וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלאן וסהלן: סיפורו של אלאן, הפיטבול החדש של הכדורגל האיטלקי

מור רכס

25.10.2015 / 13:43

בברזיל הוא למד איך לעשות אהבה עם הכדור, באורוגוואי למד איך לשחק באמת. אלאן, הקשר הברזילאי החדש של נאפולי, מתגלה כגניבה הגדולה של הקיץ בכדורגל האיטלקי. לא רק המתקל הטוב בליגה, אלא גם שחקן התקפה מגוון. מילאן כבר מצטערת

אימג'בנק GettyImages

"שכחו מנאינגולן ומפרננדו, הפתרון היחיד לצרות של מילאן הוא הקשר האחורי הכי לא מוערך באירופה כיום -אלאן, הפיטבול של אודינזה". הצהרה נחרצת זאת פורסמה בדף הטוויטר הרשמי של מילאן בחלון העברות של ינואר 2014 על ידי מתאו בונטי, פרשן ESPN לכדורגל איטלקי. באותה תקופה הרוסונרי שוב דשדשו להם במרכז הטבלה, חיפשו קסמים למצבם העגמומי וניסו כמעט כל פתרון אפשרי כדי לחזור לחלק העליון בטבלת הסרייה A. בסופו של דבר, אחרי שאינספור שמות עלו לאוויר, הוחלט להחליף את המאמן מסימיליאנו אלגרי על פני קלרנס סיידורף ולהנחית בסן סירו את מיקאל אסיין ועדל טערבט הבינוניים. ציוצו של בונטי נשאר לו מיותם ברשתות החברתיות וספק רב אם מישהו במועדון המילאנזי בכלל טרח לייחס לו חשיבות.

חלפו להן כמעט שנתיים מאותה הצהרה ובמחזור השישי לפני שבועיים, אלאן אכן הגיע לסן סירו, אך כשהוא לובש את מדיה של נאפולי שהתארחה למפגש יוקרתי בין הצפונים לדרומים של ארץ המגף. הנאפוליטנים התעללו במילאנזים, השפילו אותם 0:4 כשהברזילאי בן ה-24 כבש את הראשון והיה בכל מקום אפשרי על כר הדשא.

היה זה שערו השלישי העונה של הקשר מתוך שבעה משחקים בהם שותף, ממוצע לא רע בכלל עבור קשר אחורי, במיוחד אם נתייחס לעובדה שעד העונה הנוכחית מספר 5 בתכול כבש רק שער בודד מתוך 104 משחקים בהם שיחק בסרייה A. עם כל הכבוד ליכולת ההתקפית הנפלאה אותה מציג עד כה הבחור המקועקע מריו דה ז'נרו (שלושה שערים ושני בישולים בשבעה משחקים) נתון אחר הופך אותו לאחת ההשקעות הבטוחות בכדורגל העולמי כיום.

אלאן שחקן נאפולי חוגג. GettyImages
השקעה בטוחה. אלאן/GettyImages

אין זה סוד שכל אוהד כדורגל ממוצע יבחן בראש ובראשונה נתונים סטטיסטים כמו כיבוש שערים, בישולים, דריבלים מוצלחים, עוצמת בעיטה וכו'. למרות זאת, כשמביטים בנתונים של הגרזן הברזילאי אפשר להסיק מסקנה אחת – אלאן הוא המתקל הטוב באירופה כיום. "לא כל יום זוכים לאמן שחקן כמוהו, אי אפשר להעריך את העבודה שאלאן עושה על המגרש במילים, לנסות לעבור אותו זאת פשוט משימה בלתי אפשרית", הצהיר מאמנו בעונה שעברה אנדראה סטרמאצ'וני. ואכן, בסיום עונת 2014/15 הברזילאי ניצב בראש טבלת המתקלים המצטיינים באיטליה עם ממוצע של 4.6 תיקולים מוצלחים למשחק.

רק לשם השוואה, במקום השני סיים לוקאס ביגליה הארגנטינאי מלאציו, עם 3.6 תיקולים למשחק ובמקום השלישי היה זה חואן חסוס של אינטר עם 3.4. אומנם יש כאלו שיאמרו שהליגה האיטלקית כבר רחוקה מימי הזוהר, אך שימו לב למקומות הראשונים המקבילים בשאר הליגות הבכירות באירופה: באנגליה היה זה לוקאס לייבה עם 3.9 תיקולים מוצלחים למשחק, בספרד זכה לכבוד מגנה הימני של ברצלונה, דני אלבס, עם ממוצע של 4.1 ובגרמניה ואלון בהראמי עם 4.2.

"בברזיל למדתי איך לעשות אהבה עם הכדור, באורוגוואי למדתי איך צריך לשחק באמת", סיפר אלאן. ישנן סטיגמות די קבועות כשמדובר בכדורגל הדרום אמריקאי. הברזילאים לדוגמא תמיד נחשבו לאומני הכדור, הארגנטינאים ריסנו מעט את הלהטוטנות והוסיפו לה טקטיקה ועוצמה. החבר'ה מאורוגוואי? מאז ומתמיד נחשבו לגרזנים של היבשת הדרומית, אלו שלא יוותרו לעולם על שום כדור. סיפורו של אלאן אומנם התחיל בפאבלות של ריו ונמשך לקבוצת הנערים של ואסקו דה גאמה, אך כבר בגיל 16 הוא התגלה על ידי סקאוט מאורוגוואי ועבר לשחק בשורותיה של דפורטיבו מאלדונדו המקומית.

למרות שהקשר מעולם לא שיחק בקבוצה הבוגרת של המועדון האלמוני, בכל תיקול שלו ניתן לראות מחדש מהיכן הוא קיבל את התשוקה למשחק ואת הלחימה על כל כדור. כעבור שנה הוא חזר לספינה הטובעת של ואסקו שירדה לליגה השנייה ולמרות גילו הצעיר הפך לאחד הברגים החשובים בעלייתה לליגה הבכירה אחרי עונה אחת בלבד. מאותה נקודה, הדרך לאירופה הייתה קצרה, הזוכה המאושרת הייתה אודינזה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
דני אלבס, ברצלונה. GettyImages
הרחק מאחור בתיקולים. דני אלבס/GettyImages

אומנם הקבוצה הצנועה מצפון איטליה מעולם לא נמנתה על אריות הכדורגל האיטלקי, אך כשמזכירים את מערך הסקאוטינג שלה, אין ספק כי מדובר באחד המועדונים הגדולים בעולם בתחום זה. הביאנקונרי מתהדרים במערך שכולל 50 סקאוטים ברחבי תבל, החל מהכפרים הנידחים ביותר בדרום אמריקה, לעיירות שכוחות אל באפריקה ועד לצד הפחות מוכר ברחבי אירופה. בחישוב זריז, אודינזה רשמה רווח של 240 מיליון יורו בעשור החולף רק ממכירת שחקנים. ברשימה זו תוכלו למצוא שמות כמו אלכסיס סאנצ'ס, מאוריסיו איסלה, רוברטו פריירה, חואן קואדרדו, סולי מונטארי, קוג'ו אסמואה, אסמואה ג'יאן, סמיר הנדנוביץ' ועוד. כל אלו התגלו על ידי אותו מערך משובח של מגלי כישרונות.

אלאן, כאמור, היה עוד פנינה שמרגלי אודינזה גילו ביבשת רחוקה ומכאן בעצם התחיל לו אחד מסיפורי ההצלחה הכי גדולים בסרייה A בשנים האחרונות. "מצחיק שכולם מדברים על וידאל ופוגבה, אין לי ספק שהקשר האחורי הטוב באיטליה כיום הוא אלאן", סיפר פרנצ'סקו גווידולין, מי שאימן את הברזילאי בראשית דרכו באודינזה. אם עד העונה הנוכחית משפט זה נשמע הזוי לחלוטין, מעברו של הקשר לנאפולי בתחילת העונה בהחלט הכניס אותו לרשימת הקשרים המבוקשים והמוערכים בארץ המגף. אלאן, שבמדי הזברות מצפון איטליה היה מרוכז בעיקר בהגנה ובאותם תיקולים מפורסמים תוצרת אורוגוואי, התפנה סוף כל סוף לשחק קצת כדורגל ולהראות לנאפוליטנים את הניצוץ הברזילאי שהיה חבוי בו שנים רבות.

לא מעט קבוצות התחרו בפרטנופי בקיץ האחרון על שירותיו של הגרזן החדש בתכול. בין הקבוצות שהתעניינו בקשר תוכלו למצוא שמותיהן של יובנטוס, דורטמונד, ארסנל וצ'לסי. מי שבסופו של דבר ניצח במרדף היה אאורליו דה לאורנטיס, הנשיא המשוגע של החמורים הקטנים.

האיטלקי, שהרים את המועדון מדרום איטליה מהקרשים והחזיר אותו לקדמת הבמה, תמיד ניסה לשלב בין שני העולמות האהובים עליו, הכדורגל והקולנוע. הוכחה מובהקת לכך ניתן היה לראות בפעם האחרונה שהוא החתים קשר אחורי מאודינזה - גוקאן אינלר.

מארק האמשיק (מימין) עם אלאן שחקני נאפולי חוגגים. GettyImages
הקשר האחורי הטוב באיטליה. אלאן חוגג/GettyImages

אחרי מרוץ צמוד עם יובנטוס נדמה היה שהקשר השוויצרי עושה את דרכו לכיוונה של הגברת הזקנה, לאחר שאשתו הצהירה כי היא "לא מוכנה לגדל את ילדיה במקום אלים כמו נאפולי". בלי הודעה מוקדמת הקולנוען האיטלקי כינס מסיבת עיתונאים בהולה על היאכטה שלו בלב ים והציג שחקן שעוטה על פניו מסיכת אריה. כמובן שאותו שחקן מסתורי היה אינלר, שחתם אצל דה לאורנטיס תמורת 17.5 מיליון יורו והבטיח: "אלחם כמו אריה כדי להוביל את נאפולי למאבק על שלושת התארים".

השוויצרי אומנם הגיע לעיר הדרומית בקול תרועה רמה, אך הציג יכולת די בינונית ולאחר ארבע שנים נמכר בתחילת העונה ללסטר האנגלית תמורת 7 מיליון יורו בלבד. מי שכמובן תפס את מקומו במרכז השדה הוא גיבור כתבה זאת. אז נכון, הברזילאי הגיע לו בדממת אלחוט לעיר הדרומית ואפילו מעמד החתימה נערך בצניעות בחצר ביתו של הנשיא המשוגע שכל כך אוהב רעש והמולה.לפחות עד כה ניתן לראות עד כמה המשפט "מים שקטים חודרים עמוק" נכון לגבי אלאן. הבולדוג החדש של נאפולי, מבשל, כובש וכמובן מתקל. אולי העונה עוד ארוכה, אך כבר מעכשיו אפשר לומר אלאן וסהלן לאחד השחקנים המבטיחים בכדורגל העולמי כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully