וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי דורון: "מעולם לא חוויתי דבר כזה, אסרו עלינו אפילו לרדת ללובי"

22.11.2015 / 14:00

קפטנית נבחרת הנשים משחזרת את האווירה האלימה באנקרה: "כשהתחילו להיזרק לעברנו חפצים, האינסטינקט החל לפעול, מצאתי את עצמי מסתכלת מסביב, לראות ששום דבר לא מידרדר עוד יותר, חושבת מה עומד לקרות. זה היה יכול להיגמר הרבה יותר גרוע"

נעמה שפיר שחקנית נבחרת ישראל (משמאל) עם שי דורון. Ahmet Tokyay, Turkish Basketball Federatio, אתר רשמי
אווירה קשה. ישראל בטורקיה/אתר רשמי, Ahmet Tokyay, Turkish Basketball Federatio

82 פעמים לבשה שי דורון את מדי נבחרת ישראל, אבל את מה שעבר עליה אמש (שבת) באנקרה היא לא חוותה מעולם. הכדורסלניות בכחול-לבן היו נתונות למפגן מכוער של אלימות, קללות ולאומנות ביציעים, בדרך לתבוסה 72:53 לטורקיה בפתיחת מוקדמות אליפות אירופה 2017.

"מהרגע שנחתנו באנקרה, היה אפשר להרגיש את המתח ואת הדריכות מסביב", סיפרה דורון, קפטנית הנבחרת, לוואלה! ספורט, רגע לפני שעזבה עם חברותיה את הבירה הטורקית בדרכה חזרה לארץ. "היה עלינו ליווי משטרתי צמוד בכל רגע, וגם הטילו עלינו מגבלות שמעולם לא היו קודם לכן. אסרו עלינו אפילו לרדת ללובי במלון. לא עברתי דבר כזה מעולם במשחק של הנבחרת".

נבחרת ישראל הפסידה בטורקיה, הקהל השליך חפצים במהלך "התקווה"

אלישה קלארק שחקנית נבחרת ישראל (משמאל) מול סזייה איבגין שחקנית נבחרת טורקיה. Ahmet Tokyay, Turkish Basketball Federation, אתר רשמי
אלישה קלארק שחקנית נבחרת ישראל (משמאל) מול סזייה איבגין שחקנית נבחרת טורקיה/אתר רשמי, Ahmet Tokyay, Turkish Basketball Federation

הכל החל זמן קצר לפני פתיחת המשחק, בסיום טקס הצגת השחקניות. רבים מ-1,689 הצופים באולם שרקו בוז בעת שהתנגנה "התקווה", והיו בודדים שאף השליכו חפצים לעבר הישראליות. אוהד אחד, שזרק כוסות מלאות במים, פגע בשתיים מהשחקניות. גם במהלך המשחק הונפו ביציעים דגלים של הרשות הפלסטינית ונשמעו גידופים מכוערים. איגוד הכדורסל לא הגיש תלונה נגד הטורקים, בתקווה שההתרחשויות יצוינו בדו"ח המשקיף.

- הרגשת שאת נתונה בסכנה?

"אני עומדת, שרה את ההמנון של המדינה שלי, וברקע שומעת שריקות בוז. זה היה מכעיס מאוד. כשהתחילו להיזרק לעברנו חפצים, האינסטינקט החל לפעול, מצאתי את עצמי מסתכלת מסביב, לראות ששום דבר לא מידרדר עוד יותר, חושבת מה עומד לקרות. זה היה יכול להיגמר הרבה יותר גרוע. אבל אחרי כמה שניות, כשהתעשתי, נרגעתי. ראיתי את השוטרים הטורקים הרבים, וגם את המאבטחים שהגיעו איתנו מישראל, וידעתי שהם שם רק כדי לשמור עלינו".

זו לא הפעם הראשונה שקבוצה ישראלית נתקלת ביחס עוין מצד הקהל באנקרה. לפני כמעט שבע שנים, בזמן מבצע עופרת יצוקה, התארחה קבוצת הגברים של בני השרון בעיר במסגרת היורוקאפ, ועשרות מאוהדי טורק טלקום פרצו למגרש ופוצץ את המשחק. דווקא הקבוצה הישראלית ספגה הפסד טכני, לאחר שלא הסכימה לחדש את ההתמודדות.

דורון מכירה היטב את הקהל הטורקי, לאחר ששיחקה בעבר חצי עונה בבשיקטאש ועוד עונה בטרסוס. "גרתי כאן, יש לי חברים בטורקיה עד היום, ולא נתקלתי בדברים כאלה, בטח לא כשחקנית של קבוצה מקומית, וגם לא עם נבחרת ישראל. פעם אחת, כשהתארחתי עם אליצור רמלה באנטקיה, ליד גבול סוריה, עברנו דברים דומים וזה לא היה נעים, אבל שם לא הייתה לנו אבטחה וזה גרם לתחושה הרעה.

"אני חייבת להגיד שהרוב המכריע של הקהל ביציעים התנהג יפה, עודד כמו שצריך את הנבחרת שלו ובכלל לא התעסק איתנו. אז נכון שהיו כמה אנשים דוחים ומגעילים, חיות פרא, ועדיין, זה נדיר שיש כאלה, ואין לי מילה אחת רעה להגיד על האירוח שקיבלנו. מדהים איך אוהדים טורקים קפצו על אותו אוהד שזרק את הכוסות, וניסו בעצמם לעצור אותו, עוד לפני שהמאבטחים והשוטרים הגיעו אליו. הוא אפילו לא הספיק לפתוח את הדגל הפלסטיני עד הסוף לפני שהתנפלו עליו. בוא נגיד שהוא קיבל את מה שמגיע לו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עדן ענבר מאמן נבחרת ישראל. מגד גוזני
משחק מפתח נגד רומניה. ענבר/מגד גוזני

- היו שחקניות שחששו והיו נסערות יותר ממך?

"אלה שהכוסות פגעו בהן היו יותר נסערות, באופן טבעי, אבל כולנו כעסנו והרגשנו גועל נפש כלפי האדם הזה. בסופו של דבר, הספורט מדמה את העולם. לא משנה מה קורה ומה יקרה, עדיין לא יקבלו את זה שמה שקורה אצלנו במדינה זה טרוריזם. הרגשנו את זה על בשרנו אתמול".

- את חושבת שההתרחשויות מסביב השפיעו לרעה על היכולת שלכן?

"לא, ממש אין קשר. חבל לי שלא שיחקתי יותר טוב. עמדה מולנו נבחרת מצוינת, שסיימה לפני שנה במקום הרביעי באליפות העולם, והקיץ הגיעה למקום החמישי באליפות אירופה. הייתה לנו תוכנית משחק מסוימת, ניסינו למשוך אותן החוצה, שיזרקו שלשות, ובנינו על האחוזים שלהן, שעומדים בדרך כלל על 33 בערך. אבל הן דייקו בכמעט 60 אחוזים, ולא נותר לנו סיכוי".

דורון קלעה אמש 10 נקודות (3 מ-14 מהשדה), ועל פי ארכיון "ספסל" היא תוכל לעלות השבוע למקום הרביעי בין קלעיות כל הזמנים בכחול-לבן, מאחר שהיא מדורגת רק 15 נקודות מאחורי לימור מזרחי.

ביום רביעי ב-19:00 מצפה לנבחרת משחק מפתח בדרייב אין נגד רומניה, שגברה אתמול בבית על בוסניה והרצגובינה 65:67. "אנחנו חייבות לנצח את הרומניות כדי שיהיה לנו איזשהו סיכוי להגיע ליורובאסקט, ואת זה ידענו עוד לפני הנסיעה לאנקרה", מסכמת הקפטנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully