וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנצ'סטר יונייטד סיטי

13.6.2011 / 15:17

המעבר המסתמן של אשלי יאנג לאולד טראפורד הוא רק חלק מחשבון הוצאות לא שגרתי הקיץ שהגיע עד עתה ל-36 מיליון ליש"ט, וזה מבלי לתת מענה לחוסרים האמיתיים בסגל. המשמעות: השדים האדומים עשויים להוציא יותר מזומנים מהיריבה העירונית

"ביקשתי ספה, והם קנו לי מנורה". המשפט ששיחרר רפא בניטז לעבר ראשי ולנסיה זמן לא רב לפני שעזב את הקבוצה לטובת ליברפול ב-2004 הפך באופן מיידי לקאלט, והוא מתקשר לא רע לניהול שוק ההעברות של מנצ'סטר יונייטד עד כה. בעוד אלכס פרגוסון זקוק למספר ספות יפות בקישור, הוא מרהט בינתיים את ביתו במנורות במרכז ההגנה ובאגפים.

השם החם ביותר מבחינת השדים האדומים בימים אלה הוא פיל ג'ונס. הבלם בן ה-19 של בלקבורן הרשים מאוד בעונה החולפת בפרמיירליג, ואנשי מקצוע רבים הרעיפו עליו שבחים שנראים מעט מוגזמים. סם אלרדייס, מנג'ר בלקבורן לשעבר, שנתן לילד לשמור על דידייה דרוגבה במשחק הבכורה שלו בפרמייר-ליג במרץ 2010, טען: "פיל הוא ג'ון טרי הבא". מאמן הנבחרת הצעירה סטוארט פירס לא היסס להצהיר לפני מספר ימים: "ג'ונס יהיה בעתיד קפטן אנגליה, הוא בחור אחראי שרואה את טובת הקבוצה לנגד עיניו". אין לנו, אם כך, ספקות לגבי הפוטנציאל של ג'ונס, אך האם כדאי ליונייטד לשלם תמורתו סכום שחרור שעומד על 16 מיליון ליש"ט, ועשוי להאמיר ליותר מ-20 מיליון בגלל תחרות מצד היריבות בצמרת? נכון לעכשיו, נדמה כי אחד המניעים המרכזיים מאחורי רצונו של פרגי לשים את ידיו על ג'ונס נעוץ בכך שהבלם סומן כיעד על ידי קני דלגליש. יונייטד מוכנה לשלם כסף רב כדי למנוע מליברפול את הכוכב הצעיר, אולם סיכוייו להתברג בהרכב הפותח באולד-טראפורד לא נראים מזהירים.

פיל ג'ונס במדי בלקבורן. Clive Brunskill, GettyImages
נדמה כי אחד המניעים המרכזיים מאחורי רצונו של פרגי לשים את ידיו על ג'ונס נעוץ בכך שהבלם סומן כיעד על ידי קני דלגליש/GettyImages, Clive Brunskill

סוכנו של נמניה וידיץ', לדעת רבים שחקן העונה בפרמיירליג, כבר הודיע חד משמעית שהבלם הסרבי יישאר במנצ'סטר, והספקולציות על מעבר לברצלונה או ריאל מדריד שהיו מנת חלקו בשנים הקודמות כלל לא רלוונטיות הפעם. ריו פרדיננד בן ה-32 עדיין בטוח במקום בהרכב במידה והוא כשיר, כאשר מחליפו המיועד הוא כריס סמולינג בן ה-21 תמורתו שילמה יונייטד לפולהאם 10 מיליון ליש"ט בקיץ הקודם. עונתו הראשונה של סמולינג הוכתרה לרוב בהצלחה, אם כי למען האמת הוא פישל במשחקים גדולים לא מבוטלים, ובעיקר בהפסד 3:1 באנפילד. ייתכן מאוד שג'ונס טוב יותר ממנו. ייתכן גם ששניהם עשויים בעוד מספר שנים ליצור מרכז הגנה נהדר לטווח ארוך, בדיוק כפי שהם עושים בנבחרתו של פירס באליפות אירופה בימים אלה. עם זאת, ברור לחלוטין שמרכז ההגנה הוא לא החוליה שפרגוסון צריך לשפץ הקיץ.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

גיגס כבר לא יעזור

אשלי יאנג שחקן אסטון וילה. רויטרס
טוב, אבל לא טוב כמו נאני. יאנג/רויטרס

עוד פחות מכך צריך פרגוסון חיזוק באגף הימני בקישור. אשלי יאנג עשוי להשלים בימים הקרובים את ההעברה מאסטון וילה תמורת 16 מיליון ליש"ט, וברור שמדובר בשחקן יוצא מגדר הרגיל. יאנג קופח בשנים האחרונות באופן קבוע על ידי פאביו קאפלו וכלל לא נשקל בסגל למונדיאל, אך הוכיח את עצמו בנבחרת בכל הזדמנות שקיבל מאז. השנה יש לו כבר שני כיבושים במדי אנגליה, כולל שער שוויון קריטי מול שווייץ במוקדמות יורו 2012 בשבוע שעבר. אלא שעמדתו הטבעית של יאנג היתה החזקה ביותר בסגל השדים האדומים בעונה החולפת. נאני היה לדעת רבים השחקן הטוב של יונייטד לאורך רוב העונה, עם מאזן סטטיסטי שעולה אף על זה של יאנג באסטון וילה. הרכש המיועד הבקיע שבעה שערים ובישל 10, בעוד הפורטוגלי היה מלך בישולי הפרמיירליג עם 18 והרשית תשעה שערים נוספים בעצמו. חזרתו לכשירות של אנטוניו ולנסיה הרסה את סיום העונה של נאני, והוא אף נופה לא פעם מההרכב, כאשר אכזבתו הגיעה לשיאה בגמר ליגת האלופות. ההחלטה של פרגוסון לוותר עליו במשחק החשוב של העונה זכתה לביקורת לא מבוטלת באנגליה, ובינתיים מעמדו של הפורטוגלי רק הולך ומתערער. בעיתונות נפוצו שמועות על עזיבתו הצפויה לאור החתמתו של יאנג, כאשר ריאל מדריד, אינטר ויובנטוס הוזכרו כיעד אפשרי. "אני מרוצה ביונייטד, אבל משמח לדעת שקבוצות מתעניינות בי", אמר נאני שהשיב בחיוב לשאלה פרובוקטיבית של העיתונאים על רצונו האפשרי לשחק בעתיד תחת שרביטו של ז'וזה מוריניו. כותרת בולטת בנושא לא איחרה להופיע ב"דיילי מייל".

תמוה למדי לראות את פרגוסון מגלה סבלנות אינסופית כלפי חוסר היציבות של נאני, רק כדי לזרוק אותו דווקא כאשר הוא מתחיל למצות חלק ניכר מהפוטנציאל האדיר שלו. הרי פרגי עצמו שיבח ללא הרף את הפורטוגלי ואמר לא פעם שזו עונת השיא שלו בקבוצה: "הוא התבגר מאוד והפך לשחקן איכותי הרבה יותר". סר אלכס גם יודע היטב שהבעיה המרכזית של הקבוצה נעוצה במקום אחר לגמרי במגרש. התבוסה המוחצת בגמר מול ברצלונה חשפה באופן ברור את הנחיתות האיומה של יונייטד בקישור המרכזי – הן בחלק הדפנסיבי, והן מבחינת היצירתיות.

רבים כינו בעונה החולפת את יונייטד, שלא ממש בצדק, קבוצה אפורה, והסיבה לכך נעוצה בהרכב בינוני יחסית בקישור. דארן פלטשר הוא שחקן נהדר, והטרגדיה האישית שלו כאשר החמיץ גמר ליגת אלופות שלישי ברציפות נוגעת ללב, אבל הוא לא יכול להוות פתרון אמיתי. מייקל קאריק מעולם לא הצליח להוכיח שהוא משתייך לרמת הבינלאומית הגבוהה ביותר. חוסר היציבות של אנדרסון משגע את פרגוסון מאז הגעתו לקבוצה לפני ארבע שנים. פארק ג'י-סונג הוא אנרג'ייזר עם יכולות טכניות נהדרות, אך לא יכול לסחוב את הקבוצה על גבו. כך יצא שמשימת בניית המשחק נפלה בעונה החולפת בעיקר על כתפיו של וויין רוני שעבד שעות נוספות בכל חלקי המגרש כאשר חזר לכושר בחודשים האחרונים, וגם על ריאן גיגס שבישל את כל השערים ברבע-גמר ליגת האלופות מול צ'לסי. כעת, כשגיגסי נמצא בדרך למכון גמילה מסקס ועתידו המקצועי לוט בערפל, הבעיה רק הולכת ומתחדדת. שחקני הרכש החדשים הם כרגע לא הפתרון לכך.

סניידר עשוי לחבור

שחקן אינטר וסלי סניידר חוגג שער. רויטרס
עם ובלי סניידר, החוליה החלשה ביותר של יונייטד נשארת בינתיים ללא פתרון. סניידר/רויטרס

שלושה כוכבים שקושרו בשבועות האחרונים ליונייטד עשויים, אולי, לפתור את הבעיה בבניית המשחק – ווסלי סניידר, סמיר נאסרי ולוקה מודריץ'. טוטנהאם נחושה בדעתה לשמור על הפליימייקר הקרואטי שלה, כאשר המנג'ר הארי רדנאפ הצהיר נחרצות: "עזיבתו של מודריץ' תמית אסון על המועדון. אם קבוצות הצמרת יציעו לו תנאים טובים והזדמנות לשחק בליגת האלופות, ברור שהוא עלול להתפתות, אבל אני מאושר שהיו"ר דניאל לוי הבטיח לי שהוא מטיל וטו על מכירתו". גם בארסנל נחרדים מהרעיון של עזיבת הכוכב הצרפתי שלהם ליריבה השנואה ממנצ'סטר. ארסן ונגר, שלא מוכן לקבל על עצמו את תפקיד הלוזר הנצחי, הודיע: "נעשה הכל כדי להשאיר את נאסרי בקבוצה. אם יסתכל על ההתקדמות שעשה מאז שהצטרף אלינו, הוא יבין שיש לו הזדמנות להשתפר עוד יותר במידה ויישאר". הבעלים סטן קרונקה הביע נכונות עקרונית להעלות את שכרו של נאסרי, אולי אף לרף 110 אלף ליש"ט לשבוע. באשר לסניידר, הרי שהוא הצהיר לא פעם על שביעות רצונו מחייו במילאנו, אך דווקא אתמול פירסם "גאזטה דלו ספורט" אמירה יוצאת דופן לפיה "רק אלוהים יודע היכן ישחק בעונה הבאה". אם נוסיף לכך את את העובדה כי יונייטד תהיה מוכנה להציע את נאני כחלק מהתשלום עבור הכוכב ההולנדי, הרי שלא ניתן לפסול על הסף מהלך מסוג זה בחודשיים הקרובים.

בכל מקרה, עם ובלי סניידר, החוליה החלשה ביותר של יונייטד נשארת בינתיים ללא פתרון. מאז פציעתו (ובהמשך גם עזיבתו) של רוי קין, אין לשדים האדומים מנהיג דומיננטי בקישור האחורי. פול סקולס מילא בהצטיינות חלק מהתפקיד של קינו עד לא מזמן, אך הוא נחלש, וכעת תלה את הנעליים. לפרגוסון אין שחקן שמתקרב לתרומה שעשויים להביא לקבוצתם מייקל אסיין או יאיא טורה, כאשר הם נמצאים בכושר שיא. אין לו אפילו תשובה לשחקנים מסוגם של ג'ק ווילשר ואלכס סונג. כבר שנתיים מדברים באולד טראפורד על האפשרות לרכוש את ג'ק רודוול המבטיח מאברטון, אך בינתיים התקדמותו נעצרה מעט, והוא בכל מקרה מתקרב בצעדי ענק דווקא לטוטנהאם. כל השמות שהוזכרו בהקשר ליונייטד בתקופה האחרונה לא כוללים פתרון לעמדה זו, אך אפשר לסמוך על פרגי שהוא מכיר את הסוגיה הרבה יותר טוב מאיתנו. ייתכן מאוד שהוא עובד על הנושא בשקט מאחורי הקלעים, ושחקן רכש יקר נוסף יוחתם על המשבצת הבעייתית. הימור על שחקן צעיר אפשרי, אך לא בהכרח משתלם, וזה המקום להזכיר את אריק ג'מבה ג'מבה שהפך לאחד הכשלונות המהדהדים של פרגוסון בשוק ההעברות.

אז מה יש לנו כאן? ג'ונס ויאנג יעלו בצוותא כ-36 מיליון ליש"ט, על סניידר, נאסרי או מודריץ' תצטרך יונייטד להוציא סכום גבוה עוד יותר, קשר אחורי איכותי הוא רכש פוטנציאל, ובל נשכח את השוער דויד דה חאה שעשוי להצטרף לקבוצה תמורת כ-18 מיליון ליש"ט מאתלטיקו מדריד. אם דימיטאר ברבאטוב יעזוב, יהיה צורך גם בחלוץ חדש בסגל. תאמינו או לא, אך ייתכן שיונייטד תפזר הקיץ יותר מזומנים מאשר שכנתה בתכלת. האפשרות הזו מחזירה אותנו לאוקטובר האחרון, אז הודיע רוני על כוונתו לעזוב, בטענה כי הקבוצה לא מחזקת מספיק את הסגל ולכן אינה תואמת את ציפיותיו. ייתכן מאוד שפרגוסון, שניהל את המשבר ההוא באופן מופתי, ניצל את ההזדמנות ושכנע כבר בסתיו את משפחת גלייזר לפתוח את הארנקים בקיץ. האם המצב הכלכלי של יונייטד, עם החוב שהמשפחה השנואה מארה"ב העמיסה על המועדון, באמת מאפשר מסע רכש כה ראוותני? זו כבר שאלה אחרת לגמרי.

מנג'ר מנצ'סטר יונייטד אלכס פרגוסון. Jasper Juinen, GettyImages
מה עומד מאחורי מסע הרכש הבזבזני? פרגוסון/GettyImages, Jasper Juinen

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully