וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבית"ר זועמים על הקהל: "עאבד פרובקטור והם נופלים לו לידיים"

3.5.2015 / 8:10

למרות ההפסד לקרית שמונה, בבית"ר התעסקו בהעמדה הצפויה לדין בעקבות קריאות "מחבל" לחלוץ קרית שמונה, שעלולות לעלות בהורדת נקודות, אבל הדגישו: "בעזרת משטרת ישראל נגיע לאותם אוהדים"

one

אווירת נכאים בבית"ר ירושלים אחרי ההפסד 1:0 לעירוני קרית שמונה אמש בטדי. מצד אחד, הקבוצה נוצחה ועשויה לאפשר למכבי חיפה לעלות למקום הרביעי אם תנצח את מכבי תל אביב מחר, שבוע בלבד לפני שהירוקים מגיעים לטדי. מעבר לכך, העובדה כי שופט המשחק אורן סמיניאן והמשקיף יואב שטראוס ציינו כי אוהדי בית"ר צעקו לעבר אחמד עאבד "מחבל" יגרמו לכך כי בית"ר תעמוד לדין בפעם הרביעית העונה בגין קריאות גזעניות. נגדה עומד עונש של הפחתת נקודה על תנאי בגין קריאות גזעניות וההערכה היא כי הפעם בית הדין לא יוותר בנושא.

גורם בבית"ר אמר אתמול: "חוץ מטיפשים אין איך להגדיר את ההתנהגות של האוהדים. אחמד עאבד פרובוקטור והם נופלים לו לידיים. הם אומרים שהוא התגרה בהם, אז בגלל זה החזירו לו. פשוט טיפשים. בפעם שעברה עם אחמד עאבד עמדנו לדין בפעם השלישית העונה על קריאות גזעניות ועל אף שהחוק חייב הורדת נקודות הגשנו ערעור ועוד ערעור עד שאיכשהו יצאנו מזה. אבל אין עם מי לדבר ואין שילמד, רק דרך משטרה, תביעות והרחקות".

מבית"ר ירושלים נמסר בתגובה: "מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים מגנה בכל תוקף את הקריאות לעבר שחקן קרית שמונה אחמד עאבד אמש, הדבר אינו מקובל כלל. עם זאת, לצערנו חלק מקהל האוהדים שלנו שיחק לידי פרובוקציה מחוכמת ומתוכננת מראש של אחמד עאבד אשר ניסה ואף הצליח בה. המועדון לא יניח ובעזרת משטרת ישראל נגיע לאותם אוהדים אשר גורמים נזק מכוון ופוגעים בשמו הטוב של המועדון ושל רוב האוהדים שקריאות אלו אינן מייצגות אותם כלל. נעשה כמיטב יכולתנו למנוע מאותם גורמים להיכנס למשחקי הבית של הקבוצה ולהמשיך לגרום לנזקים, כלכליים ותדמיתיים".

מאמן בית"ר ירושלים, גיא לוי. ניב אהרונסון
בבית"ר זועמים על האוהדים/ניב אהרונסון

מי שלקח את ההעמדה לדין מאוד קשה היה הבעלים אלי טביב. טביב אמר לאנשי בית"ר: "מה שלא נבנה כאן הם ייהרסו. לא ייאמן שעם כל השיחות שעשינו איתם, כל העונשים שעומדים נגדנו וכל הרדיוסים הם עדיין מרשים לעצמם להמשיך עם זה. אני רוצה שכל מי שאפשר לזהות אותו להגיש את זה למשטרה ושתוגש נגדו תביעה".

בבית"ר אמרו אתמול כי "טביב מיואש. רק הקהל ישבור אותו. נמאס לו מהגזענות ומההעמדות לדין. הצוות המשפטי של בית"ר עולה יותר מהצוות המקצועי, זה בלתי נתפס. כאילו רוצה לגרום לטביב ללכת. הוא לא מביא להם ערבי או מוסלמי, רק רוצה שלא יהיו נזקים והם יורקים לו בפנים. אם טביב יעזוב את בית"ר בגלל הקריאות הגזעניות והנזקים זה הסוף שלה, אף אחד לא ירצה לגעת בה יותר, אפילו ראש העיר לא ירצה לקחת חלק בזה יותר".

גורמים המקורבים לטביב ולראש העיר אמרו אתמול כי ינסו ליזום שיחה נוספת בין השניים כאשר המטרה תהיה למצוא פיתרון כדי להתמודד עם התופעה. ייתכן כי כבר בימים הקרובים תתקיים פגישה עם משטרת ירושלים כדי לקדם פיתרונות בנושא. בבית"ר לא ממתינים יותר מדי כאשר כבר היום אמורים לקבל את כל צילומי האבטחה וביחד עם משטרת ירושלים המטרה תהיה לזהות כמה שיותר אוהדים שלקחו חלק בקריאות הגזעניות. עד כמה בבית"ר רתחו אתמול ניתן להבין מהמשפט הבא: "נדאג שכל מי שיזוהה במצלמות ייקרא לחקירה ותוגש נגדו תביעה, גם אם אלה יהיו 200 איש".

בבית"ר יטענו בבית הדין להגנתם כי גם על פי דו"ח השופט והמשקיף הקריאות הגזעניות החלו לאחר שאחמד עאבד התגרה באוהדים, מה שאולי עשוי לגרום להפחתה בעונש. יחד עם זאת, בבית"ר לא בונים על כך יותר מדי ולוקחים בחשבון הורדת נקודה בפועל בבית הדין.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אחמד עאבד שחקן עירוני קרית שמונה (אמצע) עם עודד אלקיים. ניב אהרונסון
קורבן או פרובקטור? עאבד/ניב אהרונסון

והיה גם כדורגל. המאמן גיא לוי נשאל בסיום על ההשפעה של חוסר הוודאות על השחקנים והסביר: "אנחנו לא שונים מקבוצות אחרות בנוגע לעונה הבאה, זו תקופה שקיימת ברוב הקבוצות, גם בעולם. אני לא ראיתי שעל צ'יצ'אריטו מריאל מדריד זה השפיע, זה לא הפריע לו והוא לא יודע איפה הוא ישחק בעונה הבאה, אז צריכים לדעת להתמודד עם דברים כאלה, אני חושב שיש את זה בחיפה עם יותר שחקנים, אנחנו מקצוענים ואנחנו צריכים להתמודד עם דברים כאלה ואני חושב שהשחקנים שלנו עושים את זה. הבעיה במשחק אתמול הייתה מקצועית נטו, היו לנו דברים בחלק הקדמי שעשינו טוב והיום אנחנו עושים את זה פחות טוב, נצטרך לחשוב למה זה קורה".

לא מעט שחקנים הרגישו סחוטים בסיום. הקבוצה צברה בחמשת המשחקים האחרונים שתי נקודות בלבד מתוך 15 אפשריות וכבשה רק שני שערים. אלי דסה צפוי להיות כשיר בשבוע הבא, כמו גם זאב חיימוביץ' שהחלים מפציעה. יחד עם זאת, אופיר קריאף צפוי להמשיך לקבל קרדיט בעמדת הבלם. ססאר ארסו צפוי לחזור היום לישראל ולהצטרף השבוע לאימוני הקבוצה.

בבית"ר יחזיקו אצבעות למכבי תל אביב בהתמודדות נגד מכבי חיפה ביום שני. יחד עם זאת, המאמן גיא לוי לא רואה במשחק בשבוע הבא נגד מכבי חיפה כזה שיכריע. "אני חושב שזה ילך עד הסוף", טען. "זה יכול להיקבע גם במשחק האחרון ואנחנו מודעים לזה, אני מעדיף להתעסק עכשיו בדברים הקטנים, שהקבוצה תשחק יותר טוב, מאשר במחשבה הזאת של אירופה. מי שיהיה יותר טוב יגיע לשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully