וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עם גוזלן, ריאן וקונסטנטינוס, מכבי חיפה היתה היום במקום אחר לגמרי"

דיכאון אישי, לחץ מוגזם, בעיות טכניקה ושימוש לא נכון בו. למה שובל גוזלן עדיין לא מזכיר בהפועל תל אביב את ההצלחה מהעונה שעברה במכבי חיפה, ומדוע אבא שלו, בכותרת, סבור שאם היה נשאר ירוק הכל היה נראה אחרת

one
כשיצא ממתחם האימונים התקשר מיד לאביו וסיפר לו את הבשורה המאכזבת, כשהוא על סף בכי

בווידיאו: גוזלן מנצח את רעננה

במכבי חיפה לא היו הרבה התלבטויות בקיץ האחרון בנוגע לשאלה איזה חלוץ יעזוב את הקבוצה. אחרי עונה של 15 שערים, אלון תורג'מן נראה אז כמו באנקר. כמוהו, גם ויאם עמאשה שחזר לכבוש בקרית שמונה ועליו המאמן, אלכסנדר סטנוייביץ', לא היה מוכן לוותר עליו. אליהם הצטרפו שמעון אבוחצירא המחלים מפציעה, שלא היה סיכוי להשאילו, ואידרסו - החלוץ המוביל בתכנית הרכש של המאמן הסרבי. הבא ברשימה הזו היה שובל גוזלן, שחשב שאחרי עונה ראשונה טובה בבוגרים יקבל צ'אנס אמיתי בירוק.

אלא שרצונות לחוד ומציאות לחוד. סטנוייביץ' לקח את החלוץ הצעיר לשיחה והתוודה בפניו: "אתה חלוץ צעיר ומצוין", אמר המאמן. "אבל בשביל לעשות התקדמות אתה תצטרך לפחות 20 משחקים בעונה ואצלי הסיכויים קטנים מאוד שזה יקרה. בגלל זה עדיף שתחפש לך קבוצה אחרת לעונה הזו שתיתן לך את הבמה". גוזלן ההמום שמע והודה למאמן על כנותו. כשיצא ממתחם האימונים התקשר מיד לאביו וסיפר לו את הבשורה המאכזבת, כשהוא על סף בכי.

"שובל היה שבור", סיפר השבוע בבר גוזלן, אביו של החלוץ, לוואלה! ספורט. "אין לנו טענות למכבי חיפה בסך הכל הם היו כנים ולא רצו לפגוע בשובל. אבל אני בטוח שאיתו ועם איסמעיל ריאן ועדי קונסטנטינוס, מכבי חיפה הייתה היום במקום אחר לגמרי. כואב לי בעיקר על יעקב שחר, כי האיש הזה משקיע כל כך הרבה כסף וזמן בכדורגל".

שובל גוזלן שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
גוזלן היה על סף בכי אחרי השיחה עם סטנוייביץ'/ברני ארדוב
גוזלן עדיין היה המום מעצם המהלך. "לא מבין את השיקולים של המועדון", אמר לחבריו אחרי שהוסכם לשחררו

לפני כארבעה חודשים עזב שובל גוזלן את ביתו המקצועי לטובת שנת השאלה בהפועל תל אביב. אחרי תשעה מחזורים, מכבי חיפה עדיין לא מצאה חלוץ בכושר ראוי העונה וגוזלן עם שני שערי ליגה עדיין לא נכנס לנעליים הגדולות של עומר דמארי. מחר (ראשון) גם הפועל תל אביב וגם מכבי חיפה יחסרו את החלוץ הצעיר על הדשא. עם זאת עדיין קשה לומר מי המרוויח העיקרי מעסקת ההשאלה הזו?

אחרי השיחה הראשונה בין המנהל המקצועי איל ברקוביץ לבין בבר גוזלן, אביו של החלוץ, האחרון הבין ישר כי המקום הכי טוב עבור בנו הוא הפועל תל אביב. במכבי חיפה לא ממש אהבו לשמוע כי גוזלן רוצה להגיע ליריבה האדומה והתנגדו למעבר של החלוץ לוולפסון. אלא שהלחץ מצד משפחת גוזלן עשה את שלו לבסוף והירוקים החליטו לשחררו להפועל תל אביב. גוזלן עדיין היה המום מעצם המהלך. "לא מבין את השיקולים של המועדון", אמר לחבריו אחרי שהוסכם לשחררו. "התקדמתי מאוד בעונה שעברה ובמקום להישאר ולתת את הזדמנות מיהרו להשאיל אותי. קשה לי להבין למה".

"הבחירה בהפועל הייתה הבחירה הכי טובה לשובל", ממשיך אביו בבר. "זה מועדון גדול שנותן לו את הבמה להצליח ולשחק. אנחנו מאוד מרוצים מהעובדה שהוא בהפועל. זה מקום שיכול לתת לו קרש קפיצה גדול לקריירה. עכשיו הכל תלוי בו ואני מקווה שהוא יקח את הזדמנות הזאת בשתי הידיים ויחזיר להפועל על האמון שנתנו בו". בניגוד לבבר גוזלן ולברקוביץ, בהפועל תל אביב היה מספר גורמים שביקרו את החלטת המנהל המקצועי להשביח שחקן של מכבי חיפה אצל האדומים. "לא הגיוני שחלוץ כמוהו ישתפשף אצלנו וחיפה יקצרו את הפירות עליו. אנחנו לא קבוצת תחתית", אמרו.

ההתאקלמות בקבוצה לא הייתה חלקה עבור החלוץ. ימים ארוכים לקח לגוזלן לצאת מהדיכאון בו היה מצוי מאז השחרור שלו ממכבי חיפה, אבל אחרי שהשתחרר מהמועקה החל להשתלב בצורה משביעת רצון בהפועל. האדומים טוענים כי מדובר בצעיר אולי הכי רציני שהגיע למועדון בשנים האחרונות: "הוא עד כדי כך רציני, שקשה אפילו להוציא ממנו חיוך כשהוא במתחם של המועדון", טוען גורם בקבוצה. "הוא נחוש להצליח והוא יכול לשמש דוגמה לכל שחקן צעיר". בסך הכל, החלוץ הצעיר הוא טיפוס מאוד נוח. בהפועל מספרים כי בניגוד לחיפה, שם היה "שקט כמו דג", אצלם הוא הרבה יותר דומננטי בחדר ההלבשה: "הוא ילד טוב שמאוד רוצה להצליח", אומר חבר לקבוצה. "אפשר לראות שהמעמד שלו גורם לו להיפתח הרבה יותר ולהרגיש שהוא חלק מהקבוצה. בחיפה הוא היה ילד שעלה מהנוער וכאן הוא החלוץ אולי היחיד בסגל. ברור שירגיש יותר שייך ואחראי".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקני הפועל תל אביב מודים לקהל, שובל גוזלן. קובי אליהו
ההתאקלמות בהפועל הייתה ארוכה/קובי אליהו
ראשי הצוות המקצועי, ייאמר לזכותם, נותנים לגוזלן מקום קבוע ושקט בהרכב, לא משנה מה היכולת שלו. הם רוצים להרגיע אותו

יחד עם המחמאות, ככל שהזמן עבר התקוות הגדולות שנטעו בגוזלן התחלפו בלא מעט ביקורת על חלוץ שעדיין לא מצליח לספק את הסחורה. את חוסר ההצלחה היחסי, מקשרים במועדון בעיקר לעובדה שעל החלוץ הצעיר יש לא מעט לחץ. "אין קבוצה אחת בארץ שיש לה חלוץ בודד אחד בן 20", אמר אחד האדומים "זה לשים הרבה מאוד על ילד כזה וקשה לצפות שהוא יכנס לנעליים הגדולות של עומר דמארי".

ראשי הצוות המקצועי, ייאמר לזכותם, נותנים לגוזלן מקום קבוע ושקט בהרכב, לא משנה מה היכולת שלו. הם רוצים להרגיע אותו. אלא שהלחץ להבקיע גבר אצל החלוץ ככל שהמחזורים נקפו והדברים לא נעלמו מעיניו של המאמן אסי דומב, שערך עם גוזלן מספר שיחות בנושא: "אתה חייב להתרכז ביתרונות שלך במגרש. אל תלחץ, אני סומך עלייך". באופן כללי דומב מאוד מעריך את החלוץ הצעיר. בהפועל הוא מקבל לא מעט מחמאות על כך שהוא עושה הרבה תנועה במגרש, מטריד את הבלמים של היריבות ועולה עם המון מוטיבציה למגרש. באימונים גוזלן מציג יכולת הרבה יותר גבוהה מול השער, שעדיין זה לא באה לידי ביטוי במשחקי הליגה.

האם הסיבה לכך היא בעיקר לחץ? לא מעט אנשים במועדון טוענים כי הוא חייב לשפר את הטכניקה עם הכדור: "הוא חלוץ רחבה טיפוסי כמו אלון מזרחי ושלומי ארבייטמן", טוען אחד האדומים. "הוא צריך להיות הרגל המסיימת ולא אחד שמעורב במשחק יותר מידי. אם הוא יהיה מרוכז ליד השער הוא יצליח לתת לפחות עוד עשרה שערים העונה". מצד שני, בסביבתו של השחקן לא משוכנעים כי בהפועל מבינים את היתרונות הספציפיים שלו. שחקנים סיפרו כי בשבועות האחרונים גוזלן מנסה להעיר להם שיחפשו אותו יותר בגובה בתוך הרחבה, והוא עצמו לא מרגיש עדיין שיודעים איך להשתמש בו.

אסי דומב מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
מנסה לתת שקט. דומב/ברני ארדוב

ימים יגידו אם גוזלן ייממש את הציפיות הגבוהות שהביא איתו מהנוער של מכבי חיפה. דבר אחד בטוח - לירוקים היה עדיף לתת לגוזלן להמשיך להשתפשף בקבוצה במשכורת חייל מאשר להמר על חלוץ עם עבר בעייתי בן 34. לפני כשנתיים, כשמכבי חיפה אירחה את הצוות של וואלה! ספורט לסיור בסמי עופר ובמחלקות הנוער של המועדון, אמר המנכ"ל איתמר צ'יזיק כי "מקרים כמו תומר חמד לא יחזרו על עצמם. השאיפה היא שמכבי חיפה תבנה על שחקני הבית שלה". שנתיים עברו ונראה כי מכבי חיפה, בניגוד לשנים האחרונות, נמצאת עם שני שחקני בית בלבד ברוטציה של סטנוייביץ'. "אני מקווה שהמדיניות הזאת של שחקני בית תתקיים בסופו של דבר אצלנו", אמר השבוע אותו צ'יזיק. עונה טובה של גוזלן ואולי משהו משהו יתחיל לזוז בכיוון הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully