וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספיק עם הבולשיט: גודס ומכבי נכשלים בכל חזית אפשרית

28.11.2014 / 7:30

גיא גודס אמר שצסק"א גדולה על מכבי, אבל שרשרת הבזיונות בחודש האחרון מוכיחה שהבעיה יותר רצינית. המאמן כשל בכל מטרה, ההנהלה לא עוזרת והקבוצה מפורקת. שי האוזמן מסכם עוד ערב רע לצהובים

עריכת וידאו: מתן חדד
באופן אישי, אני מאוד מחבב ומעריך את גיא גודס, האיש והמאמן. אבל יש רק בעיה אחת עם הדברים שהוא אמר. שהם בולשיט

לכותבי טורים יש טכניקות שונות שאמורות לנסות ולסייע להם לאגור נתונים והערות במהלך משחק. הטכניקה של כותב שורות אלה, למשל, היא להימנע מרישום הערות במהלך הרבע הראשון ולהתחיל לסמן נקודות רלוונטיות רק ברבע השני. העניין הוא שבמשחק של מכבי תל אביב אמש (חמישי) מול צסק"א מוסקבה, סיום הרבע הראשון היה סיומו של המשחק. כן, נכון, מכבי עוד הצליחה לחזור לפיגור שלוש נקודות. בכאילו. במציאות, המשחק נגמר אחרי עשר דקות.

בראיון בסיום המשחק קבע גיא גודס, בכנות אופיינית, שזה מה יש. שאלו הם פערי הרמות בין הקבוצות. שזה ההבדל בין צסק"א לבין מכבי שלו. שלא היה למכבי מה לתת במשחק מול הרוסים. הצהרות מעניינות, אין ספק. באופן אישי, אני מאוד מחבב ומעריך את גיא גודס, האיש והמאמן.

אבל יש רק בעיה אחת עם הדברים שהוא אמר. שהם בולשיט.

בפרק זמן של קצת יותר מחודש ימים, הוביל המאמן החדש של מכבי את הקבוצה שלו לשרשרת ההישגים הבאה:

* 23.10 תבוסה 99:80 לצסק"א, במשחק בו ההפרש מרמה, כי ההבדל האמיתי היה 30 צפונה
* 2.11 תבוסה 93:63 מול הפועל ירושלים בארנה
* 6.11 תבוסה 83:73 בבית נגד צדביטה זאגרב, משחק בו האורחים שלטו לאורכו ולרוחבו והיו שווים ניצחון בהפרש גבוה יותר
* 10.11 תבוסה ביתית 78:58 בדרבי מול הפועל, במשחק בו תוצאת הרבע הראשון הייתה 25:10 לאורחים
* 27.11 תבוסה 84:61 לצסק"א בבית

כלומר, תוך קצת יותר מחודש חטפו הצהובים חמש תבוסות מול ארבע קבוצות שונות. צסק"א קבוצה מצוינת? אין ספק. צדביטה זאגרב לא והיא גם לא שווה טופ 16 ביורוליג. הפועל ירושלים היא קבוצה שלא מצליחה לעבור את השלב הראשון ביורוקאפ. הפועל תל אביב היא סתם קבוצה רעה. וארבעתן פירקו לצהובים את הצורה בחמישה משחקים, אשר שלושה מהם נערכו בנוקיה.

אלכס מאריץ' שחקן מכבי תל אביב (ימין) עם גיא גודס מאמן הקבוצה. ברני ארדוב
שרשרת תבוסות מביכה. גודס ומאריץ'/ברני ארדוב
לאוחיון, שלא היה מספיק טוב עבור גודס כדי להיות הרכז המוביל בקדנציה המשותפת שלהם בהפועל ירושלים, החליט המאמן לתת את המפתחות של הקבוצה

זה שלמכבי יש לא מעט צרות, כולם כבר יודעים. אם המאמן שלה מאמין בדברים שהוא הצהיר, הבעיה חמורה שבעתיים. הסיפור של מכבי תל אביב מודל נובמבר 2014 איננו פערי האיכות מול הקבוצה של איטודיס. הסיפור הוא שאלופת היורוליג המכהנת, נכון לעכשיו, היא קבוצה מפורקת. כן, מפורקת. גם אחרי ניצחונות החוץ הנחמדים מול לימוז', אלבה ברלין ומלאגה. גם אחרי ההישגים ההרואיים מול אימפריות כמו גלבוע/גליל ומכבי חיפה. כמה מפורקת? מספיק כדי לראות את המאמן שלה כמו מתחנן (לשווא) בפני השחקנים שלו להואיל ולרדת להגנה כדי לנסות ולעצור עוד מתפרצת של הרוסים. כמה מפורקת מכבי? מספיק כדי להיות קבוצת ריבאונד ההגנה הגרועה בהיסטוריה של היורוליג והיורוקאפ, כפי שכתב וניסח נהדר יהונתן אליהו. כמה מפורקת מכבי? מספיק כדי לחטוף 23 הפרש בבית, אפילו במשחק שבו הבעיה המרכזית היא בכלל לא הריבאונד.

גיא גודס קיבל העונה את תפקיד המאמן הראשי של מכבי בזכות ובצדק. גודס הגיע לעונה הזאת עם תכניות ברורות למדי וידע למה הוא מצפה מהקבוצה שלו. כתבנו את זה פעם ונכתוב את זה שוב, שוב ושוב. עוזר המאמן לשעבר הבהיר שהוא רוצה לתת את המפתחות לג'רמי פארגו. לספסל את יוגב אוחיון. לראות קבוצה שרצה ולוחצת. נכון ל-28.11.14, הוא נכשל בכל אחת מהמטרות אותן הציב. אחת לאחת. את פארגו הוא איבד בגלל חוסר הבנה וסבלנות ובגלל שלא היה רגיש מספיק כדי להבין שהשיטה הזאת רעה לשחקן ורעה למכבי, גם אם הובילה לכמה ניצחונות מקריים ולא חשובים. לא מדובר כאן רק על ענייני חמישייה או ספסל, אלא על האופן בו משתמשים בשחקן הכי חשוב שיש למכבי תל אביב. לאוחיון, שלא היה מספיק טוב עבור גודס כדי להיות הרכז המוביל בקדנציה המשותפת שלהם בהפועל ירושלים, החליט המאמן לתת את המפתחות של הקבוצה. גודס, יותר מכולם, חייב להבין ולדעת שאוחיון הוא לא הפתרון של מכבי. הוא חלק מהבעיה של מכבי.

עוד באותו נושא

גיא גודס: "צסק"א מביסה את כולם. זו לא הליגה שלנו כרגע"

לכתבה המלאה
יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב (ימין) מול ארון ג'קסון שחקן צסק"א מוסקבה. ברני ארדוב
חלק מהבעיה, לא מהפתרון. אוחיון/ברני ארדוב
בכלל, צסק"א, גם אם מנטרלים את ההבדלים הכספיים העצומים בין הקבוצות, היא כל מה שמכבי אמורה להיות

במקום לרוץ, מכבי עומדת. במקום ללחוץ בהגנה, מכבי מבלפת. קצת קשה להאמין, אבל מכבי תל אביב השלימה עם חוסר יכולתה לעצור את יריבתה בהגנה סטנדרטית. אתם יודעים, כזאת בה שחקן אחד מצליח לבלום את השחקן אותו הוא שומר. במקום להזיז רגליים, מכבי הרימה ידיים. ויתרה. ואם אי אפשר לשמור כמו קבוצה נורמלית, מתחמנים ומשקרים, לא רק מול צסק"א. הגנת חילופים אוטומטיים עלובה אחת מחליפה הגנה מעורבת (עם קומבינציה בין אישית לאזורית), שמחליפה הגנת חילופים פסיבית אחרת. את ההתקפות היריבות הגנות הכאילו הללו לא מרשימות. הנזק הכי חמור שהן יכולות לגרום הן לנקע באצבעות של גודס, שכמעט בכל פוזשן מסמן איזשהו טריק-שטיק-מבריק אחר בידיו.

אתם יודעים מה? הקומבינה הזאת הצליחה בכמה משחקי חוץ ביורוליג. היריבות בהו בתימהון במה שהצהובים מראים מולם הגנתית והחלו להעיף שלשות רנדומליות לכיוון הכללי של הטבעת. כשהחטיאו, הכול היה בסדר. אפילו צסק"א נתקעה מעט ברבע השני מול מה שהציבו מולה הצהובים. במילים אחרות, היא פשוט לא קלעה אף שלשה ברבע השני. אחר כך זה היה הרבה יותר פשוט עבורה. במקום לחפש פתרונות מסובכים, הלכו האורחים למהלכים קצרים ומהירים, שהובילו למיס-מאצ'ים מפלצתיים מתחת לסל (קאון מול אוחיון, היינס מול פארגו, וורונצביץ' מול גמד צהוב אחר) ונגיחות קלות מקו השער. כל פיק אנד רול בסיסי = חילוף רך שלא תורם כלום = עוד מצב של קרש סל.

בכלל, צסק"א, גם אם מנטרלים את ההבדלים הכספיים העצומים בין הקבוצות, היא כל מה שמכבי אמורה להיות. זה מתחיל מהקונספט החדשני והמקורי של החתמת שחקנים טובים. להבדיל מכאלה שאולי אולי, בעתיד, בטעות, יהיו שחקנים לא רעים. ממשיך ממשחק התקפה פשוט ובסיסי, להבדיל מהתקפה שמורכבת ממספר מטורלל של תרגילים וסכמות, רובן נצר לשושלת בלאט וחלקן פרי מוחם הקודם של גודס-גרשון. עובר במשחק הגנה אגרסיבי ומחויב, גם באישית וגם באזורית. במוסקבה, פירק איטודיס את סופו בעזרת הגנת יחיד מבריקה של קייל היינס הגדול. אתמול הוא הלך לפתרונות אחרים במאצ'-אפים אחרים (ולהגנות אחרות). אבל הכול, הכול נעשה באגרסיביות וקשיחות. בניגוד לעידן מסינה, צסק"א רצה, כשיטה ואם, למשל, 1:49 לסוף המחצית הראשונה, מעיף ארון ג'קסון מסירה מהירה לסוני ווימס, שמשליך שלשה בהתקפה המתפרצת ומחטיא, אין שום בעיה, כי בפעם הבאה זה יצליח.

סוני ווימס שחקן צסק"א מוסקבה מטביע מול מכבי תל אביב. ברני ארדוב
צסק"א משחקת מהר, נכון וחכם. ווימס מטביע עוד שתיים/ברני ארדוב

אבל יש גם חדשות טובות למכבי בהמשך למשחק המביך מול הרוסים. עכשיו אפשר יהיה להפסיק עם ההשוואות המטופשות לעונה שעברה. להגיד שבעונה שעברה הובסנו במוסקבה, אבל זה הסתדר איכשהו אחר כך. בעונה שעברה ספסלנו, סרסנו והרסנו את השחקן הכי טוב בקבוצה, אבל זה איכשהו יצא סבבה. בעונה שעברה רימינו הגנתית ושיחקנו כדורסל התקפי מעורר רחמים במחצית הראשונה פלוס של העונה, אבל אחר כך פשוט נתנו את הכדור למי שצריך ויצאנו גאונים. בעונה שעברה לא בנינו את הקבוצה כמו שצריך וגם לא עשינו את השינויים המקצועיים הדרושים במהלך העונה, אבל היי: אנחנו מכבי ואתם לא. אנחנו ריחפנו בדרך לאליפות יורוליג ואתם לא. אנחנו יודעים מה אנחנו עושים.

ובכן, הקשקוש הזה חייב להסתיים. הנהלת מכבי תל אביב צריכה להפנים שהיא האחראית המרכזית לשרשרת החלטות רעה ומוטעית בשנים האחרונות. ביחס למאמנים שלה. ביחס לשחקנים שהיא בוחרת. ביחס לקריטריונים להחתמת שחקנים. צריכה להבין שהמטרה בבניית קבוצה היא לצרף שחקנים טובים שיכולים לשחק טוב ביחד ושאם זה לא קורה, צריך לבצע שינויים ולא לחכות למשיח. כי המשיח, בניגוד לדוור, לא מצלצל פעמיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully