וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכלה גבוהה: על הקיץ שעבר על דטרויט פיסטונס

26.9.2015 / 7:15

הכסף נשפך על שחקנים שאולי לא ראויים לכך, הרכז המוביל פצוע, אבל הפיסטונס בונים על מקצה השיפורים של אנדרה דראמונד ועל האיש שהובא במיוחד כדי לשחק על ידו בקו הקדמי. השאלה היא האם הסנטר הוא הכוכב שייקח אותה קדימה. "מחממים את הפרקט"

אימג'בנק GettyImages

בוידאו: הבן של לברון מחקה את התנועות של אבא

תקציר הפרקים הקודמים

מאזן בעונה שעברה: 50:32

סיימה את העונה: מקום 12 במזרח, מחוץ לפלייאוף

הסיפור הגדול של העונה שעברה בדטרויט הוא כמובן השחרור של ג'וש סמית'. לסמית' היה חוזה מעבר לעונה האחרונה על עוד 27 מיליון דולר. הפיסטונס אפילו לא נכנסו למו"מ על ביי אאוט, פשוט הודיעו שהם משחררים אותו, והפכו אותו לשחקן המפוטר הראשון ב-NBA. לא לדאוג, סמית' יקבל את מלוא השכר שמגיע לו וההטבה היחידה שדטרויט קיבלה היא שהשכר נמתח על פני חמש עונות לצרכי גג השכר. אחרי פתיחת עונה רעה, השחרור של סמית' נתן לפיסטונס רוח חיים, ופתאום הם התחילו לנצח. ברנדון ג'נינגס נראה נפלא כולל סל ניצחון פלאי בסן אנטוניו, ומשחק של 21 אסיסטים נגד אורלנדו. דווקא בשיא יכולתו, ג'נינגס קרע את גיד אכילס וסיים את העונה. עם סמית' דטרויט פתחה במאזן 23:5.

בלי סמית' ועם ג'נינגס הם היו במאזן של 12 ניצחונות ורק שלושה הפסדים. הפיסטונס חזרו להפסיד ובטרייד דדליין הביאו מאוקלהומה סיטי את רג'י ג'קסון כדי להחליף את ג'נינגס בתפקיד הרכז הפותח. הם כבר היו רחוקים מאוד מהפלייאוף בשלב הזה, וסיימו את העונה באמצע הלוטרי, אותו מקום שבו הם תקועים בשנים האחרונות.

שחקן דטרויט פיסטונס ברנדון ג'נינגס. AP
הפציעה קטעה את המומנטום. ג'נינגס/AP

אני יודע מה עשיתם בקיץ האחרון

באו: ארסן איליאסובה (טרייד ממילווקי), מרכוס מוריס, דני גריינג'ר, רג'י בולוק (טרייד מפיניקס), ארון ביינס (חופשי מסן אנטוניו), סטיב בלייק (טרייד מפורטלנד דרך ברוקלין), סטנלי ג'ונסון (בחירה שמינית בדראפט).

עזבו: גרג מונרו (חופשי למילווקי), טיישון פרינס (חופשי למיניסוטה), קארון באטלר (טרייד למילווקי), קוונסי מילר, שון וויליאמס (טרייד לברוקלין).

ואן גנדי הביא את ארסן איליאסובה ממילווקי עוד לפני הדראפט. איליאסובה אמור להיות הארבע המושלם ליד דראמונד, בעיקר בזכות הקליעה משלוש. גם מוריס יכול לשחק בעמדה הזאת וגם לו יש יד טובה משלוש.

בדראפט דטרויט בחרו את סטנלי ג'ונסון. ג'אסטיס ווינסלו עדיין יהיה פנוי, והוא נחשב לסמול פורוורד עם תקרה גבוהה יותר מג'ונסון. בעבר הפיסטונס ידעו לקטוף את מי שנפל (מונרו, דראמונד) בדראפט הזה הם דבקו בתוכנית המקורית ומיאמי הייתה המרוויחה העיקרית.

בשוק החופשי ואן גנדי החתים את רג'י ג'קסון על חוזה מקסימום לחמש עונות בסך 80 מיליון דולר. אין ספק שמדובר באובר פיי, וכנראה שלא היה מי שישלם לג'קסון שהיה שחקן חופשי מוגבל את הסכומים האלה. השאלה העיקרית היא האם עבור 10-15 מיליון דולר פרוסים על חמש עונות, היה שווה לדטרויט להיכנס לסכסוכים עם ג'קסון כמו שקרה בקיץ שעבר עם מונרו? האחרון עזב בלי לדבר בכלל עם הפיסטונס בקיץ.
ההחתמה השניה הייתה של ארון ביינס על חוזה של 20 מליון דולר לשלוש עונות. ביינס היה סנטר מחליף סביר בסן אנטוניו, אבל לא משהו שיצדיק את הסכומים האלה. ואן גנדי אמר שיש למשחק שלו צדדים נוספים כמו קליעה טובה מחצי מרחק. נותר לראות האם הם באמת שם, והאם הם מצדיקים את הסכומים האלה.

מסתמן שרג'י ג'קסון יתפוס את עמדת הרכז הפותח, וכשג'נינגס יחזור הוא ירד לעמדת השחקן השישי. הפיסטונס בנויים לעומק, אבל לא נראה שיש כוכב שיוביל את הסגל הזה קדימה. זה אמור להיות אנדרה דראמונד שסיים שלוש עונות בליגה. בינתיים הפיסטונס לא הגיעו איתו לסיכום על הארכת חוזה. בהתחשב בזה שדראמונד יקבל חוזה מקסימום בקלות מקבוצות אחרות, זה די מפתיע.

רג'י ג'קסון דטרויט פיסטונס. AP
שווה את הכסף? רג'י ג'קסון/AP

מה מי מו

חמישייה: רג'י ג'קסון, קנטביוס קולדוול פופ, מרכוס מוריס, ארסן איליאסובה, אנדרה דראמונד.

ספסל: ברנדון ג'נינגס, ארון ביינס, ג'ודי מיקס, סטנלי ג'ונסון, אנתוני טוליבר, ג'ואל אנתוני, סטיב בלייק, דני גריינג'ר, קרטייר מרטין, רג'י בולוק, ספנסר דינווידי, דרון הילארד (כרגע יש 17 שחקנים עם חוזים מובטחים לעונה הקרובה, שניים ישוחררו, בלייק כנראה אחד מהם).

מאמן: סטן ואן גנדי (עונה שנייה בדטרויט ועשירית בליגה)
מועמד לפריצה: בזמן שמרקיף מוציא את העצבים שלו על פיניקס בטוויטר, מרכוס שומר על שקט. אולי זה בגלל שסוף סוף יש לו הזדמנות לפרוץ. בפיסטונס הוא יתמודד על תפקיד הסמול פורוורד הפותח עם סטנלי ג'ונסון הרוקי ואם יראה קליעה יציבה והגנה סבירה, יש לו צ'אנס לזכות בתפקיד. גם אם יעלה מהספסל כנראה שיזכה לדקות נרחבות. זו ההזדמנות שלו להתקדם.

מועמד לדעיכה: ברנדון ג'נינגס מגיע לעונה אחרי פציעה קשה. המקום שלו כרכז הפותח נתפס על ידי שחקן צעיר יותר שקיבל מהקבוצה חוזה מקסימום. הוא עצמו מסיים את החוזה בתום העונה הזו. כנראה שג'נינגס נכנס לעונת חוזה ונראה שיש הרבה כוחות שפועלים נגדו. הוא צריך גם להחלים, גם למצוא דקות, וגם לחזור לכושר שהיה לו ב-15 המשחקים ללא סמית' בעונה שעברה. זה לא יהיה פשוט.

אקס פקטור: האם אנדרה דראמונד יסתפק בלהיות דוויט הווארד? דיאנדרה ג'ורדן? סנטר אתלטי וגדול בלי קליעה מטר מהסל? דראמונד שחרר בקיץ סרטונים שבהם הוא נראה קולע מחצי מרחק ומאזור קו העונשין. אם הוא יפתח קליעה כזו, ויקלע את זריקות העונשין שלו במעל 70 אחוז, הוא יכול להיות מאוד דומיננטי בליגה. אחרת, נראה הרבה האק א דראמונד.

אנדרה דראמונד שחקן דטרויט פיסטונס. Nam Y. Huh, AP
שאלה של תקרה. דראמונד/AP, Nam Y. Huh

ולכדור הבדולח

תסריט אופטימי: השילוב בין דראמונד ואיליאסובה נראה מושלם. מרכוס מוריס מוציא עצבים על היריבות. ג'נינגס חוזר, מקבל תפקיד משני, אבל בדקות שהוא ורג'י ג'קסון משחקים ביחד הפיסטונס נראים כמו קבוצה.

תסריט פסימי: איליאסובה ממשיך להיפצע. מרכוס מוריס לא מסוגל להתרכז במשחקים מרוב געגועים לאחיו. ג'נינגס חוזר ודואג רק לחוזה הבא. דראמונד מתוסכל ולאחר שדטרויט לא האריכה לו את החוזה בקיץ הנוכחי מחליט לחתום לעונה אחת בשביל לברוח. ואן גנדי פורש סופית מהליגה.

תחזית: דראמונד יראה יכולות חדשות, וכשהוא מוקף בכל הקליעה שואן גנדי הביא, זה יספיק בשביל להגיע לפלייאוף ולעוף בסיבוב ראשון.

שחקן מילווקי באקס ארסן איליאסובה מול שחקן אינדיאנה פייסרס לואיס סקולה. AP
ההתאמה המושלמת לדראמונד, אם יישאר בריא. איליאסובה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully