וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איל ברקוביץ' התפטר מהפועל תל אביב: "הוא כשל ויצר כאוס"

זעזוע בהפועל תל אביב: המנהל המקצועי הודיע על עזיבה אחרי חצי עונה סוערת. בין הסיבות: חשיפת וואלה! ספורט על הסעיף בחוזהו ודרישתו לפטר את דומב, שעתידו יוכרע בקרוב. נעשתה פנייה לאלי כהן. תגובת המועדון: "התוצאות מעידות על כישלונו, התנהלותו יצרה כאוס".

one

אייל ברקוביץ' הודיע היום (שלישי) להפועל תל אביב על התפטרותו מתפקיד המנהל המקצועי של הקבוצה. בשבועות האחרונים נרשמה מתיחות גדולה בין ברקוביץ' להנהלת הקבוצה, שכללה הדלפות הדדיות לתקשורת והשמצות על התפקוד של כל המעורבים בהנהלה, והעזיבה הייתה בלתי נמנעת. בקבוצה הגיבו לפרידה, וציינו ש"התוצאות מעידות על כישלון דרכו של ברקוביץ'", הוסיפו ש"הוא יצר כאוס" ומסרו ש"לא ניגרר לשפה הנחותה שלו".

כמו כן, בהפועל תל אביב אישרו שברקוביץ' שלח היום מסרון בוטה ליו"ר הקבוצה חיים רמון ובו נכתב "חתיכת אפס פחדן, אני עזבתי". בקבוצה הצהירו היום ש"יש לציין כי על חיים רמון הופעלו בחודשיים האחרונים לחצים אדירים לפטר את ברקוביץ', אולם רמון עמד כחומה בצורה מול אותם לחצים, עד הודעתו האחרונה של ברקוביץ' היום".

יש לציין שבשבועות האחרונים בהפועל תל אביב נעשו מספר פעולות בניסיון לדחוק את המאמן לפיטורים. בקבוצה כבר התכוננו לעזיבה, ולוואלה! ספורט נודע כי לברקוביץ' ישנו סעיף בחוזה ולפיו אסור לו להתבטא בתקשורת כנגד בעלי המניות. המשמעות היא שאם ברקוביץ ידרוש פיצויים, ולו אפילו של חודש אחד, הפועל תל אביב תפעיל את אותו סעיף בחוזה שהמנהל המקצועי הפר כמה פעמים העונה.

חשיפת וואלה! ספורט בנוגע לסעיף בחוזה אותו הפר הייתה חלק מהסיבות שגרמו להתפטרותו. כמו כן, הוא דרש לפטר את המאמן דומב ונתקל בהתנגדות שתרמה אף היא להחלטתו.

עוד בהפועל תל אביב

חשיפה: הסעיף שהפועל תל אביב טוענת שאיל ברקוביץ' הפר

המופע במסע"ת, הפה הגדול, הלכלוכים והסכסוכים, ההחלטות התמוהות. להתראות ברקוביץ', היה מעניין

איל ברקוביץ', הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
סוף הדרך. איל ברקוביץ'/יוסי ציפקיס

במהלך חצי העונה הסוערת של ברקוביץ' במועדון הוא סבל ממתיחויות עם שלל גורמים בהנהלה. עם עידו חג'ג' הוא הסתכסך על רקע של שחקן רכש שלא הגיע, עם חיים רמון הוא סבל ממתיחויות על רקע ציטוטים עלומים הדדיים בתקשורת, ורק אתמול גברה המתיחות עם המאמן אסי דומב, אחרי שבהפסקת המשחק מול בית"ר ירושלים בטדי דרש ברקוביץ' מהמאמן להעלות את משה אוחיון למחצית השנייה וזה התעלם מהדרישה.

בהפועל תל אביב הגיבו היום להחלטה של ברקוביץ', ויצאו בהודעה תקיפה: "המנהל המקצועי איל ברקוביץ' הודיע לחיים רמון על התפטרותו המיידית מהפועל ת"א. מעבר לכך, מועדון הפועל תל אביב לא ייגרר לשפה הנחותה של מר אייל ברקוביץ' עליה הוא מצר מאוד, אולם זו לא תסתיר שבסופו של דבר ולמרות שברקוביץ' קיבל את כל הסמכויות המקצועיות ועד לא מכבר גם הניהוליות, התוצאות מעידות על כישלון דרכו. ברקוביץ' קיבל את התנאים האידיאליים לעבודתו והוזהר יותר מפעם אחת שיחדל להתראיין בתקשורת ולשלוח מסרים לבעלי המניות, השחקנים הצוות המקצועי ויתר בעלי התפקידים בקבוצה באמצעות אמצעי תקשורת אחד, מה שיצר כאוס בקבוצה והקשה מאוד על תפקוד המערכת כולה".

ומה באשר לאסי דומב? אחרי ההתפטרות של ברקוביץ', נשאלת השאלה האם גם המאמן בדרך החוצה. כמעט כל הגורמים בהפועל תל אביב מסכימים כי דומב צריך ללכת בעקבות המנג'ר ולעזוב, אולם מי שלוחץ להשאירו הוא עידו חג'ג'. למרות זאת, לא בטוח שיצליח למנוע את עזיבתו הפעם. בכל מקרה, מבחינת דומב נראה כי הדברים יוכרעו עד סוף השבוע. כרגע בהפועל מנסים לחפש מועמד ראוי שיוכל להחליף את דומב ואולי גם את ברקוביץ'. עד שלא יימצא מועמד כזה, בקבוצה לא יראו למאמן את הדרך החוצה וקיים סיכוי סביר שיעמוד על הקווים מול הפועל פתח תקוה. ידוע כי בימים האחרונים ניסה דומב להתנער מאחריות בנוגע לבניית הסגל ופנה לגורמים במועדון בניסיון להסביר את חלקו בכישלון המקצועי.

במועדון כבר פנו לאלי כהן "השריף", שאמר שכל עוד אסי דומב במועדון הוא לא יישב איתם. אם יוחלט לפטר את דומב, המו"מ עמו יהפוך להיות רלוונטי.

עוד באותו נושא

חשיפה: הסעיף שהפועל תל אביב טוענת שאיל ברקוביץ' הפר

לכתבה המלאה
מאמן בית"ר ירושלים, אלי כהן. קובי אליהו
לא מוכן לדבר כל עוד יש מאמן מכהן. אלי כהן/קובי אליהו

ברקוביץ', 42, הוא אחד מגדולי כדורגלני ישראל בכל הזמנים. הוא החל את הקריירה שלו במכבי חיפה בעונת 1990/91 והיה שותף לעונת הדאבל שלה. לאחר מכן הוא זכה עם הירוקים באליפות נוספת ללא הפסד ב-1993/94 ובעוד שני גביעי מדינה. בתחילת עונת 1996/97 עבר לסאות'המפטון האנגלית, ואחרי שנה אחת במדי הסיינטס, המשיך לווסטהאם, כיכב במדיה שנתיים ואז עבר לסלטיק שרכשה אותו תמורת 7 מיליון ליש"ט. אחרי עונה אחת בסקוטלנד, ברקוביץ' הושאל לבלקבורן והמשיך למנצ'סטר סיטי ופורטסמות', עד ב-2005/06 חזר בקול תרועה רמה לעונת פרישה בישראל, אך סיים עם קדנציה מאכזבת במדי מכבי תל אביב. ברקוביץ' כבר התנסה כמנהל מקצועי במכבי נתניה ב-2006, אך לא הסתדר עם דניאל יאמר והמאמן אלי גוטמן ופוטר אחרי זמן חודשיים בלבד בתפקיד. החל מ-2008 מנהל ברקוביץ' מחלקת נוער בנשר, כשבמקביל הוא שימש בשנים האחרונות ועד ימים אלו כפרשן בתכניות טלוויזיה ורדיו שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully