וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכבי שילמה לי כדי שאנצח אותה": גיורגי שרמדיני בראיון

17.5.2013 / 16:00

מרחם על פלאניניץ' ("גם אני לא שיחקתי"), לא מבין את בלאט ("ברצוקאס יודע להשתמש בי") ובעיקר מודה למכבי ת"א ששלחה אותו לאולימפיאקוס, רק כדי שיהיה אלוף אירופה, בזמן שרוב שכרו משולם על ידי הצהובים. הבלוג של גרינוולד בראיון ציני במיוחד עם גיורגי שרמדיני

גיורגי שרמדיני פורץ בצחוק כשמדברים איתו על מכבי תל אביב.

"אני שמח מאוד שהם שלחו אותי לכאן", אומר לוואלה! ספורט סנטר אולימפיאקוס פיראוס, שפתח את העונה בישראל. "עכשיו אני אלוף היורוליג. אז תודה רבה למכבי".

מה שעוד יותר מצחיקה את שרמדיני היא העובדה שזכה בגביע, ובדרך לשם גבר על מכבי - בעוד שמכבי היא זו שעדיין נושאת ברוב שכרו.

"מכבי שילמה לי כדי שאנצח אותה", הוא מאשר.

כן: בכל חודש מקבל שרמדיני ממכבי צ'ק (אף שהצ'ק האחרון, שאמור היה להגיע בסוף אפריל, מתעכב). מכבי משלמת לו עשרות אלפי דולרים בחודש, ובנוסף החתימה במקומו את דארקו פלאניניץ'; אם מחשבים את העלות החודשית של שרמדיני, ואת הכסף שהוציאה מכבי על פלאניניץ' (לרבות 300,000 יורו פיצוי לשירוקי), לא צריכים תואר במנהל עסקים כדי להבין שהעסקה הזו איננה מהמתוחכמות שמכבי ביצעה, בלשון המעטה.

אבל שרמדיני מעדיף שלא לסנוט במכבי על המהלך הזה, ובוחר לסנגר על מחליפו. "הוא משחק 3-5 דקות במשחק", אומר הגיאורגי, "מה שחקן יכול לעשות בזמן הזה? אתה רוצה שיקלע 20 נקודות? זו גם הייתה הבעיה שלי. כמעט לא שיחקתי, רק כמה דקות פה ושם. אני לא יודע למה ציפו ממני. אבל כשאתה בקושי נמצא על המגרש אתה לא יכול לתרום. ומי שחושב אחרת לא מבין איך עובד הכדורסל".

***

גיורגי שרמדיני אולימפיאקוס. Rodolfo Molina, GettyImages
עזב את מכבי, הפך לאלוף אירופה. שרמדיני מול היקמן/GettyImages, Rodolfo Molina

באולימפיאקוס מצא שרמדיני בית חם. הוא אומנם הצטרף באמצע העונה, לקבוצה שרצה ביחד כבר שנתיים - ויש לכך משמעויות - אבל גם אם לא קיבל את כמות הדקות מימיו הגדולים בקאנטו, וגם אם לא סיפק מספרים יוצאי דופן, הוא טוען שעצם העובדה שהצליח להתערות ולקבל משבצת מקצועית מהווה עבורו הצלחה.

"לא היה לי רע במכבי, אבל בדיעבד אני שמח שהם חתכו אותי ושהגעתי לאוליפיאקוס", אומר שרמדיני. "למדתי כאן הרבה דברים. שיחקתי במשחקים גדולים. עברתי חוויה מדהימה עם הזכייה בגביע. אני לא אשכח את החגיגות עם האוהדים. כשחזרנו לכאן חיכו לנו אלפי אנשים בשדה התעופה. כולם מאושרים, שרים, רוקדים. גם אני שמח. אני אלוף אירופה בפעם השנייה. זה לא ייאמן".

הוא יודע שהפעם הקודמת, ב-2009, לא באמת נחשבת. שרמדיני היה ילד בן 20 ונמנה על הסגל הרחב של פנאתינייקוס. הוא לא באמת שיחק באותה עונה. אבל על הנייר, לפחות, הוא אחד השחקנים היחידים בתולדות הכדורסל האירופאי שיכולים להתהדר בזכיות בגביע אירופה עם שתי היריבות המושבעות מאתונה.

"מה היו ההבדלים? קודם כל, בפאו הייתי שחקן 13 בסגל", אומר שרמדיני. "אני חושב שפאו ההיא היא יותר מוכשרת מאולימפיאקוס הזאת. שיחקו שם שחקנים כמו ספאנוליס, דיאמנטידיס, שאראס, באטיסט, פוטסיס, פרפרוגלו... היה לקבוצה ההיא יותר קל לזכות בגביע. העונה הזו הייתה קשה מאוד עבורנו. וגם הדרך לגביע הייתה בלתי-צפויה. אז פאו הייתה פייבוריטית. וכאן שוב לא נתנו לאולימפיאקוס סיכוי".

אולימפיאקוס היא כנראה הקבוצה הטובה באירופה כשזה מגיע לפיינל פור. עד אז היה נראה שיש הרבה קבוצות טובות מכם. את הטופ-16 עברתם רק בזכות ניצחון במחזור האחרון על חימקי. ואת רבע הגמר מול אנדולו לקחתם רק בחמישה משחקים. אבל בפיינל פורים אין לאולימפיאקוס מתחרים. וזה מה שקובע.

"זה נכון. לפני הפיינל פור היו לנו הרבה משחקים ששיחקנו בהם רע. אבל גם היו לנו ניצחונות גדולים. ניצחנו בתל אביב, וכולם יודעים שקשה לנצח שם. ניצחנו במוסקבה ובסיינה. אבל היו משחקים שהפסדנו ולא היינו צריכים להפסיד. לגבי הסדרה מול אפס, אני חושב שסתם הסתבכנו. ניצחנו אותם פעמיים בבית שלנו בקלות, ונכון שהפסדנו במשחק הראשון בטורקיה, אבל את המשחק השני בטורקיה היינו צריכים לנצח ולגמור אז את הסדרה. הובלנו בשבע נקודות, דקה לסיום, והפסדנו בנקודה. הם ניצחו אותנו במזל, אבל במשחק החמישי לא היה להם צ'אנס. אחר כך הפיינל פור היה סיפור אחר. הגענו מאוד מוכנים, בלי הרבה לחץ, והיה נראה שצסק"א וריאל הרבה יותר מפוחדות מאיתנו".

מה באמת קרה שם? איך הצלחתם לעבור שתי קבוצות שמבחינת כישרון עולות עליכם בהרבה? מה היה הסוד?

"קודם כל, ההגנה. זה היה הסוד שלנו. הכרנו את היריבות והייתה לנו תוכנית משחק מצוינת כדי לעצור אותם. את שני המשחקים ניצחנו בהגנה, לא בהתקפה. נגד צסק"א נכנסנו טוב למשחק, והם פשוט היו בלחץ. הם החטיאו כל כדור, זה היה ממש בלתי-ייאמן. זה הכדורסל. אחר כך נגד ריאל התחלנו ממש רע. היינו במינוס 17 וההגנה החזירה אותנו למשחק. וכמובן, יש לנו את ספאנוליס".

לדעתך, השחקן הטוב באירופה?

"בטוח שהוא הכי טוב באירופה. הוא היה ענק בגמר. הוא לקח הכל עליו. הוא פשוט שחקן מצוין, אבל יותר מזה, הוא גם בן אדם טוב וחבר. אבל אני חושב שיש לנו מערכת שלמה עם הרבה שחקנים טובים, לא הכל בנוי על ספאנוליס".

***

שחקן אולימפיאקוס פיראסו וסיליס ספאנוליס. רויטרס
גם שרמדיני יודע מי הביא לאולימפיאקוס שתי אליפויות אירופה רצופות. ספאנוליס/רויטרס

למעשה, שרמדיני חתום במכבי לעונה נוספת. או שיש למכבי אופציה עליו. תלוי איך מסתכלים על זה. בכל מקרה, עד תחילת יוני צריכה מכבי להודיע לו מה קורה בעונה הבאה. היא יכולה להודיע שהיא מוותרת עליו, בכפוף לפיצוי מוסכם של 100,000 דולר - ויכולה מנגד להודיע שהחוזה נכנס לתוקף. במקרה כזה אמור שרמדיני להשתכר במכבי 750,000 דולר.

"מכבי אמרו שידברו איתנו. אנחנו מחכים", אומר סוכנו הראשי לבאן מיקלדזה. "הכל יכול לקרות, אבל יש לי תחושה שמכבי יצאו מההסכם. במקרה הזה אני מניח שגיורגי יישאר באולימפיאקוס".

שאלתי את שרמדיני האם הוא בכלל רוצה לחזור לתל אביב, או שהוא מעדיף להמשיך עם אלופת אירופה.

"קודם כל, לפי החוזה, האופציה של מכבי", הוא משיב. "לא סבלתי בתל אביב. יש לי שם הרבה חברים, ובסך הכל אני אוהב את העיר ואת המועדון. אם אחזור לשם אהיה שמח, וגם אם אשאר כאן אהיה שמח. גם מכבי וגם אולימפיאקוס קבוצות מהטופ של היורוליג. בעוד שבועיים בערך אדע".

אבל לא ממש הסתדרת עם דיוויד בלאט.

"אני לא כועס עליו. אני חושב שדיוויד בן אדם טוב. אבל אולי ברצוקאס (מאמן אולימפיאקוס, א.ג.) יודע להשתמש בי טוב יותר. נראה לי שהבאתי לו מזל כשהגעתי. הוא המאמן היווני הראשון בהיסטוריה שזוכה ביורוליג. אני אוהב את ברצוקאס, אבל גם את דיוויד".

עם יד על הלב: אתה חושב שמכבי טעתה כששחררה אותך?

"אולי. את זה אתה צריך לשאול אותם. אבל אני לא כועס על מה שקרה. נשארנו חברים. זה ספורט, זה ביזנס, ואלו דברים שיכולים לקרות. ואני עדיין יכול לחזור לשם בעונה הבאה".

מה שבטוח הוא שאם תחזור, לא תשחק לצד פלאניניץ'.

"אני לא חושב שהוא שחקן גרוע. תראה, בקבוצה הקודמת שלו הוא שיחק טוב. מכבי בחרה להחתים שחקן צעיר שיכול להתפתח, אבל הוא לא משחק. אני מאחל לו שיסיים את העונה כמו שצריך ומאחל למכבי שיזכו באליפות הליגה בישראל. דבר איתי בעוד שבועיים ואגיד לך אם נתראה בעונה הבאה בתל אביב".

ohad@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully