וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאוניד קאופמן: "יש לזיו קלונטרוב את כל הכלים להגיע לגמר אולימפי"

29.6.2015 / 6:50

מאמן נבחרת ישראל בשחייה מתלהב מההישג של אלוף אירופה לנוער, אבל מסייג: "יכול להיות שגמר אולימפי יקרה רק בטוקיו. אני מעריך שהוא יהיה שחיין ברמה גבוהה מאוד. הוא עשה תוצאת על"

זיו קלונטרוב שחיין ישראלי. GettyImages
מלהיב את עולם השחייה הישראלי. קלונטרוב/GettyImages

בעולם השחייה ממשיכים לעסוק גם יומיים אחרי הכתרתו של זיו קלונטרוב כאלוף אירופה לנוער בהישג המרשים של השחיין בן ה-18. קלונטרוב, ששיפר את השיא הישראלי לבוגרים עם 22.16 שניות, תוצאה שהספיקה לו כדי להבטיח את הקריטריון למשחקים האולימפיים בריו, זכה ביממה האחרונה למחמאות רבות, כשבין המברכים נמצא גם מאמן נבחרת ישראל, ליאוניד קאופמן.

"יש סיבה טובה להתלהב ממה שזיו עשה, ולא הייתי מופתע ממנו", סיפר קאופמן בשיחה עם וואלה ספורט. "זיו היה כבר בשנה שעברה בשני גמרים באליפות אירופה, והוא אמר שהוא יתמודד על המדליה. הוא עשה כמה תוצאות יוצאות דופן השנה, והוא כבר קבע 22.39 שניות בתחרות בפולין כשהוא עוד לא היה מוכן לגמרי ולא מגולח. הוא ניצח אז ב-100 וב-50 וכבר אז הוא עשה תוצאות טובות. ברור שלאליפות הוא הגיע יותר מוכן וההשראה של אליפות אירופה שיחקה תפקיד. הכול התחבר והוא עשה תוצאת על בזירה שבה הוא המלך ומועמד לניצחון".

על האיכויות של קלונטרוב אמר מאמן הנבחרת: "אני מכיר אותו מעט מאוד, אבל הוא כבר היה איתנו השנה במחנה אימונים ויצא לי לאמן אותו. הוא ילד מיוחד מאוד, עם לב טוב, אין בו זדון, הוא יודע להתחרות, אבל ברגע שהוא עייף ומלא עומס, צריך פשוט לתת לו לנוח ולהתכונן לאימון הבא. אבא שלו הוא המאמן שלו, והזכויות להצלחה נתונות אך ורק לאביו, לאמו ולזיו עצמו".

זיו קלונטרוב שחיין ישראלי. GettyImages
קאופמן: "אם בכל זאת רוצים להמשיך לפנטז, אז יש לו עוד שלוש אולימפיאדות לפניו, וזה גם דבר גדול". קלונטרוב/GettyImages

העובדה שאלופי אירופה לנוער הקודמים, איתן אורבך ויעקב טומרקין, גם מצאו את עצמם בגמר אולימפי מעלה את השאלה האם נמצא את קלונטרוב בגמר גם בריו בגיל כל כך צעיר. קאופמן מעריך: "יש לו את כל הכלים להגיע לגמר אולימפי. קשה לי להגיד אם זה יקרה דווקא בגיל 19 בריו, אבל בספורט יש ניסים ונפלאות. תוצאה של 21.70 שניות מקנה גמר. זה אמנם קל לחשוב על זה כארבע עשיריות, אבל צריך להבין שריו תיתן לו יתרון עצום לקראת טוקיו, אז הוא יהיה בן 23 וזה גיל מטורף להצליח בו. אם בכל זאת רוצים להמשיך לפנטז, אז יש לו עוד שלוש אולימפיאדות לפניו, וזה גם דבר גדול. אני מעריך באחוזים גבוהים שהוא יהיה שחיין ברמה גבוהה מאוד, אבל אין לכך גארנטי וצריך לעבוד ולהשתפר. הוא אוהב מאוד לשחות, חי את זה וזה החיים שלו. אין לי ספק שיש לו קריירה שלמה לפניו".

על האפשרות שבחצי השנה הקרובה הוא יצליח לקבוע שיא עולם לנוער, ולשם כך עליו לקזז 16 מאיות, אומר קאופמן: "זה לא יהיה דבר פשוט מכיוון שיש לו רק שתי תחרויות בבריכות ארוכות, אליפות העולם ואליפות ישראל. אני לא רואה את זה קורה, אבל מי יודע?".

עוד באותו נושא

המשחקים האירופיים, היום ה-16: מדליית זהב לזיו קלונטרוב ב-50 חופשי

לכתבה המלאה
תנו כבוד. קלונטרוב/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully