וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכפפה לא מתאימה ליד: בעיית השוער פז'מיסל קובארז' בהפועל חיפה

גם טעויות ביזאריות בעונה שעברה, החלטה של המאמן להחליפו ומשא ומתן עם שוערים אחרים, לא הזיזו את פז'מיסל קובארז' ממקומו בשער הפועל חיפה. אחרי רצף השגיאות האחרון, גם יואב כץ הבין שטעה כשהתעקש עליו בקיץ. הבלוג של שלמה וייס על קבוצה ושוער שרק דוחים את הקץ

one

בווידאו: הטעות האחרונה של קובארז', בהפסד של הפועל חיפה 1:0 לבני יהודה

6 באוגוסט. שעה קלה אחרי שעירוני קרית שמונה הובסה על ידי סלובן ליברץ במסגרת מוקדמות הליגה האירופית, עמדו שחקני הקבוצה הצ'כית בחניית האוטובוסים של האצטדיון העירוני בנתניה. לצד השחקנים המנצחים המחויכים, אפשר היה למצוא גם את פז'מיסל קובארז', שוערה של הפועל חיפה, שהגיע לתמוך בחבריו לשעבר. השוער שאף הספיק להתאמן הקיץ עם ליברץ, הסתחבק עם המנצחים, כשאנשי קרית שמונה צופים בנעשה מהצד. בעודם מנסים להבין מה גרם להפסד הכואב, הם שמעו לפתע את קובארז' אומר לאחד מאנשי הצוות המקצועי של הצ'כים שהוא שמח פעמיים: פעם אחת על הניצחון של חבריו ופעם נוספת על כך שהם גרמו לקרית שמונה להגיע חסרת ביטחון למפגש מול הפועל חיפה בגביע הטוטו.

בקרית שמונה כמובן לא אהבו את ההתגרות הזו, אך כמה ימים לאחר מכן הם נרגעו. וגם שמחו פעמיים: הראשונה בעקבות הניצחון על הפועל חיפה, והשנייה על כך שהגול היחיד במשחק של ברונו קוניה הגיע באשמה ישירה של מי שרק כמה ימים לפני עוד היה בטוח שההפסד שלהם לסלובן ליברץ יעזור לו לצאת מנצח מהאצטדיון הצפוני. הגול האומלל הזה שקובארז' חטף מרגליו של ברונו וגרם להפסד של הפועל חיפה במשחק בו לא נפלה מיריבתה - לא היה מעידה חד פעמית. ההיפך הוא הנכון. מדובר במקרה אחד מני רבים שהשוער הצ'כי גרם במו ידיו לאיבוד נקודות.

אז איך קרה שהשוער שמאמן השוערים לשעבר אבי פרץ היה משוכנע שמכבי תל אביב עוד תרכוש אותו, הפך לאחד מהשוערים המושמצים בליגת העל, לכזה שנבחר למשל בדירוג וואלה! ספורט כשוער החלש ביותר בליגה ולכזה שרבים במועדון האדום מהכרמל תוהים כיצד הוא עדיין כאן? הנה התשובות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פז'מיסל קובארז' שוער הפועל חיפה. ניב אהרונסון
למכבי תל אביב הוא כבר לא יגיע. פז'מיסל קובארז'/ניב אהרונסון
"היו הרבה מקרים שיכולנו לצאת עם נקודות, אבל טעויות ביזאריות גמרו אותנו ממשית. המזל של קובארז' היה שבשלושת המשחקים האחרונים הוא הציג יכולת טובה"

בקיץ 2014, כאשר ראובן עטר הגיע להפועל חיפה ואחרי שקאלה דרשלר עזב את המועדון, המאמן הבהיר שהוא מעוניין בשוער זר. תחילה עטר רצה ללכת בקו של קודמו שלומי דורה וניסה להביא את מילאן בוריאן, שוער נבחרת קנדה שכבר היה במגעים עם האדומים, אלא שככל שהימים התקדמו, בוריאן קיבל חוות דעת מאנשים שונים שגרמה לו לסגת מהמעבר והאדומים נאלצו לחפש שוער אחר. מי שהופקד על העניין היה איש אמונו של עטר, אבי פרץ. מאמן השוערים חקר ביצועים של שוערים רבים ואחד מהם צד את עיניו. פרץ הגיע לעטר ולאנשי המועדון והבהיר להם שהוא חושב שמצא את האיש שיוכל להזניק את הקבוצה. פרץ ראה את קובארז' במדי סלובן ליברץ, הן בליגה האירופית והן בליגה הצ'כית, והיה משוכנע שמדובר בשוער שייחשב למחטף של העונה, אם אכן יגיע לארץ. "אבי ראה את הביצועים שלו ואמר שזה שוער שתוך שנה או שנתיים יימכר לקבוצות גדולות בארץ, אפילו למכבי תל אביב", נזכר גורם במועדון "היה לו רזומה טוב והאמת שגם ראובן אהב מאוד את מה שראה. חשבנו שהשתדרגנו משמעותית בעמדת השוער הראשון".

אלא שמה שפרץ ועטר ראו בקלטות לא התבטא על המגרש. כמעט מהרגע הראשון קובארז' הפך לכזה יותר נקודות ממה שהוא מביא לקבוצה. שערים מצחיקים שספג מבריאן חרסיסיץ', ציון צמח, אריאל לזמי (אליו עוד נגיע בהמשך) ואחרים היו דבר שבשגרה, ובחיפה התחילו להבין שעשו טעות קשה בבחירת השוער הזר. "כבר לקראת ינואר היו הרבה ביקורות על השוער", נזכר גורם בקבוצה. "אין ספק שהוא לא הקרין הרבה ביטחון על שחקני ההגנה. ככל שהעונה התקדמה, הבנו שעשינו טעות שנצטרך לתקן בעונה שאחרי".

האסימון נפל סופית במשחק הפלייאוף התחתון מול הפועל תל אביב, אז בהפועל חיפה קיבלו החלטה עקרונית שבעונה הבאה יתבצע שינוי בין הקורות. בחיפה ידעו שניצחון ביתי על הפועל תל אביב ירחיק אותם משמעותית מהקו האדום, כשהמשחק עצמו התנהל ביתרון של המקומיים. אלא שלקראת סיום המשחק, או ליתר דיוק בדקה ה- 84, אריאל לזמי לא האמין שזה קורה לו. הוא כבש שער בכורה בליגת העל – שער ניצחון לזכות הפועל תל אביב וגם אחד השערים האומללים שספג שוער בליגת העל בשנים האחרונות. קובארז' היה הסייען והפועל חיפה נגררה למאבק הישרדות עד השנייה האחרונה. "באותם רגעים לא היה כעס אבל תסכול אדיר על כך ששוב טעות שוער מותירה אותנו בלי נקודות", מסביר אחד משחקני הפועל חיפה בעונה שעברה. "היו הרבה מקרים שיכולנו לצאת עם נקודות, אבל טעויות ביזאריות גמרו אותנו ממשית. המזל של קובארז' היה שבשלושת המשחקים האחרונים הוא הציג יכולת טובה".

אריאל לזמי שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
גם הוא לא האמין למתנה שקיבל מקובארז'. אריאל לזמי/ברני ארדוב
"לא היה ברור לנו למה אחרי שכבר דיבר על דני עמוס, כץ שוב מתעקש על קובארז'", מסביר גורם המקורב מאוד להנהלת המועדון. "אבל אז התברר שפז'מיסל בארה"ב ואף נפגש עם יואב, וזה הסביר הכול"

זה אכן היה המזל של השוער הצ'כי, ואולי ביש המזל של הפועל חיפה. קובארז' התעלה על עצמו בשלהי העונה, הציג משחק מצוין נגד מ.ס. אשדוד והמשיך ביכולת הטובה גם מול הפועל רעננה ומכבי נתניה. הבעלים יואב כץ התרשם והחליט שמבחינתו מדובר בשוער מצוין, בטח לא אחד כזה שצריך למהר להחליף.

הקביעה הזו של כץ התבהרה יותר כשהקיץ הגיע והפועל חיפה החלה בבניית הסגל לעונה הנוכחית. המאמן טל בנין החליט שאין צורך בשוער זר ורצה לוותר על קובארז', כשהשם הבולט מבחינתו היה דני עמוס. בנין שוחח עם עמוס ואפילו כץ החל במשא ומתן עם השוער הישראלי, אלא שאז הבעלים התהפך פתאום, החל להגיד ששמע דברים לא טובים על עמוס והעלה שוב את אופציית הצ'כי על הפרק. "לא היה ברור לנו למה אחרי שכבר דיבר על דני עמוס, כץ שוב מתעקש על קובארז'", מסביר גורם המקורב מאוד להנהלת המועדון. "אבל אז התברר שפז'מיסל בארה"ב ואף נפגש עם יואב, וזה הסביר הכול. ברגע שמישהו מתחבר ליואב, ויואב רואה בו דמות חיובית ומקצוען, היכולת היא כבר לא חזות הכול".

ואכן, אחרי החופשה הפרטית של השוער בארה"ב, כץ היה נחוש להחזירו ופסל כמעט כל אפשרות שעלתה על הפרק. שוערים כמו עמוס, ברק לוי ואפילו איתמר ניצן כבר הביעו רצון להגיע לקבוצה וגורמים בהנהלת חיפה אף הגיעו לסיכום כספי איתם ועם קבוצות האם שלהם, אך כץ נותר בשלו. "יש הרבה אנשים שמושכים להרבה כיוונים בקבוצה", מסביר אותו מקורב להנהלה. "היו שחקנים שבהנהלה אמרו ככה ובצוות המקצועי אמרו אחרת, אבל לגבי קובאר'ז הייתה תמימות דעים שצריך להחליף אותו בשוער ישראלי או אפילו שוער זר אחר".
כץ שמע מכל הגורמים שצפייה נוספת בביצועים של השוער מחייבת החלפה שלו, אך לא הקשיב והגיע לסיכום עם הצ'כי. במועדון נאלצו להתמודד עם ההנחתה וקיוו שהעונה השנייה שלו תהיה מוצלחת יותר.

יואב כץ הפועל חיפה. שלומי גבאי
החיבור האישי גרם לו להמשיך עם קובארז' למרות הכול. יואב כץ/שלומי גבאי
"אם תשימו לב, כל השערים שהוא סופג הם מרחוק" מסביר גורם בהפועל חיפה. "יש לו בעיה מאוד קשה בבעיטות מרחוק, כאילו הוא לא אומד נכון את תנועת הכדור"

במחנה האימון קובארז' עוד הראה יכולת סבירה, אך בגביע הטוטו כבר היה ברור שאין כל שינוי מהעונה הקודמת, ואף גרוע מכך. הטעויות החלו להגיע בתדירות גבוהה יותר. זה החל בטעות פטאלית מול מכבי חיפה בדרבי, כשאייל משומר השלים מהפך ירוק באדיבות קובארז'. בסיום אותו משחק ניגש בנין לשוער שלו, חיבק אותו ולפי מה שסיפר קובארז' לחבריו גם הדגיש: "כולם עושים טעויות. אני הגב שלך, אל תדאג". אלא שגם בנין התייאש מהר מאוד ואחרי הטעות אומללה בקרית שמונה החליט לספסל את השוער הצ'כי ולתת את המתפתחות לשוער השני ניב אנטמן. "כולם חושבים שניב צריך לקבל את הקרדיט הרבה לפני קובארז'", קובע גורם בכיר במועדון. "הוא לא נופל מקובארז' ובטח עולה עליו ביכולתו, אבל ברגע שהבאת שוער זר, ועוד כזה שהבעלים אוהב אותו מאוד, זה מהלך שקשה לבצע".

אנטמן פתח בשני המשחקים הראשונים בליגה, אך לא הרגיש טוב בשבוע שאחרי ואיבד את המקום בהרכב, כשמאז קובארז' עומד בשער וממשיך לשגות. השיא הגיע בשבת האחרונה מול בני יהודה, בעוד שער ממרחק רב, כשהפעם קובארז' שמט פנימה את הבעיטה החופשית של פדרו גלבאן. "אם תשימו לב, כל השערים שהוא סופג הם מרחוק" מסביר גורם בהפועל חיפה. "יש לו בעיה מאוד קשה בבעיטות מרחוק, כאילו הוא לא אומד נכון את תנועת הכדור". "אני לא דיברתי עם האופטימטריסט שלו", אמר כץ השבוע כשנשאל האם ייתכן שלשוער יש בעיית ראייה, "אבל אני חושב שהוא שוער טוב".

למרות ההתבטאות הזו של הבעלים, עושה רושם שלאחרונה גם הוא הבין שטעה כשהתעקש עליו בקיץ. כבר לפני כחודש כץ כבר הביע דאגה בפני אנשי הקבוצה, והחל לחפש שוער אחר. חואן פאבלו, השוער הספרדי ששוחרר ממכבי תל אביב לאחר עלייתה לשלב הבתים של ליגת האלופות, חוזר ממושכות אך בסופו של דבר סירב להגיע. גם שוער מאל סלבדור הגיע לאימונים ולא הרשים. "ברגע שמדברים בגלוי על זה שמחפשים שוער אחר, בזמן שיש לך שוער זר בקבוצה, זה אומר הכול", קובע אותו שחקן ששיחק בקבוצה בעונה שעברה. "זה לא מוסיף לו ביטחון, זה בטוח, אבל זה אומר שבקבוצה מבינים שיש בעיה בעמדה הזו ושצריך לתקן אותה, אחרת היא יכולה לקלקל עונה שלמה".

seperator

"הוא סוג של דוקטור ג'קיל ומיסטר הייד", קובעים בחיפה. "באימונים הוא מפגין יכולת גבוהה, מקצוען אמיתי שמתאמן הכי חזק ותמיד ראשון לצאת למגרש ולעשות אקסטרות, אבל במשחקים הוא כושל פעם אחר פעם. ואין מה לעשות, המשחקים זה מה שקובע. ברגע שהוא כושל שם, כל הקבוצה נפגעת מזה".

כעת, עם כל הביקורת הקשה שיש עליו במועדון ומחוצה לו, ובידיעה שמחפשים לו מחליף, קובארז' צפוי לקבל היום (שבת) הזדמנות נוספת במשחק מול הפועל כפר סבא. ולכולם ברור שאם הפעם הוא יהיה נקי מטעויות, הן כנראה תגענה במחזור הבא. החלפתו – באנטמן או בשוער זר אחר – היא רק שאלה של זמן.

פז'סימל קובארז' שוער הפועל חיפה. קובי אליהו
מקצוען אמיתי, מצטיין באימונים, אבל מה עם המשחקים? פז'מיסל קובארז' עם החברים באימון הפועל חיפה/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully