וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמיר טריקים: סמיר הנדנוביץ' מככב במדור נבחרי השבוע

9.11.2015 / 14:00

שמונה משחקים ללא ספיגה, 20 עצירות בשלושה מחזורים ומחמאות מכל עבר. מי שמחפש הסבר לכך שאינטר האפורה צמודה לפיורנטינה בפסגה האיטלקית, ימצא אותו אצל "סופר" סמיר הנדנוביץ'. איתו במדור: נקודת התורפה של ריאל, המאמן המפתיע בספרד והיהלום של אתלטיק בילבאו

עריכת וידאו: מרום שפיצר

בווידאו: בריאל ובברצלונה כבר מתכוננים לקלאסיקו

שחקן השבוע

סמיר הנדנוביץ' - אינטר

המדור יצא לחופש בשבוע שעבר ופספס את ההצגה של סמיר הנדנוביץ' מול רומא, כולל ההצלה המרובעת בדקה ה-62. אלא שהשוער הסלובני לא אמר נואש. הנדנוביץ' בן ה-31 סיפק מפגן שוערות עצום גם מול טורינו, רשם לא פחות משמונה הצלות במהלך המשחק והוביל את אינטר לניצחון 0:1 שביעי העונה. שמונה ניצחונות יש לנראזורי, ופרט ל-1:2 על קארפי במחזור השני, כל יתר הניצחונות זהים. 12 שערי זכות בלבד מספיקים לרוברטו מאנצ'יני כדי לחלוק את הפסגה עם פיורנטינה של פאולו סוזה, שכבשה פי שניים. ככה זה כשהשוער שלך שומר על רשת נקייה בשמונה מתוך 12 המחזורים ומרשה רק לשבעה כדורים לעבור אותו.

שיאן עצירות הפנדלים של הסרייה A בעשור האחרון עדיין לא הדף העונה כדור מהנקודה הלבנה, אבל הוא עושה הכול חוץ מזה ובעיקר מפקד על הגנת ברזל שמחזיקה את אינטר האפורה חזק בצמרת. טורינו הייתה טובה יותר במשחק הצהריים של יום ראשון, אבל השוער האורח דאג לתסכל אותה בכל הזדמנות. לשיאו הגיע הנדנוביץ' במחצית השנייה, כשאחרי הדיפה אחת לבעיטה של פאביו קוואליארלה, זינק לרגליו של אנדראה בלוטי ומנע ממנו להבקיע משני מטרים. סך הכול, 20 כדורים נבעטו לשערו של הנדנוביץ' בשלושת המשחקים האחרונים. אף אחד מהם לא מצא את הרשת. אין פלא שהוא יקבל בימים הקרובים חוזה חדש ומשודרג, הכולל גם בונוס שמן על זכייה באליפות.

"לצערנו, נתקלנו בסופר הנדנוביץ'", החמיא דניאלה באזלי, קשרה של טורינו. "היינו צריכים להתקיף יותר, אבל מול מישהו כמו סמיר באמת קשה להבקיע". בעונתו הרביעית באינטר, הנדנוביץ' הפך סופית למנהיג וגם פועל כאחד כזה. הוא זה שדאג להוריד את השחקנים לקרקע אחרי הניצחון החשוב על רומא, ועשה את זה שוב גם לאחר ניצחון החוץ בטורינו. עכשיו הוא ייקח הפוגה מהסרייה A וינסה להוביל את סלובניה ליורו 2016.

סמיר הנדנוביץ' שוער אינטר. GettyImages
שחקני אינטר ידעו למי להודות. סמיר הנדנוביץ'/GettyImages

מאמן השבוע

חוסה לואיס מנדיליבאר - אייבר

בקיץ האחרון, שני הצדדים נותרו חבולים ומדוכאים. אייבר ירדה לליגה השנייה אחרי שסיימה במקום ה-18 ואילו חוסה לואיס מנדיליבאר סגר יותר מחצי שנה כמובטל, אחרי שפוטר כבר באוקטובר מתפקידו כמאמן לבנטה. ולפתע הגיעה הגאולה. אלצ'ה הורדה לליגה השנייה בגלל חובות כבדים לרשויות המס בספרד, אייבר הוחזרה במקומה ומנדיליבאר בן ה-54 נקרא לדגל, לסגור מעגל אחרי עשור בקבוצה ששימשה עבורו כמקפצה לליגה הבכירה.

בעונת 2004/05 החמיצה אייבר את העלייה ממש במחזור האחרון, אבל מאמנה דאז מנדיליבאר עשה לעצמו שם וקיבל הזדמנות (קצרה למדי) במועדון הפאר של חבל הבאסקים, אתלטיק בילבאו. לאחר מכן הוא אימן גם את ויאדוליד, אוסאסונה ולבנטה, אבל דווקא בקדנציה השנייה עם אייבר הצנועה (תקציב של 18 מיליון יורו בלבד) המאמן הבאסקי רושם כעת את פתיחת העונה הטובה ביותר שלו בלה ליגה. 19 נקודות צברה כבר הקבוצה המפתיעה ב-11 מחזורים, לעומת 35 נקודות בכל העונה שעברה. שני ההפסדים היחידים שלה היו לאתלטיקו מדריד וברצלונה.

בשבת, מול כ-5,500 צופים באיפרואה הקומפקטי, גברה אייבר 1:3 על חטאפה, במשחק שהיה צריך להסתיים בתוצאה גבוהה הרבה יותר. הקבוצה התבססה במקום השישי המחמיא, המוביל לאירופה, אך מנדיליבאר הזהיר מפני חזרה על התסריט מהעונה שעברה: "אנחנו צריכים עוד 19 נקודות כדי להבטיח הישארות. ראינו מה קרה לפני שנה, כשבאמצע העונה הקבוצה עוד הייתה במקום השמיני. עוד יבואו ימים רעים, אנחנו חייבים להישאר צנועים".

לואיס מנדיליבאר מאמן אוסאסונה. David Ramos, GettyImages
ידאג לתסריט שונה? חוסה לואיס מנדיליבאר/GettyImages, David Ramos

פלופ השבוע

דנילו - ריאל מדריד

עם כל הכבוד לרשימת הפצועים של הבלאנקוס, נראה שהגעגועים העזים ביותר כרגע הם דווקא למגן הימני דני קרבחאל. הרכש הברזילאי דנילו, שקיבל את ההזדמנות בהיעדרו של הספרדי, חווה ערב מסויט בסביליה מול ייבגני קונופליאנקה ובנואה טרמולינאס, וככל הנראה איבד את הסיכוי לקבל את חולצת ההרכב בקלאסיקו. על הכישורים ההתקפיים של מגן הרכש שהגיע מפורטו אין עוררין, אך בהפסד הבכורה של ריאל מדריד העונה (3:2) הוא התגלה כנקודת התורפה בהגנה ונחשף לגמרי לאחר פציעתו של סרחיו ראמוס. סביליה תקפה בעיקר דרך האגף שלו, קונופליאנקה וטרמולינאס ניצלו את העובדה כי אינו מקבל עזרה כדי לשתף פעולה מולו ודנילו נותר אבוד לגמרי. כמה אבוד? עד כדי כך שאוהדים רבים של ריאל ביקשו לראות את אלברו ארבלואה במקומו.

דנילו שחקן ריאל מדריד. GettyImages
עורר געגועים אפילו לארבלואה. דנילו/GettyImages

מהלך השבוע

איניאקי וויליאמס - אתלטיק בילבאו

התלהבתם מהשער השני של ניימאר? פנו לעצמכם דקה וחפשו את הביצוע של איניאקי וויליאמס. החלוץ שחום העור של אתלטיק בילבאו, בן לאב מגאנה ואם מליבריה שהיגרו יחד לחבל הבאסקים, הוקפץ לקבוצה הבוגרת של אתלטיק בילבאו רק לפני פחות משנה. בעונה שעברה הוא קיבל כמה הזדמנויות ואף כבש בגמר הגביע מול ברצלונה, אך בשבוע האחרון הגיעה הפריצה הגדולה. אחרי צמד לרשת בטיס וצמד גם בליגה האירופית מול פרטיזן בלגרד, "ווילי" בן ה-21 כבש את אחד משערי העונה בספרד. זה קרה כבר בדקה השמינית של המשחק מול אספניול (1:2), כשהחלוץ הקפיץ מעל אנסו רוקו, הסתובב ואז הפציץ מהאוויר ברגל ימין, ממרחק של 11 מטרים, היישר אל בין החיבורים. אין דרך מושלמת מזו לחגוג שער ליגה ראשון בקריירה בסן מאמס הביתי.

איניאקי וויליאמס שחקן אתלטיק בילבאו. רויטרס
איזו דרך לחגוג שער ביתי ראשון. איניאקי וויליאמס/רויטרס

ה-11 של השבוע

שוער: סמיר הנדנוביץ' (אינטר) - שחקן השבוע

מגן ימני: מתיאס גינטר (דורטמונד) - פלופ בעונה הראשונה, להיט בעונה השנייה

בלם: קוסטאס מנולאס (רומא) - מפגן הגנתי מרשים בדרבי

בלם: דומיניק מארו (קלן) - צמד היסטורי בניצחון על לברקוזן בדרבי

מגן שמאלי: פטריס אברה (יובנטוס) - השער היה בונוס על העבודה הקשה

קשר: ווילפריד זאהה (קריסטל פאלאס) - חגג על המגנים של יורגן קלופ

קשר: דני פארחו (ולנסיה) - סוף כל סוף העטלפים התפוצצו

קשר: ייבגני קונופליאנקה (סביליה) - צריך לפתוח בקביעות בהרכב

חלוץ: ניימאר (ברצלונה) - בורח לרונאלדו ומסי במאבק על תואר הפיצ'יצ'י

חלוץ: סלומון קאלו (הרטה ברלין) - שלושער ראשון בבונדסליגה

חלוץ: אלכסנדר לקאזט (ליון) - מלך שערי העונה שעברה התעורר במיוחד לדרבי

ציוץ השבוע: אשתו של ריאן שואוקרוס מגיבה לטענת דייגו קוסטה שבעלה מריח רע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully