וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר כבירי ירכוש 50 אחוז ממניות הפועל תל אביב: "ויצמן האיש מאחוריו"

חבר עמותת האדומים, יחד עם שותפו עדי קריספין, ירכשו את כל המניות בהן החזיק חיים רמון והועברו לנאמן לאחר עזיבתו. גורמים במועדון: "עם כל הכבוד לכבירי, כולם יודעים שוויצמן ינהל". מנדיאונדו מועמד לתפקיד המאמן

איש העסקים אמיר כבירי, הבעלים החדש של הפועל תל אביב. וויקיקומונס,
קונה חצי ממניות המועדון. כבירי/וויקיקומונס

יושב הראש של קבוצת הכדורגל של הפועל תל אביב, בארי בן זאב, מסר היום (רביעי) לדף הפייסבוק הרשמי של המועדון כי חבר עמותת האדומים, אמיר כבירי ושותפו, עדי קריספין, ירכשו את כל 50 אחוז המניות של חיים רמון, המוחזקות בידי נאמן. בן זאב מסר כי הרכישה יוצאת אל הפועל במקביל למאמצים הנעשים למציאת רוכש למועדון בהקדם. בהודעה נמסר: "המועדון יפעל באופן מיידי לקבלת כל האישורים המתאימים מהגורמים המוסמכים".

המשמעות של הצעד הזה היא כי כבירי יפרע את החוב של חיים רמון לאלי טביב ואמור, ברגע שמהלך זה יושלם, לקבל לידיו 50 אחוז ממניות הקבוצה, שכרגע כאמור מופקדות בידי נאמן, זאת על מנת שהקבוצה כולה תימכר לרוכש אם ימצא כזה. כרגע לא יהיו שום שינויים בהנהלת הפועל תל אביב מלבד הכניסה של כבירי והוועד המנהל של העמותה ימשיך לנהל אותה.

כבירי, בן 35, נולד בישראל אך מתגורר כיום בפריס. הוא מוכר כאספן אומנות מודרנית בינלאומית ובעל מניות בחברות וקרנות שונות בחו"ל. בעברו סייע כמה פעמים להפועל תל אביב.

גורמים בהפועל תל אביב טענו בפני וואלה ספורט כי מי שעומד מאחורי העסקה הוא איס העסקים מני ויצמן. גורם במועדון מסר: "עם כל הכבוד לכבירי, כולם יודעים מי עומד מאחוריו. ויצמן ימשיך לנהל את המועדון כפי שעשה לאורך השנים האחרונות, כשחיים רמון היה האיש החזק בקבוצה".

למרות זאת, כבירי צפוי להיות שותף מלא להחלטות עם היו"ר בארי בן זאב, כשגורמים אחרים מכחישים בתוקף את עניין מעורבותו של ויצמן. "אם מני היה רוצה הוא היה ניצב בפרונט", אמרו. "אין לו ממה להתחבא והוא לא צריך שאנשים מסוימים ינהלו בשבילו את המועדון".

ססאר מנדיאונדו הספרדי בן ה-49 מועמד להיות המאמן ולשמש כסמכות המקצועית העליונה. מנדיאונדו גדל במחלקת הנוער של אתלטיקו מדריד ושיחק בהמשך בראיו, אספניול ומרידה, בעיקר כבלם. הוא פרש ב-1998 וחזר לאתלטיקו כדי לעבוד תחת מאמנים בכירים כמו חאבייר קלמנטה, לואיס אראגונס וחוסה אנטוניו קמאצ'ו. עם אראגונס הוא עבד גם בנבחרת ספרד ופנרבחצ'ה, ולאחר מכן שימש גם כעוזרו של רוברטו קרלוס בסיבאספור. בקיץ האחרון מונה למאמן הראשי של טורחון מהליגה השלישית בספרד, אך פוטר בחודש שעבר.

גם בעמותת האדומים אישרו את הדברים ואף הוסיפו כי כבירי הוא אוהד הפועל תל אביב מושבע, שנכנס למועדון עם המון כוונות טובות.

אלי פסטמן יו"ר עמותת האוהדים: "נוצרה סיטואציה שעדיף היה שחיים רמון יעזוב את הקבוצה במהירות האפשרית. אנחנו מאוד מעריכים את רמון ומודים לו על השנים שהיה בראש המועדון. אנחנו לרגע לא חוששים כי מקורות הכסף של אמיר כבירי מגיעים ממקומות לא לגיטימים. אמיר הוא איש משכמו ומעלה ואני בטוח שהוא יעזור הרבה לקבוצה. יש לנו עדיין משימה להישאר את הקבוצה בליגה והיא המשימה החשובה ביותר כרגע. אחרי שנבטיח את המקום שלנו בליגה בעונה הבאה, נתחיל לתכנן אותה. ועד אז נשתדל לתת לה את השקט המקסימלי לעשות זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully