וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהיה פיצוץ: ניתוח סדרות חצי גמר המערב בפלייאוף ה-NBA

30.4.2016 / 11:30

מצד אחד: קרב בין הקבוצה הכי יציבה לקבוצה הכי נפיצה בליגה, ומצ'אפ אישי בין הסקורר לשומר הכי טובים ב-NBA. מצד שני: מאבק בין שני הקווים האחוריים המרשימים ביותר, ומבחן עוצמה של ממש לאלופה. שגיא רפאל עם ניתוח סדרות חצי גמר המערב

צילום מסך

סן אנטוניו ספרס (2) – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (3)

מתי זה מתחיל: בלילה שבין שבת לראשון

מאזן בעונה הרגילה: 2:2

המאמנים בפלייאוף: גרג פופוביץ' 94:156, בילי דונובן 1:4

איך סן אנטוניו תנצח: סן אנטוניו היא קבוצה היסטורית ומאזן הבית שלה בעונה הרגילה שווה לשיא NBA. גם אם שום דבר אחר לא יעבוד, הבית ימשיך לעבוד. בעקבות הפציעה של סטף קרי היא הפייבוריטית הגדולה לאליפות, ויכול להיות שהת'אנדר היא הקבוצה הכי טובה שתעמוד בדרכה. לסן אנטוניו יש שני שומרים אדירים בדיוק במקומות המתאימים מול הת'אנדר. דני גרין יידבק לראסל ווסטברוק, וקוואי לאונרד ייצמד לקווין דוראנט, במאבק בין השומר והסקורר הכי טובים ב-NBA. מה שהם לא יעשו תעשה ההגנה הקבוצתית, והחיפוי של טים דאנקן קשישא. לפופוביץ' אין בעיה להחביא את פארקר בהגנה, ואין ממש שחקנים בת'אנדר שיכולים לגרום לו לשלם. בהתקפה פופוביץ' יכול להסתכל מה דירק עשה לאיבקה, ולתת לאולדריג' לעשות אותו דבר. לאולדריג' אין את הטווח של נוביצקי, אבל הוא בהחלט יכול לקלוע מכל נקודה בתוך הקשת, ויש לו משחק פוסט מעולה. אם הוא ירחיק את איבקה מהסל הוא יפנה את הדרך לחדירות.

בוריס דיאו יכול לגרום לדונובן לשלם כל פעם שקאנטר על הפארקט עם ארסנל התקפי מרשים שכולל טווח 3, חדירות, פוסט אפים ויכולת מסירה יוצאת דופן. אם צריך את דאנקן, הוא עדיין יודע לספק נקודות כשצריך, בעיקר עם הקרש. כל האופציות האלו - ועדיין לא הזכרנו את קוואי שהוא השחקן המוביל של סן אנטוניו גם בהתקפה. יהיה לו מאבק לא קל נגד האורך של דוראנט, אבל קוואי השנה שחקן טוב בהרבה. היתרון הגדול של הספרס הוא שהיא יכולה לנצח גם בלי הנקודות של קוואי. אם הסיטואציה תיתן לספרס יתרונות בעמדות אחרים, לקוואי לא תהיה בעיה לוותר על הנקודות שלו בשביל הקבוצה. ככה זה בקבוצה שאין בה אגו והמטרה היא הניצחון. אם גם גרין יתחיל לקלוע, אפשר לסגור את הסדרה הזו כבר עכשיו.

טים דאנקן, טוני פארקר, סן אנטוניו ספרס. AP
אינספור פתרונות. דאנקן ופארקר/AP

איך אוקלהומה סיטי תנצח: קווין דוראנט סיים את הסדרה נגד דאלאס עם 28 נקודות בממוצע למשחק. לכאורה אין חדש תחת השמש, אבל מה שצריך מאוד להדאיג את אוהדי הת'אנדר זה חוסר היעילות. 36.7% מהשדה, 3.4 איבודים למשחק. וזה נגד ווסלי מת'יוז שנחשב לשומר טוב. מה יקרה נגד שומר עילית כמו קוואי? ווסטברוק היה על תקן המבוגר האחראי אבל גם הוא סיים עם 4 איבודים למשחק. מה שהספיק נגד המאבריקס לא יספיק נגד הספרס. דונובן חייב להוציא מהכוכבים שלו מהלכים יעילים יותר, ובשביל שזה יקרה הוא חייב התעלות התקפית של הסגל המשלים. מהכלים שיש, יש שלוש אופציות:

1. יש לו המון שוטינג גארדס, חלקם תורמים רק בצד אחד של המגרש (רוברסון), חלקם חד ממדיים (מורו), וחלקם מזיקים בשני הצדדים (וייטרס, סינגלר). בסדרה הזו הוא יצטרך תרומה התקפית ולמצוא כל פעם את השחקן החם. גרין לא מהווה אתגר הגנתי גדול, בטח לא בכושר הקליעה הנוכחי שלו, ואולי אפשר לותר על רוברסון ולראות האם וייטרס, סינגלר או מורו יכולים להשלים התקפית את דוראנט ו-ווסטברוק.

2. לתת לקאנטר יותר דקות. בדקות שהוא על המגרש, היכולת ההתקפית של קאנטר שניה רק לזו של השחקן עליו הוא שומר. דונובן צריך למצוא דרך להחביא אותו בהגנה, ולהגדיל את מספר הדקות שהוא על המגרש.

3. סרג' איבקה. איבקה קלע באחוזים מצויינים נגד דאלאס, אבל יש לו מאצ'אפ קשה יותר נגד סן אנטוניו. אולדריג' שומר מצויין שלא מוערך מספיק.

בשביל לנצח בסדרה, דונובן צריך שלפחות שתיים מהאופציות הללו יתממשו. הוא צריך את הכוכבים שלו ביכולת שיא. הוא צריך התעלות ברבע הרביעי, ולכל הפחות למנוע את הקריסות שחזרו על עצמן כל העונה. לא בטוח שהפלייאוף זה הזמן שכל הדברים שלא קרו כל העונה יתחילו לקרות, בטח לא מול הקבוצה הכי חכמה בליגה.

למה זו ה-סדרה: לא ברור מתי ובאיזה כושר סטף קרי יחזור. יש סיכוי שהת'אנדר הם המכשול הכי גדול של הספרס במערב. הת'אנדר ינסו לתפוס את הספרס מנמנמים שכן המשחקים נגד ממפיס לא יכולים להיחשב משחקי אימון, בטח ובטח לא פלייאוף. מצד שני, ניצחון של הספרס עלול לסגור את הסיפור של אוקלהומה סיטי, ולשלוח את קווין דוראנט למקום אחר בקיץ. מחזרות לא חסרות. מכה מספיק חזקה אולי תבריח אותו מזרחה, שם לברון מגיע לגמר עונה אחרי עונה.

ולתחזית: סן אנטוניו חזקה מדי בשביל להפסיד, ולבילי דונובן אין אפשרות להביא נס בסדרה של שבעה משחקים. 1:4 לספרס.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
קוואי לאונרד, סן אנטוניו ספרס, מול קווין דוראנט, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
מצ'אפ אדיר. לאונרד מול דוראנט/AP

גולדן סטייט ווריירס (1) – פורטלנד בלייזרס (5)

מתי זה מתחיל: בלילה שבין ראשון לשני

מאזן בעונה הרגילה: 1:3 לגולדן סטייט

המאמנים בפלייאוף: סטיב קר 6:20, טרי סטוטס 16:11

איך גולדן סטייט תנצח: גם בלי סטף קרי, לגולדן סטייט יש מספיק יתרונות על פורטלנד בשביל לנצח את הסדרה. עם ליבינגסטון גולדן סטייט מעמידה חמישייה שבה כולם מעל 2 מטר. גם ליבינגסטון וגם קליי שומרים מצויינים ויתרון הגובה שלהם על לילארד ומקולום יאפשר להם להישמר גם מהקליעה של השניים וגם מהחדירות. דריימונד גרין ואנדרו בוגוט יספקו מטרייה אווירית, והחיים של צמד הגארדים של הבלייזרס יהיו קשים מאוד בהתקפה. בלי הנקודות שלהם פורטלנד תתקשה לקחת משחק מגולדן סטייט. בהתקפה ליבינגסטון מביא את היתרונות שלו, שהם בעיקר משחק פוסט מצויין. ללילארד אין סיכוי לשמור עליו, או על אף אחד אחר משחקני הווריירס בפוסט. לכולם יש יתרון משמעותי, וכולם שחקני פוסט מצויינים. גם מקולום בבעיה בצד הזה של המגרש. גולדן סטייט תנצח את הסדרה עם הגנה אדירה, וההתקפה שלה לא תהיה רחוקה כל כך מההתקפה הרגילה עם קרי.

קליי תומפסון, גולדן סטייט ווריירס, עם אלן קראב, פאט קונאוטון, פורטלנד בלייזרס. AP
מבחן רציני. תומפסון מול קראב/AP

איך פורטלנד תנצח: החיסרון של קרי, ואולי בהמשך הרצון של קר להחזיר אותו לכושר נגד פורטלנד (שמועות שיתחיל להתאמן כבר בשבוע הבא), יכולים לתת לפורטלנד סיכוי קל. בשביל לממש אותו סטוטס חייב לקבל תפוקה התקפית אדירה מצמד הגארדים שלו. זה לא מקרי שהניצחון היחיד של פורטלנד העונה על גולדן סטייט הגיעה במשחק שבו לילארד קלע 51 נקודות. לא יהיה קל לשחזר את זה בפלייאוף, בטח לא מול שומרים שכולם גבוהים ממנו משמעותית, אבל לילארד הוכיח בעבר שהוא שחקן של רגעים גדולים. זה יכול להיות הרגע הגדול שלו. אין לו מה להפסיד כיוון שהוא מגיע כאנדרדוג וכל דבר שישיג יהיה בונוס.

בהגנה גולדן סטייט תשחק פעם אחר פעם על השחקן עליו ישמור, וסטוטס צריך למצוא מאיפה להביא את העזרה. אי אפשר להחביא את לילארד, וקשה מאוד לעזור לו כיוון שהכדור ינוע מהר לשחקן החופשי. בנוסף לכל זה, סטוטס צריך לקבל את התפוקה שקיבל מהשחקנים המשלימים שלו נגד הקליפרס. פלאמלי ודייויס צריכים לסגור את הצבע, ואם פלאמלי ימשיך למסור 9-10 אסיסטים למשחק זה ממש לא יזיק. הארקלס צריך להמשיך את הסדרה המצויינת נגד הקליפרס, ולהוציא את גרין מחוץ לצבע.

למה זו ה-סדרה: הקו האחורי השני הכי טוב בליגה (התקפית) ירצה להפתיע את הראשון. לילארד משחק מול המשפחה (גדל באוקלנד) וירצה להוכיח שקרי הוא לא משהו חד פעמי. גולדן סטייט נראית פגיעה בלי השחקן הכי טוב שלה. פורטלנד היא ההפתעה הגדולה של העונה, ותרצה להמשיך להפתיע.

ולתחזית: הבדלי הרמות, גם בלי קרי, עדיין בולטים. יתרון הניסיון יהיה מכריע בסדרה הזו. לפורטלנד היה המון מזל נגד הקליפרס שאיבדו את שני המובילים ההתקפיים שלהם. גולדן סטייט כבר איבדה אחד, אבל יש לה יותר מדי כלים בשביל שהיתרון יעבור לפורטלנד. 1:4 לאלופה.

דמיאן לילארד, פורטלנד בלייזרס, עם דריימונד גרין, גולדן סטייט ווריירס. AP
יתקשה בהגנה. לילארד מול גרין/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully