וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרת השחקנים הכי אטרקטיביים בלאומית

אסף בילגורי

4.9.2014 / 11:00

מגן העתיד של מכבי חיפה, ניבאלדו שחוזר מפורטוגל, "יעקובו החדש", הרכש הנוצץ של בני לוד והשלישייה הקטלנית של בני יהודה. הליגה הלאומית יוצאת לדרך, ואסף בילגורי מבליט עשרה שחקנים ששווה לשים אליהם לב העונה

ערן לוי שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
החיה לעצמו את הקריירה בלאומית. ערן לוי/ברני ארדוב

בסוף השבוע תצא לדרך עונה נוספת בליגה הלאומית. אחרי שבעונה שעברה הליגה הזו החזירה לחיים שחקנים ותיקים כמו ערן לוי וליאור אסולין והבליטה כשרונות צעירים כמו שחר הירש ודור כוכב, שסידרו לעצמם חוזים בליגת העל, גם העונה הליגה הזו תבליט כמה שחקנים מעניינים מאוד שחלקם יכלו בקלות לככב גם בליגה הבכירה. רגע לפני שריקת הפתיחה, אנו עושים לכם סדר ומדרגים את עשרת השחקנים הכי מעניינים.

ליאור אסולין שחקן הפועל פתח תקוה. ברני ארדוב
אחרי שלוש שנים הוא חוזר לליגת העל, אבל יש מספיק אטרקציות בלעדיו. אסולין/ברני ארדוב

10. יובל יוסיפוביץ' – הפועל עפולה

לפני שתי עונות זכתה קבוצת הנוער של מכבי חיפה באליפות מרשימה. שובל גוזלן, איסמעיל ריאן ודור חוגי היו חלק מהשמות שכיכבו באותה עונה וחתמו הקיץ בקבוצות מליגת העל. יובל יוסיפוביץ', המגן הימני של הירוקים, סיים את אותה עונה עם לא פחות מ-20 בישולים ונחשב כבר אז לאחד ממגני העתיד המבטיחים של ישראל. אחרי עונה פחות טובה שבה הוא סבל בעיקר מפציעות, יוסיפוביץ' הושאל הקיץ לעפולה יחד עם שני חבריו לחיפה - מיכה לאוטה ועדן בן חמו, וירשום את עונת הבכורה שלו בקבוצת בוגרים בגיל 21. אחרי שנכשלה בגדול עם רכישתו של אלעד גבאי, מכבי חיפה תעקוב בעניין אחרי התפתחותו של המגן הימני המוכשר שגדל בכרמל ומתיימר לעשות את הפריצה הגדולה שלו. אם יוסיפוביץ' יצליח להציג את האיכויות שהבליט לפני שתי עונות בקבוצת הנוער גם בקבוצת בוגרים, לא רק עפולה עשויה להרוויח מזה, אלא גם מכבי חיפה והכדורגל הישראלי כולו שמשווע לשחקנים טובים בעמדה הזו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יובל יוסיפוביץ' שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
אתם עוד תראו אותו בירוק. יובל יוסיפוביץ'/אדריאן הרבשטיין

9. ניבאלדו – מכבי יבנה

מבין כל שלל ההחתמות שבוצעו בליגה הלאומית הקיץ, זו של ניבאלדו היא ללא ספק אחת המעניינות, ובעיקר המפתיעות מכולן. גם ביבנה היו מופתעים שהצליחו לשים את ידיהם על הבלם שרק לפני ארבע שנים חתם במכבי תל אביב הגדולה, שרשם 20 הופעות בריאל ויאדוליד הספרדית, ונרכש לפני שבע שנים על ידי סנט אטיין הצרפתית ב-3 מיליון יורו. נכון, ניבאלדו כבר בן 34, הוא נוטה להיפצע לעיתים תכופות. ונכון ששתי העונות שלו בקרית שלום לא היו מוצלחות במיוחד, אבל עדיין הוא מגיע ללאומית אחרי שנתיים בליגה הבכירה בפורטוגל במדי ריו אבה, ויכול בקלות להתברר כאחת ההחתמות החכמות והיעילות של הקיץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שנתיים בפורטוגל הספיקו לו. ניבאלדו ביבנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

8. לנרי קהינדה – הפועל עפולה

השם לנרי קהינדה לא אומר הרבה לרוב חובבי הכדורגל הממוצעים, אלא אם כן מדובר באוהדי מכבי תל אביב. קהינדה, חלוץ ניגרי בן 20 המתנשא לגובה 1.91 מטרים, כבר זכה לכינוי יעקובו החדש גם בשל מימדי גופו, אך גם ובעיקר בשל היכולת שלו על המגרש. בעונה שעברה זו הייתה הכח עמידר רמת גן שנהנתה משירותיו וקיבלה ממנו שמונה שערים. העונה מצא הכישרון הצעיר בית חדש בצפון. המאמן החדש שלו ירון הוכנבוים הסיט אותו למרכז אחרי שבעונה שעברה שיחק בעיקר באגף והתוצאה - בשלושה משחקים בהם הספיק לשחק בגביע הטוטו, הוא כבר הטביע את חותמו וכבש ארבעה שערים. בעפולה מאמינים שהחלוץ המבטיח יסייע להם להישאר בליגה ויצליח להיכנס לנעליו של שחר הירש, מלך שערי הלאומית בעונה החולפת. מי שבטוח תעקוב בעניין מהצד היא מכבי תל אביב ואל תתפלאו אם בעונה הבאה קהינדה יזכה ללבוש את החולצה הצהובה ויקבל כדורי עומק מערן זהבי וגל אלברמן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקבוצה שלה שייך כרטיסו תעקוב בעניין. קהינדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

7. גיל יצחק – בני יהודה

גיל יצחק לא ישכח עוד הרבה שנים את ה-10 במאי, 2014. בני יהודה התייצבה למחזור הסיום של ליגת העל בידיעה שניצחון על אשדוד ישאיר אותה בליגה. אחרי 70 דקות מאופסות קיבל יצחק כדור מעגייב ומשני מטרים מול שער ריק בעט למשקוף. חמש דקות לאחר מכן בני יהודה ספגה שער וירדה ללאומית. חלוץ הנבחרת הצעירה סומן בבני יהודה כיורש של אלירן עטר. חלוץ 9 אמיתי שגדל בשכונה והפציץ בקבוצת הנוער, אך למרות 19 הופעות שרשם בליגת העל בעונה החולפת (רובן כמחליף) הוא כבש שני שערים בלבד ולא הצליח למשש את הציפיות שנתלו ממנו. כשהוא בגיל 21, יצחק ינסה להוכיח שהצליח להשאיר את הטראומה של עונה שעברה מאחוריו ולהחזיר את בני יהודה למקומה הטבעי בליגת העל.

גיל יצחק שחקן בני יהודה בוכה לאחר הירידה. קובי אליהו
להשאיר את הטראומה מאחור. גיל יצחק/קובי אליהו

6. אמיר עגייב – בני יהודה

מבין כל השחקנים שיככבו השנה בליגה הלאומית, לי לפחות, לא ברור איך אחרי עונה כל כך טובה שלו בליגת העל, עגייב לא מצא קבוצה בכירה בישראל בקיץ. למרות שירד ליגה עם הזהובים, עגייב היה נקודת האור הבולטת בעונה הטראומטית של הקבוצה אשתקד. הוא שותף ב-33 משחקים, כבש עשרה שערים ומימש את הפוטנציאל הגדול שתמיד היה טמון בו. אחרי תקופה מתסכלת שבה הוא ייבש את הספסל בעידן דרור קשטן, יוסי אבוקסיס לא חשש והפקיד בידיו את המפתחות. בגיל 22 עגייב, שצבר המון ניסיון בעונה שעברה, הוא כבר אחד מהשחקנים הבולטים של בני יהודה ושחקן שבהחלט צריך להילקח בחשבון כפוטנציאל לזימון עתידי לנבחרת ישראל. עונה טובה נוספת שלו, גם אם מדובר בליגה השנייה, עשויה לקרב אותו לשם ומבחינת כישרון אין ספק בכלל שהוא ראוי לכך. מה שבטוח, מבין כל שחקני הרכש שהביאה הקבוצה בקיץ, ההשארה של עגייב בשכונה, הייתה המהלך החכם מכולם.

אמיר עגייב שחקן בני יהודה בוכה לאחר הירידה. קובי אליהו
השארתו הייתה מהלך חכם. עגייב/קובי אליהו

5. דוד רביבו – מכבי יבנה

אחרי 18 שנים בליגת העל, ואחרי ניסיון לא מוצלח במיוחד אשתקד בבית"ר ירושלים והפועל חיפה, דוד רביבו החליט לנסות את מזלו בליגה הלאומית. "יכולתי להישאר בהפועל חיפה והייתה לי הצעה גם מעכו, אבל החלטתי לשחק ביבנה קרוב לבית", כך הסביר הקשר האשדודי את ההחלטה המפתיעה לרדת ליגה ולשחק בקבוצה שעד כה לא היו לה שאיפות ויומרות גבוהות מדי. בגיל 36, רביבו חובר ביבנה לכמה שמות מעניינים כמו ניבאלדו אקס מכבי תל אביב, יוסי אופיר, ליאור ז'אן והוא אפילו לא נחשב לשחקן הכי מבוגר בקבוצה שבה שוקי נגר עדיין מפזז על הדשא. בגילו המופלג, רביבו כבר רחוק משיא כושרו, אבל למרות שלא כבש בעונה שעברה, הוא עדיין נחשב למלך הבישולים של ליגת העל בכל הזמנים ויחד עם התלכיד שנוצר בקבוצה היבנאית, אל תתפלאו אם רביבו ישחזר את מה שעשה אשתקד אחיו שי בהפועל פתח תקוה, ויסייע לקבוצה לרשום העפלה מפתיעה ומרגשת לליגת העל.

שחקן הפועל חיפה דוד רביבו. אדריאן הרבשטיין
לסגור קריירה בכבוד. דוד רביבו/אדריאן הרבשטיין

4. ז'ורדן פושה – מכבי הרצליה

מכבי הרצליה הייתה במשך מחזורים ארוכים בעונה שעברה אחת הקבוצות שנאבקו על הירידה ודורגה מקום אחד בלבד מעל הקו האדום. אלא שאז, בפברואר אשתקד, הבריק אריאל שיימן ורכש חלוץ צרפתי ממוצא אלג'יראי בן 22 העונה לשם ז'ורדן פושה. הקבלות הגיעו מיד – פושה כבש לא פחות מעשרה שערים ב-14 הופעות במדי הקבוצה מהשרון והשאיר אותה כמעט במו רגליו בליגה הלאומית עונה נוספת. ההישג הגדול והמפתיע של אריאל שיימן, הבעלים של הקבוצה, הוא שהצליח להשאיר את השחקן בהרצליה, למרות שלפי דעת רבים שראו אותו בעונה שעברה, פושה הוא חלוץ שיכול בשקט להיות שחקן מוביל גם בליגת העל. מכבי הרצליה לא מסומנת כרגע כאחת המועמדות להעפיל לליגה הבכירה, אבל עם חלוץ כמו פושה שהפעם יפתח את העונה ולא יגיע כדי להציל אותה מירידה, אל תתפלאו אם הקבוצה הסימפטית שמזוהה כל כך עם הליגה הלאומית, תרוץ בצמרת הגבוהה כשפושה מחורר רשתות בליגה הקטנה למידותיו.

ניר נחום שחקן הפועל ראשון לציון מעל ז'ורדן פושה שחקן מכבי הרצליה. דאבל פס
בהרצליה מקווים שהשנה לא יצטרכו אותו למאבקי ירידה, אלא למאבקים אחרים. פושה/דאבל פס

3. סלים טועמה – בני לוד

סלים טועמה כבר לא ילד, אבל גם בגיל 35, הקשר שגדל בהפועל תל אביב ולבש את המדים האדומים במשך רוב הקריירה שלו, נחשב לאחד השחקנים הכי מעניינים שיהיה כדאי לעקוב אחריהם בליגה הלאומית העונה. עם רזומה של שלוש אליפויות (אחת עם הפועל תל אביב ושתיים עם סטנדרד ליאז') וחמישה גביעים, טועמה מגיע ללוד כדי לתרום מהניסיון שלו ולעזור לקבוצה של אבו סובחי לחזור לליגת העל, אחרי שהייתה קרובה מאוד לעשות את זה בעונה שעברה. אז נכון, טועמה נמצא כבר הרבה מעבר לשיאו אבל גם בגילו המופלג, יש לו עדיין מה לתרום גם מבחינה מקצועית והוא הוכיח את זה כבר במשחק הבכורה שלו עם הקבוצה שבו הוא כבש את שער הניצחון בגביע הטוטו מול הפועל רמת גן. מעטים השחקנים בישראל שיכולים להתגאות ברגל שמאל כמו שיש לטועמה. אחרי שתי עונות מתסכלות בהפועל תל אביב, במהלכן הוא בקושי ראה דקות משחק, טועמה יורד לליגה הלאומית כדי להרגיש שוב את הדשא ולהוכיח שמדובר בירידה לצורך עלייה ולא בעונה שתהיה שירת הברבור לסיום הקריירה המפוארת שלו.

קשר הפועל תל אביב סלים טועמה (ימין). מגד גוזני
חוזר למולדת. טועמה/מגד גוזני

2. אחמד סבע – בני לוד

רק עד לפני שנתיים אחמד סבע נחשב לאחד החלוצים המובילים בישראל. החלוץ החסון שכיכב במשך ארבע עונות במכבי נתניה וגם זכה בתואר מלך שערי ליגת העל עם 20 כיבושים בעונת 2010/11 עשה מהלך שהתברר בדיעבר כשגוי וחתם בקיץ שעבר בעירוני קרית שמונה. הקבוצה של ברק בכר נתנה עונה נהדרת, אבל סבע ממש לא היה חלק ממנה. הוא רשם רק שש הופעות במדים הכחולים, עבר בינואר להפועל רעננה, ממנה ביקש להשתחרר אחרי חודש בלבד וסיים עונה אומללה מבחינתו ללא אף שער ועם מפח נפש גדול. בגיל 34, סבע מצא בית חדש בבני לוד, הקבוצה שבמדיה הוא שיחק שש שנים וכבש 61 שערים. סבע כבר לא ילד, והרבה דיבורים מסביב קושרים אותו לכל מיני פעילויות שלא קשורות לכדורגל, אך זו ההזדמנות שלו להוכיח שמחשבות הפרישה עדיין רחוקות ממנו ועונה טובה שלו בקבוצה שנחשבת לאחת המועמדות הבכירות להעפיל לליגת העל, עשויה להחזיר אותו בגדול לאור הזרקורים בדיוק כפי שעשה בעונה שעברה ליאור אסולין בן גילו. עם היכולת הפיזית שלו, המשחק עם הגב לשער והחוש לכיבוש השערים שתמיד ניחן בו, אל תתפלאו אם סבע יסיים את העונה הזו בליגת העל וגם כמלך שערי הלאומית.

אחמד סבע שחקן עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
הולך על "מלך השערים". סבע/אדריאן הרבשטיין

1. פדרו גלבאן – בני יהודה

באוגוסט 2013 ביצעה מכבי פתח תקוה רכש מפתיע – פדרו גלבאן, אחד הזרים הגדולים בתולדות בני יהודה, חתם בקבוצה לעונה אחת אחרי שקנקון קבוצתו המקסיקנית נקלעה לקשיים כלכליים. רצה הגורל וגלבאן התמודד נגד הירידה דווקא מול הזהובים, וגם הצליח להישאר על חשבונם בליגת העל. למרות שהוא רק בן 29 ולמרות שהוא עמוס בקבלות והפך בעונה שעברה לזר הכי פורה בתולדות ליגת העל, היהלום הארגנטינאי החליט לדחות את ההצעות שהיו לו מליגת העל, ולחזור לקבוצה עמה הוא כל כך מזוהה ואת מדיה לבש חמש עונות, כדי לבצע תיקון ולהחזיר אותה לליגת העל. למרות שהצליח להישאר עם מכבי פתח תקוה בליגת העל אשתקד, וגם כבש שבעה שערים, גלבאן מגיע אחרי עונה אישית לא מוצלחת במיוחד ואין מקום טוב יותר עבורו לפרוח מחדש מול האוהדים שכל כך אוהבים אותו. עם היכולת הטכנית שלו, הבעיטה המצוינת וחוכמת המשחק, זו תהיה הפתעה אם גלבאן לא יצליח בליגה הלאומית, ליגה הקטנה למידותיו של אחד הזרים הכי טובים ששיחקו בישראל ושחקן שאוהדי בני יהודה מזכירים אותו בנשימה אחת עם ניקולאי קודריצקי ומאטה באטורינה.

שחקן בני יהודה, פדרו גלבאן. ברני ארדוב
קאמבק של נאהבים. גלבאן בבני יהודה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully