וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת האי

4.2.2013 / 9:04

מדוע אלי גוטמן ממשיך להעדיף את איתי שכטר בסגל, בזמן שברק יצחקי קורע רשתות ודודו ביטון חוזר לכושר. האם המאמן הלאומי, שעל הדרך דילג גם על ברדה, מזלזל בליגה שבה עשה קאמבק. מדור השגרירים בודק, כולל הפרשה החדשה של מאור בוזגלו שאולי תחזיר אותו לארץ

ספורט 2

ביום רביעי תארח ישראל את פינלנד למשחק הכנה, כשהסגל של אלי גוטמן שוב עורר תהיות. חמשת החלוצים שבחר המאמן הלאומי (חמד, בן בסט, עטר, דמארי, שכטר) לא הצליחו בסוף השבוע לכבוש, דווקא כשאצל יתר השגרירים, שלושה שחקני התקפה התחלקו בחמישה שערים. המדור "המראות ונחיתות" יצא לבחון את מצבם של שניים, ברק יצחקי ודודו ביטון, תוהה מדוע דווקא גוטמן לא סופר את הליגה הקפריסאית ושולח מבט מודאג לעבר מצבו של מאור בוזגלו, הקורבן הבא של הכאוס המוחלט השורר בסטנדרד ליאז'.

ממריא: דודו ביטון (אפואל ניקוסיה) וברק יצחקי (אנורתוזיס)

שחקן סטנדרד ליאז' דודו ביטון. קובי אליהו
הגיע למקום הנכון. ביטון/קובי אליהו

מי שהיה צריך תזכורת ליכולות הכיבוש של מלך שערי השגרירים אשתקד, קיבל אותה בשבת. ביטון נכנס בדקה ה-85 להופעת בכורה במדי אפואל ובתוספת הזמן שלח את הכדור פנימה וחתם לקבוצתו ניצחון ביתי 0:2 על סלאמינה. ביטון אולי חלם על לרוץ ולחגוג עם האוהדים החמים של אפואל, אבל לצערו, הבכורה שלו נפלה דווקא על משחק רדיוס ללא קהל. על הספסל, המאמן הסרבי איבן יובאנוביץ' ואנשי הצוות שלו לא הסתירו את שביעות רצונם ובקפריסין מספרים, שיובאנוביץ' כבר החליט שבמשחק הבא חלוץ הרכש הישראלי יהיה בהרכב.

ביטון לא תמיד זכה להערכה ראויה בישראל, אולי בגלל הדרך הלא שגרתית בה הוא מנווט את הקריירה שלו. הוא נחשב לכישרון ענק בגיל נוער, אבל לא הצליח לפרוץ במכבי תל אביב ועשה את ההתקדמות ההדרגתית בהפועל רעננה והפועל פתח תקוה. אז, בעיצומה של הפריצה לתודעה, הוא עבר לאירופה. לא מעט גבות הורמו, אבל ביטון המשיך לכבוש גם מעבר לים. חמישה שערים בחצי עונה בשרלרואה, 16 בכל המסגרות בוויסלה קרקוב והעונה, למרות ששיחק בסך הכל 206 דקות, יש לו כבר שניים.

אצל השגרירים, ההבדל בין הצלחה לכישלון טמון לא אחת בבחירת הקבוצה וקבלת החלטות נכונה. לא מעט שחקנים חוששים ממעבר בינואר, לעיתים בצדק, אבל ביטון הבין שאין לו ברירה. המעבר לסטנדרד ליאז' בקיץ היווה שדרוג מקצועי וכלכלי שאי אפשר היה לסרב לו. אלא שבמועדון פאר בבלגיה, הוא מצא עצמו נאבק בסגל של 30 שחקנים עם עוד חמישה-שישה שחקני התקפה. ההזדמנויות שקיבל היו ספורות, רובן מהספסל, והחלוץ החליט שעל דקות משחק הוא לא מתפשר, ביקש וקיבל אישור לעזוב בהשאלה. ההחלטה שקיבל הייתה ברורה - לא לחזור לישראל ולעזוב רק לקבוצת צמרת באירופה. ואסלוי ולגיה ורשה פנו, אבל הבחירה באפואל נראית מדויקת יותר.

אפואל שיוועה לחלוץ מסוגו של ביטון. יובאנוביץ' נוהג לשחק בשיטת 4-2-3-1 כאשר מי שהוביל את ההתקפה עד כה הוא אקס מכבי תל אביב אלדו אדורנו. לפרגוואי היו 13 שערי ליגה עד שנפצע לאחרונה וגמר את העונה. ליובאנוביץ' אין תשע קלאסי בסגל מלבד הקרואטי מריו בודימיר והוא לחץ לצרף חלוץ. ביטון, שיכניס זווית ישראלית נוספת למאבק האליפות בקפריסין, מתלבש לשיטה ולסגנון של הקבוצה כמו כפפה ליד.

גם ביטון מתרגש: "שמח מאוד להבקיע בבכורה, חשוב מאוד לעשות סיפתח טוב בשביל ההמשך. אני שמח לחזור לשחק וליהנות והמטרה כמובן לעזור לקבוצה במאבק האליפות. ההתאקלמות לא קשה במיוחד כי אני מרגיש פה כמו בארץ מבחינת מזג האוויר והמנטאליות. גם החברים לקבוצה נחמדים וקיבלו אותי יפה מאוד", אמר החלוץ לוואלה! ספורט לאחר המשחק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ברק יצחקי חלוץ מכבי תל אביב. קובי אליהו
"מדהים". יצחקי/קובי אליהו

הצלע השנייה של מאבק האליפות כוללת כאמור את אנורתוזיס, שמציגה בשבוע האחרון את ברק יצחקי בשיאו. יצחקי הציל ביום ראשון את קבוצתו ממבוכה גדולה. אנורתוזיס התייצבה למשחק ביתי שנראה קל על הנייר מול אולימפיאקוס מהתחתית ללא השוער הבכיר מתיו ואלוורדה, סבלה מהופעה הגנתית מחפירה ואיבדה יתרון 0:2 לפיגור 3:2. למזלו, של רוני לוי, יצחקי בהופעה מדהימה כבש שלושער, ניצח את המשחק ושמר על יתרון שש הנקודות בפסגה. "הוא היה מדהים, עשה הכל במגרש", סיפרו בקפריסין. "ברק יצחקי נתן משחק מדהים", מאשר רוני לוי "כבש שלושער יוצא מן הכלל ועוד שער חוקי שנפסל. אני לא מופתע מהיכולת שלו. כבר שהוא הגיע אמרתי שהוא ישתפר ככל שיעבור הזמן ואני שמח שזה מה שקורה".

יצחקי חוזר לעצמו. זה לא רק ששת השערים בשלושת המשחקים האחרונים בגביע ובליגה, אלא החדות, המיקום, העבודה הבלתי פוסקת במגרש, הן שמעידות על כך שיצחקי הישן והטוב חזר. השקט התקשורתי בקפריסין והסגל האיכותי שלידו החזירו את יצחקי של בית"ר ירושלים ומחקו את הפציעה, הלחץ והביקורת שאפיינו את השחקן הלא שמח של מכבי תל אביב.

אלי גוטמן הוא דווקא אחד שמכיר היטב את השקט בקפריסין. למעשה, הקריירה באי השכן, אחרי ההצלחה והקריסה בישראל, החזירה את גוטמן למסלול, עיצבה אותו ועזרה לו להגיע למשרה הנוכחית שלו. אלא שעד עכשיו, גוטמן מתעלם מהליגה באי השכן, אותה ליגה שבעבר טען כי לא נופלת מליגת העל. למעט יובל שפונגין, שקיבל זימון.

לגוטמן יש הרבה שחקני התקפה מוכשרים. חמשת החלוצים שזימן לסגל ראויים, אבל אסור לו להיות מקובע ונעול על שחקנים כאלה או אחרים. מבט אל הזימונים של גוטמן בחלק הקדמי מאז מינויו לא מגלה הפתעות אלא רוטציה בין שבעה-שמונה שחקנים. הרוטציה הזו צריכה להתרחב. איתי שכטר, למשל, זומן למרות שהוא משחק לסירוגין ולא כבש שער ליגה למעלה משנה. ההצלחה של יצחקי, החזרה לעניינים של ביטון וגם היכולת הטובה של ברדה ובדש אסור שייעלמו מעיניו של המאמן הלאומי.

נוחת: מאור בוזגלו (סטנדרד ליאז')

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזמן דוחק. בוזגלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

דווקא לאחר סגירת חלון ההעברות האירופי, מוצא עצמו בוזגלו בסיטואציה מאוד לא נעימה בסטנדרד ליאז'. "דיברתי איתם ואמרתי להם שאולי עדיף להם לעזוב עכשיו. יש תחרות גדולה בסגל", צוטט בסוף השבוע המאמן מירצ'ה רדניק בהתייחסו לישראלי ולשלושה שחקנים נוספים. בוזגלו כלל לא נכלל בסגל ב-2:2 הדרמטי של סטנדרד נגד אנדרלכט בערב יום ראשון.

התמונה בעניין בוזגלו מעט יותר מורכבת. סטנדרד, שעדיין נאבקת על התואר ועוד יכולה לחזור בגדול לתמונה לאחר הקיזוז, מתנהלת תחת כאוס מוחלט. בחלון ההעברות ביצע הבעלים רולאן דושאטלה מהלכים מאחורי גבו של הרומני רדניק, מכר והחתים שחקנים ללא ידיעתו. דושאטלה, טוענים גורמים בבלגיה, רוצה לקדם שחקנים שאפשר למכור ובוזגלו, שמסיים חוזה בקיץ ומסרב להאריכו, הוא לא אחד מהם.

הבעייתיות נעוצה כמובן בתזמון. כזכור, לפני הפגרה בוזגלו הושעה ממשחק על ידי רדניק בשל פרשת הטוויטר ונראה היה כי הוא עשוי לעזוב בינואר. אלא שהקשר יצא עם הקבוצה למחנה האימונים בטורקיה, הצטיין ופתח בהרכב ברוב משחקי ההכנה. גם בשבוע שעבר, במשחק הראשון אחרי הפגרה, הקשר עלה ב-11 של רדניק ושיחק 63 דקות ב-0:0 הביתי עם גנט. שבוע לאחר מכן, המצב התהפך, אלא שכעת רוב האופציות סגורות. באירופה, החלון פתוח ברוסיה, אוקראינה, שוויץ וישראל.

בפני בוזגלו עומדת דילמה לא פשוטה. מצד אחד, הוא לא ממהר לעזוב, אך בבלגיה יש הטוענים במפורש שהוא מוערך על ידי המאמן והסיבה לכך שהוא לא משחק היא הוראה מגבוה. אם בוזגלו יישאר בסגל ויילחם על מקומו, הוא עלול למצוא עצמו יושב ביציע לתקופה ארוכה מה שעלול לפגוע בו במציאת הקבוצה הבאה למרות שהוא יהיה שחקן חופשי. בוזגלו דווקא עשה העונה התקדמות, שם את הפציעה מאחוריו והראה שהוא מסוגל להיות שחקן דומיננטי ומשפיע בקבוצת צמרת בבלגיה.

הקריירה האירופית שלו שתפסה כיוון, קיבלה טוויסט שלילי, אבל השיקול היחיד שצריך לעמוד לנגד עיניו הוא דקות המשחק. גם אם הסיבה אינה מקצועית, אסור לבוזגלו להשלים עם מציאות בה הוא נעלם מפעילות עד יוני שכן זו עשויה להיות מכה לא פשוטה לקריירה. העונה הזו הוכיחה לכל השגרירים לאין תחליף לדקות משחק ולא משנה איפה. כן, גם בליגת העל, פה להזכירכם החלון פתוח עד יום שלישי בשעה 19:00.

השבוע שהיה

יובל שפונגין שחקן נבחרת ישראל בכדורגל מול אלכסנדר קוקורין שחקן נבחרת רוסיה. ברני ארדוב
לפחות הוא מגיע מוכן. שפונגין/ברני ארדוב

המאזן הכולל: חמישה שערים (ברק יצחקי שלושער, דודו ביטון ואליניב ברדה) ושני בישולים (משה אוחיון)

מוכנים לפינלנד: להלן דקות המשחק של שחקני הסגל שזומנו בסוף השבוע - יובל שפונגין (90), גל שיש (90), בירם כיאל (59), תומר חמד (34), מאור מליקסון (20), טל בן חיים (16), ליאור רפאלוב, איתי שכטר, דן מורי ועדן בן בסט לא שותפו.

מתאוששים: שלומי ארבייטמן קיבל 85 דקות בבכורה במונס, בן שהר חזר מהפגרה ושמר על מקומו בהרכב.

צל"ש השבוע: לצד ברק יצחקי הנהדר, גם משה אוחיון בלט עם שני בישולים.

ביזאר השבוע: יוסי בניון נכנס להופעה ראשונה במדי צ'לסי מאז אוגוסט 2011. גם ביציע לא האמינו.

שימו לב ש: מצעד החוזרים לליגת העל ממשיך עם אלמוג כהן, שמצטרף להפועל תל אביב. האם אלי גוטמן יסלח לו ויחזיר אותו לסגל לפורטוגל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully