וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחקים האירופיים, היום ה-16: מדליית זהב לזיו קלונטרוב ב-50 חופשי

27.6.2015 / 17:15

השחיין בן ה-18 קבע שיא שיא ישראלי לבוגרים עם 22.16 שניות, השיג את הקריטריון האולימפי, הפך לישראלי השמיני בריו והעניק לישראל מדליה מספר 11 בבאקו: "אני לא מעכל שאהיה בריו"

תנו כבוד. קלונטרוב/GettyImages

מלבד ההצלחה של אורי ששון בתחרויות הג'ודו, יום המשחקים האחרון בבאקו סיפק הצלחה גדולה מאוד גם בשחייה אחרי שהשחיין הצעיר זיו קלונטרוב זכה במדליית זהב במשחה ל-50 מטר חופשי, והפך לאלוף אירופה לנוער. קלונטרוב, שסיים ראשון גם בחצי הגמר, ניצח את הגמר עם זמן מצוין של 22.16 שניות והקדים את ג'ובאני איזו האיטלקי ואלכסיי בריאנסקי הרוסי שהשלימו את תמונת הפודיום. אם לא די בכך, הוא השיג את הקריטריון למשחקים האולימפיים בריו ואף שיפר את השיא הישראלי שבו החזיק עוד קודם. קלונטרוב נכנס למועדון יוקרתי של שחיינים ישראלים שהוכתרו כאלופי אירופה לנוער, ונמצא לצידם של איתן אורבך ויעקב טומרקין שעשו זאת לפניו. חשוב להדגיש שבניגוד למשחי 50 מטר אחרים, המשחה של 50 חופשי הוא אולימפי לכל דבר. התוצאה של קלונטרוב רחוקה עשירית בלבד משיא אירופה לנוער.

זיו קלונטרוב שחיין ישראלי. GettyImages
יישא את הדגל בטקס הסיום. קלונטרוב עם הזהב לצד השותפים לפודיום/GettyImages
זיו קלונטרוב, שחיין ישראלי. הוועד האולימפי בישראל,
זוכה לנשיקה חמה מההורים. קלונטרוב/הוועד האולימפי בישראל

קלונטרוב סיים ראשון גם במוקדמות עם זמן של 22.62 שניות, ובחצי הגמר שיפר במאית את שיא התחרות עם 22.61 שהספיקו לו כדי להקדים את כולם ולהעפיל לגמר כמוליך. כידוע, קלונטרוב סומן בתחילת התחרות כאחד המועמדים להגיע רחוק. במהלך השבוע הוא העפיל לגמר ב-100 חופשי וסיים שישי עם 50.33 שניות וכעת הוא גם הפך למדליסט הישראלי השני בבריכה. קלונטרוב הפך כעת לשחיין הישראלי החמישי שמבטיח מקום בריו והספורטאי הישראלי השמיני שיהיה באולימפיאדה. המדליה של קלונטרוב היא ה-11 של המשלחת הישראלית, והשנייה מזהב, כשפרט לכך יש לישראל שלוש מדליות מכסף ועוד שש מארד (מקום 20 בטבלת המדליות). קלונטרוב שיפר ב-23 מאיות את השיא הישראלי לבוגרים שנקבע על ידו רק לפני כחודשיים.

זיו קלונטרוב שחיין ישראלי. GettyImages
שיא אירופי לנוער. קלונטרוב/GettyImages
זיו קלונטרוב, שחיין ישראלי. הוועד האולימפי בישראל,
לפני כולם. קלונטרוב/הוועד האולימפי בישראל

קלונטרוב אמר לאחר ההישג: "הייתי בטוח בעצמי. אולי לא עשיתי את התוצאות הכי טובות במוקדמות ובחצי הגמר, אבל עכשיו שיפרתי הכל בגמר. אני מתאמן הכי טוב שאני יכול, יש לי כוח רצון ולכן האמנתי שזה יקרה. אני עוד לא מעכל בכלל שאהיה בריו, אבל לאט לאט זה יקרה. הכי חשוב ששיפרתי את השיא שלי בהרבה ואני גאה בעצמי שעשיתי את זה. ברור לי שתהיה חגיגה בעומר, בטח יפתיעו אותי".

לאחר המשחה ראש המשלחת גילי לוסטיג והמנהל המקצועי של המשלחת דני אורן הודיעו לקלונטרוב כי הוא נבחר לשאת את דגל ישראל בטקס הסיום. "זה כבוד מאוד גדול וזה יהיה רגע מרגש", אמר השחיין הצעיר.

פרט לקלונטרוב, השחיינים הישראלים האחרים שהשתתפו במשחה לא העפילו לחצי הגמר, כשמארק שפרקין סיים 23 עם 23.60 שניות, דניאל אייזנברג הגיע 36 עם 23.91 שניות ועידן דותן 43 עם 24.06 שניות. תומר דרורי השתתף הבוקר ב-400 מעורב אישי, אבל לא הצליח לתפוס מקום בחצי הגמר, וסיים 38 עם זמן של 4:41.01 דקות. רביעיית השליחים של ישראל (4X100 מעורב) סיימה במקום ה-13 עם 3:50.82 דקות ולא עלתה לגמר.

(עדכון ראשון: 14:56)

הישראלים שהבטיחו את מקומם בריו

1. יעקב טומרקין - שחיה - 100 מטר גב, 200 מטר גב, 200 מטר מעורב אישי
2. אנדראה מורז - שחיה - 50 מטר חופשי
3. עמית עברי - שחיה - 100 מטר חזה
4. גל נבו - שחיה - 400 מטר מעורב אישי
5. מרגריטה דורוז'ון - אתלטיקה - הטלת כידון
6. חנה קנייזבה-מיננקו - אתלטיקה - קפיצה משולשת
7. סרגיי ריכטר - קליעה - רובה אוויר מ-10 מטר
8. זיו קלונטרוב - שחייה - 50 מטר חופשי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully