וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בניסיון הרצח: "אני נהגתי, עצרנו ליד טביב ושירן ירה"

21.7.2015 / 12:41

התפתחות דרמטית בחקירת ניסיון ההתנקשות בבעלי בית"ר ירושלים: מדובב משטרתי הצליח לסחוט הודאה מדימיטרי רובינסקי, שקשר את עצמו ושניים מחבריו לפרשה. נגד שלושתם יוגש כתב אישום

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: מתן חדד

התפתחות חדשה בחקירת ניסיון החיסול של אלי טביב: פרקליטות מחוז תל אביב תגיש כתב אישום נגד שלושת החשודים בפרשה, בעקבות הודאה של אחד החשודים בפני מדובב משטרתי. כתב האישום יהיה בסעיף של ניסיון רצח.

פרקליטות מחוז תל אביב וחוקרי ימ"ר תל אביב בפיקודו נצ"מ גדי אשד החליטו היום (שלישי) בצהריים להגיש הצהרת תובע נגד החשודים בניסיון הרצח של בעלי בית"ר ירושלים. הפרקליטות תבקש להאריך את מעצר החשודים עד להגשת אותו כתב אישום. החשודים הם שחקן מכבי הרצליה דימיטרי רובינסקי, יחד עם ישראל קדושים ושירן דהרי.

במשטרה הבינו שיש בידם מספיק ראיות להעמיד את השלושה לדין על ניסיון הרצח, וזאת, כאמור, על פי הודאה של רובינסקי, מול מדובב משטרתי. פרקליטי מחוז תל אביב האזינו להודעה המוקלטת של אחד החשודים, ועל בסיס הודאה זו, ועל סמך חומר חקירה נוסף (כולל צילומי אבטחה בכפר שמריהו), העריכו שיש מספיק ראיות להעמיד את השלושה לדין.

במשטרה עדיין סבורים שהשלושה שימשו כשכירי חרב של גורם שלישי, שלו סכסוך עסקי עם טביב, אבל לא מצאו ראיות מספיקות הקושרות את השלושה לאותו גורם שלישי ולכן הוא לא נעצר ולא נחקר.

אלי טביב בעלים בית"ר ירושלים בבית הדין. ברני ארדוב
מחכה להתפתחויות. טביב/ברני ארדוב

כך דובב דימטרי רובינסקי

במשך חודשים אספה המשטרה ראיות בזירת האירוע וביצעה פעילות מודיעינית. השוטרים איתרו מצלמות אבטחה בכפר שמריהו, בעזרתן הם הצליחו לבנות פרופיל של החשודים בין היתר בבדיקת סוג האופנוע, מבנה גוף פרטי, לבוש ועוד.
השוטרים עצרו את החשוד הראשון ישראל חיים קדושים בחשד לניסיון הרצח של טביב והרצח של בר חזק. כמה שעות אחר כך נשלחו חוקרי תחנת גלילות לעצור את שחקן מכבי הרצליה דימיטרי רובינסקי כחשוד בהתפרצות לדירה בעיר הרצליה. דימיטרי כבר ידע שחברו נעצר בפרשה הגדולה, אולם בחדר החקירות הציגו לו החוקרים רק את החשד לפריצה. מיד אחר כך הוא הורד לתא המעצר של התחנה שם כבר המתין המדובב.

דימיטרי החל לנהל שיחה עם המדובב שהציג עצמו כאחד החשודים בפרשה 512. המדובב סיפר שהוא חשוד ברצח ביהודה הלוי ובפרשות רצח אחרות. במהלך כל השיחות בתא המעצר לא תשאל המדובב את דימיטירי לגבי החשדות נגדו ואפילו יצר מצג של קרירות כלפי החשוד.

למחרת, במסגרת התרגיל שביצעה המשטרה, שוחרר דימיטרי מהמעצר על התפרצות, אבל לאחר זמן שבו השוטרים ועצרו אותו. הפעם אלו היו בלשי ימ"ר תל אביב, שביצעו גם את החקירה הראשונית והציגו בפניו את החשד של רצח וניסיון רצח. כשעה אחר כך הוא נשלח לתא המעצר ושוב שובץ עם הבחור שבילה אתו לילה קודם בתא. הפעם רובינסקי היה נסער. "מה, עצרו אותך שוב על פריצה?", שאל המדובב את הכדורגלן וזה השיב: "לא, הם חושדים בי בניסיון הרצח של טביב".

כאן החל המדובב לתשאל את דמיטרי שהחל לספר לו לטענת החוקרים כיצד ביצע את המעשה: "לקחנו את הקטנוע שהביא לנו ישראל. אני נהגתי ושירן ישב מאחור עם האקדח. עצרנו לידו ושירן ירה".

במשך שבועיים שמרה המשטרה בסוד את העדות של החשוד בפני המדובב, וניסתה למצוא ראיות נוספות. היא ביצעה תרגילי חקירה כדי לנסות להגיע למי ששלח את החבורה, ולמצוא ראיות לגבי הרצח של בר חזק. אולם הבוקר החליטה הפרקליטות כי ביום שישי היא תגיש כתבי אישום נגד שלושת החשודים בעבירות ניסיון רצח ועבירות רכוש שכללו התפרצות לדירות.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
שחקן מכבי הרצליה, דימיטרי רובינסקי. ברני ארדוב
היה נסער אחרי המעצר השני. רובינסקי/ברני ארדוב

עדכון ראשון: 10:30

  • עוד באותו נושא:
  • אלי טביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully