וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אירופה באולם: מדליית ארד לחנה קנייזבה, שקבעה 14.49

8.3.2015 / 18:53

הישראלית קבעה 14.49 מטר כבר בניסיון הראשון ואיבדה את מדליית הכסף בקפיצה האחרונה, אז עברה פטרובה הבולגרייה 14.52. הזוכה היא קטיה קונבה הרוסייה עם 14.69 מטר. זו מדליה ראשונה של ישראל באליפויות אירופה באולם מאז 2000

חנה קנייזבה קופצת משולשת ישראלית. GettyImages
ברכות! קנייזבה/GettyImages

הישג נהדר לקופצת המשולשת הישראלית חנה קנייזבה, שזכתה במדליית ארד באליפות אירופה באולם. קנייזבה, שייצגה בפעם השנייה את ישראל בתחרות גדולה אחרי שקפצה בעבר תחת דגל אוקראינה וייצגה את ישראל באליפות העולם במוסקבה 2013, קבעה את התוצאה 14.49 מטר בניסיון הראשון שלה.

קנייזבה הצליחה לשמור על מקבץ קפיצות נאה מאוד בשלוש הקפיצות הראשונות שלה, עד שדעכה ונחלשה בקפיצות האחרונות. בקפיצה השישית והאחרונה התחוללה דרמה גדולה. קנייזבה איבדה את מדליית הכסף בצורה אכזרית, כשגבריאלה פטרובה הבולגרייה עברה 14.52 מטר, תוצאה שטובה בשלושה סנטימטר מזו שלה. מצד שני, לקנייזבה היה מזל גדול. קריסטין גיריש הגרמנייה רשמה קפיצה מצוינת של 14.46 מטר בקפיצה השישית והייתה רחוקה שלושה סנטימטר בלבד מלנשל את קנייזבה ממדליית הארד. בסופו של דבר, הישראלית יכולה לחייך עם מדליה ראשונה בקריירה שלה כבוגרת ושנייה בכלל לאחר שזכתה באליפות אירופה לנוער ב-2007 בהולנד. קנייזבה יכולה להיות אופטימית לקראת אליפות העולם שתיערך בבייג'ינג בסוף אוגוסט השנה.

לישראל זוהי המדלייה הראשונה באליפויות אירופה באולם לראשונה מאז שנת 2000, אז עשה זאת אלכס אברבוך כשסיים עם מדליית זהב בתחרות הקפיצה במוט. אגב, השיא של קנייזבה עומד על 14.71 מטר וכישראלית, התוצאה הטובה ביותר שלה היא 14.58, תוצאה אותה היא השיגה בתחרות הדיימונד ליג לפני כשנה וחצי.

על זכייתה במדליית הארד תקבל קנייזבה מענק בסך 20 אלף שקל מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל , מנהל הספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט.

הזוכות במדליות:

1. קטיה קונבה (רוסיה) - 14.69 מטר (תוצאת השנה), ניסיון שלישי
2. גבריאלה פטרובה (בולגריה) - 14.52 מטר, ניסיון שישי
3. חנה קנייזבה (ישראל) - 14.49 מטר, ניסיון ראשון

חנה קנייזבה קופצת משולשת ישראלית (ימין) עם קטיה קונבה הרוסייה, גבריאלה פטרובה הבולגרייה. רויטרס
היה לה הרבה מזל בקפיצה השישית. קנייזבה עם שתי המדליסטיות האחרות/רויטרס

קפיצה ראשונה

קנייזבה מיננקו פתחה נהדר כשקבעה כבר בקפיצה הראשונה 14.49 מטר, תוצאה טובה ב-9 סנטימטר מהתוצאה שקבעה במוקדמות. קנייזבה מיננקו קבעה את התוצאה הטובה על אף שיצאה מקצה קרש הקפיצה ולא מסופו. קנייזבה סגרה את הנגלה הראשונה של הקופצות במקום הראשון, כשהיחידה שמתקרבת אליה היא קטיה קונבה עם 14.42.

קפיצה שנייה

בסיבוב השני שמרה קנייזבה על המומנטום וקבעה תוצאה של 14.48 כשהיא עדיין שומרת על המקום הראשון מול יריבות שקובעות תוצאות די חלשות.

קפיצה שלישית

בסיבוב השלישי קנייזבה קבעה 14.46 ואיבדה את הבכורה לקטיה קונבה הרוסייה, אלופת העולם באולם מסופוט 2014 ומדליסטית הכסף מאליפות העולם במוסקבה 2013, שקבעה 14.69 מטר.

קפיצה רביעית

קנייזבה הלכה ונחלשה ועברה 14.20 בלבד בקפיצה הרביעית, כשמי שהתחילה להתחזק הייתה גבריאלה פטרובה הבולגרייה, שקבעה 14.33 מטר.

קפיצה חמישית

הישראלית המשיכה לדעוך וקבעה תוצאה של 14.20 מטר, בעוד הבולגרייה המשיכה להיראות מצוין וסגרה את הפער עם 14.37.

קפיצה שישית

הפעם פטרובה כבר הצליחה לעבור את התוצאה שקבעה קנייזבה בקפיצה הראשונה. הבולגרייה הצעירה בת ה-22 הצליחה לעבור את הישראלית עם 14.52, כשקנייזבה גם הייתה מעט ברת מזל כשקריסטין גיריש הגרמנייה קבעה 14.46 בקפיצה האחרונה, מרחק שלושה סנטימטר בלבד מהמקום השלישי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
קטיה קונבה קופצת משולשת רוסייה. AP
זכתה במדליית הזהב. קונבה/AP
גבריאלה פטרובה קופצת משולשת בולגרייה. AP
חוגגת את מדליית הזהב. פטרובה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully