וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורבן, התגלית והאחראי: חמישה שחקנים לשים לב אליהם במחזור הקרוב

אסף שלו

30.10.2015 / 16:45

מי הנפגע המרכזי מפתיחת העונה האיומה של מכבי חיפה, מי מתעלה במשחקים שלא מצפים ממנו ומי נכנס לנעליים המאוד קטנות של הרכש בבית"ר. אסף שלו מכין אתכם למחזור הבא בליגת העל

ברני ארדוב

בווידאו: המשדר מאולפן וואלה ספורט לקראת הדרבי התל אביבי

החורף הגיע ואיתו המחזור התשיעי בליגת העל. לפני כל מחזור, יש מספר שאלות בולטות איתן מתעסקות הקבוצות והתקשורת. הפעם, כולם שואלים איך תתמודד מכבי תל אביב עם שני הפסדים רצופים כשהיא תפגוש את הפועל תל אביב המתרסקת? האם מכבי חיפה תצליח לצאת סופית מהמשבר ולחבר שני ניצחונות רצופים והאם בית"ר ירושלים תצליח למנף את הניצחון הגדול על מכבי גם מול הפועל רעננה? לא פחות חשוב, האם אחד מהמאמנים המתנדנדים יסיים את דרכו בסוף השבוע?

ליגת העל מספקת לנו כל כך הרבה חומרים שבוע אחר שבוע, לטוב ולרע, שלפעמים אנחנו שוכחים להתייחס לסיפורים שתופסים קצת פחות כותרות. שחקנים שחוזרים מפציעות, פוגשים את האקסית, מקבלים הזדמנות שלא תחזור או משחקים תחת לחצים כאלה או אחרים.

הסיפורים הקטנים האלה לעתים משפיעים בצורה משמעותית על המשחקים. לפעמים יש אקסטרה מוטיבציה, לעיתים יש מה להוכיח ולפעמים הפיקנטריה שמתחת לפני השטח לא פחות מעניינת מהכותרות הראשיות. לקראת המחזור התשיעי, הנה מספר שחקנים שהמחזור הזה הוא קצת אחר עבורם.

חן עזרא

חן עזרא שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
זמן להתעורר. חן עזרא/אדריאן הרבשטיין

חן עזרא הוא אולי הנפגע המרכזי מהעונה הנוראית שעוברת על מכבי חיפה. בערך כל שחקן בחלק ההתקפי נמצא לפניו בהיררכיה. הוא נופל בין הכיסאות של שחקן לא מספיק דומיננטי מבין הוותיקים והמנוסים, ולא מספיק צעיר כדי לקחת חלק ב"הצערה" המסורתית עליה מדברים בכרמל בשלוש השנים האחרונות.

עזרא, ביחד עם יוסי בניון, מהווים את המטרה העיקרית לקללות האוהדים, והדרך לגאולה מתחילה עם משחק טוב מול מכבי פתח תקוה, אם יקבל דקות. רגע לפני שהקללות הנקודתיות הופכות למסע צלב ממנו יהיה קשה לילד הרגיש הזה לצאת, הוא חייב לספק משהו מיוחד מול המלאבסים בהזדמנות הקטנה שיקבל. למרבה האירוניה, מכבי חיפה במומנטום הכי חיובי שהיה לה כל העונה. חן עזרא צריך למצוא את הדרך להצטרף.

בן רייכרט

שחקן הפועל תל אביב בן רייכרט. ניב אהרונסון
מחכה לרגע המפנה. בן רייכרט/ניב אהרונסון

הרעש הגדול סביב היכולת של הפועל ומכבי תל אביב השכיח קצת את השחקן שהעסיק את שתי הקבוצות הללו הכי הרבה בקיץ האחרון. בסיכום ביניים, רייכרט ממש לא מספק את הסחורה – לא מבחינה הגנתית, לא מבחינה התקפית, לא כשהוא מתופקד באמצע ולא כשהוא מוצב בצד, כמו באצטדיון טרנר מול הפועל באר שבע.

מיליון היורו ששולמו עליו נראים עכשיו מופרכים, אך אולי דווקא בשבת, מול היריבה הכי גדולה שלו, עם השנאה מהקהל הצהוב והלחץ מהקהל האדום, הילד הזה, שעבר בקריירה הקצרה שלו כל כך הרבה, יצליח להוציא את העגלה האדומה מהבוץ.

מה שמעניין אצל רייכרט, זה שהוא ניפק את המשחקים הטובים ביותר שלו דווקא כאשר לא ציפו ממנו. בעונה שעברה, עם הקללות משער 5, הלחץ מירידת ליגה ועם שחקנים פחות טובים סביבו, הוא הצליח להתבלט ברגע הנכון. הדרבי יהיה משחק המפנה עבורו?

ג'ו מונונגה

ג'ו מונונגה מכבי פתח תקוה מול גל אלברמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הכרטיסים הצהובים מוציאים אותו מאיזון. ג'ו מונונגה/ברני ארדוב

הקשר הבלגי ממוצא קונגולזי הוא ללא ספק הברומטר של מכבי פתח תקוה. מונונגה הגיע לפני כשנה למלאבס כחלוץ, לאט לאט הוסט אחורה עד לעמדת הפליימייקר ואפילו קיבל את סרט הקפטן.

מונונגה פתח טוב והפך לבן טיפוחיו של רן בן שמעון כשכל המשחק סובב סביבו. אבל הצהובים, אוי הצהובים. מונונגה ספג בשבת מול הפועל רעננה את הצהוב החמישי שלו העונה בליגה והשביעי בסך הכול, כולל גביע הטוטו – מאזן משוגע כשאנחנו נמצאים רק באוקטובר. הצהובים הללו מוציאים אותו מאיזון ובשלושת ההפסדים האחרונים של הקבוצה הוא ספג כרטיס צהוב והוחלף בסביבות הדקה ה-70.

כנראה שבן שמעון לא סומך על השחקן המרכזי שלו כשהוא סוחב צהוב. הוא יודע שזה מפר את האיזון בקבוצה, אך עדיין מעדיף לא להסתכן לאור הרזומה. לפני ההרחקה הצפויה מול עכו בשבוע הבא, למונונגה נותר להוכיח לבן שמעון שהוא יכול לשמור על עצמו ובעיקר להוציא את הקבוצה שלו מהמשבר העמוק אליו נקלעה.

דוד קלטינס

שחקני בית"ר ירושלים ניקיטה רוקאביצה, דוד קלטינס. ברני ארדוב
מייתר את דה לוקאס. דויד קלטינס, משמאל, עם ניקיטה רוקאביציה/ברני ארדוב

"פאבלו דה לוקאס זה כוכב כדורגל, הקשר הכי טוב בארץ. אני מופתע שהוא הגיע לפה" (שי חדד, 7 ביולי, 2015). קצת פחות מארבעה חודשים מאוחר יותר, כוכב הכדורגל פינה מקומו לילד מהנוער של בית"ר ירושלים, שקיבל את המפתחות במשחק הכי קשה בארץ מול מכבי תל אביב בבלומפילד.

בישול, מלחמה והרבה כדורגל ראינו מהבחור האנרגטי שסלובודן דראפיץ' העז להרכיב מול דור פרץ, גל אלברמן וניקולה מיטרוביץ'. קלטינס אמור לקבל את המקום ב-11 גם מול הפועל רעננה ומי שצפה בו גם בליגה לנוער ראה שחקן דומיננטי - הן במרכז השדה והן במרכז ההגנה. קלטינס נכנס לנעליים הקטנות מאוד של דה לוקאס והופך אותו למיותר. סלובו ייתן לו את האפשרות לייצר המשכיות, הוא רק צריך לקחת אותה בשתי ידיים.

מתן אוחיון

מתן אוחיון שחקן הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
מייצג את הצד הבריא של הרוטציה בבאר שבע. מתן אוחיון/יוסי ציפקיס

הסיפור סביב הפועל באר שבע השנה הוא קודם כל העומק המוגזם. עם זאת, העניין מתחלק לשני חלקים – בשני צדי המגרש. בעוד בהתקפה ברק בכר "ניצל" מתככים וכאבי ראש בעקבות הפציעות של מאור בוזגלו ובן שהר, בהגנה הוא נהנה מרוטציה בריאה לפי הצרכים שלו.

בן ביטון מגן התקפי, אז מתן אוחיון הוא מגן דפנסיבי ואחראי יותר, שמתאים בדיוק למשחקים נגד קבוצות עם שחקנים דומיננטיים בצד שמאל (עומר אצילי/ניקיטה רוקאביצה לסירוגין בבית"ר ירושלים וקלאודיו בומבה בהפועל תל אביב). אוחיון היה מנקודות האור הבודדות בהפועל תל אביב בעונה שעברה, ונראה שהוא שכח לחלוטין את טראומת מכבי חיפה. הוא צפוי לפתוח גם נגד מכבי נתניה ובעוד בהתקפה שחקנים נאבקים על כל דקה, המומנטום החיובי והיכולת הטובה עוד עשויים להעניק לו את עמדת המגן הפותח באופן קבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully