וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שחר צוברי הוא חידה"

דני בושרבסקי

16.3.2012 / 16:30

היכולת נפגעה, ההצלחות נקטעו. ערב אליפות העולם בגלישה, שבה המדליסט האולימפי שלנו מבייג'ינג יכול להיות מחוץ ללונדון, בדקנו מה מפריע לו ולמה מספידיו צריכים להיזהר

לשחר צוברי אין כוח לאף אחד, הוא אומר את זה בעצמו. האמת היא שמספיק להאזין לטון הדיבור שלו מספר ימים לפני יציאתו לאליפות העולם בספרד כדי להעריך ש"אטרף" זה לא המונח שאיתו הוא יוצא אל התחרות החשובה ביותר בקמפיין האולימפי הנוכחי שלו. הוא נוסע לקאדיס אחרי שתי תחרויות לא מוצלחות בלשון המעטה, שאפשר להגדיר אותן ככשלון אם מתייחסים לציפיות של מדליסט אולימפי. "במה אני יכול לחדש? מה כבר נשאר לי להגיד?" אומר שחר צוברי לוואלה! ספורט, וצודק. בעוד כמה דקות הוא יחזור על הסיסמאות של "אני רק יכול להבטיח שאעשה את הכי טוב שאני יכול".

על פניו זה נשמע כאילו ששחר צוברי מנמיך ציפיות בגלל מה שקרה בתחרויות האחרונות ובגלל שהוא בפיגור מול נמרוד משיח בקרב על המקום הבודד לגולש רוח ישראלי בלונדון 2012. הוא אומר דברים כמו: "אם זה לא יקרה, זה לא סוף העולם", שמצטיירים כמו סוג של ויתור עבור מי שהיה רגיל להצהרות "גל פרידמניות" כמו "אני הולך לנצח". מצד שני, מי ששהה לצדו של שחר צוברי יום לפני שיוט המדליות במשחקי בייג'ינג, אחרי שהוא ירד למקום הרביעי וסיכוייו פחתו, שמע גם אז את המשפט: "אני אעשה הכי טוב שאני יכול, אם לא אצליח זה לא סוף העולם". זה אומר ששחר צוברי עם השנטיות האילתית שלו תמיד ישמע אותו דבר, גם כשהוא לא גולש אותו דבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמיד ישמע אותו דבר. שחר צוברי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אליפות אירופה האחרונה שנערכה באי הפורטוגלי מאדיירה נראתה כמו אקורד הסיום של צוברי במאבק על מקומו בלונדון 2012. זו אמנם לא הייתה תחרות מטרה, אבל שימשה כהכנה לאליפות העולם בקאדיס, ומבחינת הכנה צוברי לא הבריק. בשמונת השיוטים הראשונים הוא היה בינוני, ואחריהם הוא התבשר שנפסל בגלל שלא היה תיאום בין חלקי הגלשן שעליו הוא דיווח לוועדה המארגנת לבין חלק שהוא גלש איתו בפועל. "זו הייתה טעות של חוסר ריכוז שנגרמה מכך שהתבלבלתי בין עמודות באינטרנט. זה משהו שקרה לעוד כמה גולשים כי מדובר בנוהל חדש יחסית, אבל זה קורה בדרך כלל לצעירים יותר. זה פשוט היה חוסר ריכוז מצדי", הודה שחר צוברי. בניתוח מעמיק יותר של מה שקרה באליפות אירופה נודע לנו שמאמנו של שחר צוברי, רפא בלילוס, כלל לא שהה לצדו של שחר צוברי בפורטוגל בגלל מחוייבויות אחרות.

"זו לא הפעם הראשונה שרפא מחמיץ תחרויות או אימונים בגלל העבודות הנוספות שלו, הוא עובד במשרד החינוך. מה אפשר לעשות, ככה עובד הספורט האולימפי בארץ", אומר המנהל המקצועי של איגוד השייט גור שטיינברג. גם שטיינברג לוקח אחריות על הפסילה של שחר צוברי ומבהיר: "לא הייתי מתייחס לעניין הזה כשחושבים על היכולת של שחר לקראת אליפות העולם. גם בלי הפסילה, היכולת התחרותית שלו בפורטוגל הייתה בינונית והוא לא היה מתמודד על מדליה. מה שנותן אינדיקציה זה שתי תחרויות לא מוצלחות. היכולת הטכנית שלו דווקא השתפרה, אבל היכולת התחרותית שלו לא הייתה מספיק טובה. לכן שחר צוברי הוא חידה. אני בכלל לא אופתע אם הוא יזכה במדליה באליפות העולם, אני פשוט אדע שהכל התחבר לו. כרגע נמרוד משיח מציג יכולת תחרותית טובה ואם הוא מגיע לתחרות, הוא פשוט צריך לעשות אותה טוב, שחר צוברי צריך שהכל יתחבר לו וזה נמצא שם, זה אפשרי".

"אני עושה הכל כאילו שמחר אני נוסע לאולימפיאדה"

שחר צוברי ורפא בלילוס המריאו לקאדיס שבחופי האוקיאנוס האטלנטי, מקום שכמעט כל גולש אירופאי מגדיר כ"ביתי" מכיוון שהוא משמש כבסיס אימונים עבור כל מי שמגיע מהמדינות הקרות, ומדובר במרבית הגולשים הבכירים באירופה. שחר צוברי זכה בתחרות שנערכה בקאדיס בקיץ שעבר, לי קורזיץ זכתה שם באליפות העולם, גל פרידמן זכה שם במדליית ארד באליפות העולם ואפילו נופר אדלמן קבעה באותו מקום בדיוק את הקריטריון למשחקי לונדון בחודש שעבר. המקום הזה מאיר פנים לישראלים, אבל הוא מאיר פנים גם לכולם. לי קורזיץ כיכבה שם ברוחות חזקות, נופר אדלמן עשתה את זה כמענט בלי רוח - אי אפשר לדעת מה מזג האוויר הצפוי בקאדיס ב-20 למרץ, אז תיפתח שם אליפות העולם.

שחר צוברי יעדיף כמובן את הרוחות החלשות, ונראה שבתוך כל הרוגע התמידי שלו הוא מאמין שאפשר לעשות את זה במה שנראה כמו ההזדמנות האחרונה שלו. "זה נכון שלפי התחרויות האחרונות שלי אני נמצא בתקופה לא טובה, אבל זה משהו שקורה בספורט ומנסים להתקדם הלאה. אני יכול להגיד שעכשיו אני יוצא לספרד בתחושה טובה, למדתי מהניסיון שלי אבל אני לא אגיד שום דבר מעבר כי בספורט שלנו הכל יכול לקרות. הכל פתוח, אני תמיד אעשה את מה שאני יכול. אני באמת עושה את הכל כאילו שמחר אני נוסע לאולימפיאדה. אני גולש מספיק שנים, אני בגיל שאני רוצה לעשות עוד דברים, אבל כרגע אני הכי רוצה להגיע לאולימפיאדה ולסיים את העונה הכי טוב שאפשר. אם זה לא יקרה, זה לא סוף העולם. הכי חשוב שאני מנסה לעשות את המיטב, אני מאמין שיהיה טוב".

ואם שחר צוברי נראה כ"גמור" בקרב הזה נגד נמרוד משיח, לגור שטיינברג יש מה להגיד על זה, כמו גם על האפשרות שהמפסיד מבין השניים ירצה אולי לפרוש בגלל פספוס בקמפיין האולימפי. "כשנגמר קמפיין אטלנטה 1996 אני חשבתי שעמית ענבר גמור ואז הפסדנו לו (שטיינברג וגל פרידמן, ד"ב) בקמפיין סידני 2000. מבחינה לוגית ספורטאים במצב הזה אמורים להיות מוכנים להפסיד במבחנים, אבל כשזה קורה זה מאוד קשה. אני די בטוח שכרגע, שניהם לא מתעסקים בזה יותר מדי כי הם מנסים להצליח".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

צוברי-משיח: מה נשאר לקרב?

כזכור, הקרב בין שחר צוברי לנמרוד משיח מורכב מארבע תחרויות שבהן צוברים ניקוד לפי נוסחה שנקבעה מראש ופורסמה. אחרי שתי תחרויות, משיח מוביל 7:21 בזכות 20 נקודות בהן זכה באליפות העולם האחרונה. צוברי השיג את הנקודות שלו באליפות אירופה בבולגריה, כשמשיח עשה בעצם את ההבדל בין 7 נקודות ל-15 כשחסם אותו בשיוט המדליות.

מבחינה מעשית, נמרוד משיח נראה יותר טוב באליפות העולם שהתקיימה בסוף 2011 בדצמבר, וגם באליפות אירופה האחרונה בה סיים במקום הרביעי. מבחינה תאורטית הקרב בין השניים עדיין פתוח וההפרש לא גבוה. אם שחר צוברי יצליח לזכות במדליה באליפות העולם, כפי שעשה לפני המשחקים האולימפיים הקודמים, הוא יוכל לעשות מהפך, וגם בכל מקרה אחר שבו הוא יקדים את נמרוד משיח ויהיה במקום טוב בצמרת (אפילו ללא מדליה) ההכרעה תעבור לתחרות בסבב גביע העולם שתתקיים במאי בהולנד. עם זאת, במידה והתסריט של אליפות העולם האחרונה יחזור על עצמו, כלומר נמרוד משיח יזכה במדליה וצוברי לא יהיה בעשירייה הראשונה - הקרב על המקום בלונדון יוכרע כבר בתחרות הזאת.

  • עוד באותו נושא:
  • שחר צוברי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully