וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קני סייף: "אני מעדיף את נבחרת ישראל"

2.1.2015 / 18:00

ההצעה מנבחרת ארה"ב ("ייתכן שאקבל זימון"), ההשוואה המיותרת בין הליגה הבלגית לליגת העל ("פערי הרמות עצומים"), ההצלחה של רפאלוב ("מדברים עליו בכל מקום") וההבטחה ("לא אחזור לארץ גם עבור מיליון יורו"). קני סייף נהנה מהחיים בגנט ומדבר על הכול. ראיון

קני סייף שחקן גנט. באדיבות המצולמים
לפני שנה וחצי דילג בין קבוצות ליגת העל למבחנים, עכשיו שחקן הרכב בבלגיה. קני סייף/באדיבות המצולמים

קני סייף עבר שנים קשות בכדורגל הישראלי לפני שפרץ לתודעה במדי הפועל ניר רמת השרון בעונה שעברה. לאחר שלוש שנים בקבוצת הנוער של מינכן 1860 הגרמנית, חזר סייף לישראל בתקוה לעשות קפיצת מדרגה. בפועל, הוא רק הלך אחורה. תקופות קצרות בבני סכנין, הפועל חיפה ועירוני קרית שמונה שלא האמינו בו ובחרו לוותר עליו; קבוצות נוספות אצלן היה בהתרשמות ולא מיהרו להחתימו.

ואז הגיעה העונה ברמת השרון, בעקבותיה הקשר הפך למלפפון מבוקש, כשטוברוק אף סיכמה עם מכבי חיפה על מכירתו. סייף התעקש על האופציה לצאת לשחק בבלגיה, ובמהלך הבוררות שעדיין מתקיימת בין הצדדים אישר הבורר את מעברו לגנט. סכום הפיצוי אותו תקבל טוברוק עדיין בדיונים, והבוררות הזאת מפריעה לסייף גם בימים אלה. "זה מלווה אותי ולא נותן לי שקט", הוא מספר. "אני כל כך רוצה שזה ייגמר כבר. מנסים לפשר ולמצוא פתרונות, אבל אריק איזיקוביץ' לא רוצה. זה רק הולך ומסתבך. עוד חודש אני אמור להגיע ולהעיד בדיון בארץ. אני אצטרך להפסיד אימונים וזה יפגע בי מקצועית. אני פשוט רק רוצה שזה ייגמר כבר והכל יהיה מאחוריי, זה נמשך כל כך הרבה זמן וזה מתיש".

לסייף 11 הופעות העונה בגנט, עם שער ליגה אחד. יש לו גול נוסף בגביע, בעקבותיו שדרג את מעמדו לאחרונה והפך לשחקן הרכב לפני היציאה לפגרת החורף. סייף, ישראלי-דרוזי, נולד בארה"ב וגדל בפלורידה. האזרחות האמריקאית שלו תאפשר לו לשחק בנבחרת ארה"ב – אם וכאשר יוזמן - ולאחרונה החלו דיבורים על כך. סייף מאשר, אך גם מצהיר כי יעדיף להמשיך את המסלול בכחול-לבן ומגלה את סוד החיבור בין הכדורגלן הישראלי לליגה הבלגית.

רמי גרשון, אימון נבחרת ישראל. קובי אליהו
סייע לקני סייף להשתלב במהירות. רמי גרשון/קובי אליהו
"לא יודע על מה מדברים אבל פערי הרמות עצומים. פיזיות, כדורגל יותר מהיר, כדורגל אירופי לכל דבר ועניין. אני בהתחלה לא הבנתי איפה אני נמצא, הייתי אבוד"

כבר יצרו קשר מנבחרת ארה"ב?

"האמת שיש דיבורים. הם יצרו קשר עם הקבוצה ועוקבים אחריי, כך שייתכן שאקבל זימון לנבחרת ארה"ב. אני תמיד מעדיף לשחק בנבחרת ישראל. אם יש לי שיקול זה הקטע המקצועי. ישראל עזרה לי בצבא, זאת המדינה שלי ושיחקתי גם בגילאים הצעירים. מקצועית, גם מאור מליקסון רצה לשחק בפולין כי הייתה לו אפשרות. זאת בחירה מקצועית נטו ואני לא יכול לשלול אותה. ברגע האמת, אם אני לא אהיה בתכניות של נבחרת ישראל ותהיה לי אפשרות לשחק בנבחרת ארה"ב, אז הגיוני שאשקול זאת. אני באופן אישי מאוד רוצה להיות בנבחרת ישראל".

איך אתה מסכם את הההשתלבות בבלגיה?

"מאוד טוב לי. מבחינה חברתית השתלבתי מצוין, כולם מדברים אנגלית, גם הבלגים. רמי גרשון עזר לי מאוד והכול באמת התחבר. מבחינה מקצועית אני כבר חודש וחצי פותח בהרכב ומרגיש מצוין. אגב, גם רמי דוחף שאמתין לזימון לנבחרת ישראל. הוא פטריוט שמאוד אוהב את הנבחרת".

ליאור רפאלוב הוא הלהיט של הליגה הבלגית

"רפאלוב בתקופת שיא. זאת ליגה ממש לא פשוטה ואנשים לא מבינים מה הוא עושה. כולם צריכים להיות גאים בליאור על מה שהוא עושה עבור הכדורגל שלנו. מדברים עליו בכל בלגיה, גם אצלנו בקבוצה, גם בתקשורת. שחקנים כמו רפאלוב, וברדה לפניו, הרימו את השם של השחקן הישראלי. גם רמי גרשון כאן. יש שם טוב לשחקנים גם בקטע המקצועי וגם במה שקשור לאופי".

איך הליגה הבלגית בהשוואה לישראלית?

"הרבה יותר טובה. לא יודע על מה מדברים אבל פערי הרמות עצומים. פיזיות, כדורגל יותר מהיר, כדורגל אירופי לכל דבר ועניין. אני בהתחלה לא הבנתי איפה אני נמצא, הייתי אבוד. היה לי קשה מאוד מבחינה פיזית ולהתמודד עם כל הדרישות: כוח, כושר, המהירות של האימונים. הייתי בהלם. המאמן שלנו גם אוהב אימונים קשים וזה שונה מאוד מישראל. עם הזמן אתה מבין כמה זה עוזר לך".

אז ערן זהבי יכול לעשות שם את מה שהוא עושה כאן?

"ערן זהבי שחקן מצוין. כוכב כדורגל. לא יודע אם יוכל לעשות בדיוק את אותם הדברים, אבל הוא יכול להיות כוכב בבלגיה. הכול תלוי בהשתלבות, אבל היכולות שלו מתאימות לרמות גבוהות והוא עושה את זה גם במשחקים באירופה וגם עם הנבחרת. הוא יכול להצליח בהרבה ליגות באירופה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ליאור רפאלוב שחקן קלאב ברוז' חוגג (מימין). רויטרס
"אנשים לא מבינים מה הוא עושה". ליאור רפאלוב/רויטרס
"אני חושב שבכושר הנוכחי הנבחרת שלנו לא נופלת מהנבחרת הבלגית והיא צריכה לכוון לניצחון, לא לתיקו. בבית עם הקהל שלנו צריך לנצח"

שיחקת בנבחרת הצעירה הכי מוכשרת בעשור האחרון ונכשלתם במשימה

"זה היה פספוס אדיר. עד עכשיו אני חושב על זה וזה ממש כואב. היינו נבחרת אדירה, אם נמשיך ככה, שישה-שבעה מאיתנו עוד יהיו בהרכב של הבוגרת מספר שנים. היה לנו גם חוסר מזל, היינו זקוקים לתיקו במשחק מכריע ולא השגנו אותו. היינו מצוינים אבל קצת לא אחראיים ופספסנו. חבל מאוד, היינו שווים עלייה לאליפות אירופה".

אתה חושב שאתה ראוי לזימון לנבחרת הבוגרת?

"אני מאוד רוצה ומאמין שאוכל לקבל בקרוב. אני יודע שבתפקיד שלי יש שחקנים נמצאים בכושר שיא, אבל אני עדיין מקווה שבעתיד הקרוב אקבל זימון. אני אמשיך לעבוד קשה ולהשתפר עד שזה יקרה, אני מאמין בעצמי ואחרי כל מה שעברתי זה רק חישל אותי והפך אותי לטוב יותר".

אגב, בחודש מרץ נבחרת בלגיה מגיעה לארץ. זה ריאלי לצפות מהנבחרת לניצחון?

"ברור. אני מאוד מאמין בנבחרת. יש לנו נבחרת מוכשרת שהתגבשה ויכולה לעשות דברים גדולים. בקלות היא יכולה לעלות ליורו, שחקנים ברמה גבוה, מאמן מצוין שמחבר את הכל. אני חושב שבכושר הנוכחי הנבחרת שלנו לא נופלת מהנבחרת הבלגית והיא צריכה לכוון לניצחון, לא לתיקו. בבית עם הקהל שלנו צריך לנצח".

שחקן נבחרת הנוער קני סייף. ברני ארדוב, ברני ארדוב
מקווה בעתיד לקבל זימון גם לנבחרת הבוגרת. קני סייף/ברני ארדוב, ברני ארדוב
"לא חצי מיליון יורו ולא מיליון יגרמו לי לחזור. אני מאמין שעוד כמה שנים אגיע למועדון גדול באירופה ואני חושב אך ורק איך להתקדם. אני מרוויח שכר טוב ולא חושב על כסף"

לפני שבועיים חגגת 21. בגיל כל כך צעיר עברת הרבה קבוצות. אתה מחפש בית?

מצאתי בית. כל מי שנמצא שם יודע כמה אני אהוב במערכת ואצל האוהדים. מצאתי את הבית שחיפשתי ואני מאוד נהנה, אני מרגיש שאני משחק בשביל הסמל. עברתי כל כך הרבה קבוצות וחיפשתי מקום להתמקד בו לכמה שנים, מצאתי אותו בגנט".

אתה עוד זוכר שבקיץ לפני שנה וחצי עוד היית בהתרשמות בקבוצות בליגת העל?

"לא רוצה אפילו להיזכר בזה. זאת התקופה הכי קשה שיש. מה שהיה אחרי שחזרתי ממינכן 1860 היה מתסכל. הייתי טוב באימונים וקבוצות לא נתנו הזדמנות, עד שחיים שאבו החליט שהוא מאמין בי ונותן להוביל ברמת השרון. רק חיכיתי להזדמנות האמיתית הזאת ועברתי תקופה קשה מאוד עד שזה קרה".

חצי מיליון יורו לעונה יחזירו אותך לארץ לאחת הגדולות בישראל?

"בחיים לא, אין סיכוי. לא חצי מיליון יורו ולא מיליון. אני מאמין שעוד כמה שנים אגיע למועדון גדול באירופה ואני מכוון אך ורק קדימה. אני מרוויח שכר טוב ולא חושב על כסף, רק על איך להתקדם מבחינה מקצועית ולא לחזור אחורה. גם בקיץ, לא הייתה לי כוונה לפגוע במכבי חיפה. זה מועדון גדול שאני מאוד מכבד. רציתי רק לצאת לחו"ל ולהתחיל שם את הקריירה הכי טובה עבורי".

קני סייף הפועל ניר רמת השרון מול גוסטבו בוקולי מכבי חיפה. ברני ארדוב
"לא הייתה לי כל כוונה לפגוע במכבי חיפה". קני סייף/ברני ארדוב
  • עוד באותו נושא:
  • קני סייף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully