וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוזנבורג ב-2007, מכבי תל אביב ב-2015? התקופה הרעה של צ'לסי

11.9.2015 / 14:30

הימים הנוראיים של איבנוביץ', הלאות של טרי, איבודי הכדור של פברגאס, ההודאה של הזאר והפציעה שלא עוזבת את דייגו קוסטה. הצרות של צ'לסי החזירו את מוריניו לפתיחת 2007/08, ולתיקו הביתי מול הנורבגים שהוביל לפרידה. אז גרנט הרוויח, הפעם מכבי תל אביב תיהנה מן ההפקר?

one

בווידאו: תקציר ה-2:2 בין צ'לסי לסוונסי במחזור הפתיחה

פתיחת העונה הנוכחית החזירה את אנשי צ'לסי לקדנציה הראשונה של ז'וזה מוריניו. ליתר דיוק, לעונת 2007/08. אז, צ'לסי פתחה עונה עם שלושה ניצחונות בלבד בשמונת משחקיה הראשונים בכל המסגרות, והמאמן נקלע לעימות עם בעל הבית רומן אברמוביץ', בין היתר על רקע ההתנהלות בחלון ההעברות. ב-16 בספטמבר 2007, במחזור הפתיחה של שלב הבתים בליגת האלופות, צ'לסי הציגה הופעה איומה וסיימה ב-1:1 ביתי מול רוזנבורג. ההשלכות: מוריניו סיים את דרכו במועדון.

יש לא מעט נקודות השקה בין פתיחת העונה הטראומטית ההיא, לזו הנוכחית. צ'לסי מודל 2015/16 נראית עד כה רע מאוד. אלופת אנגליה צברה ארבע נקודות בלבד בארבעה מחזורי ליגה (המאזן הכי גרוע של אלופה מאז בלקבורן לפני 20 שנה), ספגה כבר תשעה שערים (המאזן ההגנתי הכי גרוע של המועדון מאז 1971/72), רבים משחקני ההרכב נראים כצל חיוור של עצמם, גם ההתנהלות בחלון ההעברות לא הייתה משביעת רצון ואת פרשת אווה קרניירו אף אחד לא יכול לשכוח.

נכון, המעמד של מוריניו חזק הרבה יותר, שכן רק בחודש שעבר הוא חידש את חוזהו עד 2019, והפעם גם אין לו את אברהם גרנט מאחורי הקלעים, אך נקודות התורפה שקבוצתו חשפה בשבועות האחרונים עוד עלולות ליצור תסבוכת חדשה. האם מכבי תל אביב תדע לנצל אותן כדי לעשות את הבלתי ייאמן בסטמפורד ברידג' ולשחזר את תרחיש רוזנבורג? גם גרנט יעקוב בעניין.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ז'וזה מוריניו עם רומן אברמוביץ' באימון צ'לסי. Phil Cole, GettyImages
הסיטואציה שונה לגמרי, המעמד איתן מתמיד, אבל עם השניים האלה הכול יכול לקרות. רומן אברמוביץ' לצד ז'וזה מוריניו/GettyImages, Phil Cole

הגנה

בעונת הבכורה שלו בפרמיירליג, מוריניו בנה לעצמו שם של מאמן הדוגל קודם כל בהגנת ברזל. 15 שערים בלבד ספגה צ'לסי שלו בעונת 2004/05, ואילו העונה היא הוציאה מרשתה כבר תשעה שערים. הכי רחוק מקבוצה של "המיוחד". והבעיות רבות. זה מתחיל עם הקפטן ג'ון טרי, שהיה בשיאו בעונה שעברה ולא החמיץ דקת משחק בדרך לאליפות, אך את העונה הזו פתח עם החלפה ראשונה שלו בעידן מוריניו, יכולת חלשה וגם הרחקה אחת. וכשהלידר של ההגנה לא במיטבו, גם גארי קייהיל מושפע וסובל מנסיגה.

אולם, נקודת התורפה המרכזית בהגנה מגיעה דווקא מכיוונו של השחקן הכי יציב של צ'לסי בשנים האחרונות, ברניסלב איבנוביץ'. שימו לב לדברים שאמר מוריניו לאחר ההפסד 3:0 למנצ'סטר סיטי: "שני השערים שספגנו במחצית השנייה היו מטעויות אישיות. הראשונה הייתה של השומר של קומפני, השנייה של שחקן שאיבד את הכדור במקום מסוכן". המאמן הפורטוגלי לא נקב בשם, אבל בשני המקרים הכוונה הייתה לאותו שחקן: איבנוביץ'.

אלן פארדיו הבין שזו נקודה שיש לנצל, וכאשר קריסטל פאלאס קפצה לביקור בסטמפורד ברידג' הוא שלח את ווילפריד זאהה והמגן הנמרץ פאפ סוארה לתקוף יחד מצד שמאל. לאחר מכן נכנס גם יאניק בולאסי, שעם המהירות האדירה שלו ויכולת הכדרור סיבך עוד יותר את המגן הסרבי המתבגר, שלא קיבל עזרה משחקני הקישור ואף הפקיר לא אחת את האגף. לאחר ההפסד השני שלו ב-100 משחקים ביתיים כמאמן צ'לסי, הודה מוריניו כי "היה שחקן אחד שלא הייתי צריך להשאיר אותו 90 דקות, טעיתי לגביו". ככל הנראה, גם כאן הכוונה הייתה לאיבנוביץ', הנמצא בשנת חוזה וטרם קיבל הצעה חדשה. ג'פרסון מונטרו, ראחים סטרלינג ובולאסי המהירים כבר חגגו עליו העונה. טל בן חיים מסוגל ללכת בדרכם?

צ'לסי אפשרה ליריבות לבעוט 30 בעיטות לשערה - יותר מכל קבוצה אחרת בפרמיירליג. מנצ'סטר סיטי, לשם השוואה, נתקלה בשש בעיטות בלבד, והשתיים עוד שיחקו אחת נגד השנייה. מוריניו לא הצליח להביא את ג'ון סטונס הצעיר כדי לעזור בפתרון הבעיה, ויצטרך להסתדר עם מה שיש, בתוספת המגן באבה רחמן שיוכל לתפוס את עמדת המגן השמאלי ולהסיט את ססאר אספיליקואטה ימינה. אז מה עושים? "הדבק הזה בין שחקני ההגנה של צ'לסי לא קיים העונה", אמר קפטן מנצ'סטר יונייטד לשעבר והפרשן בהווה, גארי נוויל, ואז הציע: "מוריניו צריך לתת להם סטירה כדי להעיר אותם".

וזה עוד לפני שדיברנו על הפציעה של טיבו קורטואה. כך ההגנה הכי טובה בפרמיירליג בעונה שעברה (32 שערי חובה ב-38 משחקים) הפכה למסננת. זו קבוצה של מוריניו?

ראחים סטרלינג שחקן מנצ'סטר סיטי (ימין) מול ברניסלב איבנוביץ' שחקן צ'לסי. GettyImages
סבל בכל משחק ליגה העונה. ברניסלב איבנוביץ' מתקשה מול ראחים סטרלינג/GettyImages

קישור

ברגע האחרון של חלון ההעברות ניסתה צ'לסי להחתים את פול פוגבה. על פי "גאזטה דלו ספורט", יובנטוס כבר הסכימה למכור את קשר נבחרת צרפת תמורת כ-85 מיליון יורו, אבל פוגבה עצמו בחר לסרב. הוא אמר לא לשכר עתק של כ-12 מיליון יורו לעונה (כך על פי הדיווחים) ועל הדרך תרם עוד יותר לערעור מעמדם של נמניה מאטיץ' וססק פברגאס. הניסיון הזה לצרף סופרסטאר בקנה מידה של פוגבה, המחיש עד כמה מוטרד מוריניו מהיכולת של שני שחקני מרכז השדה שלו. אחרי המחזור השני אמר הפורטוגלי: "אני לא מרוצה מהכושר של איבנוביץ', טרי, קייהיל, אספי, פברגאס ומאטיץ'. אנחנו עם נקודה אחת משני משחקים, אני לא מרוצה מאף אחד".

הבעיה עם פברגאס היא המשמעותית ביותר בקישור של צ'לסי. בחציה הראשון של העונה הקודמת, פברגאס היה המהנדס של הבלוז. הוא סיפק 15 בישולים עד חג המולד, ניהל את העניינים ביד רמה והתגלה כרכש מבריק. מאז תחילת שנת 2015, הירידה בכושרו ניכרת. גם למאמנו יש חלק בכך. אחרי פתיחה סוחפת וכדורגל שוטף מבחינה התקפית, מוריניו הנחיל סגנון מאופק יותר בחלקה השני של העונה. פברגאס נדרש לרדת מעט לאחור וקיבל יותר מטלות טקטיות. ובזה הוא מעולם לא הצטיין. העוקץ יצא מהמשחק שלו, העזרה שלו להגנה לא קיימת וגם התפוקה ירדה פלאים.

נגד מנצ'סטר סיטי, ראמירס צורף לקישור כדי לסייע למאטיץ' ולפנות את פברגאס לייצר מצבים לשחקני ההתקפה. גם זה לא הלך. "הוא לא מסוגל להגן, חסרה לו אינטליגנציה טקטית", טען ג'יימי קראגר בניתוח המשחק ב"סקיי ספורטס". "זו אחת הסיבות שברצלונה הייתה מוכנה לוותר עליו". קשר נבחרת ספרד סיים את העונה שעברה עם 18 בישולים, אך רק שלושה מתוכם היו ב-2015. העונה הוא עדיין מחפש את האסיסט הראשון ומציג ירידה בכל הנתונים, כולל 49 מסירות לא מדויקות (השני בפרמיירליג) ויצירת מצב ודאי אחד להבקעת שער השנה (לעומת 15 כאלה עד ינואר 2015).

ססק פברגאס שחקן צ'לסי. רויטרס
שחקן אחד ב-2014, שחקן אחר ב-2015. ססק פברגאס לצד נמניה מאטיץ'/רויטרס

התקפה

"לא צריך להיות גאון כדורגל כדי להבין שאני לא קרוב ליכולת של העונה שעברה", הודה אדן הזאר לפני שהתפנה למשימות של נבחרת בלגיה. תרומתו של שחקן העונה שעברה בפרמיירליג, מסתכמת עד כה בבישול אחד בחמישה משחקים (כולל מגן הקהילה). לפיכך, בצ'לסי שמחו לראותו כובש פעמיים במדי הנבחרת, בתקווה ששער הניצחון לרשת קפריסין יכניס אותו סוף כל סוף לעניינים גם במדי הקבוצה. במקרה שלו, הסטטיסטיקות דווקא מצביעות על שיפור (יוצר יותר מצבים, משלים יותר כדרורים) אבל ההשפעה שלו על המשחק לא הורגשה. הבלגי נעלם ליותר מדי דקות בצד שמאל ומואשם לעתים באנוכיות.

וצ'לסי זקוקה למספרים של הזאר, בעיקר כי דייגו קוסטה מותיר אותה בחוסר ודאות תמידי. המתאזרח של נבחרת ספרד סובל כבר חודשים מפציעה בשריר הירך האחורי, ולא ממש מצליח להתגבר עליה. הוא מושבת, ואז חוזר בכשירות חלקית, ומיד שוב נפצע. והתפוקה? 17 שערי ליגה עד 17 בינואר 2015, אבל רק עוד ארבעה מאז. גם הגול היחיד שלו העונה היה כדור של פדרו שפגע בו במקרה. נבחרת ספרד חיכתה לקבל את דייגו קוסטה של צ'לסי, אך ב-2015 נראה שצ'לסי קיבלה את דייגו קוסטה של הנבחרת. מה תקבל מכבי תל אביב?

דייגו קוסטה שחקן צ'לסי לאחר שנפצע. רויטרס
הפציעה לא מרפה. דייגו קוסטה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully