וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי טביב: "לא נפסול שחקן ערבי טוב שירצה לשחק בבית"ר ירושלים"

20.4.2015 / 7:54

הבעלים התייחס לסוגיה הבוערת בבירה, גיא לוי לא נרתע: "הייתי האייטם היחיד בכל התקשורת, נגרם לי נזק גדול מאוד". ביקורת מתוך המועדון על דני פרדה, מאטוביץ': "לא מתאים לנו להתפרק ככה"

one

אכזבה גדולה בבית"ר ירושלים בעקבות ההפסד 4:1 למכבי תל אביב אמש (ראשון). עם הירידה לחדר ההלבשה אמר דושאן מאטוביץ' כי "גם אם מפסידים, אסור להתפרק ככה ולקבל ארבעה שערים, לא יכול להיות שעד דקה 65 אנחנו יותר טובים ופתאום כולם מפסיקים לשחק ונשברים, זה לא מתאים לנו".

שחקנים הסכימו עם הדברים של מאטוביץ' והוסיפו כי "חבל שיצאנו נאיביים מהמשחק. היינו יכולים להוביל עוד במחצית הראשונה, המחמאות לא יעזרו כשמשיגים נקודה אחת מתשע, חייבים לחזור לנצח כבר בשבוע הבא נגד באר שבע אם אנחנו רוצים מקום רביעי".

הבלם טל כחילה אמר בסיום: "התוצאה מאוד משקרת. לפחות עד הדקה ה-60 היינו ברמה שווה ואולי קצת יותר טובים. הכושר הגופני השפיע לקראת הדקה ה-70 ואפשר היה לראות את הקושי של השחקנים, אבל זה עוד משהו שנצטרך להתמודד איתו, אין לנו סגל ארוך כמו של מכבי תל אביב".

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים. קובי אליהו
התפרקות. שחקני בית"ר ירושלים/קובי אליהו

כחילה תורגל בשבוע האחרון לצד אופיר קריאף וברגע האחרון החליט המאמן כי מאטוביץ' יהיה זה שיפתח לצידו. הבלם הסביר: "זה המקצוע שלי בסופו של דבר וצריך להתמודד עם דברים כאלה. דושאן, אופיר, אני צריך להיות מוכן להכל. ללא קשר זה היה משחק מאוד קשה כי המשחק נגרר לסגנון של פינג פונג של התקפה אחרי התקפה מכל צד והם קבוצה מאוד מהירה. קשה מאוד לשחק מולם ככה".

כחילה נשאל על ההתמודדות עם מכבי חיפה על המקום הרביעי וכיוון למשחק אחד: "אני חושב שבסופו של דבר המשחק בינינו לבין מכבי חיפה הוא שיקבע מי יהיה במקום הרביעי. אני בטוח שכבר בשבוע הבא נבוא יותר חזק עם הפנים לנצח, לא משנה באיזה הרכב זה יהיה. יש קהל אדיר מאחורינו שבגללו מעריכים אותנו כמועדון הכי גדול בארץ".

גם בשבוע הבא בית"ר לא תארח בטדי והפועל באר שבע תגיע למושבה, הבלם כבר התרגל: "כבר שכחתי איך נראה טדי. התרגלנו לשחק בחוץ. במושבה הקהל גם עושה אווירה טובה ואני קורא לו למלא את המושבה ולעזור לנו לחזור לנצח. אנחנו ניתן הכל עד הסוף".

המאמן גיא לוי הסביר בסיום: "זאת בית"ר החדשה, שיחקנו עם אומץ נגד מכבי בבית שלה. עשינו את זה 60 דקות ונלמד לעשות את זה 90. לידור כהן היה חסר ברוטציה כי הוא יודע לעשות לחץ אבל נלמד להתמודד עם זה, גם לקראת העונה הבאה, עם בנייה חכמה יותר ונכונה. אני מאמין שאישאר בבית"ר, שום דבר בחיים לא בטוח אבל אני מאמין שכן".

לוי סיפר על כל מה שעבר עליו השבוע ואמר: "תקשורת יכולה לקחת אותך למקום לא נעים. באיזשהו שלב הייתי האייטם היחידי בכל כלי התקשורת. אני לא רוצה בכלל לקחת תשומת לב שכזאת, זאת הייתה אמירה שלא היה בה כלום. הכי חשוב לי זה התמיכה האדירה שקיבלתי, שכל בר דעת אובייקטיבי הבין שזאת סערה בכוס תה או כוס מים, עיסוק סתמי שהיה מיותר. בכל ראיון ניתן לפרש דברים איך שרוצים, אין בעיה לקחת משפט, לעוות אותו ולגרום נזק לבן אדם או מועדון, הייתי איש תקשורת".

עוד באותו נושא

בית"ר הובסה 4:1 בבלומפילד

לכתבה המלאה
גיא לוי מאמן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
לא נרתע. גיא לוי/קובי אליהו

אגב, הדברים של לוי על כך שלידור כהן היה חסר ברוטציה בשל היכולת לעשות לחץ קשורים גם לביקורת במועדון על דני פרדה, שהציג יכולת חלשה. גורם בבית"ר אמר אתמול כי "דני לא מבין מה נדרש ברמות האלה. הוא צריך לתת גוף, ללחוץ, להילחם על המקום שלו. עומר נחמני עייף נתן יותר ממנו והוא גורם למאמן להצטער שהכניס אותו. חבל, בעתיד הוא יצטער על זה".

בבית"ר היו בלחץ מפתיחת המשחק בשל זריקת האבוקות ביציע האוהדים. בבית"ר היו בקשר ישיר עם המשטרה וביקשו מיידית לתפוס את הזורק ונרגעו רק לאחר שנתפס. בבית"ר אמרו אתמול בעצבים "אנשים לא רוצים ללמוד, מכורים לכאב. חבל, אבל נלך עם זה עד הסוף כולל תביעה. לא יכול להיות שכמה שנתריע אנשים עושים מה שבא להם. אם לא היו תופסים את האוהד זאת יכולה הייתה להיות הורדת נקודות כי זאת אולי הפעם העשירית שלנו בבית הדין על התפרעות אוהדים".

גם הבעלים אלי טביב הביע שביעות רצון בחדר ההלבשה מכך שהאוהד נתפס ואמר לאנשי המועדון: "כמה שנדבר איתם וכמה שנבקש הם עושים מה שבא להם, מי שייתפס ישלם ביוקר, אנחנו הולכים עם זה עד הסוף".

אגב, טביב גם התייחס בשיחות אתמול בבלומפילד לכל נושא גיא לוי ואמר לאנשים: "כל החיים שיחקו אצלי ערבים ומוסלמים והכל בסדר. אוהבים לעשות רעש מכלום אבל יהיה בסדר, אם יהיה שחקן מוסלמי טוב שירצה לשחק בבית"ר לא נפסול אותו".

בבית"ר יישבו השבוע עם המשטרה בנוגע למשחק נגד הפועל באר שבע בשבוע הבא. בבית"ר רוצים להבין איזו הפרדה המשטרה דורשת וכמה מקומות יוקצו לאוהדי הפועל באר שבע. בעבר המשטרה סירבה להפרדה ביציע המערבי באיצטדיון ודרשה יציע שלם לאוהדי היריבה. בבית"ר ידרשו לארגן כ-1,500 מקומות לאוהדי היריבה ולא יותר מכך.

בבית"ר ישלחו היום מכתב תגובה לנציגת שיוויון זכויות במשרד הכלכלה בנוגע לדבריו של גיא לוי ויסבירו כי במחלקות הנוער של המועדון משחקים שחקנים מוסלמים, הבעלים אלי טביב צירף בעבר שחקנים ערבים ומוסלמים לקבוצות בהן אימן וגם בעונה הנוכחית נבחנה אפשרות לצרף שחקנים כאלה, כאשר יצויין שמו של לארי קהינדה מהפועל עפולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully