וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבהלה לזהב: לקראת פתיחת עונת 2015/16 של גולדן סטייט ווריירס

23.10.2015 / 18:00

פרויקט מחממים את הפרקט מגיע לסיומו: שחקני גולדן סטייט לקחו ללב את הטענות על כך שזכו באליפות עם כוכבית, ומגיעים לעונה הקרובה במטרה להוכיח לכולם שהם טעו ובגדול וששום דבר לא היה מקרי. אם סטיב קר ימצא דרך להכניס לווריירס דרייב מחודש, הריפיט יהיה בהישג יד

עריכת וידאו: מרום שפיצר

בווידאו: ההסתבכות של למאר אודום

לעמוד הפייסבוק של וואלה! ספורט NBA

תקציר הפרקים הקודמים

מאזן בעונה שעברה: 15:67

סיימה את העונה: עם המאזן הטוב בליגה, והמאזן העשירי בטיבו בהיסטוריה. 0:4 חלק על ניו אורלינס בסיבוב הראשון, 2:4 קשה על ממפיס וגאסול בשני, 1:4 על יוסטון והארדן בגמר המערב,ו-2:4 על קליבלנד ולברון בגמר, שהפך את קרי ל-MVP הראשון שמנצח כל אחד משאר חברי חמישיית העונה בדרך לאליפות.

שני דברים שקרו לפני פתיחת העונה השפיעו משמעותית על העונה של הווריירס. הדבר הראשון הוא העובדה שגולדן סטייט לא הייתה מוכנה לוותר על קליי תומפסון בטרייד בשביל קווין לאב. במקום זה היא נתנה לו חוזה של 70 מיליון דולר לפני פתיחת העונה, והוא ענה לה בעונה שבה היה מועמד לשחקן המשתפר של אחרי שהפך מקלעי לשחקן שעושה הכל בהתקפה. השיא מבחינתו היה 37 נקודות ברבע אחד, שיא NBA חדש. הדבר השני היה הפציעה של דייויד לי. זה גרם לקר להכניס לחמישייה את דריימונד גרין ושינה את כל העונה של הווריירס.

גרין הפך את ההגנה של הווריירס לאחת הטובות בליגה. הוא הגיע שני במרוץ לשחקן ההגנה של העונה, וגם הוא היה מועמד לפרס השחקן המשתפר. גרין תרם גם בהתקפה עם קליעה טובה מבחוץ, יכולת מסירה וקבלת החלטות שהפכו את הפיק אנד רול שלו עם קרי לקטלניים. אה כן, קרי. MVP. היכולת שלו לעלות לקליעה מכדרור הפכה אותו לבלתי עציר בעליל. הוא סיים את העונה הרגילה עם 286 שלשות (שבר את השיא שקבע בעצמו לפני 2 עונות) ב-44 אחוז מדהימים.

הקבוצה יצאה לוהטת לעונה ומהר מאוד מיצבה את עצמה במקום הראשון בליגה. אטלנטה וממפיס עוד נדבקו לתקופה מסוימת, אבל בשליש האחרון של העונה שתי הקבוצות האטו בזמן שהווריירס לחצו על הגז וסיימו את העונה עם 67 ניצחונות. בסיבוב הראשון גולדן סטייט פגשה את אנתוני דייויס ולא אפשרה לו להשיג ניצחון פלייאוף ראשון בקריירה. הוא היה קרוב במשחק השלישי כשניו אורלינס הובילה ב-20 שש דקות לסיום, וגולדן סטייט חזרה לשיוויון בזכות שלשה מדהימה של קרי בשניה האחרונה. הווריירס נצחו את המשחק בהארכה ואת הסדרה בסוויפ.

בסיבוב השני הם פגשו את הדובים שהצליחו להקשות עליהם ולעלותל-2:1. אלא שאז קר הציב את בוגוט על טוני אלן. מצד אחד בוגוט היה חופשי לעזור על הגבוהים של ממפיס. מצד שני זה הפך את אלן לנטל והוציא אותו מהסדרה. גולדן סטייט ניצחה שלושה משחקים ברציפות ואת הסדרה כולה 2:4. בגמר המערב היא פגשה את יוסטון. שני המשחקים הראשונים היו צמודים, אבל הווריירס הצליחו לנצח. במשחק השלישי הם התפוצצו, הביסו, וסגרו את הסדרה בחמישה משחקים.
בגמר הם פגשו את קליבלנד, לברון ובלאט. אחרי שלושה משחקים קליבלנד הובילה 1:2 כשגם במשחק אותו היא הפסידה היא שלטה ברובו והפסידה בהארכה. אלא שאז קר החליט לעבור לחמישייה נמוכה במשך 48 דקות והתיש את קליבלנד. לבלאט לא הייתה תשובה והווריירס ניצחו 2:4 בדרך לאליפות היסטורית.

עוד שני נתונים שעוזרים לספר את הסיפור: 1. סטיב קר הגיע שני במרוץ לתואר מאמן העונה. הוא המאמן הרוקי ראשון שזוכה באליפות מאז פט ריילי. 2. כשהווריירס הובילו ב-15 הפרש במהלך משחק, הם לא הפסידו. זה קרה 58 פעמים במהלך העונה.

סטיב קר מאמן גולדן סטייט ווריירס עם סטפן קרי. AP
תואר היסטורי. קר וקרי/AP

אני יודע מה עשיתם בקיץ האחרון

באו: ג'ייסון תומפסון (בטרייד מפילדלפיה), קבון לוני (בחירה 30 בדראפט), כריס באב (בטרייד מבוסטון)

עזבו: דייויד לי (טרייד לבוסטון), ג'סטין הולידיי (שחקן חופשי, לאטלנטה), אוגניין קוזמיץ' (חזר לאירופה, חתם בפנאתינייקוס).

דייויד לי הרוויח הכי הרבה בעונה הקודמת בגולדן סטייט, והקבוצה והשחקן העדיפו להיפרד. לי רצה דקות משחק, והווריירס היו צריכים לתת לגרין חוזה חדש וזה היה מקפיץ אותם עמוק לתוך מס המותרות. בסופו של דבר לי נשלח לבוסטון בתמורה לג'רלד וואלאס. זה הוריד בערך חמישה מיליון דולר. את וואלאס הווריירס המירו בג'ייסון תומפסון. זה חסך עוד שלושה מיליון דולר, ותומפסון יעבה את הספסל ויחליף את הגבוהים של הווריירס. בסך הכל הווריירס חסכו שמונה מיליון דולר שבמונחי מס המותרות שווים כ-20 מיליון דולר.

הצעד השני היה להחתים את דריימונד גרין. בימים הראשונים פורסם שטריסטן תומפסון סיכם בקליבלנד על 80 מליון דולר לחמש עונות, וגרין חשב שמגיע לו טיפה יותר. הוא קיבל 82 לחמש עונות. כמה ימים אחר כך התחיל הבלאגן עם תומפסון שלמעשה דרש 94, אבל גרין כבר היה חתום. לקבוצה הייתה אופציה על מו ספייטס, והיא הרימה אותה. ביחד עם קבון לוני שהגיע מהדראפט זה השלים את הסגל.

הווריירס ניהלו מו"מ עם האריסון בארנס ופסטוס אזילי על הארכת חוזה כדי למנוע מהם להפוך לשחקנים חופשיים מוגבלים בקיץ הבא, אבל עד כה אין תוצאות. על פי הדיווחים בארנס סירב להצעה של 64 מליון דולר לארבע עונות. השינוי העיקרי הגיע בצוות המאמנים. אלווין ג'נטרי סיכם בניו אורלינס (עוד במהלך הגמר), וקר החליט שמי שיחליף אותו יהיה לוק וולטון, שהיה חלק מצוות המאמנים בעונה הקודמת. בימים האחרונים המינוי הזה נהיה יותר קריטי כשקר יצא לחופשה בלתי צפויה עקב התאוששות מניתוח גב שעבר בספטמבר. קר התחיל את מחנה האימונים, אבל אחרי יומיים ראה שהעומס קשה לו והוא רוצה להתרכז בהחלמה. וולטון יחליף אותו עד שיחזור, בתקווה שזה יקרה לפני תחילת העונה.

דריימונד גרין, גולדן סטייט ווריירס. AP
הרוויח מההפקר. דריימונד גרין/AP

מה מי מו

חמישייה: סטף קרי, קליי תומפסון, האריסון בארנס, דריימונד גרין, אנדרו בוגוט

ספסל: אנדרה איגודלה, ג'ייסון תומפסון, שון ליבינגסטון, מריס ספייטס, ליאנדרו ברבוסה, פסטוס אזילי, ברנדון ראש, קבון לוני, ג'יימס מקאדו, כריס באב.

מאמן: סטיב קר (עונה שניה בגולדן סטייט ובליגה).

מועמד לפריצה: בעונתו הראשונה בליגה פסטוס אזילי הראה פוטנציאל הגנתי. פציעות האטו את התקדמותו, אבל בסוף העונה האחרונה הוא חזר והראה גם כמה מהלכים התקפיים נאים. בעונה הקרובה הוא יהיה המחליף העיקרי של בוגוט, שזה אומר שיהיו לו הרבה דקות. בוגוט הוגבל בעונה שעברה, שהייתה יחסית בריאה עבורו, ל-23.6 דקות בממוצע למשחק. ספק אם הממוצע הזה יעלה העונה. לאזילי יהיו הזדמנויות להראות את הכשרון שלו.

מועמד לדעיכה: אם אזילי מועמד לפריצה, בוגוט מועמד לדעיכה. במשחק הרביעי של הגמר גולדן סטייט עלתה עם חמישייה נמוכה, ומאותו רגע בוגוט קיבל מעט מאוד דקות. התרומה שלו עד לגמר נשכחה וכולם דיברו על הסמול בול החדש. זה לא יעבוד לאורך עונה שלמה. ספק אם גולדן סטייט הייתה עוברת את יוסטון או ממפיס בלי בוגוט. הוא רק בן 30, אבל אחרי מגוון פציעות. הגבלת הדקות עזרה לו להגיע ל-67 משחקים וחשוב מזה, להיות כשיר לאורך כל הפלייאוף. בעונה הקרובה הקבוצה תשתמש בבוגוט לפי הצורך, וכנראה שזה יהיה אפילו פחות מבעבר. העיקר שיגיע לפלייאוף בריא. בינתיים הוא הספיק לשבור את האף במשחק אימון.

אקס פקטור: מדד הרעב באוקלנד. האם השחקנים יהיו מספיק רעבים לאליפות נוספת? האם האליפות תגרום להם להיות שאננים על הפרקט? בשבועיים האחרונים הווריירס התחילו לענות לביקורות שאומרות שהיה להם מזל בעונה שעברה שלא פגשו את הספרס או הקליפרס, ועלו תהיות גם סביב נושא הבריאות שלהם למול היריבות. השחקנים מגיבים בציניות, אבל ניכר שהם לוקחים את הביקורות ללב, והולכים לצאת למסע הוכחה. הרבה תלוי גם בסטיב קר וביכולת שלו לייצר מוטיבציה. קר שואב את היסודות שלו משני המאמנים הגדולים של 25 השנים האחרונות, פיל ג'קסון וגרג פופוביץ'. הראשון יצר ארבעה רצפים שונים של אליפויות, השני לא זכה מעולם פעמיים ברציפות. אחרי מי מהם קר ילך?

שחקני גולדן סטייט ווריורס אנדרו בוגוט (ימין) קליי תומפסון (שמאל). AP
ההשפעה שלו תלך ותפחת? בוגוט עם קליי תומפסון/AP

ולכדור הבדולח

תסריט אופטימי: הווריירס באים עם רצון להוכיח שהאליפות והעונה הגדולה לא היו מקריים. הם עוצרים הפעם על 68 ניצחונות. עוברים את הסיבוב הראשון בקלות, מדיחים את הקליפרס בחצי גמר המערב, וגוברים על הספרס\ת'אנדר בגמר. הפעם קליבלנד בריאה, אבל גם זה לא עוצר אותם. ריפיט.

תסריט פסימי: הווריירס באים שבעים. חגיגות האליפות נמשכות כל העונה וההפסדים נערמים. בארנס ואזילי לוקחים על עצמם יותר מדי כי הם חושבים על החוזה הבא. בפלייאוף הווריירס פוגשים את הספרס\ת'אנדר\קליפרס וחוטפים 4:1 משפיל. כולם ממהרים לסמן כוכבית ליד האליפות שלהם.

תחזית: הווריירס חבורה של שחקנים שמורגלים בכך שיש להם מה להוכיח ולכן כל הדיבורים על כך שהיה להם מזל בפלייאוף רק ידרבנו אותם קדימה. הם יסיימו בצמרת המערב (1-3), ולסדרה נגד הספרס\קליפרס\ת'אנדר הם יגיעו מרוכזים ומפוקסים. זה עדיין עלול שלא להספיק, אבל זה יהיה צמוד מאוד. פחות מגמר המערב יהיה כישלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully