להחזיר את הקבוצה לליגה בעונה הבאה. כן, משהו סטייל מכבי נתניה. ואצילי, שהוא כאמור אחד משני השחקנים היחידים בקיץ הזה שקיבל חוזה ארוך טווח, עונה לקטגוריה. לכן אין לו סיבה לחשוב על חזרה מהירה לישראל, אלא אם כן קשיי ההתאקלמות ישברו אותו.

"אם וכאשר הקבוצה תרים ידיים לגבי העונה הזו, אני מניח שהמושאלים יעלו ליציע כי אין להם אופק במועדון ואצילי יהפוך לשחקן הרכב קבוע יחד עם כמה מהצעירים", אומר לייבה. למלאס מסייג: "קשה עדיין להביע דעה לגביו ולגבי עתידו במועדון. הוא שיחק ממש מעט ואנחנו לא מכירים אותו. לא קל לו כי הוא לא מבין ספרדית ובקושי מדבר אנגלית. יהיה נכון יותר לשפוט אותו בהמשך העונה, אם ישחק כמובן. בשורה התחתונה, הוא עדיין לא השתלב".

שחקן גרנאדה, עומר אצילי. GettyImages
"אם הקבוצה תרים ידיים לגבי העונה הזו, יש סיכוי שיהפוך לשחקן הרכב קבוע מתוך מחשבה על עתיד המועדון. עומר אצילי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully