וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בהופעות הכי הזויות בתולדות הכדורגל העולמי

15.1.2013 / 15:39

מרטין פאלרמו מחמיץ שלושה פנדלים, שחקן שכובש ארבעה שערים ששניים מהם לכיוון הלא נכון, קבוצה שמבקיעה שלושה שערים עצמיים בשבע דקות. לכבוד מופע האימים של ג'ון וולטרס מסטוק סיטי בשבת, מיכאל יוכין אסף עבורכם עוד כמה אירועים ביזאריים במיוחד

ספורט 2

אז אתם בוודאי שואלים את עצמכם אם המופע של ג'ון וולטרס היה הביזארי ביותר בתולדות הכדורגל. האם אפשר להתחרות עם שני שערים עצמיים והחמצת פנדל? ובכן, התשובה אינה חד משמעית. נכון לשעה זו לא אותרו "הישגים" זהים לזה של חלוץ סטוק, אבל יש מספר דוגמאות מרתקות שעשויות לתת לו פייט.

ג'ונתן וולטרס שחקן סטוק סיטי. GettyImages
חביבי, הופעה כזו קשה לנצח. ג'ון וולטרס/GettyImages

ההשפלה של דרום אמריקה

ראשית, אי אפשר להתעלם משלושה הפנדלים של מרטין פאלרמו מול קולומביה. ידידו של דייגו מראדונה נכנס לספרי ההיסטוריה ב-4 ביולי 1999 בשלב הבתים בקופה אמריקה. פאלרמו כבש צמד ב-1:3 על אורוגוואי מספר ימים קודם לכן, ושפע ביטחון עצמי כאשר ניגש לנקודה הלבנה בתחילת המשחק, אחרי נגיעת יד ברחבה הקולומביאנית. הטיל ששלח זעזע את המשקוף וטס החוצה. לקולומביה זה דווקא הלך טוב יותר, ואיבן קורדובה הכניע את חרמאן בורגוס מהנקודה הלבנה. תאמינו או לא, אבל אחרי ההפסקה קיבלו הקולומביאנים פנדל נוסף, אבל הפעם בורגוס הדף את הבעיטה של המילטון ריקארד, והשאיר את אלביסלסטה במשחק, למרות ההרחקה של חאבייר סאנטי.

הדבר השאיר לפאלרמו הזדמנות להשוות בדקה ה-76, אחרי עוד נגיעת יד ברחבה. חלוץ בוקה ג'וניורס לא היסס, ניגש לכדור – ושלח אותו שוב למשקוף והחוצה. בשלב זה הבטיחה קולומביה את הנקודות בזכות שערים מרהיבים של אדווין קונגו וג'ונייר מונטאניו. שניהם, אגב, נחשבו לכוכבי-על בפוטנציה. קונגו נרכש על ידי ריאל מדריד אך לא שיחק דקה במדיה ונעלם כלא היה, מונטאניו בן ה-16 הוחתם בפארמה אולם גם הוא נחל כישלון חרוץ.

בשלב זה, נותר לפאלרמו וארגנטינה רק להציל מעט את כבודם האבוד. אז החלוץ צלל ברחבה בדקה ה-90, קיבל את השריקה, לקח את הכדור וצעד שוב לנקודה הלבנה. הוא לקח על עצמו סיכון להירשם כבדיחה גדולה במיוחד, וזה בדיוק מה שקרה. מיגל קאלרו הדף את בעיטתו. השוער הקולומביאני, שהפך לימים לאחד הכדורגלנים הפופולריים בתולדות הליגה המקסיקנית, נפטר לפני חודש מקריש דם. חמישה פנדלים במשחק אחד, ארבעה מהם מוחמצים – זה בהחלט היה אחד הרגעים הביזאריים אי פעם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הרכש הכי יקר של ריאל

וולטרס ופאלרמו יכולים אולי להתנחם במה שקרה לג'ונתן וודגייט ב-22 בספטמבר 2005. ריאל מדריד רכשה את הבלם האנגלי מניוקאסל בקיץ 2004 תמורת 13 מיליון ליש"ט, והאמינה שהוא יהיה הדבר הגדול הבא במרכז ההגנה. וודגייט, שסבל מפציעה כרונית העסיק את רופאי לוס בלאנקוס במשך 13 חודשים תמימים עד שזכה סוף כל סוף לערוך הופעת בכורה מול בילבאו. היציעים בברנבאו הביעו התלהבות, אך לא לאורך זמן. במחצית הראשונה נגח וודגייט שער עצמי יפה מאוד, במחצית השנייה הוא הורחק בשני כרטיסים צהובים. תמורה לא רעה לכסף. בסופו של דבר, גם אחרי שמכרה אותו לטוטנהאם, שילמה ריאל כחצי מיליון ליש"ט על כל משחק של וודגייט.

שוקולד בלגי מריר

שחקן שמתקרב במידה מסוימת להישג של וודגייט עונה לשם יאניס קריסקה. הבחור האסטוני האלמוני מקבוצת קורסארה הצליח, לפי הדיווחים, לכבוש ב-2009 שער עצמי חמש שניות בלבד אחרי שריקת הפתיחה. עד הדקה ה-45 הוא גם ספג שני כרטיסים צהובים ויצא למקלחת מוקדמת. קבוצתו הפסידה ללבאדיה טאלין 8:0, וקשה להתעלם מתחושה שחברות הימורים היו מעורבים בהופעתו של קריסקה.

עוד מתחרה ראוי מאוד על תואר הכדורגלן עם המשחק הגרוע אי פעם הוא סטן ואן-דן-בייס הבלגי. לקראת סיום הקריירה, כאשר לבש את מדי אקרן (שהפכה לימים לברסחוט). במשחק ליגה מול אנדרלכט ב-1995 הבקיע הבלם שלושער עצמי, וקבוצתו הפסידה 3:2. זה המקרה היחיד אי פעם בו חתומה הקבוצה המפסידה על כל חמישה השערים ב-90 דקות.

בלגי חסר מזל נוסף הוא דניס ויאנה, וסיפורו באמת קורע לב. יליד ברוז', שיחק ויאנה 14 שנה במדי סרקל ברוז', ענד את סרט הקפטן במשך מספר שנים, והיה הסמל הבלתי מעורער של המועדון הירוק-שחור. כאשר בתו הקטנה מתה מלוקמיה, כל העיר היתה באבל עמוק. הבלם הוותיק כבש בכל הקריירה שני שערים בלבד. במשחקו האחרון הוא הכפיל את הכמות – רק שזה היה לרשת הלא נכונה. ויאנה הבקיע צמד עצמי בנצחון 2:3 על גנק באוגוסט 2011, לא ראה דשא מאז, והועזב לאנטוורפן לפני שתלה את הנעליים.

שלושה חטאים והעונש

בכלל, צמד עצמי אינו תופעה חריגה במיוחד, אבל אפשר לעשות את זה בסטייל באמת. סנדרלנד הצליחה להבקיע שלושה שערים עצמיים תוך שבע דקות בהפסד ביתי 3:1 לצ'רלטון ב-2003, ובאופן לא מפתיע ירדה מהמקום האחרון. מייקל פרוקטור, חלוץ בדיוק כמו וולטרס, חתום על שני הכיבושים האחרונים בהפרש ארבע דקות.

טראומת אנקה משפיעה במגרש

משחק ביזארי אפילו יותר שייך להאנובר שהתארחה בדצמבר 2009 במנשנגלדבאך. חודש בלבד אחרי ההתאבדות הטראגית של רוברט אנקה, נפלה המעמסה הפסיכולוגית העצומה על כתפיו של השוער המבטיח פלוריאן פרומלוביץ. הוא עמד בה בכבוד רב, גם אחרי האסון הספורטיבי בגלדבאך, בו ספג שלושה שערים עצמיים. את העסק פתח הבלם קארים חאגי בדקה ה-15 כאשר פרומלוביץ בעט כדור הישר לרגלו, ומשם לרשת. חאגי האומלל גם סיים את "החגיגה" כשהשלים צמד עצמי בדקה ה-90. בין לבין, שלח גם קונסטנט ג'אקפה כדור לרשת שלו עצמו, והמשחק הסתיים בנצחון גלדבאך 3:5. כלומר, האנובר כבשה שישה שערים, אבל ירדה מנוצחת. יפה.

תשכח מהמונדיאל

כאשר שחקן מתבזה במשחק מול היריבה הגדול ביותר, זה משעשע אפילו יותר, כפי שקרה לג'יימי קראגר בהפסד ליברפול למנצ'סטר יונייטד בספטמבר 1999, כאשר השדים האדומים ניצחו בזכותו 2:3 באנפילד. יש אירוניה לא מבוטלת גם כאשר מישהו כובש צמד עצמי במשחק בינלאומי מול נבחרת המדינה בה הוא משחק באופן קבוע. זה היה גורלו של קאחה קלאדזה שהעניק לאיטליה ניצחון 0:2 על גאורגיה במוקדמות מונדיאל 2010. שחקני מילאן בוודאי הודו לו רבות. פייר איסה, בלם נבחרת דרום אפריקה שניסה להוכיח את עצמו במארסיי, כבש צמד עצמי במשחק מול צרפת באיצטדיונו הביתי! בפיפ"א הוחלט, בסופו של דבר, לזקוף את השער העצמי השני שלו לזכות תיירי הנרי, אבל זה לא באמת משנה.

עם כל הכבוד לאיסה, את פרס המחצית הגרועה בתולדות המונדיאל אמור לקחת פליפה מלו, שהרס בכבודו ובעצמו את המונדיאל האחרון של ברזיל וגרם לאומה שלמה לבכות. ברבע הגמר מול הולנד, הקשר לא רק כבש שער עצמי מגוחך, אלא גם הורחק בגין דריכה ברוטאלית ומטופשת על אריאן רובן, והכתומים ניצחו בזכותו 1:2.

פליפה מלו שחקן נבחרת ברזיל נוגח שער עצמי מעל ז'וליו סזאר. Martin Meissner, AP
איזו הופעה נוראית. מלו מבקיע שער עצמי לזכות הולנד/AP, Martin Meissner

אם אתה מורחק, האפשרות לתקן לא קיימת, אבל יש גם שחקנים שרשמו הופעות ביזאריות במיוחד מסיבות מעורבות. קחו, למשל, את כריס ניקול. בלמה של אסטון וילה הבקיע במרץ 1976 את כל ארבעת השערים בתיקו 2:2 של קבוצתו מול לסטר. קדם לו ב-1923 הרחוקה מגן אולדהאם, סמואל ווין, בניצחון 2:3 על מנצ'סטר יונייטד. ווין כבש צמד שערים עצמיים, אבל פעמיים גם בצד השני, בפנדל ובכדור חופשי, ובכך השלים ארבעה מתוך חמשת השערים שנכבשו.

בגרמניה, המלך הבלתי מעורער של כיבושים עצמיים הוא ניקולצ'ה נובסקי, הבלם המקדוני של מיינץ. לחובתו עומד שיא בונדסליגה של שישה שערים עצמיים, אותו הוא חולק עם מנפרד קאלץ האגדי, ושניים מהם נפלו בשש הדקות הראשונות במשחק הביתי מול פרנקפורט בנובמבר 2005. הגיבור האומלל התאושש, הבקיע בעצמו את השער המצמק בדקה ה-70, ובתוספת הזמן חילצה מיינץ תיקו 2:2. "אף פעם לא חלמתי על שלושער כזה" התלוצץ המקדוני בסיום.

בקיצור, וולטרס בחברה טובה. אפילו כריסטיאנו רונאלדו יכול להתפאר במשחק ביזארי, כאשר החמיץ פנדל, הבקיע והורחק בשני כרטיסים צהובים מיותרים במיוחד בניצחון על אלמריה בדצמבר 2009.

את שערי המחזור ה-22 כבר ראיתם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully