וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממבה ג'מבו: לקראת פתיחת עונת 2015/16 של לוס אנג'לס לייקרס

21.10.2015 / 15:20

הלייקרס צירפו שחקנים שרעבים להצליח ובונים על ההתקדמות של הכישרונות הצעירים, אבל הכימיה החשודה בינם לבין קובי בריאנט והעובדה שגם סביב הממבה השחורה רב הנסתר על הגלוי עלולים להוביל לפיצוץ. מחממים את הפרקט

עריכת וידאו: מרום שפיצר

בווידאו: ההסתבכות של האקס למאר אודום

לעמוד הפייסבוק של וואלה! ספורט NBA

תקציר הפרקים הקודמים

מאזן בעונה שעברה:61:21

סיימה את העונה: מקום 14 במערב, הרחק מהפלייאוף.

אוהדי הלייקרס ירצו בוודאי לשכוח את העונה האחרונה ולמחוק אותה מדפי ההיסטוריה המפוארים של הקבוצה. סטיב נאש, עם בעיות עצבים, לא שיחק עד שפרש במרץ. קובי בריאנט התאושש מפציעה (הפעם ברך) ונפצע שוב (הפעם כתף) אחרי 35 משחקים. נותרו לו עוד 24 מיליון דולר בחוזה - כלכלית זה שווה, מקצועית לא ומעשית זה סותם את הגג. בגיל 37, אחרי שלוש פציעות קשות, לא ברור איזה בריאנט יחזור לעונה הקרובה. אם יש לכם תחושה של דה ז'ה וו, זה לא מקרי. ככה פחות או יותר נפתח החלק הזה גם בעונה שעברה, ותכל'ס, העונה האחרונה של הלייקרס הייתה דומה מאוד לזו שהייתה לפניה. הנה ההבדלים:

קובי הספיק לרשום 22 נקודות למשחק, 5.7 ריבאונדים, ו-5.6 אסיסטים. הוא עשה את זה ביעילות מחרידה (37% מהשדה, 3.7 איבודים), אבל אלה עדיין מספרים מדהימים בגיל 36 ובלי רגליים.

ג'וליוס רנדל היה התקווה הגדולה של האוהדים. התקווה ורנדל החזיקו בדיוק 14 דקות, עד שהפור וורד המבטיח נחת לא טוב ושבר את עצם הטיביה. רנדל החלים, התקווה שוקמה, והיא תלווה אותו גם בעונה הקרובה, בתקווה שהיא תימשך יותר מ-14 דקות. ביירון סקוט היה המאמן. גם אם לא ראינו יותר מדי כדורסל, לפחות היו תאקלים מצחיקים בתקשורת.

אפשר כנראה לסכם את העונה באמצעות המבט העגמומי של קובי בזמן שחבריו לקבוצה ג'רמי לין, קרלוס בוזר וג'ורדן היל חוגגים ניצחון מקרי. הסיבה העיקרית לחגיגות שלהם היא שהם ידעו שהם יוכלו לברוח למקום נעים יותר בקיץ הנוכחי, מקום שבו יוכלו להפסיד בלי שהאוהדים יטרידו אותם (בוזר עדיין מחפש).

בכל זאת היו שתי נקודות אור: ג'ורדן קלארקסון והעובדה שהלייקרס שמרו על בחירת הדראפט שלהם.

אוסטין ריברס שחקן לוס אנג'לס קליפרס מול ג'ורדן קלארקסון שחקן לוס אנג'לס לייקרס. AP
נקודת אור. קלארקסון/AP

אני יודע מה עשיתם בקיץ האחרון

באו: דיאנג'לו ראסל (בחירה 2 בדראפט), רוי היברט (טרייד מאינדיאנה), לו וויליאמס (חופשי מטורונטו), ברנדון באס (חופשי מבוסטון), לארי נאנס ג'וניור (בחירה 27 בדראפט), אנתוני בראון (דראפט), רוברט אפשו (רוקי שלא נבחר בדראפט), מרסליניו הוארטס (חופשי מברצלונה).

עזבו: סטיב נאש (פרש), אד דייויס (חופשי לפורטלנד), ג'ורדן היל (חופשי לאינדיאנה), ג'רמי לין (חופשי לשארלוט), ווס ג'ונסון (חופשי לקליפרס), ויין אלינגטון (חופשי לברוקלין), רוני פרייס (חופשי לפיניקס), קרלוס בוזר (חופשי, עדיין ללא קבוצה אבל ממתין בסבלנות).

תחנת הרכבת ושמה הלייקרס המשיכה לתפקד במרץ. כמו בקיץ הקודם, הלייקרס ניסו ללכת על כל השמות הגדולים שהיו פנויים (למרכוס אולדריג', דיאנדרה ג'ורדן), ולא פנויים (דמרכוס קאזינס), וכמו בקיץ הקודם הם קיבלו התעלמות רבתי. בסופו של דבר הם שוב הסתפקו בשאריות.

לו וויליאמס, שהיה השחקן השישי של העונה, הוחתם בשביל לעשות את מה שעשה בעונה שעברה בטורונטו. ברנדון באס הוחתם כתחליף זול לבוזר. רוי היברט נלקח מאינדיאנה בשביל כלום ושום דבר, בדיוק באותה דרך שלין הגיע ללייקרס בקיץ שעבר.

הפוטנציאל והתקווה מהדראפט עונים לשם דיאנג'לו ראסל. הלייקרס ויתרו על המוכנות של ג'אליל אוקאפור בשביל הסטאר קוואליטי שמביא איתו ראסל. עד כה ראסל עשה את הבושות שלו על המגרש וגם מחוצה לו. בליגת הקיץ ובמשחקי ההכנה הוא נראה נורא. בטוויטר הוא צייץ שטרייסי מקגריידי הוא אולי השחקן הכי גדול בכל הזמנים (GOAT=Greatest of all time), מה שכמובן גרר הרמות גבה מאומת הלייקרס ומעריצי קובי, כולל ציוץ חזרה מהאגדה. ראסל הבין מיד את גודל הטעות, צייץ תיקון מהיר וטען לפתע שמקגריידי היה "שחקן נחמד".

שחקן לוס אנג'לס לייקרס דיאנג'לו ראסל. AP
כבר הרגיז את קובי. דיאנג'לו ראסל/AP

זה כמובן מתגמד לעומת הסיפור שהיה לרוקי השני של הלייקרס עם טוויטר וקובי. ב-2012 לארי נאנס ג'וניור צייץ שהוא מקווה שבביקור הבא בדנבר קובי ישמור את הידיים שלו לעצמו וצירף את ההאשטאג #אנס, זכר לפרשיית המין מהעבר של הממבה השחורה. הציוץ הזה נמחק בערך חמש דקות אחרי שהלייקרס בחרו את נאנס בבחירה ה-27, אבל חמש דקות במונחי אינטרנט זה המון זמן וכמובן שהסיפור הגיע לכותרות. קובי בינתיים פרסם שהוא סלח ושכח. נאנס כנראה ישן עם נעליים במסעות החוץ בעונה הקרובה, וההייזינג שלו ילך קצת רחוק יותר מזה של רוקיז אחרים.

הלייקרס שוב יגיעו ללוטרי, אבל הפעם לא בטוח שזה יספיק לשמור על הבחירה שמוגנת השנה רק בטופ 3. לפחות הפעם יש תקווה עם ראסל, רנדל וקלארקסון. ללייקרס תמיד יש את הקיץ הבא, ואולי נחמה קטנה בידיעה שאם הלייקרס לא יגיעו לגמר המערב בשתי העונות הקרובות, ג'ים באס התחייב לעזוב את הקבוצה.

קובי בריאנט, לוס אנג'לס לייקרס. AP
הרוקיז עולים לו על העצבים. בריאנט/AP

מה מי מו

חמישייה: דיאנג'לו ראסל, ג'ורדן קלארקסון, קובי בראיינט, ג'וליוס רנדל, רוי היברט.

ספסל: לו וויליאמס, ניק יאנג, ברנדון באס, ריאן קלי, לארי נאנס ג'וניור, רוברט סאקרה, טריק בלאק, אנתוני בראון, רוברט אפשו, מרסליניו הוארטס.

מאמן: ביירון סקוט (עונה שניה בלייקרס ו-15 בליגה, לפני כן אימן בניו ג'רזי, ניו אורלינס וקליבלנד)

מועמד לפריצה: רוי היברט בעונת חוזה, וצמד המילים האלה תמיד מוציא את הטוב ביותר משחקנים בינוניים. תוסיפו לזה את שינוי האווירה מאינדיאנה, שם הפך ללא רצוי אצל הקהל וההנהלה, וזה יכול להיות השינוי הכי טוב שקרה לו. היברט ישחק יותר על המספרים שלו ופחות בשביל הקבוצה, וסביר שלא נראה אותו מסיים משחקים עם 0 בטור הריבאונדים. באינדיאנה היברט התרכז בסגירה לריבאונד, דבר שמוערך מאוד על ידי מאמנים, אבל פחות בא לידי ביטוי בדולרים. בלייקרס היברט יתרכז במספרים שיהיו רשומים על החוזה הבא שלו.

מועמד לדעיכה: חזרה לאותו שחקן, רוי היברט. כאילו, באמת? האיש שלא עמד בציפיות באינדיאנה יעמוד בסיר הלחץ שבלייקרס? האיש שלא הצליח להתמודד עם הקהל הידידותי באינדיאנה יצליח להתמודד עם הקהל התובעני של הלייקרס? הערה אחת מקובי וסביר שנראה אותו מתפרק, בוכה ועוזב עם הזנב בין הרגליים בסוף העונה.

אקס פקטור: קובי קרא לג'וליוס רנדל למאר אודום בגוף של זאק רנדולף. זו מחמאה ענקית מהממבה, שמאוד אהב לשחק עם אודום, ועכשיו כשאודום מאושפז, הוא אפילו טרח ונסע להיות לידו. הפחד של אוהדי הלייקרס הוא שמדובר בלמאר אודום בגוף של זאק רנדולף אבל עם הרגליים של גרג אודן. רנדל יהיה רק בן 21 בסוף נובמבר, אבל הספיק לעבור שתי פציעות רגליים לא קלות. היכולת שלו, כמו גם היכולת של דיאנג'לו ראסל יבחנו בזכוכית מגדלת. בלייקרס בינוניות אינה מתקבלת על הדעת, וזה תוספת גדולה ללחץ על השניים.

פורוורד לוס אנג'לס לייקרס ג'וליוס רנדל. AP
הרבה לחץ. ג'וליוס רנדל/AP

ולכדור הבדולח

תסריט אופטימי: הצמד ראסל ורנדל נראים טוב. קובי עסוק בלהשיג עוד נקודות. היברט נזכר שצריך לחתום על חוזה בקיץ ומוריד ריבאונדים. ביירון סקוט לא מפריע. הלייקרס מסיימים את העונה במקום 12 במערב, ואיכשהו זוכים בהגרלת הלוטרי ושומרים על הבחירה.

תסריט פסימי: קובי עסוק בלכעוס ומוציא לראסל-את-רנדל את החשק מכדורסל. ביירון סקוט מעביר מסרים לקבוצה דרך התקשורת. היברט בחרדה ממה שיהיה בקיץ ולא מצליח להוריד ריבאונד. הלייקרס בבלאגן ואין אור בקצה המנהרה. הם מסיימים במקום ה-12 במערב, והמזל לא עוזר להם לשמור על בחירת הדראפט שלהם.

תחזית: כמו שהבנתם, נראה שהלייקרס יסיימו בערך 12-13 במערב. השאלה איך תיראה הדרך לשם. קובי יישאר קובי. אם המטרה שיעמיד לנגד עיניו העונה היא לנצח, כנראה שהתסכול יגיע לנקודת פיצוץ. אם המטרה שישים לעצמו היא להשיג עוד ועוד נקודות, סביר להניח שהוא יצליח. בחירת הדראפט זה עניין של מזל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully