וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי מונה למאמן הנבחרת: "יוצאים למסע בו הכול אפשרי"

20.4.2016 / 11:55

המאמן נבחר פה אחד על ידי חברי הוועדה: "תמיד רציתי לאמן את הנבחרת". המינוי אושר בישיבת הנהלת ההתאחדות, המנכ"ל והגזבר הוסמכו לסכם את תנאיו. דרסיליה, חזן ובנאדו הוזכרו כמועמדים לאמן תחתיו

אילוסטרציה

ועדת האיתור לבחירת מאמן נבחרת ישראל הודיעה היום (שלישי) על כך שתמליץ למנות את אלישע לוי לתפקיד. כזכור, במהלך היום ראיינו חברי הועדה ארבעה מאמנים נוספים - גיא לוזון, אלי אוחנה, רן בן שמעון וניר קלינגר - ולבסוף נפל הפור על לוי, שידריך את הנבחרת הלאומית בקמפיין מוקדמות מונדיאל 2018, שם תפגוש ישראל בבית 7 את ספרד, איטליה, אלבניה, מקדוניה וליכטנשטיין. אלישע לוי אמר בסביבתו אחרי הבחירה: "אני מאושר, תמיד חלמתי לאמן את הנבחרת".

"אני מבקש להודות לחברי ועדת האיתור על הבחירה בי לתפקיד המחייב, המאתגר והתובעני", ציין אלישע לוי. "לרגע אחד לא היססתי להצהיר בכנות מלאה כי תפקיד זה היה משאת נפש עבורי ובבחינת הגשמת חלום, ואין לי ספק כי הדברים אמורים לגבי כל מאמן שעושה את צעדיו הראשונים בתחום המפולא הזה. אני רוצה גם להחמיא לכל אחד מארבעת חבריי האחרים שהתמודדו על התפקיד ובעיני היו ראויים לא פחות והקפידו להיות שותפים להליך מכבד".

המאמן החדש הוסיף: "אין מאושר ממני ביום הזה למרות גודל האחריות שהוטלה על כתפיי. נבחרת ישראל היתה, עודנה ולעולם תהיה פסגת השאיפות עבור שחקנים ומאמנים כאחד. כמי שעשה את כל הדרך, ידע עליות ומורדות, חווה רגעי אושר עילאים וטעם גם אכזבות, נבחרת ישראל היא שיאו של תהליך, שלעולם לא הייתי משנה בו דבר. אני רוצה בהזדמנות זאת לאחל חג שמח לכל אזרחי המדינה ולכל אוהבי הנבחרת, ולהזמין את כולם להצטרף אלי ואל שחקני הנבחרת למסע שהכל בו אפשרי. תודות מקרב לב לכל מי שתמך, החמיא ובירך, זה לעולם לא מובן מאליו ותמיד מרגש".

עופר עיני אמר: "אלישע מאמן ותיק, עם ניסיון חוסן מנטלי והנבחרת צריכה את החוסן המנטלי הזה. היא צריכה מאמן עם שקט נפשי ומכלול הדברים האלה. כל אחד אמר את הבעד ונגד מול כל המועמדים ובסופו של דבר, פה אחד, הוחלט על אלישע. אני חושב שהחוזה צריך להיות לארבע שנים. אם הוא יצליח, זה אולי יהיה יותר מזה".

גיורגי דרסיליה ואריק בנאדו הוזכרו כמועמדים לאמן תחתיו. בהתאחדות דוחפים גם למינויו של אלון חזן לתפקיד.

אלישע לוי. ברני ארדוב
אלישע לוי/ברני ארדוב

"הוא ראוי לאמן את נבחרת ישראל, מדובר במאמן מצוין", אמר ניר קלינגר. "לא אסכים להיות עוזרו, יש לי התחייבות כלפי המועדון שלי, שאני נאמן לו. אני לא חושב שאף אחד הופתע מהבחירה. היה הליך מצוין, ולפחות היה נראה רציני על פניו. אני לא אמור לשפוט את זה בכל מקרה. אלי אוחנה ואני היינו יכולים לעזור לאלישע בכל מיני נושאים, בתור שחקני עבר".

"היה לי הכבוד להיות אחד מהמועמדים לאימון נבחרת הבוגרת של ישראל", אמר גיא לוזון לדף הפייסבוק של סקאוטפוש. "אני רוצה לאחל לאלישע לוי בהצלחה מכל הלב, מגיע לו.אני אשאר אוהד הנבחרת ואעקוב בסקרנות והתלהבות אחר הנבחרת כפי שעשיתי מאז ומתמיד".

"הצלחה של אלישע היא הצלחה של כולנו", אמר יעקב שחר לערוץ הספורט. "הוא ראוי לתפקיד, ואני מאוד שמח בשבילו. יש לי הערכה גדולה מאוד אליו ואני ביחסים טובים איתו. הוא מאמן ששחקנים משחקים עבורו, וזה חשוב".

יו"ר מנהלת הליגה, יורם באומן: "אלישע הוא אחד המאמנים המנוסים בכדורגל הישראלי והוא בהחלט ראוי לתפקיד. אנו מאחלים לו הצלחה במסגרת המשימות החשובות שצפויות לנבחרת. הכדורגל הישראלי צמא לנבחרת חזקה ומחוייבת, שתעניק גאווה למדינה, ואני בטוח כי אלישע מסוגל להצעיד אותנו להצלחות".

מינויו של לוי אושר בישיבת הנהלת ההתאחדות. המנכ"ל רתם קמר והגזבר דודי גיל הוסמכו לסכם את תנאיו הכספיים מול ההתאחדות. כמו כן, אושר מינויו של ניר לוין לתפקיד המנהל הטכני של הנבחרות הצעירות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

לוי בן ה-58 החל את דרכו כמאמן בהפועל בית שאן, הקבוצה בה גדל כשחקן, והדריך אותה בין 1989 ל-1995. לאחר מכן עבר למכבי הרצליה, משם המשיך לצפרירים חולון, לפני שחזר לקדנציה נוספת בבית שאן. לאחר מכן הדריך גם את עירוני ראשון לציון, הפועל כפר סבא, מ.ס אשדוד ובני סכנין. ב-2008 מונה לוי למאמנה של מכבי חיפה, אותה הדריך עד 2012 ועימה זכה בשתי אליפויות (2009 ו-2011), משם עבר להפועל באר שבע שעל הקווים שלה עמד עד הקיץ שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully