וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבדיקה שעלתה מיליון דולר? מכבי תל אביב והתסבוכת עם קווינסי מילר

27.7.2016 / 16:04

על אף הפציעה החמורה שספג הפורוורד האמריקאי, הצהובים נתקלים בקושי להתיר את חוזהו. המחלוקת המשפטית: האם הבדיקות הרפואיות שעבר עוד קודם בישראל, עם הצגתו במועדון, הכניסו את ההסכם בין הצדדים לתוקף?

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

מלאכת הבנייה של מכבי תל אביב לעונה הקרובה נפתחה בקול תרועה רמה, עוד לפני שהעונה הקודמת הסתיימה, אבל בשבועות האחרונים נראה שהספינה תקועה. לקבוצה חסרים שלושה שחקנים כדי להשלים את הסגל ואחת הסיבות לסחבת היא כלכלית: כשלושה מיליון דולר (נטו) מושקעים נכון לעכשיו בשחקנים שבכלל לא ילבשו צהוב.

מעל כולם בולט טיילור רוצ'סטי, שאמור להשתכר בכ-900 אלף דולר, אולם הפך לאישיות בלתי רצויה ביד אליהו וכל עוד ייוותר ללא קבוצה, הצהובים יצטרכו לספוג את עלות שכרו. הקבוצה החמיצה הזדמנות להעביר את הגארד המתאזרח לאולימפיאקוס בנזק מינימלי יחסית. אלופת יוון, מספרים מקורות באתונה, הייתה מוכנה לשלם לרוצ'סטי 700 אלף דולר, אולם נתקלה בסירוב מצד יריבתה הישראלית. בתגובה, היא החליטה לרדת ממנו ולהחתים את אריק גרין.

רוצ'סטי אינו היחיד, מאחר שלריצ'רד הנדריקס יש הסכם חתום, שלאיש אין כוונה לעמוד בו, בסכום שנע סביב 600 אלף דולר. לו רק הייתה יכולה, מכבי תל אביב הייתה מעדיפה להשתחרר גם מחוזה העתק של דווין סמית' (1.2 מיליון דולר), אך היא נתקלה בהתנגדות מצדו ובהבטחה שיגיע כשיר לתחילת העונה.

עוד בנושא:

קווינסי מילר נפצע במשחק חובבים בקליפורניה, ייעדר תקופה ממושכת
קווינסי מילר ייעדר 6-9 חודשים, ויקטור ראד הוצע
מכבי תל אביב, שימי לב: השחקנים שיכולים להחליף את קווינסי מילר

טיילור רוצ'סטי שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול מארק ליונס שחקן מכבי ראשון לציון. ברני ארדוב
חוזה ענק למישהו שבכלל לא ישחק בקבוצה העונה. רוצ'סטי/ברני ארדוב

אלא שהסוגיה הסבוכה ביותר נוגעת לקווינסי מילר. אם מישהו חשב שמכבי תל אביב תוכל לבטל בקלות את חוזהו של האמריקאי הפצוע, המוערך בכמיליון דולר (אולי מעט יותר), הרי שזה לא עומד להיות פשוט והסוגיה הסבוכה הזו עוד עלולה להיגרר לבתי משפט.

בעולם הספורטיבי נהוג כי חוזה עליו מוחתם שחקן, מותנה בבדיקות רפואיות שיעבור במסגרת המועדון. לרוב, אותו שחקן מגיע ליעד החדש שלו בסוף הקיץ, לכבוד פתיחת האימונים ולפני הכול ניגשים לסדרת בדיקות, שלמעשה מכניסה את ההסכם עם הקבוצה לתוקף. במידה שהשחקן נמצא לא כשיר, הדרך המשפטית להתרת החוזה אמורה להיות פשוטה.

במקרה של מילר (וגם של סוני ווימס ומאיק צירבס) הדברים התנהלו אחרת: שלושת שחקני הרכש נחתו בישראל זמן קצר אחרי סיום העונה, כדי להתייצב להצגה הרשמית בפני התקשורת והאוהדים. בין לבין, הם גם עברו בדיקות רפואיות, שנועדו לוודא את כשירותם.

לכאורה, מדובר בפעולה פשוטה, אפילו טבעית, שנועדה להבטיח שלא יתעוררו הפתעות מיותרות בשלב מאוחר של הקיץ, כפי שקרה כבר במקרים אחרים בעבר. ב-2 באוגוסט 2012 החתימה מכבי תל אביב את פופס מנסה בונסו, אולם זמן קצר לאחר מכן הוא נפצע במדי נבחרת בריטניה, במהלך המשחקים האולימפיים בלונדון. חוזהו הותר ב-19 בספטמבר, חודש וחצי אחרי שנחתם, כאשר הגיע לאימון הראשון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
קווינסי מילר מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
עבר בדיקות רפואיות כאשר הגיע לישראל להצגתו. מילר/יוסי ציפקיס

מנסה בונסו לא היה האחרון: בשנתיים האחרונות, כאשר במועדון גילו בשלב מאוחר יחסית שהסנטרים שלהם (סופוקליס שחורצאניטיס ב-2014/15, ויטור פבראני ב-2015/16) הגיעו במצב פיזי רעוע, הם נקלעו לסחבת מורכבת וממושכת, שהשפיעה באופן ישיר על התוצאות. שתי העונות הללו הסתיימו ללא זכייה באליפות המדינה.

הפעם, שחקני הרכש החדשים עזבו את ישראל ימים ספורים לאחר הגעתם ויצאו לפגרה כשחקני מכבי תל אביב, בעוד הצהובים יודעים - או לפחות חשבו שהם יודעים - מה מצבם כאשר נותרו שלושה חודשים לתחילת העונה. הקלפים נטרפו כאשר מילר קרע את רצועות ברכו באותו משחק בין חברים ב-UCLA ונכנס לתחום המשפטי האפור.

לו היה נפצע מבלי לבקר בארץ, הוא לא היה מגיע כשיר לפתיחת האימונים ומן הסתם לא היה עובר את הבדיקות הרפואיות, כך שחוזהו היה מתבטל ללא תמורה. מכיוון שלא כך היה, עולות שתי שאלות שבבסיסן עומדת המחלוקת בין הצדדים:

1. האם חוזהו נכנס לתוקף ברגע שעבר את הבדיקות בישראל בתחילת יולי?

2. האם המשחק שבו השתתף בלוס אנג'לס ובמהלכו נפצע מהווה הפרת חוזה? בדרך כלל, שחקנים מחויבים על פי ההסכם שלא ליטול חלק בפעילויות אקסטרים ולא להשתתף במשחקי כדורסל במסגרות מאורגנות.

סוני ווימס עם קווינסי מילר מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
מה עושים עכשיו? מילר מוצג עם סוני ווימס/יוסי ציפקיס

גם אם יתקבלו טענותיו של מילר, לפיהן הוא שחקן מכבי תל אביב לכל דבר ועניין והפציעה אירעה במסגרת "לגיטימית", הביטוח יכסה חלק מהוצאות חוזהו, אולם לא את כולן.

כעת, יתקשו ביד אליהו למלא את החלל המקצועי שהותיר האמריקאי המבטיח בפציעתו. הדרך שבה יתמודדו עם היציאה מחוזי העתק של מילר ורוצ'סטי, שניים שלא ישחקו העונה בקבוצה, תשפיע באופן ישיר על זהות ואיכות המחליפים שיובאו במקומם. בשלב זה נראה כי הצהובים יצטרכו לחרוג ממסגרת התקציב או למצוא פתרונות ראויים במחיר זול יותר.

ממכבי תל אביב נמסר בתגובה: "איננו נוהגים לעסוק בנושאים חוזיים דרך התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully