וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולים עליו: ארסנל מתאהבת מחדש במסוט אוזיל, ששוב מצטיין

22.12.2015 / 8:25

מסוט אוזיל בדרך לשבור את שיא הבישולים בפרמיירליג בפער עצום, והופך את ארסנל לפייבוריטית לזכות באליפות ראשונה מאז 2004. זוכרים שקראו לו פעם פלופ ועצלן? אל תחזרו על הטעות הזו, כי אתמול הוא ניצח את מנצ'סטר סיטי כמעט לבדו כשהוא חולה

רויטרס

שיא הבישולים של הפרמיירליג נקבע על ידי תיירי הנרי בעונת 2002/03 ועומד על 20. בעונה שעברה ניסה ססק פברגאס לשבור אותו אחרי פתיחה מזהירה במדי צ'לסי, אבל נעצר על 18. מוסרים מחוננים כמו דניס ברגקאמפ, סטיבן ג'רארד וחואן מאטה מעולם לא עברו 13 בישולי ליגה בעונה אחת באנגליה. למסוט אוזיל יש 15 אסיסטים עוד לפני שהגענו לחג המולד. 15 בישולים ב-16 משחקים – דבר כזה מעולם לא נצפה בממלכה, והשבחים לפליימייקר הגרמני השקט לא מפסיקים לזרום.

אוזיל היה זה שניצח אתמול על התזמורת והעניק לארסנל את הניצחון 1:2 על מנצ'סטר סיטי. הפעם הבישולים שלו לא היו מרהיבים במיוחד, והכובשים – תיאו וולקוט ואוליבייה ז'ירו – היא צריכים לעשות הרבה עבודה בעצמם אחרי שקיבלו את הכדור, אבל זה לא הסתכם רק בתרומה לשני השערים. כל משחק ההתקפה של ארסנל עבר דרך הגרמני, שלקח מנהיגות בהיעדרו של אלכסיס סאנצ'ס הפצוע וסיפק עוד תצוגה פנומנלית. אחרי שריקת הסיום, חשף המנג'ר ארסן ונגר שאוזיל בכלל היה חולה. "הוא היה במיטה כל השבוע והתאמן רק פעם אחת", אמר הצרפתי. ואם זה המצב, לאיש לא תהיה יותר זכות לומר שעושה המשחק המחונן בורח מאחריות ונעלם ברגעים החשובים.

מסוט אוזיל שחקן ארסנל מול פביאן דלף שחקן מנצ'סטר סיטי. GettyImages
מישהו קרא לו פלופ? אוזיל/GettyImages

הפציעה עזרה להתאושש מעייפות

ביקורת קשה ליוותה את שתי העונות הראשונות של אוזיל בלונדון, מאז שילמו התותחנים תמורתו לריאל מדריד 50 מיליון יורו בקיץ 2013. היה זה הסכום הגבוה ביותר בתולדות המועדון, ולכן אופוריה רבה אפפה את הגעתו, בעוד האוהדים סבורים כי הוא הרכש הקריטי שיחזיר את ארסנל למאבק על כתר האליפות. כאשר זה לא קרה, למרות שבועות ראשונים נהדרים, עיתונאים ופרשנים רבים לא היססו לכנות אותו פלופ. ג'יימי קראגר טען לא פעם שאוזיל לא משתלב במשחק, והיו שהאשימו אותו בעצלנות. בפועל, היתה זו בעיקר עייפות, כפי שהסביר השחקן בעצמו אחרי שנפצע בברכו באוקטובר 2014.
הפציעה הזו, באופן אירוני למדי, הועילה מאוד לגרמני ועזרה לו לשחק טוב יותר אחרי שחזר למגרשים.

"הייתי תשוש אחרי המונדיאל. התחלתי לשחק כדורגל מקצועני בגיל 16, והיו לי 10 שנים כמעט בלי הפסקה. אני מניח שהיתה לזה השפעה, וגם האופי הפיזי של הליגה האנגלית השפיע. הפציעה נתנה לי זמן לנוח ולחשוב מה אני צריך לעשות כדי להתאים אותי לליגה הזו. עבדתי שעות נוספות על הכושר הגופני, ואני ממשיך לעשות זאת גם עכשיו. אני מרוצה מהיציבות שאני מפגין", סיפר אוזיל באפריל. באותה הזדמנות, הוא גם ביטל את טענות המבקרים: "לא אכפתי לי מה אומרים עלי בתקשורת. אכפתי לי מה המנג'ר ועוזריו אומרים. אני שחקן קבוצתי, ומשתדל לתת 100 אחוז מהיכולת שלי עבור הקבוצה".

מאז העסק רק הלך והשתפר, והעובדה כי מדובר בשנה אי זוגית, ללא טורניר נבחרות, בהחלט עזרה. אוזיל התכונן לעונה כשהוא רענן יחסית, פיזית ונפשית. את התוצאות רואים על המגרש, אבל הוא עצמו לא מפסיק להדגיש את ההיבט הקבוצתי. בראיון לטיימס לפני המשחק הגדול מול סיטי, טען הגרמני: "אנחנו קבוצה עם יותר בטחון העונה. זה לא התחיל עכשיו, הרגשנו את זה כל השנה. השחקנים מרגישים שאנחנו יכולים להצליח".

עוד באותו נושא

שני בישולים לאוזיל ב-1:2 של ארסנל מול מנצ'סטר סיטי

לכתבה המלאה
מסוט אוזיל שחקן נבחרת גרמניה. GettyImages
היה מותש כבר מהקיץ. אוזיל/GettyImages

תמיד מעדיף מסירה על בעיטה

את השיא של הנרי הוא לא לוקח ברצינות גדולה מדי, גם אם לא מסתיר שישמח מאוד לשבור אותו. בראיון לתקשורת הגרמנית, הצהיר אוזיל: "צריך לקחת את הסטטיסטיקה בפרופורציות. מסרתי כדורים טובים גם בשתי העונות הקודמות, אבל ההזדמנויות לא נוצלו אז. עכשיו החלוצים שמים את הכדורים ברשת, והבישולים מופיעים על הלוח". זוהי, כמובן, אבחנה חשובה ובסיסית לגבי האסיסטים. בניגוד לכל הסטטיסטיקות האחרות – שערים, תיקולים, אחוזי דיוק במסירות וכו' – בישולים עלולים להטעות, כי למבשל אין שליטה על הסיומת. וולקוט וז'ירו היו יכולים להחמיץ אתמול ממצבים לא פשוטים. הם הבקיעו, ואוזיל צירף שני בישולים למאזן. זה לא מרגש אותו יותר מדי. מרגש אותו הניצחון.

מי שדורש ממנו להבקיע יותר, לא מבין את המניעים שלו על המגרש. "המשחק שלי לא השתנה, והוא גם לא ישתנה למרות שאנשים אומרים שאני צריך לבעוט לשער. אני מקבל את ההחלטות על המגרש, ותמיד עשיתי זאת בדרך שלי. כששחקן נמצא במצב טוב יותר, אמסור לו כי אני משחק עבור הקבוצה ולא עבור עצמי", אומר אוזיל. ואכן, במשחק מול אסטון וילה, כאשר עמד לבדו מול שוער, העדיף הגרמני לגלגל את הכדור לארון ראמזי שהיה בעמדה נוחה יותר. זה הסתיים ברשת, כמובן. ובכל זאת, יש לאוזיל גם ארבעה שערים העונה בכל המסגרות. הוא מצא את הרשת ב-0:3 הגדול על מנצ'סטר יונייטד, וכבש גם את השער שהבטיח ניצחון קריטי על באיירן מינכן שהציל את העונה האירופית של התותחנים.

אוליביה ז'ירו שחקן ארסנל חוגג. GettyImages
כבש ממצב לא פשוט. ז'ירו/GettyImages

"הוא הפך לשחקן מדהים"

ונגר נשמע מאושר. המנג'ר ספג על בשרו לא מעט ביקורות בשנים האחרונות, והוא יודע היטב כיצד מרגיש אוזיל. "מסוט הפך העונה לשחקן מדהים. קשה למצוא שחקנים שגורמים לאחרים להבקיע. יש להם ראיית משחק מיוחדת וטכניקה מיוחדת, ומסוט הוא כזה. אבל אנשים נוטים לשכוח שהוא גם לוחם גדול. הוא רץ המון ומכסה שטחים במהלך כל משחק. עכשיו הוא גם נכנס הרבה יותר לרחבה בהשוואה לעבר", טוען הצרפתי, ומוסיף: "אוזיל מקריב את עצמו למען הקבוצה. הוא תמיד עושה את מה שאומרים לו".

בסוגיה זו מסכים איתו גם היריב המר ז'וזה מוריניו, מאמנו הקודם של אוזיל בשלוש שנים משותפות בסנטיאגו ברנבאו. "מסוט יוצא דופן. אין שחקן שדומה לו, הוא מספר 10 הטוב בעולם", אמר בזמנו המיוחד, עבורו סיפק הגרמני 47 בישולים בליגה הספרדית. מאזן השיא בעונה אחת עמד בריאל על 17, וגם את הנתון הזה ישבור הקשר כבר במשחקים הקרובים. איך שלא תסתכלו על זה, 2015/16 מסתמנת כעונה הטובה ביותר בקריירה שלו, ובגיל 27 הוא באמת נמצא בשיא פריחתו. אחרי עונת הסתגלות ועונת תשישות שנקטעה באמצע בשל פציעה, העונה השלישית באצטדיון האמירויות פשוט חלומית.

בשלב זה קשה להאמין שאוזיל שקל לעזוב את הקבוצה בקיץ. היו לו מחשבות על חזרה לספרד או התנסות בכדורגל האיטלקי, כי גם אם אתה מנסה להתעלם לחלוטין מהביקורת, היא עדיין לא כיפית במיוחד. כיום המחשבות האלה שייכות לעבר. נהפוך הוא – אוזיל מנהל משא ומתן מתקדם להארכת חוזהו שמסתיים נכון לעכשיו ב-2018, וצפוי לקבל תוספת הולמת לשכרו. מענק האליפות, אם וכאשר השאיפה הזו תתגשם בסופו של דבר, יבוא בנפרד. הניצחון על סיטי הפך את התותחנים לפייבוריטים לסיים בפסגה בסוף העונה.
כדאי לזכור את התקופה הזו גם כאשר ייקלע אוזיל לשבועות פחות טובים. אתם מתענגים על הנגיעה הראשונה שלו, על התנועה ללא כדור, על היכולת להבחין במהלכים שאיש מלבדו לא רואה – אז אל תצטרפו למקהלת המבקרים אם וכאשר יעבור הגרמני בעתיד חודש ללא בישול. אם קפטן נבחרת גרמניה לשעבר פיליפ לאם מגדיר אותו כ"שחקן האינטליגנטי ביותר באירופה", הוא יודע על מה הוא מדבר.

מסוט אוזיל שחקן ארסנל. GettyImages
רואה הכל. אוזיל/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully