וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: הסנטר הניגרי ארינזה אונואקו חתם רשמית

6.10.2015 / 19:23

הסנטר (28, 2.06 מ'), שעל מועמדותו פורסם לראשונה בוואלה ספורט, חתם עד דצמבר: "משחקי ההכנה הוכיחו שצריך להוסיף מאסה". צפו בביצועיו של הניגרי, כולל בזריקות העונשין הייחודיות שלו

AP

מכבי תל אביב הודיעה הערב (שלישי) רשמית על החתמתו של ארינזה אונואקו, הסנטר הניגרי, שעל מועמדותו פורסם בלעדית בוואלה ספורט. אונואקו (28, 2.06) שיחק בעונה שעברה במינסוטה טימברוולבס מה-NBA, בשורותיה קלע ממוצע של 4.5 נקודות למשחק וקטף 3.5 כדורים חוזרים.

במכבי תל אביב סימנו מספר שחקנים אשר מעמדם ב-NBA לא היה ברור, ועקבו בשבועות האחרונים אחר השחקן. את המסע לארה"ב ניצלו הצהובים לקדם את המו"מ עם הסנטר, שהביע נכונות להגיע לקבוצה.

"בשבועות האחרונים גיא גודס לחץ על החתמת שחקן פנים נוסף, הוא חשש שויטור פבראני לא יעמוד בעומס של העונה", הסביר גורם במועדון. "הצוות הרפואי מתקצב את הדקות שלו בהתאם למצבו, ויש לוויטור עדיין כאבים. משחקי האימון בחו"ל והמשחק מול ראשון לציון שכנעו את ראשי הקבוצה שצריך להוסיף מאסה לקבוצה. אחרי ראשון לציון החליטו 'לעלות הילוך' בנושא ולקבל עזרה בריבאונד, בייחוד לקראת המאבקים באירופה. בנוסף, ככל שהעונה מתקרבת, כך גם המחיר של השחקנים יורד, כך שלא היה סיבה להיכנס ללחץ ולהחתים מיד שחקן".

החוזה בין הצדדים יהיה לשלושה חודשים, עד חודש דצמבר, אז תהיה למכבי תל אביב אופציית יציאה. אם השחקן יחתום עד תום העונה, הוא אמור להרוויח כ-250 אלף דולר לעונה.

גורם במכבי תל אביב הוסיף: "השחקן נבחר על ידי מחלקת הסקאוטינג. בקבוצה חושבים שבדקות שהוא יהיה על הפרקט, הוא יפתח את ההגנה של היריבה. בקבוצה לא מיהרו להוסיף שחקן כי רצו 'להרגיש את הסגל', כמו שאמרו לא מעט בהנהלה. תוך שלושה חודשים המצב של ויטור פבראני יתבהר וכך גם היכולת שלו ושל הקבוצה. חוזה מוקצב יכול רק להצליח במקרה הזה".

ארינזה אונואקו, ניו אורלינס פליקנס. GettyImages
ניצלו את המסע בארה"ב להחתימו. אונואקו/GettyImages

החטא ועונשין

אם יש לאנואקו חלק חלש במשחק שלו - וזה בלשון המעטה - מדובר על קו העונשין. שימו לב לזריקה המיוחדת הזו שלו, ממשחק מכללתו מול יומאס:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

שלא במפתיע, גם האחוזים של אנואקו מהקו לא מרשימים במיוחד. בקולג' עמד על 39.5% (152 מ-385), ובליגת הפיתוח השתדרג ל-52 (324 מ-612). במשחקיו הספורים ב-NBA קלע 4 מ-10 (40 אחוז).

עניין זריקות העונשין היה אחד הדברים המדוברים ביותר בקריירת המכללות של שחקן הפנים, עד כדי כך שאחד האוהדים התעקש לצלם את אונואקו זורק בחימום, וכמעט לא מחטיא עם סגנון הזריקה הייחודי שלו:

אגב, אחיו של אונואקו - גם הוא שחקן כדורסל לא רע בכלל - מתקשה גם כן מהקו. לפני מספר חודשים, באליפות העולם עד גיל 19 במדי נבחרת ארצות הברית, החליט לזרוק "זריקת סבתא", בסגנון ריק בארי:

החליף קבוצות כמו גרביים

כתבנו אהרל'ה וייסברג מוסיף: הסיטואציה שבה אונואקו מוחתם על חוזה זמני וקצר טווח אינה זרה לו, ולמעשה, מאז סיים את קריירת המכללות שלו הוא החליף קבוצות בקצב די מסחרר.

את רוב זמנו העביר הסנטר בקנטון צ'ארג' מליגת הפיתוח, במטרה להיות בלופ לקראת כניסה ל-NBA. זה לא ממש עזר לו, ובשלוש העונות החולפות הספיק לצבור רק 11 הופעות בליגה הטובה בעולם, בניו אורלינס, קליבלנד ומינסוטה. בין לבין הופיע גם בליגה השנייה בסין.

לאונואקו, יליד מרילנד בארה"ב, יש ניסיון קצר גם בכדורסל האירופי: את עונת 2011/12 הוא פתח בנפטונאס קלאיפדה הליטאית, ובשלושה משחקי ליגה העמיד ממוצעים של 12 נקודות ושבעה ריבאונדים. אלא שאז הוא נפצע בברך ונחתך מהקבוצה.

זו לא הייתה הפציעה היחידה שממנה סבל הרכש החדש של הצהובים. הוא החמיץ עונה שלמה בקולג', וגם קליעות העונשין אינן החלק החזק במשחקו. בעונה שעברה בליגת הפיתוח פגע ב-48 אחוזים, ובהופעותיו המעטות ב-NBA הגיע ל-40 אחוזים בלבד.

ארינזה אונואקו, ניו אורלינס פליקנס, מול יאן מהימני, אינדיאנה פייסרס. GettyImages
ארינזה אונואקו, ניו אורלינס פליקנס, מול יאן מהימני, אינדיאנה פייסרס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully