וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוער יורד: מצבו הבעייתי של אופיר מרציאנו במוסקרון

5.10.2015 / 14:00

ההדחה מההרכב וההידרדרות עד לקבוצת המילואים, הארוחה עם היריב הגדול, הזווית המקומית ("לא מתאים לבלגיה, הוא נראה עצוב ובודד"), החיזוקים מהמאמן ותקדים דודו אוואט. מדור השגרירים על המצב הקשה שבו נמצא שוער נבחרת ישראל

one

בוידאו: משחק הפרידה של אופיר מרציאנו מאשדוד

4 בספטמבר השנה. אופיר מרציאנו בדיוק שמר על שער נקי ב-0:4 על אנדורה, והתכונן יחד עם שאר חבריו למשחק הגורלי מול ויילס. בזמן ששהה עם הנבחרת, קבוצתו מוסקרון החליטה לנצל את פגרת הנבחרות כדי לקיים משחק אימון מול דודלנג'. שוער הרכש החדש, ואגנר הברזילאי, שהגיע בסך הכול יום לפני כן, קיבל דקות ראשונות והרשים מאוד את הצוות המקצועי. למעשה, הוא כל כך הרשים שהמאמן צ'דומיר ינבסקי החליט באותו רגע שמעתה ואגנר הוא השוער הראשון של הקבוצה. מרציאנו כלל לא ידע שבזמן שהוא מתכונן לגארת' בייל, ארון ראמזי וחבריהם, במועדון הבלגי התקבלה החלטה להדיח אותו מההרכב. אז, הוא עוד לא ידע שיגיע עד לקבוצת המילואים.

שוער מוסקרון, אופיר מרציאנו. האתר הרשמי של מוסקרון, אתר רשמי
איבד את חולצת ההרכב. אופיר מרציאנו/אתר רשמי, האתר הרשמי של מוסקרון
"אופיר נראה עצוב מאוד. מעולם לא ראיתי אותו מחייך. הוא נראה בודד. כששיחק, הוא כלל לא דיבר עם שאר חבריו לקבוצה"

בעוד שמונה ימים בדיוק, ביום שלישי ה-13 באוקטובר, יינעל קמפיין מוקדמות יורו 2016. בעוד שמונה ימים יידע עם ישראל האם הנבחרת הלאומית הצליחה לסיים במקום השלישי וסיימה עם הכרטיס לשלב הפלייאוף, ואולי, רק אולי, גם עם הכרטיס לטורניר היוקרתי בצרפת. שמונה ימים בלבד נותרו עד שנקבל את התשובה; עד שנדע סוף סוף מה יעלה בגורלה של נבחרת ישראל בקיץ הבא - אך למרות זאת, הדרך לשם עוד ארוכה. ארוכה מאוד.

ביום שבת הקרוב תפגוש הנבחרת את קפריסין ושלושה ימים לאחר מכן את בלגיה, כשבמקביל נבחרת בוסניה, שנאבקת עם הכחולים-לבנים על המקום השלישי, תשחק מול ויילס וקפריסין. הבוסנים, להם 11 נקודות לעומת 13 של ישראל, ינסו לגבור על הוולשים בבית, לאסוף גם שלוש נקודות בקפריסין, ויקוו להפסד של הנבחרת הלאומית בבלגיה. במצב הזה הם יסיימו עם הכרטיס לשלב הפלייאוף ואילו אנחנו נשמור על הסטטוס קוו.

לגוטמן, סיבות רבות לדאגה לקראת צמד המשחקים. ליאור רפאלוב סובל מפציעה ונעדר מהמגרשים כבר זמן רב; עם רמי גרשון הסיפור דומה, ביברס נאתכו נפגע בראשו במשחק האחרון של צסק"א מוסקבה ומצבו לא ברור וגם שרן ייני, מאור בוזגלו, בן שהר ואריאל הרוש נגרעו מן הסגל מאותן הסיבות. והגרוע מכל - השוער הראשון, אופיר מרציאנו, כלל לא משחק. השוער - זה שביטחון עצמי ושקט הם שם המשחק עבורו - בקושי רואה דשא. והוא זה שאמור לעצור את נבחרת בלגיה החזקה. בהחלט סיבה לדאגה.

אלי גוטמן, מאמן נבחרת ישראל בכדורגל לפני המשחק מול ויילס. רויטרס
סיבות רבות לדאגה. אלי גוטמן/רויטרס

הפתיחה נראתה מעודדת מאוד עבור מרציאנו בקבוצתו החדשה, מוסקרון. הוא נזרק מיד להרכב ושיחק בכל ששת המשחקים הראשונים. ההמשך היה פחות ורוד. היכולת הרעה שהציג במשחקיו בליגה הבלגית (ספג בכל ששת המשחקים, ב-4 מהם ספג לפחות שני שערים) לא הותירה לראשי המועדון ברירה, וב-3 בספטמבר הודיעה הקבוצה על החתמתו של השוער הברזילאי ואגנר, שבתום העונה החולפת סיים את חוזהו באשטוריל.

ואגנר הפך לשוער הראשון של מוסקרון מיד עם הגעתו. הוא אמנם לא שמר על רשת נקייה במשחק הבכורה שלו מול קלאב ברוז', אך יחד איתו רשמה הקבוצה את ניצחונה הראשון העונה בליגה. שבוע לאחר מכן הגיע הניצחון השני העונה וארבעה ימים לאחר מכן ניצחון גם בגביע. למעשה, מאז שהשוער הברזילאי הגיע מוסקרון לא הפסידה (שלושה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו), ומרציאנו, שעד הגעתו היה לשוער הראשון של הקבוצה, איבד אפילו את מקומו בסגל (לא נכלל בסגל של מוסקרון בחמשת משחקיה האחרונים).

"אופיר לא אשם שפתחנו כך את העונה", הגן המאמן צ'דומיר ינבסקי על השוער. "כן, הפסדנו משחקים רבים אבל זה בטח לא בגללו", הוסיף. בחודש ספטמבר, לאחר הגעתו של ואגנר לקבוצה, הגיע מרציאנו לארוחה משותפת עם השוער החדש ועם המנהל המקצועי, יוריצה סלאק, שהסביר לשניים כי מעתה ואילך הם יילחמו ביניהם על המקום היוקרתי בין הקורות. השוערים קיבלו על עצמם את האתגר, וההמשך כבר ידוע - ואגנר הרשים ואילו מרציאנו אפילו לא זכה לחמם את הספסל. ואם כל זה לא מספיק הוא אפילו הידרדר עד לקבוצת המילואים של מוסקרון, ואף נפגע בכתפו באחד האימונים.

שוער נבחרת ישראל אופיר מרציאנו. רויטרס
שמר על שער נקי מול ויילס. מרציאנו/רויטרס

מרציאנו כזכור, שמר על שער נקי במשחק האחרון של נבחרת ישראל מול ויילס, נתון שהעניק לו נקודות זכות גם בבלגיה. ב-"sudinfo" המקומי, המסקר באופן קבוע את מוסקרון, שיבחו את הופעתו של השוער מול הוולשים, למרות שכמה ימים לאחר מכן איבד לראשונה את מקומו בהרכב קבוצתו.

"מרציאנו לא שוער רע, אבל בכל הקשור לפן המנטלי הוא פשוט לא מתאים לליגה הבלגית", אומר העיתונאי המקומי, תומאס ואן דן בריל, המסקר את מוסקרון עבור "La Dernière Heure" ו-"Les Sports" הבלגים. "אופיר נראה עצוב מאוד. מעולם לא ראיתי אותו מחייך. הוא נראה בודד. כששיחק, הוא כלל לא דיבר עם שאר חבריו לקבוצה. בכל מקרה, השוער החדש, ואגנר, טוב יותר מאופיר. למרות זאת, צריך לזכור ששחקנים צריכים זמן כדי להסתגל למקומות חדשים ולמדינות אחרות. זה לא פשוט כלל".

דודו אוואט שוער נבחרת ישראל. AP
מכיר את הסיטואציה. דודו אוואט/AP

רגע לפני המשחקים החשובים שיינעלו את קמפיין מוקדמות היורו, עומדות בפני גוטמן שתי אופציות: הראשונה, להמשיך עם מרציאנו; השנייה - להפקיד את המפתחות בידיו של גיא חיימוב, המשחק באופן קבוע במדיה של עירוני קרית שמונה. אם המאמן הלאומי יבחר בסופו של דבר בשוער שירד עם מ.ס אשדוד לליגה הלאומית עם סיום העונה שעברה, לא תהיה זו הפעם הראשונה שהאיש שעומד בין הקורות של נבחרת ישראל לא משחק באופן קבוע בקבוצתו.

רק לפני כמה שנים דודו אוואט מצא את עצמו מגן על השער של הכחולים-לבנים לא פעם ולא פעמיים כאשר לא זכה לדקות הן בדפורטיבו לה קורוניה והן במאיורקה שנים לאחר מכן.

"היכולת שלי לא נפגעה מכך שאני לא משחק בלה קורוניה", אמר אוואט לפני המפגש מול נבחרת שוויץ ב-2008. "העובדה שאני לא משחק בשורות הקבוצה לא פוגעת בכושרי. אני מתאמן עם לה קורוניה ועושה אימונים אישיים פעמיים ביום, כך שאני נמצא בכושר מצוין", הוסיף.

גיא חיימוב שוער עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
יזכה להזדמנות? גיא חיימוב/אדריאן הרבשטיין

גם מרציאנו מתאמן עם מוסקרון, ואף משחק בקבוצת המילואים, אך כמובן שאי אפשר להשוות משחק בליגה הבלגית הראשונה לבין משחק בליגת המילואים. סביר להניח שהוא נמצא בכושר משחק, אך היכולת הירודה שהציג בזמן ששימש כשוער הראשון של מוסקרון צריכה להדאיג את גוטמן.

הדילמה שעומדת בפני המאמן הלאומי אינה פשוטה כלל. האם ללכת עם השוער שלו נתן את המפתחות בכל משחקי נבחרת ישראל בקמפיין הנוכחי למרות שאינו משחק, או לבצע שינוי באחת העמדות החשובות על המגרש כשנותרו שני משחקים בלבד לסיום הקמפיין? גוטמן ככל הנראה כבר יודע את התשובה לשאלה הזו, אבל אתם, וגם אנחנו, נחכה עוד מספר ימים כדי לגלות את התשובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully