וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסיטואציה שגל מקל נקלע אליה היא מההזויות בעולם"

12.11.2015 / 18:45

סוכן על ששולט על הקבוצה, תקשורת שמשפיעה על דעת הקהל ושחקן שנתפס עם סמים ומגיע על חשבונו. גל מקל נמצא בסיטואציה בלתי אפשרית בכוכב האדום. גורם: "יש הרבה פוליטיקה וספינים בסיפור הזה. זה הכול חוץ מכישלון מקצועי"

שחקן הכוכב האדום בלגרד גל מקל מול פנרבחצ'ה. Marko Metlas, GettyImages
"סימנו לגל את הדרך החוצה". גל מקל/GettyImages, Marko Metlas

לא מעט ידיעות התפרסמו לאחרונה בסרביה לגבי עתידו של גל מקל בכוכב האדום בלגרד, המבליטות את סימן השאלה שמרחף מעל המשך דרכו של השחקן בקבוצה. אז מדוע השידוך הזה מקרטע? "הסיטואציה שאליה גל נקלע היא מההזויות בעולם", אמר גורם בסביבת הקבוצה. "התסריט נכתב מראש והוא מונע מאינטרסים. גל היה אחד השחקנים הבולטים בקבוצה והוביל את הכוכב האדום למקום ראשון בליגה האדריאטית. הוא נמצא ראשון בקבוצה כמעט בכל פרמטר סטטיסטי, ובולט במיוחד, זאת לעומת הכישלון של שני הזרים האחרים, שחורציאניטיס שנחתך וריאן תומפסון".

גורם המעורה בפרטים מוסיף: "לא כולל המשחק האחרון בו הוא שותף לשש דקות בלבד בהוראה מלמעלה, גל מדורג שלישי באדריאטית עם מדד של 16.75, שני באסיסטים, ולמרות כל הנתונים האלה הקבוצה בחרה להחתים את מרכוס וויליאמס, שחקן שנתפס על סמים בשנה שעברה והקבוצה לא רצתה להשאיר אותו. ויליאמס משחק בעמדה של גל. מאז ההחתמה נתנו לגל לשחק ל-14 דקות נגד פנרבחצ'ה ושש דקות במשחק האחרון באדריאטית ולמעשה סימנו בכך לגל את הדרך החוצה. למה הקבוצה לא בוחרת לחתוך את ריאן תומפסון ולהביא גארד סקורר בעמדה 2 שישלים את מקל בצורה אבסולוטית? למה היא בחרה להחתים עוד רכז כשמקל הוא הזר היחיד שמתפקד?".

מרכוס וויליאמס שחקן הכוכב האדום בלגרד מול פביאן קוזר שחקן קוצ'ה ויטוריה. Marko Metlas, GettyImages
"צריך בשבילו לפנות את השטח". מרכוס וויליאמס/GettyImages, Marko Metlas

על פי גורם בסביבת הקבוצה, מקל, שאחריו חיזרו הקיץ מכבי תל אביב והפועל ירושלים גם יחד, נפל קורבן לפוליטיקה ותככים במדינה הסרבית ובכוכב האדום בלגרד. "אם נבחן את שאלת ייצוג השחקנים בכוכב האדום, נקבל פילוח מאוד בעייתי ואולי לא מקרי. 90 אחוז מהשחקנים, כולל המאמן, מיוצגים על ידי סוכן העל מישקו רזנטוביץ'. גל כמובן הוא לא אחד מאותם שחקנים". אותו גורם טוען כי הסיקור נגד מקל אינו מקרי: "מישקו הוא אחד הסוכנים הגדולים באירופה ובסרביה. הוא כל יכול. יש לו המון השפעה ולדעתי זה גם בא לידי ביטוי דרך התקשורת. היה ברור שהוא ישתמש בכל האמצעים כדי להחזיר את מרכוס וויליאמס, אותו הוא מייצג, אחרי שתסתיים תקופת ההשעיה שלו על שימוש בסמים מסוף העונה שעברה, אבל בשביל זה צריך 'לפנות' את גל מהשטח", טוען הגורם.

גורם נוסף מסביר: "רוב השחקנים בכוכב האדום עברו לסוכן העל הסרבי במטרה לחתום בכוכב האדום. שחקנים שמיוצגים על ידי הסוכנים הגדולים ב-NBA כמו ארן טלם ולאון רוז פשוט נאלצו לעבור למישקו כדי לקבל חוזה במועדון הפאר הסרבי. מי שמבין בכדורסל ועוקב אחרי כל המשחקים, יודע שהיחס לגל בתקשורת המקומית לא היה הוגן מהרגע הראשון. גם אחרי הצגות ומשחקים נהדרים של מקל, וגם לאחר שזכה ארבע פעמים כ-MVP, מקל זוכה לחוסר פרגון משווע לעומת שחקנים אחרים. לעומת זאת, אחרי הפסדים, רוב האחריות נופלת על גל בלי קשר למה שהיה על המגרש. ידוע שהתקשורת משפיעה חזק על דעת הקהל, הרי בסופו של דבר האוהד הממוצע אוכל את מה שמאכילים אותו ומאמין למה שכתוב, וזה גורם לנזק. השיא היה במשחק הבית נגד פנרבחצ'ה כאשר חלק מהקהל שרק לגל בוז בנגיעה הראשונה שלו בכדור בלי קשר למשחק, וזה קרה שלושה ימים אחרי שגל נתן הצגה והיה ה-MVP נגד פרטיזן בדרבי הגדול של העיר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקני הכוכב האדום בלגרד. GettyImages
"לכולם הריעו חוץ מלגל"/GettyImages

אנשים המעורים בפרטי העסקה של מקל עם הכוכב האדום מעידים כי מי שתמך ודחף להחתמת מקל היה המנג'ר והמאמן. הנשיא, שלטענתם "מאוד מקורב לסוכן העל הסרבי", התנגד להחתמה של מקל, אך השתכנע רק לאחר מאבק עיקש של הצוות המקצועי. "עוד לפני שהחלו משחקי היורוליג ולאורך כל הדרך, גורמים בקבוצה, עוזרי המאמנים והמנג'ר מתנצלים בפני מקל מדי שבוע ומנסים להסביר לו שהם מאוד מרוצים ממנו, אבל יש דברים במועדון שלא תלויים בהם".

חוסר הפירגון כלפי מקל והלחץ הכבד להחזיר את מרכוס וויליאמס החלו כבר בפתיחת העונה, אבל הדברים עברו להילוך גבוה לאחר ההפסדים לריאל וחימקי ביורוליג. "לגל נודע על הרצון לצרף את מרכוס וויליאמס כבר לאחר שבוע בסרביה והרבה לפני פתיחת העונה בליגה האדריאטית. אפילו לאחר משחקים מצוינים של מקל נכתב למחרת שהוא מועמד לעזוב את הקבוצה. זו בטח לא סיטואציה קלה לשחק בה כאשר אתה יודע שהצד המקצועי לא רלוונטי", מסכם אותו גורם. "זה די מוזר שאחרי שלושה משחקי יורוליג הפכו בכוכב האדום את מקל כמועמד להחלפה על ידי שחקן מסומם שלא יוכל לשחק עד המשחק השמיני ביורוליג. איזה היגיון יש בדברים? גם השחקן הזה מיוצג על ידי סוכן העל הסרבי מישקו רזנטוביץ', למרות שהיה מיוצג קודם על ידי ביל דאפי. בנוסף, השחקן צפוי לקבל דרכון סרבי או מונטנגרי וישחק בנבחרת הלאומית בקיץ".

אז כיצד הסיפור יסתיים? "בשבוע האחרון היה שינוי נוסף לרעה ביחס הקבוצה למקל, וכל זה קרה דווקא לאחר הניצחון הגדול של הכוכב בדרבי בו מקל נבחר לאיש המשחק. בדקות הסיום כל שחקני החמישייה של הכוכב זכו לתשואות מהקהל, כולם מלבד מקל שהיה הכי טוב על המגרש. במשחק היורוליג נגד פנר, שלושה ימים אחרי הדרבי, מקל שיחק רק 14 דקות ובמשחק הליגה, יומיים לאחר מכן, זה ירד לשש דקות בלי קשר למהלך המשחק. זה די מראה לאן הרוח נושבת", סבור הגורם. גורם נוסף מסכם: "מקל הוא לא הראשון ולא האחרון שנקלע לחוסר היגיון מהסגנון הזה. בסיטואציה המוזרה הזו יש הרבה פוליטיקה, הרבה ספינים והרבה דברים מתחת לפני השטח. הכול חוץ מכישלון מקצועי של מקל שקשור בכדורסל".

  • עוד באותו נושא:
  • גל מקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully