וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי ואודי רקנאטי שוחחו עם גודס: "מנסים להרגיע את המערכת"

8.11.2015 / 23:59

הנהלת מכבי תל אביב קיימה דיון חירום בעקבות עוד הפסד מביך, דייויד פדרמן השתתף בישיבה בשיחת טלפון מלונדון והמאמן עשוי לקבל הודעת פיטורים. מזרחי: "לא דיברנו על עתידו של גודס"

עריכת וידאו: קובי אליהו

בווידאו: שמעון מזרחי מדבר אחרי ישיבת החירום

את אווירת החירום ששררה הערב (ראשון) ביד אליהו איש לא התאמץ להסתיר. ההפסד הביתי של מכבי תל אביב למכבי אשדוד 88:83, אחרי עוד קריסה וברבע הרביעי, יהיה הקש האחרון ויביא לפיטוריו של המאמן גיא גודס. ראשי הקבוצה נראו מתלחשים ביניהם, כשמי שנעדר מהמגרש הוא אחד הבעלים דייויד פדרמן, שנמצא בחופשה בלונדון כמו גם חברי הדור הצעיר בהנהלה דני פדרמן ושי רקנאטי. כפי שפורסם בוואלה! ספורט, מיד בתום ההפסד לבאמברג הוחלט עקרונית להיפרד מגודס לאחר שגם דייויד פדרמן הסיר את התנגדותו למהלך ולאחר המשחק נפגשו שמעון מזרחי ואודי רקנאטי וגם נועדו עם גודס בחדר המאמנים.

על הנהלת הצהובים עומד לחץ כבד לפטר את גודס עוד לפני המשחק הגורלי נגד דרושפאקה ביום חמישי ביורוליג, כאשר גם דייויד פדרמן השתתף בישיבת החירום בשיחת טלפון מלונדון וראשי הקבוצה התייעצו לגבי זהות המאמן הבא. כזכור, עוד לפני המשחק הערב הנהלת הצהובים כבר פנתה לארז אדלשטיין מאמן הנבחרת, שבשלב זה עדיין מסרב להגיע.

שמעון מזרחי דיבר על עתידו של גודס אחרי ישיבת ההנהלה והכחיש שנפלה כבר החלטה לפטר את המאמן: "לא קיבלנו שום החלטות לגבי גודס, ההחלטה היחידה היא שצריך להרגיע את המערכת. דיברנו על דרך להרגיע את המערכת".

תחתית הבאר: מכבי תל אביב הושפלה עם הפסד מול אשדוד

סילבן לנדסברג מכבי תל אביב עם גיא גודס. ברני ארדוב
בדרך החוצה. גיא גודס/ברני ארדוב

הבעיה הכי גדולה שבפניה ניצבים הצהובים היא בהחלטה על זהות המאמן הבא. כפי שפורסם כאן מוקדם יותר היום, גורמים מטעם המועדון פנו כבר למאמן נבחרת ישראל, ארז אדלשטיין, ונתקלו בסירוב מצידו - אך לא מן הנמנע כי ימשיכו לנסות ולשכנעו לקחת על עצמו את התפקיד. גם שרונאס יאסיקביצ'יוס, שמשמש כיום כעוזר המאמן בז'לגיריס קובנה, קיבל פנייה והשיב בשלילה.

מלבד אדלשטיין ויאסיקביצ'יוס, רשימת המאמנים הפנויים אינה ארוכה. לגבי דן שמיר יש תמימות דעים בקרב חברי ההנהלה לגבי כישוריו ולגבי הרצון לראות אותו בתוך המערכת, אולם במועדון לא משוכנעים שהוא בשל לתפקיד המאמן הראשי. צביקה שרף רמז הבוקר בראיון בגל"צ כי לא יפסול אפשרות לחזור לקדנציה שישית במועדון, אף שהוא חתום במכבי אשדוד וניצח את הצהובים הערב.

אם מכבי תחליט בכל זאת ללכת על מאמן זר, המועמדים המובילים שעשויים להילקח בחשבון הם יונאס קזלאוסקאס הליטאי (מאמן נבחרת ליטא) ודירק באוורמן הגרמני (מאמן נבחרת איראן), שכבר היה קרוב לסגירה בקראסני וולגוגראד ברוסיה, אך החליט לסגת מהסיכום לפני כשבועיים.

עו"ד שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הנהלה בלחץ. שמעון מזרחי/ברני ארדוב

גיא גודס ניסה להסביר את ההפסד לאשדוד: "לא היה לנו את האומץ ברבע האחרון בבאמברג. וגם לא היה לנו את האומץ במשחק הזה. אין שום סיבה לקבל 34 נקודות ברבע האחרון, זה די דומה במה שקרה בבאמברג. המון טעויות וחוסר ריכוז, אין לי הסבר לזה. לא הרגשתי חוסר אונים ברבע האחרון, זה דברים שאנחנו מדברים עליהם וזה דברים בסיסיים שלא יכולים לקרות ברבע האחרון. טעויות שרודפות טעויות, זה דברים של כדורסל נטו".

על עתידו בקבוצה: "אני חושב שאני יכול להוציא את העגלה מהבוץ. יש פה הרבה עבודה, לא משנה איתי או עם משהו אחר. הרבה שחקנים צריכים להרים את הרמה. צריך למצוא את האיזון מבחינה התקפית או הגנתית. זה טעויות שלא ברמה של ליגת העל. ברור שיהיה קשה לנצח ככה".

"אין לי שליטה על מה שלא בידיים שלי. זה לא רק משפיע עלי, אלא גם על השחקנים. אני מסתדר עם זה. זו הצומת הקשה שלי בקריירת האימון, עברתי דברים דומים בתור שחקן. עברתי דברים קשים בחיים, אבל שאלה יהיו הדברים ולא ענייני בריאות. אמרתי לשחקנים דברים בחדר הלבשה, בסופו של דבר כל אחד מהם יצטרך להרים את הרמה. ננסה לנצח את דרושאפאקה בלב ובשיניים, כי זו הדרך לנצח משחקים".

צביקה שרף מאמן מכבי אשדוד. ברני ארדוב
נעץ את המסמר האחרון בארון של גודס. צביקה שרף/ברני ארדוב

צביקה שרף מנגד חגג את הניצחון: "התקשרתי לאשתי מיד אחרי המשחק והיא מאושרת. צרחתי על השחקנים שלי במחצית שאפשר לנצח את המשחק. האמנתי כבר מאתמול. שיפרנו את ההגנה שלנו ברבע הרביעי ובהתקפה התגברנו על הדאבל אפים על סוואן ונתנו לגארט את הנקודות. יוגב אוחיון שמר מצוין על סוואן ועצר אותו במשך 30 דקות, אך הוא נתן לנו את הקליעות בסוף. לפעמים אני מנשק אותו ולפעמים אני צורח עליו, זה מה יש. כל הכדורסל הישראלי אומר שמכבי איבדה את כוח ההרתעה שלה. רואים אותם כל שבוע, את הסטטיסטיקה שלהם. גיא גודס? דיברתי איתו לפני המשחק, הוא צריך להתמודד עם הצרות של מכבי ואני עם הצרות של אשדוד".

דיאנטה גארט כוכב הניצחון: "יצאנו והיינו אגרסיביים ונשארנו צמודים לתוכנית המשחק. היינו מוכנים והוכחנו שאנחנו יכולים לשחק מול מכבי. זה אחד המשחקים הכי טובים שלי בתור מקצוען. אייזיאה סוואן הוא המנהיג שלנו ואנחנו לומדים ממנו. ציפינו שצביקה יצעק עלינו במחצית ואני שמח שזה עזר".

עדכון ראשון: 22:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully