וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלאס: "ההצלחה של מכבי ת"א מדברת בזכות עצמה"

12.8.2011 / 20:00

מה החלק הכי חשוב בעבודה של מאמן ב-NBA, מה השיעור הכי מעניין שקיבל תחת פט ריילי ולמה נהג מונית בישראל נישק אותו בספונטניות. כריס וואלאס, הג'נרל מנג'ר של ממפיס, קפץ לביקור נוסף בישראל אחרי שבעונה שעברה הגיע לחצי גמר המערב, והעניק ראיון בלעדי לוואלה! ספורט

שיחה עם כריס וואלאס מזכירה שיחה עם מדען גרעין אירני. חוקי ה-NBA מכתיבים כללים נוקשים במיוחד לראיונות, שמונעים ממנו להתייחס לשביתה בליגה הטובה בעולם או להביע את דעתו של שחקנים מקומיים, אבל בראיון לוואלה! ספורט הצליח הג'נרל מנג'ר של הגריזליס לשפוך לא מעט אור על הקבוצה אותה הוא מנהל, וסיפק אבחנות מעניינות בנוגע למכבי תל אביב והפועל ירושלים.

כריס וואלאס ה-GM  של ממפיס גריזליס. ברני ארדוב
"זה מעבר לעבודה נהדרת". וואלאס/ברני ארדוב

***

"האנשים שעובדים ב-NBA הם בעלי מזל", הודה וואלאס, ששוהה בישראל לרגל חופשה משפחתית. "זה מעבר לעבודה נהדרת. אנחנו מקבלים כסף על לעבוד סביב משחק שאנחנו כל כך אוהבים ויש לנו התלהבות ותשוקה אליו".

אך עם זאת מדגיש וואלאס שהתפקיד שלו דורש גם הרבה עבודה קשה. "צריך לעשות את כל העבודה שנחוצה כדי לרכוש את השחקנים הנכונים מבחינת טריידים, להביא שחקנים מהמיינור ליג ומאירופה. לדעתי, החלק הכי חשוב בתפקיד הוא הדראפט. ובעצם, הדראפט אף פעם לא נגמר כי אתה עובד עליו מראש, כך שההכנות נמשכות לאורך כל השנה".

"העבודה הזו אומנם לא מסובכת כמו לבקע את האטום", המשיך וואלאס. "אך בסופו של דבר אתה צריך לקבל את ההחלטות הנכונות ברכישת שחקנים, לא משנה כמה הן גדולות או קטנות. בנוסף לכל זה, צריך צוות מאמנים מוכשר, כמו זה שיש לנו, שמחבר את כל החלקים כדי לאחד את הקבוצה. בממפיס עושים עבודה מצוינת בתחום הזה".

כריס וואלאס ה-GM  של ממפיס גריזליס. ברני ארדוב
"בסופו של דבר אתה צריך לקבל את ההחלטות הנכונות". וואלאס/ברני ארדוב

***

איך מתנהלים יחסי העבודה בינך לבין המאמן ליונל הולינס?

"חייבים שתהיה הפרדה מסוימת. העבודה שלנו היא לא להיות עם השחקנים בחדר ההלבשה יום אחר יום. המאמן הוא זה שמטפל בענייני השחקנים, נותן להם מוטיבציה ונמצא באימון. כשעבדתי במיאמי היט תחת פט ריילי, למדתי שאי אפשר להפגיז את השחקנים ביותר מדי קולות – למאמן צריך להיות הקול הגבוה ביותר. אומנם קרה שהתערבתי, אך זה נדיר".

אבל אתה האחרון שאומר את המילה האחרונה מבחינת סקאוטינג?

"יש עוד אנשים. ישנו הבעלים, מייקל הייזלי, שהוא מעורב מאוד בתהליך. ישנו עוד צוות שלם. אלו אנשים מנוסים מאוד".

אתה כבר ארבע שנים בממפיס, שכללו הרבה עליות וירידות.

"הייתי בפורטלנד, בדנבר, במיאמי, בלוס אנג'לס. בבוסטון קיבלתי את העבודה הראשונה שלי כג'נרל מנג'ר, ונשארתי שם עשר שנים. אני יודע להתמודד עם כישלונות, לא מנסה למצוא אליבי אם קורה משהו, וגם לא חובט בעצמי. זה עסק שאף פעם לא תצליח בו במאה אחוז כי אי אפשר לנבא את העתיד".

באיזה הישג אתה הכי גאה?

"אולי להיות שותף בפלייאוף בעונה שעברה, אחרי שלא הגענו לשם במשך ארבע שנים. העיר הייתה מחושמלת. לראות את ההנאה שזה הביא לתושבים היה הדבר הכי מספ??ק בקריירה שלי ב-NBA".

איך השפיעה ההעפלה לחצי גמר המערב על המועדון?

"זה יצר תהודה אצל האוהדים. הקהל הראה תשוקה לקבוצה שלנו ככל שהפלייאוף התקדם. ממפיס זו עיר שיש לה מסורת נהדרת של כדורסל, גם במכללות עם הממפיס טייגרס וגם בתיכונים. זו עיר שצריכה קבוצת NBA מצליחה".

נראה שממפיס הולכת לכיוון הנכון, איפה אתה רואה את הקבוצה בעוד שלוש-ארבע שנים?

"אי אפשר לנוח על זרי הדפנה של העונה האחרונה. כל קבוצה בליגה רוצה לקחת את התואר מדאלאס, ויש 29 קבוצות כאלה. צריך להמשיך לחפש שחקנים ולהמשיך להשתפר".

שחקן ממפיס גריזליס, זאק רנדלוף. רויטרס
"זו עיר שצריכה קבוצת NBA מצליחה". הגריזליס/רויטרס

***

אחד מתחביביו של וואלאס הוא לבקר במקומות רבים, ולישראל הוא כבר הגיע שמונה פעמים בעבר. "הייתי במשחקים באולם אוסישקין, בגליל, וגם את בני השרון הרצליה ראיתי, ולא רק בנוקיה", הוא מבקש להבהיר. "אבל בגמר הפיינל פור ב-2004 בו מכבי ניצחה את בולוניה ראיתי את הקהל הכי פנטסטי שראיתי בספורט, ולא רק בישראל אלא בעולם כולו, והייתי בלא מעט פיינל פורים, אולימפיאדות ואירועים גדולים. אני זוכר שנהג מונית נישק אותי באושר, משולהב כולו מהזכייה. זו חוויה שאקח לשארית חיי".

מה דעתך על הניהול של מכבי תל אביב?

"אני חושב שמכבי מנוהלת נכון מאוד, החל בשמעון מזרחי ועד טל ברודי שהיה שם ומזוהה איתה, ועד פדרמן-מזרחי. אמי אשל (מנכ"ל מכבי בעבר, עזב ב- 2007, ו"כ), היה מחכה לי בשדה התעופה כשהייתי מגיע לישראל, וגם מוני פנאן ז"ל תרם מאוד למכבי. הוא היה עבורי ועבור משפחתי אדם מיוחד, נהניתי מחברתו במהלך ביקורים כשהייתי בישראל. בקיץ שעבר הייתי כאן והלכתי לקברו בבית העלמין. אני מאחל למשפחה שלו את הטוב ביותר".

"מבחינה שיווקית, מכבי חושבים מאוד נכון. המועדון מאוד נחשב בכדורסל האירופי ובצדק. הם עבדו הרבה לבנות את זה, את בסיס האוהדים שלהם, וההצלחה מדברת בעד עצמה".

למכבי תל אביב אין גנ'רל מנג'ר. לפני כמה שנים הם ניסו את השיטה הזו והיה מתח בין הג'נרל למאמן. האם אתה חושב שזו החלטה נכונה?

"מה שעובד עובד. אם שיתוף פעולה של הבעלים זה מה שעובד – וזה עובד כי הארגון שלהם אחד הטובים באירופה – לא מתווכחים עם הצלחה".

יושב ראש מכבי תל אביב שמעון מזרחי צופה באירוע עם ילדי המועדון. ברני ארדוב
"ההצלחה מדברת בעד עצמה". מזרחי/ברני ארדוב

***

אתה מכיר היטב גם את הפועל ירושלים.

"כן, נפגשתי עם דני קליין בירושלים ובתל אביב, איתו ועם דני כהן בארוחת ערב שכללה עוד מספר אנשים. אבל אני לא מדבר עם המדיה על השיחות בינינו. ירושלים הסתדרו הרבה מאוד שנים בלעדי. הם הרבה שנים מקום שני בישראל, אחרי מכבי, שזה גם הישג. היו להם שחקנים טובים במשך השנים, הם זכו ביורוקאפ, יש להם אוהדים. עושים שם עבודה טובה".

יש לך טיפ עבור אנשי ירושלים?

"אני לא שם יום יום, אז אני לא יודע מה צריך בכדי לנצח בליגה הישראלית. התחרותיות קשה מאוד, בהתחשב בכך שהמשאבים אינם שווים, קשה להשיג את אותה הצלחה כמו מכבי".

מהם ההבדלים הבולטים בין ה-NBA לאירופה?

"כשמביאים שחקנים אמריקאים לאירופה, יש שינוי תרבותי גדול. הרבה מאוד שחקנים לא היו מחוץ לארצות הברית, וברוב המקרים הם לא תחת מאמן אמריקאי. בנוסף, גם המשחקים שונים מאשר ב-NBA, יש אסטרטגיות שונות, הגנות שונות, הכול איטי יותר ולא קל להגיע לסל".

מה שחקן שמגיע מאירופה צריך בכדי להצליח ב-NBA?

"צריך כישרון: אם זה קליעה, הגנה,יכולת לרכז. צריך גם 'להרגיש' את המשחק. ולצד האתלטיות, צריך המון אהבת משחק. צריך לשמ?ר את התשוקה למשחק ואת יצר התחרותיות. כדורסל זה לא רק עסק".

אזור ה-NBA בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully