וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתיב בריחה: לקראת פתיחת עונת 2015/16 של דאלאס מאבריקס

12.10.2015 / 15:00

פארסת דיאנדרה ג'ורדן הוכיחה שדאלאס וקיובן לא למדו מטעויות העבר, והותירה את קרלייל עם סגל שרובו היה בכלל תוכנית ב'. עם הדעיכה המתמדת של נוביצקי והוויתור המוקדם מדי על צ'נדלר, אבק הקסמים של המאבס עלול להיגמר. מחממים את הפרקט

AP

בווידאו: מיטב הביצועים של ג'סטין אנדרסון, הרוקי של המאבס

לעמוד הפייסבוק של וואלה ספורט NBA

תקציר הפרקים הקודמים

מאזן בעונה שעברה: 32:50, מקום שביעי במערב.

סיימה את העונה: הפסד 4:1 ליוסטון רוקטס בסיבוב הראשון.

קמפיין 2014/15 היה רכבת הרים טיפוסית לקבוצות של קיובן בשנים האחרונות – דאלאס פתחה קצת עיניים, סתמה קצת פיות, ואז שקעה חזרה לבינוניות שהיא התקרה של קבוצות ללא סופרסטאר בשיאו. בחסות עוד שנה מרשימה מהמאמן ריק קרלייל, המאבס התפוצצו בהתקפה בתחילת העונה, כשהם רושמים מספרים היסטוריים על אף סגל שלא אמור להתאים למשימה. המאבס הסתמכו על פיק-אנ-רול מכל קבוצה אחרת בערך, והמהלך הקלאסי הלם את היתרונות של הסגל הנעדר אולסטאר שאיפשר פשוט לשים את הכדור בידיו. לראשונה מאז עונת האליפות ב-2010/11 דאלאס נראתה בדרך לעשות רעש אמיתי בפלייאוף.

ואז, בהימור מובהק מצד הנהלת הקבוצה, הגיע הטרייד עם בוסטון על רייג'ון רונדו. בקבוצה קיוו שהרכז המוערך בעבר-ומושמץ-בהווה יצליח לשקם את המוניטין תחת הדרכתו של קרלייל. בפועל, השניים התנגשו וכמעט חירבו את כל מה שנבנה בדאלאס. במהלך הפלייאוף רונדו סולק מהקבוצה, לא לפני הופעה ביזיונית אחרונה כדי לקבע את מעמדו לקרקעית.
העונה אמנם נגמרה עם חמישים ניצחונות, אבל דירק נוביצקי בגיל 36 הראה סימני האטה, צ'נדלר פארסונס ש"נגנב" מיוסטון בקיץ לא הצליח לעלות מדרגה ופציעה הגבילה אותו למשחק בודד בפלייאוף, וחבורת המנודים של דאלאס נתקעה שוב במשוכה המוכרת של הסיבוב הראשון. יוסטון, היריבה המושבעת מעבר לפינה, הזיזה את דאלאס הצידה בחמישה משחקים, והאות ניתנה לעוד קיץ עמוס תקוות ואכזבות.

דירק נוביצקי, דאלאס מאבריקס. GettyImages
עוד קיץ עמוס תקוות ואכזבות. נוביצקי אחרי ההדחה בפלייאוף/GettyImages

אני יודע מה עשיתם בקיץ האחרון

באו: ווסלי מת'יוז, דרון וויליאמס, ג'סטין אנדרסון (רוקי),זאזא פצ'וליה, ג'בל מגי, מוריס אנ'דור, ג'ון ג'נקינס, ג'רמי אוונס וברנדון אשלי (רוקי).

עזבו: טייסון צ'נדלר, מונטה אליס, רייג'ון רונדו, אל פארוק אמינו, אמארה סטודמאייר, ריצ'רד ג'פרסון, גרג סמית', ברנרד ג'יימס.

לא באו: דיאנדרה ג'ורדן.

אם היינו באסיפת הורים של בית ספר יסודי, הנה מה שהיינו אומרים להוריו של קיובן: מארק מרבה להשתתף בשיעור, אך לפעמים ניכר שהוא אינו מרוכז בחומר הנלמד. הוויתור על טייסון צ'נדלר בקיץ 2011 אחרי עונת האליפות גרר לא מעט ביקורות על הנהלת המאבס. והנה הקיץ קיובן מוכיח לנו שגם אם מטעויות לומדים, אין טעות שאי אפשר לעשות פעמיים. צ'נדלר הבין שהוא לא בתכניות כשהוא קרא בכל מקום על החיזור אחרי דיאנדרה, והחליט לקחת את מטלטליו למדבר אריזונה, שם הוא חתם לארבע שנים בפיניקס והצוות הרפואי המיתולוגי שלה.

קשה להאשים את המאבס על התנהלותם בפרשת דיאנדרה, או בהמשך בניית הסגל על פי ההנחה שהוא חלק ממנו. אבל אפשר להאשים אותם על הרדיפה אחריו מלכתחילה. האם ג'ורדן הוא הכוכב שיוציא את הקבוצה מביצת הבינוניות? מה בארסנל ההתקפי שלו או באחוזי הקליעה שלו מהקו שכנע את קיובן והג'י.אם דון נלסון שהוא האיש למשימה?

דיאנדרה ג'ורדן, לוס אנג'לס קליפרס. AP
הוא היה האיש הנכון למשימה? דיאנדרה ג'ורדן/AP

הבה נשוב לזירת הפשע. הסאגה של הקיץ התחילה ביום פתיחת שוק השחקנים החופשיים, המאבס יצרו קשר עם ג'ורדן, אמרו לו את כל מה שמעולם לא זכה לשמוע מדוק ריברס: "אצלנו תהיה הכוכב הראשון", או "תקבל יותר נגיעות בהתקפה, לא רק אלי-הופים ושאריות מריבאונד", ושאר דברי מתיקה המאפיינים תחילת קשר. ג'ורדן, שהרגיש לא מועוך ואף מסורס בהתקפת הקליפרס, הוקסם מהעולם שהוצע לו מחוץ לצל המאיים של פול וגריפין, ובעצת סוכנו דאז דן פייגין הסכים בעל-פה לערוק לדאלאס. אלא שבמהלך שבוע המורטוריום (אסור לחתום, רק לדבר), ג'ורדן נמלך בדעתו ו/או החל לקבל ספקות רציניים לגבי החלטתו. כשהוא רמז על כך לאנשים בתוך הקליפרס הוא בעצם נתן את יריית הפתיחה למירוץ הגדול לביתו ביוסטון. בקרב הטוויטר המרשים בהיסטוריה הקצרה של המדיום השתתפו שחקנים ושחקני עבר מכל רחבי הליגה, אך אלה היו רק קומץ משחקני הקליפרס ודוק שהצליחו להיכנס פיזית למעונו של הסנטר המבולבל.

הדיווחים מספרים שהם המירו את דעתו בתוך דקות ספורות, ואת השאר השעות שנשארו עד לסיום המורטוריום הקדישו למשחק קלפים, ושמירה מכל משמר על דיאנדרה מפני סוכנו ההמום וקיובן הזועם. האחרון עשה כל שעלה בידו כדי לדבר עם ג'ורדן, אך לשווא. התמונה שהעלה בלייק גריפין לרשת, של כיסא החוסם דלת הבית, הייתה אקורד סיום פנטסטי לפארסה שלא כיבדה הרבה ממי שלקח בחלק.

נחזור לדאלאס ואיך כל זה משפיע עליה. אחרי ש(חשבו ש)סגרו עם ג'ורדן, בניית הסגל נסמכה על נוכחותו גדולת הממדים, הן על המגרש והן בתקרת השכר. ווסלי מת'יוז הפצוע-אך-מוערך הובא מפורטלנד וצפוי לפתוח במקום מונטה אליס שעזב, וקיבל העלאה נדיבה אחרי שג'ורדן לא חתם, 70 מיליון דולר לארבע שנים (אופציית שחקן בעונה האחרונה). דרון וויליאמס הגיע, באיחור של כמה שנים, וחתם לשנתיים (11 מיליון דולר) אחרי שהגיע להסכם ביי-אאוט שערורייתי עם הנטס – "הנה, קח 27 מיליון דולר כדי לא להיות פה יותר". זאזא פצ'וליה הובא בטרייד כדי לפתוח במקום ג'ורדן, אבל אף אחד לא הולך לתלות פוסטרים שלו ברחבי העיר כדי למכור כרטיסים. ג'בל מגי השלים את עוגמת הנפש בעמדת הסנטר (2.7 מיליון מובטחים חלקית לשנתיים), ובדראפט נבחר ג'סטין אנדרסון בבחירה ה-21. בקבוצה השלימו את הסגל בהימורים שונים על שחקנים שעוד לא הוכיחו דבר בליגה. עוד קיץ שכולו תכנית ב' נכנס לסטטיסטיקה.

ריק קרלייל, מאמן דאלאס מאבריקס. AP
הסגל נבנה טלאי על טלאי. ריק קרלייל/AP

מה מי מו

חמישייה: דרון וויליאמס, ווסלי מת'יוז, צ'נדלר פארסונס, דירק נוביצקי, זאזא פצ'וליה.

ספסל: דווין האריס, חוסה חואן בראה, ג'סטין אנדרסון, ג'בל מגי, דווייט פאוול, ג'ון ג'נקינס, סם דאלמבר, צ'ארלי וילנואבה, מוריס אנ'דור, ג'רמי אוונס, ריימונד פלטון, ברנדון אשלי.
מאמן: ריק קרלייל, עונה 14 בליגה ושמינית בדאלאס, מאזן 431:619.

מועמד לפריצה: בשנתו השנייה בקבוצה, צ'נדלר פארסונס עשוי לעשות צעד רציני לעבר הציפיות ממנו, ולמקם את עצמו כאחד מהמנועים של הקבוצה. פארסונס הוא סמול פורוורד גבוה ומגוון שיכול להפיק הרבה ממשחק ההתקפה שמנהיג קרלייל. המאמן ידוע כמכין לימונדה משובחת, ויש לו בכנף לימון שכבר הוכיח שהוא לא רע בכלל. אחרי קיץ משונה, שבו פרטים על ניתוח שעבר הוסתרו מהתקשורת, פארסונס אמור להתחיל את העונה בזמן. ללא אליס שעזב לאינדיאנה, השנה פארסונס צפוי להעלות את היוזג'-רייט שלו מה-20.6 אחוזים שהיו לו בעונה שעברה, וזה אומר שהמספרים יטפסו בהתאם.

מועמד לדעיכה: דירק נוביצקי. קיווינו לא להגיע לרגע הזה, אבל אנחנו כנראה שם. אחרי קמפיין רע במדי הנבחרת ועונה פושרת, הגרמני כבר לא יכול לשאת הנטל ההתקפי כבעבר, ובהגנה אי היכולת שלו לזוז פוגעת בקבוצה יותר ויותר. הוא עדיין צלף אוטומטי כשהוא חופשי, אבל האחוזים כבר לא מה שהיו, בעיקר כי לוקח לו יותר זמן להכין את עצמו לקליעה. ההתקפה שכל כך נסמכה עליו כבר לא יכולה לעשות זאת ולהצליח בעונה הקרובה, וקרלייל יצטרך להמשיך לפתח את תכנית המשחק דרך פארסונס והאחרים.

אקס פקטור: דרון וויליאמס כמעט מצא את עצמו בדאלאס בקיץ 2012, אך בסוף בחר להישאר בנטס בשביל חוזה של 99 מיליון דולר. כבר לא השחקן שהיה אז, וויליאמס ינסה לשקם את ההריסות של קריירה נוצצת, ובגילוי לב אמיץ הודה הקיץ שהוא לא מנסה להוכיח למבקרים שהם טועים, כי אם לעצמו. גם בתור חיקוי חיוור של מי שהיה פעם אחד הרכזים הטובים בעולם, וויליאמס הוא שדרוג מאסיבי מכל רכז שהיה לקרלייל בשנים האחרונות, ואם יצליח להישאר על המגרש ולהיות פרודוקטיבי, ההצלחה שלו תתורגם להצלחה של דאלאס.

דירק נוביצקי, צ'נדלר פארסונס, דאלאס מאבריקס. AP
אחד יפרוץ, השני ידעך. פארסונס עם נוביצקי/AP

ולכדור הבדולח

תסריט אופטימי: קרלייל ממשיך להוכיח שהוא אחד המאמנים הטובים בליגה, וסוחב את החבורה להתקפה מבריקה והגנה נסבלת. וויליאמס משקם את עצמו, פארסונס מקפיץ את ממוצעי הנקודות והאסיסטים, דירק נשאר בכושר של העונה שעברה, ומת'יוז סוגר חמישייה מצוינת. יכולת המסירה של פצ'וליה מתגלה כבונוס, ומגי ממלא הוראות פשוטות בלי לנסות לעשות כלום מעבר לדאנקים ובלוקים. דווייט פאוול נכנס לרוטציה ונותן לדירק מנוחה, דווין האריס ממשיך להיות הברומטר של הספסל, שמחזיק מעמד. הרוקי אנדרסון מתגלה כגניבה בדראפט, וגם ג'ון ג'נקינס מבליח עם שלשות חשובות במהלך העונה. 33:49, מקום שישי במערב והפסד מכובד לקונטנדרית בסיבוב הראשון.

תסריט פסימי: פארסונס לא נראה כמו עצמו אחרי הניתוח, דירק ממשיך לצלול לעבר סוף הקריירה שלו, וויליאמס וקרלייל מתנגחים דרך התקשורת וקיובן רק מוסיף קיסמים למדורה ומשתלח כהרגלו בכל מי שמחוץ לארגון המאבס. הליגה קונסת את קיובן, המאבס קונסים את וויליאמס. ג'בל מגי רואה פרקט ומנסה ולהוביל מתפרצות, קרלייל מקיא על הקווים. מת'יוז לא מצליח לשים את הפציעה הקשה מאחוריו, וזאזא פצ'וליה מתברר כלא יותר מזאזא פצ'וליה. עוד עונה במרכז טבלה, והפעם גם אין פלייאוף כדי להמתיק את הגלולה. קיובן שופך את נפשו בסייבר דאסט, ואין מי שיקרא כי מה זה סייבר דאסט . 46:36, מקום עשירי בקונפרנס.

תחזית: המערב ממשיך להתחזק בחצי העליון שלו, ואבק הקסמים של קרלייל עומד להיגמר. סגל הטלאים של דאלאס אמנם התייצב ולא קרס טוטאלית אחרי הבריחה הגדולה, אבל זה רק תוקע את הקבוצה באותה נקודת ביניים ארורה שבה היא נמצאת כבר שלוש שנים. וויליאמס ייתן קצת, פארסונס ישתפר אבל הוא לא כוכב ראשון, ואין מי לשים מעליו. ניו אורלינס ויוטה ידלגו מעל המאבס, שיתנו פייט אבל לא יותר. קרלייל לא מסוגל לנצח פחות מחמישים אחוז מהמשחקים בעונה, והסגל הזה לא מסוגל לנצח יותר. 41:41, מקום תשיעי במערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully