וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלם העתיד בבעיה, גאטוסו הסרבי בצרה: חמישה שחקנים לשים לב אליהם במחזור הקרוב

אסף שלו

28.11.2015 / 7:30

שחקן ההגנה הבא של ישראל מתקשה במערך החדש, השחקן הזול בישראל חייב לשפר את המספרים. אסף שלו בוחר כמה דמויות משנה במחזור הקרוב בליגת העל, כולל החלוץ שצריך להציל את מאמנו

one

בווידאו: תקציר ה-0:3 של מכבי תל אביב על הפועל חיפה במחזור הקודם

הכדורגל הישראלי חוזר לשגרה. אחרי פגרות נבחרות, חגים, מועדים וקצת צ'מפיונס ליג, הליגה תיכנס למומנטום כשהפגרה הבאה תתקיים רק לקראת סוף העונה. אז תפנו את השבתות, או את ימי ראשון, וגם את שני.

המחזור ה-12 בליגת העל יעמוד בסימן היכולת של מכבי תל אביב להתאושש מפוגרום צ'לסי מול בני יהודה בבלומפילד. בנוסף, הפועל באר שבע תנסה לחזור לתלם מול הפועל כפר סבא, ובית"ר ירושלים תנסה לעקוף את הקבוצה מבירת הנגב עם ניצחון על מכבי פתח תקוה ותפילות להצלחת הירוקים מהשרון. הפועל תל אביב השבורה תצא לעכו ומכבי חיפה תנסה לנצח קבוצה ששימו לב, מדורגת מתחתיה, בדמות מכבי נתניה.

הנה חמישה שחקנים שכדאי לשים אליהם לב במחזור הקרוב.

עומר דנינו

שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל, עומר דנינו. ברני ארדוב
הבדל גדול בין היכולת במערך של שלושה לבלמים לזו כאשר הוא רק אחד משניים. עומר דנינו/ברני ארדוב

בלם מכבי פתח תקוה הוא אחת האכזבות הגדולות מהמשחקים האחרונים של הנבחרת הצעירה. דווקא כשהוא מתדפק על דלתות הנבחרת הבוגרת, סיפק דנינו משחק חלש ומאכזב מול פורטוגל והראה שיש הבדל גדול ביכולת כשהוא מתפקד במערך של שלושה או עם בלם אחד נוסף לצדו.

ההיעדרות של אליסון דוס סנטוס גרמה לרן בן שמעון לעבור למערך של שני בלמים בשני המשחקים האחרונים של הקבוצה, דבר שפוגע שדנינו, שאף ספג כרטיס צהוב במחצית הראשונה בשני המשחקים הללו, מה שאומר שהשינוי פוגע בו ובביטחון שלו.

דנינו שיחק העונה בכל 11 המשחקים של מכבי פתח תקוה בליגה, וסיים משחק עם שער נקי בארבעה משחקים בלבד. בעונה שעברה, הוא סייע לשמור על שער נקי בארבעה מתשעת משחקים בהם שותף בפלייאוף העליון. יחי ההבדל הקטן.

ה-0:1 על עירוני קרית שמונה במחזור האחרון, שהגיע אחרי שישה משחקים ללא ניצחון, לא שינה את העובדה שדנינו לא מחובר לקסאבייה תומא ומתקשה להסתגל לשיטה החדשה של מאמנו. בשבת הוא פוגש את בית"ר ירושלים הרותחת ודווקא במשחק הזה הוא יצטרך להראות הסתגלות, התאמה וקפיצה ביכולת. הקמפיין הבא של הנבחרת נמצא מעבר לפינה.

סמואל גילמור

סמואל גילמור שחקן הפועל עכו בין דובב גבאי (מימין), דוד קלטינס שחקני בית"ר ירושלים. מגד גוזני
אפשר היה לזהות את הניצוץ. סמואל גילמור/מגד גוזני

מי שצפה במשחק בין בית"ר ירושלים להפועל עכו לא ראה הרבה כדורגל. מה שכן אפשר היה לזהות, זה את הניצוץ במשחק של הקשר המחזיק כנראה בחוזה הנמוך בליגה לשחקן זר. זריזות, קצב טוב, ערמומיות וחוכמת משחק. הניגרי הצעיר גם לא היה רחוק מלהפתיע את קליימן במספר מקרים.

גילמור כבש העונה רק שער אחד, אך ניצח איתו את הפועל באר שבע. הוא הוחלף בשמונה מעשרת המשחקים בהם שותף העונה, כשנתון מעניין מצביע על כך שבכל פעם שהוחלף אחרי הדקה ה-80, הקבוצה שלו ניצחה (ארבע פעמים).

הפועל עכו מחזיקה בהתקפה הרעה בליגה, היא לא השתתפה באף משחק העונה בו שתי הקבוצות הצליחו לכבוש וזה לא במקרה. החילוף הקבוע של גילמור מראה על התגוננות במקרה של יתרון, אך מדגים שלגילמור יש השפעה גדולה מאוד על הקבוצה שלו גם מבחינה סטטיסטית. מול ההגנה הרעועה של הפועל תל אביב, אולי יוכל גם לשפר את מאזן השערים שלו ושל קבוצתו.

טאדאס קיאנסקאס

טאדאס קיאנסקאס שחקן הפועל חיפה מול שחר הירש שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
לא יציב. טאדאס קיאנסקאס/יוסי ציפקיס

בלם הפועל חיפה התחיל את עונתו השלישית בקבוצה בצורה לא טובה. הוא לא פותח באופן עקבי (שמונה משחקים בהרכב), הוא לא יציב, הפועל חיפה ספגה בשישה מהמשחקים בהם שותף והוא רואה את קבוצתו מתחת לקו האדום כשהיא מציגה את ההגנה הרעה בליגה, ביחד עם הפועל תל אביב.

יכול להיות שהירידה ביכולת קשורה לירידה באגרסיביות. אחרי שמונה משחקים, לקיאנסקאס כרטיס צהוב אחד בלבד, כשאת העונה הקודמת הוא סיים עם 13 כרטיסים צהובים. קשה להצביע על בעיה אחת בלבד בהפועל חיפה, אך הירידה ביכולת של מי שאמור להיות מעוז ההגנה מהווה ללא ספק את אחת הסיבות העיקריות.

בעונה שעברה, עם קיאנסקאס בהרכב, הקבוצה שמרה על שער נקי בסך הכול בתשעה משחקים, אך לפחות ראינו רצון וגם התעלות במחזורים האחרונים. נראה שהבלם הליטאי, שגם היה קפטן בשלב מסוים, נמצא בשלב בו הוא צריך להוכיח שמקומו על המגרש, וזה מתחיל מול הפועל רעננה, שלא כבשה בשניים משלושת המשחקים האחרונים שלה. אם לא עכשיו, אז מתי?

ניקולה מיטרוביץ'

מאמן מכבי תל אביב, סלבישה יוקאנוביץ' עם ניקולה מיטרוביץ'. קובי אליהו
נמצא עם יוקאנוביץ', מתחיל להיזכר בראשית ימי פאקו. ניקולה מיטרוביץ'/קובי אליהו

יש תחושה ש"גאטוסו הסרבי" קצת נעלם השנה. מגיח עם איזה בישול או מהלך שמזכיר את גדולותו, ושוב נעלם. מצד אחד, תופתעו לגלות שיש לו כבר 10 הופעות ליגה, כשבמשחק אחד, מול הפועל באר שבע, לא שותף רק כי היה מורחק. עם זאת, מיטרוביץ' השלים 90 דקות רק בשלושה משחקים וזאת עוד כשנוסא איגייבור לא היה בתמונת שלושת המקומות של יוקאנוביץ' בקישור בעקבות פציעה.

הדיבורים על שחרור בינואר כבר נמצאים באוויר ומיטרוביץ', שהפך לגיבוי, נזכר בימים קשים יותר, אצל פאקו אייסטרן, כשכבר היה בדרך להפועל באר שבע או בית"ר ירושלים.

הקרב על הרוטציה לא פשוט, אך מיטרוביץ' חייב למצוא את הנישה שלו. בעיטות חופשיות, חילוצים, קילומטרים... כל מה שיבדיל אותו מדור פרץ, גל אלברמן, נוסא איגייבור ושאר השחקנים שנמצאים כרגע לפניו במחברות של יוקאנוביץ'. מכבי תפגוש את בני יהודה, קבוצה קשוחה בפני עצמה. מיטרו יצטרך להחזיר את האגרסיביות שמאוד אפיינה אותו בשנים האחרונות, ולהביא יותר מהתחכום שמבדיל אותו.

ז'אורז'יניו

ז'אורז'יניו שחקן בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
הפתעת העונה בספטמבר, נמחק לגמרי בנובמבר. ז'אורז'יניו/אדריאן הרבשטיין

שימו לב לסטטיסטיקה של הקשר הברזילאי של בני סכנין. שלושה שערים בתשעה משחקים, כשהוא השלים 90 דקות בשני משחקים בלבד. רק שלושה שחקנים זרים כבשו יותר מז'אורז'יניו העונה – פדרו גלבאן, ניקיטה רוקאביציה (5 שערים) ואנתוני וואקמה (4), אך הם עשו את זה בהרבה יותר דקות.

הג'ינג'י טכני בטירוף, מהיר ודי מדויק, אך סבל ברוב חודש אוקטובר מפציעה שהאטה אותו ובעיקר את בני סכנין. בשני המשחקים האחרונים השלים כמעט 180 דקות, אך לא היה יעיל. סכנין הפסידה את שני המשחקים הללו והברזילאי רחוק מהיכולת בתחילת העונה, אז הבקיע שלושה שערים בארבעת המשחקים הראשונים של העונה.

בני סכנין חייבת לעצור את המפולת מול עירוני קרית שמונה המתרסקת. שתי הקבוצות במומנטום רע, וחסר לשתיהן שחקן שיכול להכריע משחקים. ז'אורז'יניו כבר הוכיח שהוא מסוגל לספק את הערך המוסף. בספטמבר כולם כבר הכריזו עליו כהפתעת השנה, בנובמבר כבר מחקו אותו, אבל רק הוא יכול להחזיר את הקבוצה של אלי כהן למסלול ולהציל למאמן שלו את הכיסא.

שחקן הפועל תל אביב משה אוחיון. יוסי ציפקיס
מדוע לא שותף? משה אוחיון/יוסי ציפקיס

מעקב: מה עשו שחקני המדור הקודם?

נוסא איגייבור: 71 דקות טובות ושער ב-0:3 על הפועל חיפה. נראה שהוא חזר לא רע בכלל מהפציעה שלו.

עומרי גלזר: 90 דקות סולידיות ב-1:3 על מכבי נתניה. השער של מומודו סיסיי לא היה באשמתו ונראה שלחיים סילבס יש על מי לסמוך בזמן שאריק ינקו פצוע.

אוהד כהן: בהמשך לנושא אי היציבות, הפעם השוער הוותיק סיפק משחק מצוין והיה שותף מלא לשלוש הנקודות של קבוצתו ב-0:1 הדרמטי על בני סכנין.

משה אוחיון: לא שותף בהפסד המביש של הפועל תל אביב למכבי חיפה. לא ברור איך לא קיבל אפילו דקה אחרי שהיה מהטובים בניצחון על הפועל רעננה.

ניקולה דרינצ'יץ': למרות הניצחון הגדול על הפועל תל אביב, דרינצ'יץ' איכשהו הצליח לא להתבלט ב-90 הדקות בהן היה על המגרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully