וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוחמד, עלה: עלי מוחמד ועידו דוידוב בדרך מהלאומית לליגת העל

18.1.2016 / 14:00

עם שם מחייב ("הרבה מתבלבלים, לא קוראים לי מוחמד עלי") וסיפור חיים מרתק על ציר ניז'ר-בורדו-רמלה, עלי מוחמד מרחף כמו פרפר ועוקץ כמו דבורה במדי בית"ר תל אביב. עידו דוידוב פורח ברמת השרון ונמצא על הכוונת של בית"ר ירושלים. הבלוג של אופיר סער עם תגליות הלאומית

one

בווידאו: צפו בניצחונה של בית"ר תל אביב רמלה על מכבי הרצליה בסיבוב ח' של גביע המדינה

ערן זהבי מרמת השרון, שלומי אזולאי מראשון לציון, רועי קהת ממכבי יבנה. האוהד הממוצע פשוט מאוהב בסיפורי הסינדרלה של שחקנים צעירים המגיעים מהליגות הנמוכות והופכים למובילים ו/או דומיננטיים בליגת העל. כמו בכל שנה, קבוצות ליגת העל מנסות לשים את היד על הבולטים בלאומית, בתקווה שיילכו באותה הדרך. בחרנו עבורכם שני שחקנים אליהם ליגת העל לוטשת עיניים: אחד זר, השני ישראלי. הכירו את עלי מוחמד מבית"ר תל אביב רמלה ואת עידו דוידוב מהפועל ניר רמת השרון.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
עלי מוחמד שחקן בית"ר תל אביב רמלה. באדיבות המצולמים
בגיל 17 בבורדו, בגיל 20 בבית"ר תל אביב רמלה. עלי מוחמד/באדיבות המצולמים

עלי מוחמד

באינסטינקט ראשוני, השם עלי מוחמד ודאי נשמע כמו עוד כדורגלן ערבי-ישראלי שהתגלגל לבית"ר תל אביב רמלה. בפועל, מדובר בקשר אפריקאי בן 20 שמגיע במקור מניז'ר ומשחק באופן קבוע בהרכב נבחרתו, במדיה ערך בכורה כבר בגיל 17. אמנם ניז'ר היא נבחרת חלשה בקנה מידה אפריקאי, אך עדיין - נבחרת לאומית. לא מעט קבוצות מליגת העל החלו לאחרונה ללטוש עיניים לעבר הקשר של קבוצת הבת הלא רשמית של מכבי תל אביב, ואף נעשו ניסיונות לצרפו כבר בחלון ההעברות הנוכחי. לא מן הנמנע כי עוד במהלך ינואר הוא אכן יעבור לליגת העל, אך אם זה לא יקרה בחלון הנוכחי אז ככל הנראה זה יקרה בקיץ.

הסיפור המצחיק-מוזר סביב עלי מוחמד טמון בעובדה כי כבר לפני כשנה וחצי, כשהיה בן 18.5, הוא הגיע בקיץ להתרשמות בבית"ר תל אביב רמלה. אז אימנו את הקבוצה סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה. לאחר אימון או שניים בהם השחקן תורגל בכנף, הוא פנה לצוות המקצועי ואמר להם: "אני רוצה לשחק במרכז השדה ולא בכנף. זה התפקיד שלי".

השניים שיבצו אותו במרכז השדה ובמשחק אימון נגד בית"ר ירושלים (1:1) הוא הרשים מאוד ואף צד את העיניים של מאמן בית"ר מנחם קורצקי. דראפיץ' וברדה החליטו להחתים אותו, התנאים עמו סוכמו, אך איכשהו אחרי חודש עלי עלה על המטוס חזרה הביתה.

עלי מוחמד שחקן בית"ר תל אביב רמלה. באדיבות המצולמים
לא חיכה לגאנה. עלי מוחמד, משמאל, בנבחרת ניז'ר/באדיבות המצולמים

הסיפור מאחורי החזרה הביתה קשור בכלל לבורדו הצרפתית. מוחמד הצטיין עם נבחרתו באליפות אפריקה עד גיל 17 וכתוצאה מכך הוזמן לפני שלוש שנים להתרשמות בבורדו. הקבוצה הצרפתית לא החתימה אותו מיידית, אך שילמה סכום כסף עבור האופציה עליו בשלוש השנים הבאות. כאשר בית"ר תל אביב רמלה רצתה להחתימו, בורדו דרשה כ-200 אלף יורו עבור ויתור על האופציה והשחקן נאלץ לחזור לניז'ר עד הקיץ הנוכחי, בו תמה האופציה של הצרפתים.

עלי סיפר השבוע: "הרגשתי לא נעים כלפי סלובו ושי כי הם באמת האמינו בי וראו בי חלק משמעותי בקבוצה, אבל היו בעיות עם בורדו והכסף שהם ביקשו. חבל כי הם לא נתנו לי את השחרור ולכן נאלצתי לחזור. גם כשחזרתי ידעתי שאשוב לישראל. הבנתי שכאן אני אוכל להתפתח גם אם אתחיל בליגה השנייה. שנה אחת או שנתיים בליגה השנייה ואחרי זה לליגה הראשונה. עם עבודה קשה אני מאמין שאני יכול לעשות הכול".

וכשמזכירים לו את השיחה בה ביקש לשחק במרכז השדה, הוא מודה: "כן, אני יכול לבוא לידי ביטוי יותר במרכז השדה. ידעתי שאני נבחן ואני חייב לבלוט ולהיות טוב יותר מהאחרים, ולכן ביקשתי לשחק בתפקיד הטבעי שלי. אני יכול לשחק 50:50, שחקן אחרון בקישור וגם פליימייקר אם יצטרכו את זה ממני".

מאמנו בבית"ר תל אביב רמלה, פטריסיו סייג, מספר: "הוא שחקן עם פוטנציאל גדול מאוד. הוא הגיע עם מחסור מסוים ביסודות, אבל יש לו נתונים אדירים. הוא הכי מתאים ל-50:50. הוא מחלץ, משחק חכם ויש לו כוח מתפרץ. הוא מהזרים הטובים כאן. אם ימשיך עם האופי והעבודה הזאת מהר מאוד הוא לא סתם יהיה בליגת העל, אלא גם יהיה שחקן משמעותי בה".

הסיפור המעניין סביב עלי שהוא בכלל לא גדל בניז'ר. אביו משם, אך הוא גדל עם אימו בגאנה. עלי הסביר: "אבא שלי נפטר שהייתי קטן, בן 4 או 5. אני לא זוכר הרבה ממנו. גדלתי עם אמא שלי בגאנה. לא היה לי הרבה, אבל לרוב הילדים באפריקה אין הרבה. זה לא כמו בישראל. אמא שלי עבדה ודאגה שיהיה מה לאכול וללבוש, וזה מספיק כדי לשרוד".

על הבחירה לשחק בנבחרת ניז'ר, סיפר: "הסיכוי שלך להגיע לנבחרות הצעירות בגאנה ללא הקשרים והפוליטיקה הנכונה, הוא קטן מאוד. ניז'ר מאוד רצו אותי וזה החמיא לי שרוצים שאשחק בנבחרת הלאומית של המקום ממנו אבא שלי מגיע. הלכתי למקום שבו קיבלתי באמת הזדמנות. חשבתי שאולי עדיף להמתין בסבלנות כי נבחרת גאנה היא משמעותית יותר ובעתיד אוכל לשחק בשורותיה, אבל קיבלתי החלטה ואני שלם איתה. אנחנו נבחרת צעירה שרוצה להתפתח ואני חושב שבעתיד נוכל לעשות דברים יפים".

המתאגרף קסיוס קליי, מוחמד עלי. Harry Dempster, GettyImages
השם מחייב, אבל אל תתבלבלו. מוחמד עלי/GettyImages, Harry Dempster

אגב, בווטסאפ שלו, עלי מכנה את עצמו "פברגאס". כששואלים אותו לפשר הכינוי, הוא מסביר: "זה החלום שלי, המודל. לשם אני רוצה להתקדם. זה השחקן שאני מסתכל עליו ורוצה להיות כמוהו. יש לנו לא מעט תכונות דומות ואני חושב שיש משהו במשחק שלו שאני אשמח מאוד לחקות. הוא שחקן קלאסי".

כמי שיצא בפעם הראשונה מניז'ר, עלי עדיין מתאקלם במדינה מודרנית. "יש המון דברים ללמוד", הוא מודה. "מאוויס צ'יבוטה הוא החבר הכי טוב שלי כאן, הוא עוזר לי ומלמד אותי על כל מני פרוצדורות יחד עם הסוכן שלי. דברים בסיסיים כמו בנק, כסף. יש הרבה דברים חדשים בשבילי, אבל זה גם כיף גדול. זה משהו שתמיד רציתי לעשות".

ואי אפשר שלא להתייחס לשם בדרכון - מוחמד עלי. "כן, מזכירים לי תמיד את המתאגרף הגדול", אומר הקשר. "אם אני אגיע ל-10% מהמעמד שהוא הגיע בעולם, זה יהיה הישג אדיר. השם מחייב. אבל חשוב להדגיש, הוא היה מוחמד עלי ואני עלי מוחמד, הרבה פעמים מתבלבלים בגללו וקוראים לי מוחמד עלי. אין לי בעיה עם זה, אבל מעדיף שיקראו לי בשם הנכון".

סוכנו אבי ציוני מוסיף: "יש מגעים לגבי העברה כבר בחלון הנוכחי, אך הוא חתום בבית"ר תל אביב רמלה לשלוש שנים ויש כאן אלמנט של פיצוי. בכל מקרה, אם זה לא יהיה בחלון הנוכחי זה יקרה בקיץ. למרות גילו הוא שונה מאפריקאים צעירים שבאים לכאן. הוא בחור שקול, בוגר ומכוון מטרה. הוא לא רק רואה את עצמו בעונה הבאה בליגת העל, אלא מאמין שיתקדם בהמשך גם לליגות אירופיות".

עידו דוידוב הפועל ניר רמת השרון. קובי אליהו
כמה מהקבוצות הבכירות בישראל עוקבות אחריו. עידו דוידוב/קובי אליהו

עידו דוידוב

עידו דוידוב גדל במכבי פתח תקוה. הוא פתח את העונה שעברה במועדון בו שיחק בילדות, אך לא קיבל הזדמנות והושאל בינואר להפועל עפולה מהלאומית. אצל ירון הוכנבוים הוא ביצע את הפריצה היחסית שלו בכדורגל הישראלי, עם שבעה שערים ועלייה לחצי גמר הגביע בעונה שעברה.

בקיץ הנוכחי מכבי פתח תקוה החליטה להחזיר את השחקן לשורותיה. דוידוב עשה עם הקבוצה את ההכנה ואף הוגשה לו הצעה כספית בדרך לחתימה. באופן לא ברור, כשלוש שעות לפני הטיסה למחנה האימונים באוסטריה נקרא דוידוב למשרדים ונודע לו כי אינו יוצא למחנה מפני ש"אינו מתאים מקצועית". דוידוב ניסה להבין מה קורה, אך מהר מאוד ויתר ובשורה התחתונה הסכים להחלטה ברוח טובה והמשיך בדרכו.

השחקן, יחד עם סוכנו ואביו, החל במשא ומתן עם אבי לוזון על מנת לשחררו מפתח תקוה. הם פדו את כרטיס השחקן והקשר זכה להיות חופשי. לאחר התלבטויות הוא החליט לוותר על אופציות להילחם על מקומו בליגת העל וחתם לשנתיים בהפועל ניר רמת השרון מהלאומית. המטרה הייתה ברורה: לקבל דקות משחק ולהמשיך בתהליך ההתפתחות מהעונה הקודמת.

ברמת השרון הוא פרח בחצי הראשון של העונה. למרות דעיכה מסוימת יחד עם הקבוצה לאחרונה, הוא זוכה להתעניינות מקבוצות בליגת העל, כולל הגדולות. הבעיה היחידה של דוידוב היא שהוא אינו חופשי בינואר, לכן כל מי שירצה לצרף אותו יצטרך להגיע להבנות וסיכום כספי עם רמת השרון ואביו של השחקן, שיקבל 50 אחוזים מכספי כל מעבר עתידי. איזי שרצקי ואלי טביב כבר הגיעו לראות את דוידוב בפעולה ומספר אנשי מקצוע נוספים עוקבים אחריו, אבל כרגע הדרישות של רמת השרון מונעות סיכום לגביו בחלון ההעברות הנוכחי.

ירון הוכנבוים הפועל עפולה. ברני ארדוב
רצה את דוידוב איתו גם בעכו. ירון הוכנבוים/ברני ארדוב

ירון הוכנבוים, מאמן הפועל עכו ומי שהדריך את דוידוב בעפולה בעונה שעברה, מעיד עליו: "מדובר בקשר שסבל ממחסור בדקות משחק. בעונה שעברה בעפולה הוא פרץ ועשה קפיצה גדולה. הייתי מאוד רוצה אותי איתי בעכו, אבל מבחינה כלכלית זה לא אפשרי. בכל מקרה, מדובר בבחור בוגר וחיובי שמקומו בליגת העל, שם הוא גם יוכל להביא לידי ביטוי הרבה יותר טוב את העבודה שהוא לא מפסיק לעשות על המגרש. מה שכן, הוא צריך לעבור לקבוצה שהוא ישחק בה ולא לעצור ולהתייבש על הספסל".

מאמן הנבחרת הצעירה אריק בנאדו בא לראות את הקשר בן ה-21 כמה פעמים לאחרונה, ועשוי לזמנו בקרוב. דוידוב משחק בתפקידי הקישור, בעיקר 50:50 ומאחורי החלוץ. עד עכשיו כבש חמישה שערי ליגה ובישל ארבעה נוספים, כשמשחק השיא היה עם צמד ובישול ב-0:4 של רמת השרון על הפועל קטמון.

דוידוב יושב בדיוק על המשבצת הזאת של שחקנים שעשו את הקפיצה מהלאומית לליגת העל והצליחו להיות דומיננטיים גם ברמות הגבוהות. הוא מזכיר במשחקו אלמנטים של שחקנים כמו שלומי אזולאי ורועי קהת, ואנשי מקצוע מאמינים כי אם יקבל במה אמיתית בליגת העל הוא יוכל להפוך לשחקן איכותי גם שם.

סוכנו שלומי בן עזרא דיבר על סיכוייו של דוידוב להגיע לליגת העל בינואר: "כרגע הכל נתון למשא ומתן ואין עניין להרחיב. אם זה לא יקרה בינואר, זה יקרה בוודאות בקיץ". אנחנו מחכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully