וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי ועמוס לוזון ישמשו עדי תביעה במשפט המנכ"ל

10.4.2014 / 18:00

כתב אישום הוגש נגד המנכ"ל בגין גניבת רכב ופריצה למבנה. מועד מעביר רכב לפירוק בשטחים. עדות נגבתה מהאחים לוזון

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל

מנכ"ל קבוצת הכדורגל מליגת העל שנמצא במעצר בית ומעורב באחת מפרשות הסחיטה הגדולות והחמורות בישראל בשנים האחרונות התבשר היום (חמישי) כי הוגש נגדו כתב אישום. המנכ"ל מואשם בעבירות של קשירת קשר לפשע, התפרצות למקום מגורים בכוונה לבצע גניבה, גניבת רכב ופריצה לבניין שאינו מקום מגורים במטרה לגנוב. למרות הגשת כתב האישום, צו איסור הפרסום בנוגע לשמו של הנאשם נותר על כנו.

במסגרת חקירת המשטרה, נגבתה עדות מיו"ר ההתאחדות אבי לוזון ואחיו עמוס לוזון והשניים ישמשו כעדין מטען התביעה במשפטו של המנכ"ל ויתר החשודים.

על פי חומר החקירה, אותו מנכ"ל נסחט על ידי העבריין איתן חייא, אבל גם נאלץ לשתף עימו פעולה והוא מתועד במצלמות אבטחה כשהוא פורץ למבנה, משחית אותו, גונב על פי האישום כלי רכב ומעביר אותו לשטחי יהודה ושומרון כדי לפרקו. כתב האישום מוגש לאחר חקירה מאומצת של חוקרי ימ"ר תל אביב.

איתן חייא מובא להארכת מעצר בפרשת סחיטה, ביהמ"ש השלום תל אביב. מרץ 2014. דרור עינב
חייא בהארכת מעצרו/דרור עינב

כתב האישום מגולל כיצד פרץ המנכ"ל לרכב. הוא נסע לחניון נתב"ג, איתר את הרכב שאותו נדרש לגנוב ובאמצעות צרור המפתחות אותו הוא גנב מוקדם יותר עם נאשם נוסף, הוא גנב את הרכב והחזיק אותו אצלו למשך מספר ימים. כשבוע לאחר מכן הוא העביר את הרכב לנאשם אחר. במקרה אחר מתואר כיצד היה שותף המנכ"ל לפריצה למשרדי "קפה הגבעה" בקיבוץ גבעת השלושה כאשר שותפיו גנבו מהמקום כסף.

הפרשה עצמה החלה להיחקר במחלק הרצח בימ"ר תל אביב בפיקודו של רב פקד יוני חג'ג' לפני כשלושה חודשים זאת כאשר בעלים של אולם שמחות, טופ גלרי ביפו, נמלטו מהארץ. במהלך הפרשה סיפרו מרבית הנסחטים כי הליך הסחיטה בוצע בדרך כלל בביתו של חייא באחד ממגדלי היוקרה בשכונת צמרות בצפון תל אביב.

"הוא היה מבקש מהנסחטים לצאת למרפסת ושם היה מבהיר להם מה עלול להיות סופם אם לא יעמדו בדרישותיו וכך קרה גם למנכ"ל קבוצת הכדורגל", סיפר גורם בכיר בצוות החקירה. בכל מקרה, כתב האישום מגולל עוד עשרות מקרים של מעשי סחיטה ואלימות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מכונית עד המדינה וכסף שנמצא בכספת בפרשת הסחיטה של איתן חייא, מרץ 2014. דוברות משטרת ישראל, חטיבת דובר המשטרה
כלי הרכב שפירקו לכאורה חייא ומנכ"ל קבוצת הכדורגל/חטיבת דובר המשטרה, דוברות משטרת ישראל

כזכור, ב-17 במרץ עצרה המשטרה תשעה בני אדם ועיכבה 11 נוספים בתום חקירה סמויה של חודשיים. המנכ"ל היה בין העצורים ולאחר ששהה בסך הכול שמונה ימים במעצר, הוא שוחרר למעצר בית עד הגשת כתב האישום. המנכ"ל נחשד בשורה ארוכה של עבירות, ובהן סחיטה, סחיטה באיומים, גניבה, גניבת רכב, פריצה ועבירות על חוקי מס הכנסה. במרכז הפרשה עומד העבריין איתן חייא (המכונה "הסנדק").

חייא והמנכ"ל נחשדו כי סחטו במשך שנים ובסכומים של עשרות מיליוני שקלים בעלים של אולם שמחות ביפו ובעלי עסקים נוספים, וניסו להשתלט על עסקיהם. שני עדי המדינה שגייסה המשטרה, ביניהם אחד שברח מהארץ וג'יפ יוקרתי שבבעלותו פורק על ידי החשודים, היו שותפים לעסקים של השניים וסיפקו מידע על הסחיטה באיומים, הלבנת ההון וטובות ההנאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully