וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו סובחי: ילד הפלא המצרי מגיע לליגה האנגלית

25.7.2016 / 20:00

בגיל 16 הוא כבר שיחק בבוגרים. מרטין יול טוען שמדובר ב"אחד הכישרונות הכי גדולים בעולם" ומוריניו כבר התבקש לעקוב מקרוב. הנתונים המרשימים, ההצלחה בנבחרת וההיעדרות בשל מבחני הבגרות. הכירו את רמדאן סובחי, הרכש הנוצץ של סטוק סיטי

צילום מסך

בווידאו: מיטב הביצועים של רמדאן סובחי

"מדובר באחד הכישרונות הכי גדולים שראיתי. לא רק במצרים, אלא גם באנגליה, גרמניה, הולנד וספרד".

המאמן ההולנדי של אל אהלי, מרטין יול, ראה שחקן או שניים בחייו. יול אימן במשך שנים ארוכות בהולנד לפני שעבר גם בטוטנהאם, פולהאם והמבורג, עד שהגיע ב-2016 למצרים, שם נתקל לראשונה בשחקן הצעיר, רמדאן סובחי בן ה-19. "קיבלנו עבורו סכומים מצחיקים רק בגלל שהוא לא מוכר", הוא הוסיף. "אם היו מכירים אותו היינו מקבלים 20 מיליון יורו לפחות".

וכנראה שיש משהו בדבריו של יול. סובחי נחשב לאחד הכישרונות הכי גדולים שידע הכדורגל האפריקאי בשנים האחרונות, ובמצרים כבר לא יכולים לחכות לפריצה הגדולה שלו באירופה, אחרי שסחף את הכדורגל המצרי בשנתיים האחרונות, ומחכים כבר בקוצר רוח למשחקו הראשון בסטוק סיטי קבוצתו החדשה, שהחתימה אותו תמורת שישה מיליון יורו (סעיף השחרור -12.5 מיליון יורו).

שחקן אל אהלי, רמדאן סובחי. AP
יקיר האוהדים. סובחי/AP

עוד לפני שעבר לליגה הטובה בעולם, החל סובחי לכתוב את שמו בדפי ההיסטוריה של הכדורגל המצרי. ב-6 בפברואר 2014 אוהדי אל אהלי עצרו את נשימתם. הם שמעו רבות על סובחי הצעיר, שכיכב בקבוצת הנוער של המועדון למרות שהיה צעיר בגילו מכל שאר השחקנים, אך עדיין לא ראו אותו משחק. וכך, במשחק הליגה נגד חאזל אל מחאלה, עלה למשחק הבכורה שלו כשהוא בן 16 בלבד.

ומאותו רגע, הפך סובחי לחלק בלתי נפרד מאל אהלי. הוא הפך ליקיר האוהדים וזכה להשוואות לגדול ביותר - מוחמד אבו טריקה - ואף החל לשחק בהרכב באופן קבוע. הוא הספיק לרשום מאז אותה הופעת בכורה 66 משחקים בכל המסגרות, כולל 14 שערים ועשרה בישולים. סובחי, שיכול לשחק בשתי הכנפיים, הוביל את השדים האדומים לשתי אליפויות מצרים ולשתי זכיות בסופרקאפ המקומי.

למעשה, סובחי הוא השחקן החשוב ביותר של אלופת מצרים. הוא אחראי על 15 אחוזים מהמצבים שאליה מגיעה הקבוצה בליגה המקומית ותרם באופן ישיר ל-20 אחוז מהשערים שכבשה במהלך העונה (ב-1,999 הדקות ששיחק).

שחקן אל אהלי, רמדאן סובחי. רויטרס
מוריניו יעקוב? סובחי בפעולה/רויטרס

"סובחי הוא הכישרון הגדול ביותר בצפון אפריקה", ציין שחקן העבר מידו. "הוא יכול לכבוש ולבשל בקלות, ועובד קשה גם כשהכדור לא אצלו ברגל - תכונה חיונית מאוד עבור שחקנים בפרמיירליג". ומידו אכן צודק. סובחי עובד קשה, ולא רק בהתקפה. במהלך העונה רשם 37 חטיפות, כשלשם השוואה שחקן הכנף של סטוק סיטי בעל מספר החטיפות הגובה ביותר הוא מרקו ארנאטוביץ' עם 28 כאלו. כמו כן, הוא רשם 92 כדרורים מוצלחים (ארבעה למשחק) - יותר מכל שחקן אחר במצרים ו-32 יותר מארנאוטוביץ'. ומה בנוגע למסירות? שחקן הכנף רשם דיוק של 81 אחוזים ב-1,150 המסירות שלו העונה.

סובחי נמצא בדרך הבטוחה להפוך לכוכב הכדורגל הגדול במצרים. כבר בגילו הצעיר נחשב לאחד השחקנים החשובים בנבחרת, לה עזר להעפיל לאליפות אפריקה ב-2017 בגאבון כשבישל וכבש בשניים ממשחקיה החשובים ביותר בשלב המוקדמות. ממשחק המוקדמות האחרון הוא נעדר בשל מבחני הבגרות שאותם התעקש להשלים בבית ספרו.

"שלחתי הודעה לז'וזה מוריניו. ביקשתי ממנו שיעקוב אחר סובחי בארבע עיניים. אמרתי לו שהוא שחקן מבריק, שיכול לשחק במנצ'סטר סיטי", הודה יול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully