וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ודו: אריק זאבי זכה במדליית זהב במוסקבה

29.5.2011 / 17:43

הג'ודוקא הישראלי שהרשים בגרנד פרי וניצח חמישה קרבות במשקל עד 100 ק"ג: "מקווה להמשיך ולשמור על יציבות"

תחרות הגרנד פרי ג'ודו במוסקבה הגיעה לשיאה היום (ראשון) מבחינת המשלחת הישראלית, כשאריק זאבי זכה במדליית זהב במשקל עד 100 ק"ג והוכיח כי היה מוקדם מאוד להספיד אותו. זאבי ניצח חמישה קרבות בדרך להישג הנפלא והרשים במיוחד בשני הקרבות האחרונים. בחצי הגמר ביצע זאבי איפון אדיר אחרי 1:22 דקות מול אלוף העולם, מקסים ראקוב הקזחי, ובגמר הבריק עם שני ווזארי על הצרפתי סיריל מארה בן ה-23 ושלט לחלוטין בקרב, כשיריבו השיג רק קוקה אחת.

זאבי פגש בסיבוב הראשון את אנטון מרטסולביץ' הבלארוסי וגבר עליו עם איפון אחרי 1:46 דקות. בסיבוב השני אריק עבד הרבה יותר קשה נגד מוחמדמורוד עבודרחומונוב מטג'יקיסטן, אבל יוקו אחד הספיק לו בשביל לנצח אחרי חמש דקות ארוכות של קרב. בסיבוב הבא הסיפור חזר על עצמו במדויק - שוב קרב של חמש דקות, שוב יוקו אחד שהספיק לניצחון - הפעם מול מדליסט הארד מאליפות העולם האחרונה, רמדאן דרוויש המצרי, שסירב ללחוץ את ידו בסיום.

במשקל עד 90 ק"ג ויקטור פישמן ניצח בסיבוב הראשון את צ'ינגיז מאמדוב מקירגיסטן בזכות איפון אחרי 2:18 דקות ובסיבוב השני חלף על פני מארק אנתוני האוסטרלי בעזרת יוקו אחד ושני ווזארי. בשמינית הגמר פישמן כבר לא יכל לרוברטו מלוני האיטלקי והפסיד לו באיפון אחרי 2:40 דקות.

כזכור, אתמול זכתה ירדן ג'רבי במדליית הארד במשקל של עד 63 ק"ג. אליס שלזינגר, שנאבקת איתה על המקום באולימפיאדת לונדון, הפסידה ברבע הגמר.

"שמח שזכיתי להשמיע שוב את התקווה"

"אני שמח שזכיתי להשמיע שוב את התקווה ועוד בתחרות כל כך גדולה", אמר זאבי הנרגש בסיום. "עבר הרבה זמן מהפעם האחרונה שעשיתי את זה. אני מקווה להמשיך ולשמור על יציבות". על סיום הקרב מול רמדאן דרוויש, אז בחר המצרי שלא לכבד את יריבו וללחוץ את ידו של זאבי, אמר הג'ודוקא הישראלי: "ניגשתי ללחוץ לו את היד והוא הלך אחורה כדי לא ללחוץ לי".

המשימות הבאות של זאבי הן גרנד סלאם ריו דה ז'ניירו שיתקיים בעוד שלושה שבועות ואליפות העולם שתתקיים באוגוסט בפריז. ההישג שלו במוסקבה סידר לו גם פרס כספי של 5,000 דולרים והבטיח כמעט בוודאות את מקומו באולימפיאדת לונדון 2012.

מאמנו של זאבי, שני הרשקו, אמר: "ההישג שלו רק מוכיח את מה שחשבתי כל הזמן, וזה שאריק זאבי מסוגל לנצח כל אחד בעולם. זו תוצאה מדהימה, זו הפעם הראשונה שישראלי זוכה בטורניר גרנד סלאם, נחגוג 24 שעות ונחזור לעבודה". שני הרשקו נשאל עד כמה זאבי השתפר ביחס לתחרויות הקודמות שלו ואמר במשפט אחד: "התוצאה מדברת בעד עצמה, לא צריך להוסיף".

על העובדה שההישג במוסקבה הבטיח כמעט סופית את השתתפותו של זאבי בלונדון 2012 אמר שני הרשקו: "הקריטריון ללונדון זה כבר לא המטרה, המטרה היא לטפס כמה שיותר גבוה בדירוג העולמי כדי שאריק יגיע ללונדון כשהוא מדורג ויוכל לקבל הגרלה נוחה יותר".

(עדכון ראשון: 11:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully