וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא מוגן: סוף הדרך של אייל משומר במכבי חיפה

4.1.2016 / 14:00

השיחה המפתיעה עם רוני לוי, האימון ממנו נזרק, ההערה עליה לא סולחים לו והרגע שבו החליטו ש"זה נגמר". כיצד הפך אייל משומר מ"המגן הטוב בארץ" והשחקן שתמיד מנצח כל יריב על העמדה לאורך השנים, לשחקן שנזרק בינואר ממכבי חיפה. הבלוג של יצחקי

one

בווידאו: השער האחרון, כנראה, של אייל משומר במכבי חיפה, בדרבי בגביע הטוטו בפתיחת העונה

שתי דקות אחרי שהתחילה, השיחה בין אייל משומר לרוני לוי הסתיימה. ולא רק היא, אלא גם עידן שלם מאז הגיע המגן הימני מהפועל כפר סבא, בתמורה לאחד, גיז'רמו ישראלביץ'. כמעט עשור עבר מאז, וכעת הארגנטינאי אותו זרק רוני לוי ממכבי חיפה מנסה למצוא קבוצה אחרי ששבר את הרגל וחזר לשחק בסוף אוקטובר אחרי 19 חודשים בחוץ. את עידן פוסט-חיפה שלו, ישראלביץ' פתח עם טראומה של ירידת ליגה בכפר סבא, הקבוצה בה גדל מי שכונה עד לפני ארבעה חודשים "המגן הימני הכי טוב בישראל". הקווים המקבילים האלה, ממש כמו בסיפור מהאגדות, חייבים להסתדר איכשהו עם חזרה של משומר לקבוצה בה גדל. בגיל 32, הוא היה רוצה לסיים את הקריירה בירוק אחר, אז רוני לוי נתן לו לראות את משחקו האחרון במכבי חיפה נגד הפועל כפר סבא ואחרי המשחק עשה לזה סוף.

וככה נשמע הסוף:

- "אהלן אייל, מה שלומך?".

- "בסדר, תודה".

- "תשמע, אני חשבתי על זה הרבה זמן. הגעתי למסקנה שאתה לא מתאים. אתה רשאי לחפש קבוצה אחרת".

- "מה? למה?".

- "כי אתה לא מספיק מחויב".

- "לא מחויב? עשר שנים אני פה, רוני, עשר שנים. מעולם לא הייתה לי בעיה של מחויבות".

- "זה מה שאני חושב".

- "אף פעם לא עשיתי בעיות. אני לא עושה רעש ובלגן מול כולם כדי להראות שאני לא עושה משהו. אולי אתה לא רואה דברים נכון באימון. אולי שפת הגוף שלי לא טובה? אני תמיד חיובי, אני לא מדבר ולא מתעסק בשטויות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
seperator

השיחה נמשכה עם סמול טוק שלא הוביל לשום מקום. רוני לוי לקח החלטה, וכמו במקרה של ישראלביץ' "היה חייב לחתוך".

בניגוד לארגנטינאי, משומר לא יוכל לשחק עשר שנים. הוא צריך לחשוב היכן יבלה את השנים האחרונות שלו. מקורבים להפועל כפר סבא, כמה קיטשי, חושבים שנכון יהיה להביא אותו על המשבצת של טל בנש, כישרון מקומי עולה שמיוצג על ידי אותה סוכנות, של גלעד ורונן קצב. אבל מי, לעזאזל, ישלם 170 אלף דולר?

עבור משומר זה פחות משנה כרגע. הוא רוצה לשחק, ובין לבין המחשבות לא מרפות. מה היו הסיבות, הוא שואל, שהובילו את רוני לוי להחלטה שהוא לא מספיק מחויב. את זה הוא יוכל לקרוא כאן.

שחקן מכבי חיפה אייל משומר. ניב אהרונסון
אחרי עשור, צריך לארוז. אייל משומר/ניב אהרונסון

"זהו, הוא גמר"

במכבי חיפה לא מייחסים את ההחלטה לקריאות מצד חלק מהקהל, אבל קשה שלא להתייחס אליהן. משומר קיבל תמיכה מלאה ממכבי חיפה בשנים האחרונות, אבל לא מצד הקהל. את היחס המזלזל מצד חלק מהאוהדים היה ניתן להרגיש עוד קודם, אחרי חצי קדנציה, באוגוסט 2010. הקריאות גברו בכל פעם שמשומר הרים כדור לא מדויק. זה היה רק קומץ, אבל כזה ששומעים.

"אם היית מסתובב איתי בעיר לפני חמש שנים, היית מוריד את הראש. אתה יודע מי היה משומר עבור האוהדים?", סיפר לנו אז המגן בראיון. "זה קרה גם לקלמי סבן ואורי אוזן. חלק גדול מהקהל מפרגן ואוהב, אני לא מכליל. אבל יש לא מעט אנשים שהם מקללים וצועקים לי בוז. זאת שנאה, ממש שנאה. רוע. לא מבין למה. במוקדמות בישלתי שניים, בבתים הצגתי יכולת לא רעה בכלל. בליגה היינו מעל כולם, היו לי משחקים טובים. יש איזה משהו שדי פגע בי. כולם מסתכלים על זה שאני לא מרים טוב. אבל יש הרבה דוגמאות של כדורים שנתתי מאה אחוז לגול, אבל הם לא נוצלו. בעונה שעברה הייתי צריך לסיים עם 11 או 12 בישולים. כשמסיללה נתן פס לגול, הכדורים נכנסו. הקהל נתפס להרמה שלא מדויקת, לדברים הרעים. אצל חלק מהקהל זאת תווית, סטיגמה שאי אפשר להסיר".

בקדנציה הקודמת, לוי העריך מאוד את משומר. יותר מזה, הוא האיש שדאג להביא אותו למכבי חיפה בעסקה המפורסמת עמה פתחנו. אלא שבניגוד לתקופה ההיא, משהו השתנה. "אני מצפה ממך להיות שחקן מוביל. אתה צריך לתת מעצמך יותר, להיות חיובי יותר", אמר לו המאמן בשיחה הראשונה בין השניים, שנערכה בקיץ, קצת לפני שלוי הפך אותו למגן הימני הכי טוב בישראל. כיום פחות. עובדתית, לוי היה האיש שדחף את שחר להעניק למגן הארכת חוזה ונראה כי ההערכה ביניהם, לפחות בקיץ, הייתה הדדית. כמה הדדית? רק בקיץ האחרון משומר היה בין התומכים במינוי. בחבורה התומכת הזאת היו גם דקל קינן, יניב קטן ועוד שחקנים מקומיים. משומר השמיע אז לכל דכפין ש"חיפה חייבת לקחת את רוני לוי, המאמן הכי טוב בארץ". לא פחות.

רוני לוי מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
בקיץ ההערכה בין השניים הייתה הדדית. רוני לוי/אדריאן הרבשטיין

אז כדי להבין מה הסיבות שהובילו להחלטה של לוי צריך לחזור מעט אחורה, לפעם האחרונה שבה משומר נראה רץ מצד לצד על הדשא. כי בדקנו, ובעיה חברתית אין כאן. במכבי חיפה טוענים היום שלא נרשמו אירועים חריגים רבים בתקופתו. "הוא ילד טוב. לא מפריע לרוני, לא מפריע לאימון. לא בולט מדי, לא מוחצן מדי. תמיד היה כזה, ובקבוצה הבאה גם יישאר", הם מסבירים. אז מה קרה בכל זאת? זה התחיל במשחק חוץ מול קרית שמונה. משומר נפצע כמה דקות לסיום המשחק. בקרן הראשונה הוא עמד בקצה הרחבה, בשער השני הוא לא היה באזור. לוי כעס מאוד אחרי המשחק, יומיים אחר כך חיפה הודיעה שמשומר מושבת לחודשיים – זמן טוב למאמן כדי לבחון מחדש עד כמה הוא שבע רצון מאוראל דגני.

בסוף נובמבר, קצת יותר מחודש אחרי הפציעה "שתשבית אותו לחודשיים", הודיעה מכבי חיפה שמשומר ואביחי ידין חזרו להתאמן. באותו שלב, על האחרון רוני לוי שם איקס. הראשון קיבל הזדמנות כמעט אחרונה להוכיח שהוא מסוגל לחזור מפציעה ולהתמודד עם דגני על מקום בהרכב. כמה אימונים אחר כך, מתברר, רוני לוי זרק את משומר מהאימון. המאמן טען לחוסר רצינות של המגן, אבל הסכים להחזיר אותו למחרת. משומר התאמן, אבל שוב נזרק מהאימון. "הוא לא רציני", אמר עליו רוני לוי, ושם איקס.

הרחשים מכיוון חדר ההלבשה התחילו לזרום. אל החדר של רוני לוי, כך מספרים שחקנים בקבוצה, הגיעו שמועות לפיהן משומר נשמע לכאורה לא מרוצה, אחרי שהמאמן החליט שהם יבצעו תרגיל מסוים והמגן לא היה שבע רצון מהאימון המתיש. בסביבתו של משומר מכחישים את העניין, אבל כשרוני לוי שמע על כך הוא לא היה מוכן לסלוח. משומר, כך סיפר המאמן למקורביו במועדון, נראה שבור מנטלית באימונים והתקשה מאוד לחזור. הוא הבהיר למשומר את עמדתו עם יציע, ועוד ועוד יציע. משומר לא חזר לשחק מאז. המעט שלוי עשה עבורו, היה לרשום אותו על הלוח כאחד מ-19 שחקנים שזומנו למלון, לנפות אותו רגע לפני המשחק ולשים את כל הקלפים על דגני.

שחקן מכבי תל אביב, ערן זהבי, בין שחקני מכבי חיפה, אוראל דגני ואייל משומר. קובי אליהו
היחיד שהצליח לשנות את ההיררכיה בעמדת המגן הימני. אוראל דגני, משמאל, לצד אייל משומר/קובי אליהו

מה שמעו אנשיו של רוני לוי?

"מקצועית, הוא המגן הכי טוב בארץ. אפתיע אותך, רוני חושב כך גם היום. הטעות היחידה של משומר, ואני לא יודע אם הוא עושה את זה בכוונה, מהצד זה היה נראה כאילו הוא כבר לא ממש אוהב כדורגל", אמר לנו גורם בכיר במועדון השבוע. "בוא ננתח את זה בצורה הבאה: רוני נשאר בסגל עם מגן ימני שהוא בלם, ועוד מגן ימני ששיחק בעונה שעברה כקשר בקו של הפועל עפולה. אז סימן שיש כאן משהו רציני. הוא לא מוכן שהוא יהיה מגן שלישי בסגל. למה?".

למה?

"באחד האימונים, הצוות של רוני שמע את משומר אומר לשחקנים: 'מה עכשיו, שלושה קילומטר ריצה, לא מספיק שניים? למה לצאת לאימון עשר דקות לפני?'. תשאל אותי אם הוא אומר את זה מרוע".

לא חושב.

"לא, לא מרוע. זה נובע מהבאסה שלו. רוני אוהב שחקנים מתוקתקים. יוסי שיחק בצ'לסי, בליברפול. תגיד מה שתגיד על המספרים שלו, אבל הלו, הוא מגיע לאימון ומתאמן עד הסוף. רוני לא רוצה לשמוע 'עוד פעם ריצה? עוד פעם כושר?', את זה הוא לא מוכן לשמוע. השחקנים הצעירים שומעים וזה מוריד אותם".

מספר ימים לפני השחרור לוי החליט להעניק לו הזדמנות באמת אחרונה. משומר, כמו ידין, הורשה להתאמן עם הקבוצה, גם בתרגול הטקטי, אבל אז דיווח שוב על פציעה. "זהו, הוא גמר", הודיע לוי לאחר האימון לסובביו. משומר הרגיש שמשהו מתבשל. עד השיחה שנערכה ביניהם מספר ימים אחר כך, אחרי המשחק מול כפר סבא, הוא רק שיער שלוי והוא לא ימשיכו יחד עוד הרבה זמן.

שחקני מכבי חיפה יוסי בניון (ימין) אייל משומר (שמאל). אדריאן הרבשטיין
רוני לוי לא מוכן לשמוע קיטורים באימונים. אייל משומר לצד יוסי בניון/אדריאן הרבשטיין

על השאלה "מה עושים עם חוזה של 170 אלף דולר בעונה", במכבי חיפה ידעו לענות לנו מהר מאוד. אם משומר ירצה לממש את החוזה שלו בעונה הבאה ולשבת ביציע, החוזה יקטן בעשרות אחוזים ויעמוד, כך לדבריהם, על משהו בסביבות 100 אלף דולר בלבד. משומר עצמו לא רוצה להיאחז בקרנות המזבח. הוא מעדיף להגביה אותן עוד ועוד בקבוצה אחרת, כזאת שתוכל להחזיר לו את חדוות המשחק שאבדה לו בתקופה האחרונה. "זה נכון, החוזה יקוצץ בעשרות אחוזים", הסביר לנו גורם המעורה בפרטים. "יישב בבית? יקבל הרבה פחות. גם העונה החוזה מותנה באחוזים. והוא לא שיחק הרבה. כדאי לו ללכת. תבין, לפני החתימה על החוזה החדש אמרו לרוני לוי שכדאי לו לחשוב פעמיים, שמשומר לא מאה אחוז. בגלל זה הכניסו לו את הסעיף הזה".

פעמים רבות במהלך הקריירה של משומר שאלו מי המגן שיצליח להדיח אותו מההרכב, ומתי. עד לשנה הזאת, משומר עמד כמעט בפני כל אתגר מקצועי שמכבי חיפה הציבה בפניו. מגנים ימניים בכירים ופחות בכירים, כולם חשבו שיוכלו להדיח את המגן הימני שחרש את הקו לא מעט שנים, בעיקר בקרית אליעזר. עלי עוסמאן, עודד אלקיים, אלעד גבאי ואפילו הגדול מכולם - אלון חרזי. כולם ראו ספסל בגלל היכולת הטובה שלו. אוראל דגני בעצמו הורחק לספסל, ליציע ומכפר גלים עד וולפסון כי איים על חולצת ההרכב. עד הקדנציה השניה שלו.

על דגני לא מאיימים.

יציאה למחנה האימון 2015-16. מכבי חיפה
יחד באותה סירה. אביחי ידין עם אייל משומר/מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully