וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיהנום של כספי: על הבלגאן שחוגג בסקרמנטו

5.12.2010 / 14:35

הפורוורד הישראלי לא יציב ומאכזב? הוא רק קורבן של הכאוס בקבוצה הכי גרועה בליגה. אסף רביץ מחפש אשמים

פתיחת העונה השנייה של עומרי כספי ב-NBA לא מבשרת טובות - הדקות באות והולכות, יותר ימים רעים מטובים ותחושה שהמקום שלו ברוטציה של סקרמנטו רחוק מלהיות מובטח. אבל מבט רחב יותר מגלה שכספי הוא רק אחד מהקורבנות של המצב הנוראי של הקינגס. כדי להבין מה עובר עליו צריך להבין מה קורה בקבוצה הכי גרועה בליגה כרגע.

פול ווסטפאל, מאמן סקרמנטו קינגס. Ezra Shaw, GettyImages
תגיד, לאן אתה חותר? מה המטרות ואיך להשיג אותן? מה אתה רוצה? ווסטפאל/GettyImages, Ezra Shaw

נתחיל במספרים - סקרמנטו הפסידה 13 מ-14 המשחקים האחרונים שלה, דווקא באחד החודשים הקלים ביותר שהיא יכלה לבקש. הרצף הזה כולל הפסדי בית לממפיס, מינסוטה, דטרויט, ניו יורק ואינדיאנה ותבוסה מול הקליפרס. חלק גדול מהמשחקים היו צמודים ובחלק גדול הם הובילו, כולל בהפרשים דו ספרתיים, והתפרקו בהמשך. לפנות בוקר (ראשון) מול דאלאס, זה היה צמוד עד שבדקות האחרונות הקינגס שוב איבדו את הראש, היתרון והניצחון, שכבר נדמה שהיה להם ביד.

ציר העלילה המרכזי הוא זה: במהלך רצף ההפסדים למאמן פול ווסטפאל נמאס מהבעיות בהגנה והוא ביצע מהפכה בחמישייה כדי להפוך אותה להגנתית יותר. התוצאה הייתה שסקרמנטו הפכה לקבוצת התקפה מחרידה. טייריק אוונס קיבל את תפקיד הפוינט גארד והוכיח שאין לו מושג מה לעשות איתו, סביבו ווסטפאל שתל ארבעה עציצים שלא ממש יודעים לייצר נקודות, וממוצע הקריירה המשותף שלהם הוא 4 אסיסטים למשחק. התקפה ממוצעת כללה את טייריק מקפיץ הרבה זמן ואז מישהו זורק זריקה קשה. בשבעה משחקים ההרכב הזה קלע 83.5 נקודות למשחק בכ-40 אחוזים מהשדה, עד שלווסטפאל שוב נמאס והוא החזיר את ההרכב ההתקפי שכמעט ניצח את דאלאס.

אבל הסיפור המעניין יותר נמצא בצירים המשניים שמתחברים לאמירה ברורה - ווסטפאל איבד את הקבוצה, הוא לחלוטין לא בשליטה.

לא מורה, אפילו לא בייביסיטר

המהפכות הגדולות בהרכב הן לא היחידות, כמעט כל משחק ווסטפאל דואג למהפכה קטנה. גם כספי ממש לא לבד - פרט לטייריק, אף שחקן בסגל של סקרמנטו לא הרגיש בחודש וקצת של העונה הזאת שהמקום שלו ברוטציה בטוח. לא בחמישייה, ברוטציה. שחקנים מוקפצים לחמישייה אחרי שבקושי שיחקו ונעלמים באותה מהירות, מזגזגים בין דקות משמעותיות לשוליות, לא משחקים מחציות שלמות ואז הופכים לשחקני מפתח בשניות.

זה לא בריא לאף קבוצה ובטח שלא לקבוצה צעירה. באופן די צפוי, כמעט כל מי שיורד לספסל מפסיק לתפקד, גם אם כמות הדקות שלו נשארת דומה. בנו אודריך וקרל לנדרי הם דוגמאות מצוינות - שניים מהשחקנים החשובים של העונה שעברה נעלמו לחלוטין מאז שירדו לספסל. לנדרי דווקא היה רוב הקריירה מחליף מצוין, אבל בסיטואציה כל כך חסרת ודאות גם הוא דועך.

מכיוון שמראש מדובר בחבורת שחקנים עם פוטנציאל בעייתי, הבלגאן שמוביל ווסטפאל עוזר להם לממש את אותו פוטנציאל בעייתי. "אם אתה לא יודע את התרגיל, אתה לא אמור להיות על הפרקט. נקודה"- לא, זה לא ציטוט של המאמן שלי מילדים א', זה קרל לנדרי שהתייחס לנושא שיחה מרכזי בשבוע האחרון בסקרמנטו - שחקנים שלא זוכרים את התרגילים והורסים את ההתקפות.

לנדרי עצמו הודח מהחמישייה אחרי שלא התעורר לאימון, הרוקי דמרקוס קאזינס הספיק לריב עם חצי מצוות האימון ולהיות מושעה, שחקנים צועקים אחד על השני במהלך משחקים - נחמד לראות שבקינגס עושים מאמצים רבים כדי לספק לכספי תחושה שהוא לא עזב את ישראל.

כאמור, רוב האצבעות המאשימות מופנות כלפיי ווסטפאל. הוא נחשב למאמן שיודע לטפח צעירים, אז הוא אמור היה לדעת שחוסר וודאות וזגזוג בין חמישייה לספסל לא עוזרים במיוחד לפעולת הטיפוח. קאזינס הגיע בתור מוקש ועד כה לא נעשה דבר בכדי לנטרל אותו, אוונס הודה בעצמו שהוא לא מנהל משחק ובכל זאת התפקיד נכפה עליו. שני הכישרונות הגדולים, השניים שאמורים להצעיד את הקינגס קדימה, משוועים ליד מכוונת ולא מקבלים אותה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מחפשים שינוי. אבל לא על הקווים

הבעיה היא שג'ף פטרי, האיש החזק בסקרמנטו, לא חושב ככה. לפי האופן בו הוא מדבר בתקשורת ניתן להבין שהוא מאמין בווסטפאל ומתכוון לתת לו קרדיט די רחב. אך אם לא יבוא שיפור בקרוב, גם הקרדיט הזה ייגמר. ככל הנראה, עדיף שהרגע הזה יגיע כמה שיותר מהר. נקודת המפנה של אוקלהומה סיטי הייתה ההחלפה של פי. ג'יי. קרליסימו הכושל בסקוט ברוקס כמה שבועות לתוך העונה השנייה של קווין דוראנט. ברוקס הזיז את KD לעמדת הסמול פורוורד והצליח לאפשר לו לממש את הפוטנציאל. גם אוונס וקאזינס זקוקים לשינוי מהסוג הזה.

לפחות בינתיים, פטרי עסוק הרבה יותר בחיפוש טרייד. גם זה מהלך מתבקש. סקרמנטו עמוסה בשחקנים די מוכשרים אבל עם פוטנציאל בסדר גודל בינוני ודומה - אודריך, פרנסיסקו גרסיה, כספי, דונטה גרין וג'ייסון תומפסון. יחד עם החוזה הגמור של סם דלאמבר, פטרי יוכל לבנות בעזרתם חבילה די אטרקטיבית. המטרה שלו היא להשיג פוינט גארד לגיטימי כדי להזיז באופן רשמי את טייריק לעמדת הכנף ועל הדרך לארגן לווסטפאל סגל עם היררכיה ברורה יותר.

לא מקום שאפשר להתפתח בו. כרגע

איפה כל הבלגאן הזה מעמיד את הנציג שלנו בליגה הטובה בעולם? במקום הרבה פחות טוב מלפני חודש. עושה רושם שגם אחרי כל המהפכות ווסטפאל ננעל על דונטה גרין כסמול פורוורד הפותח, בזכות היכולות ההגנתיות שלו. כספי הוא אמנם אחד הבודדים שמסוגל לקלוע שלשה בסקרמנטו כרגע, אבל זה לא עוזר לו לקבל דקות באופן קבוע. הוא נאבק על דקות מהספסל עם עוד שני שחקני חוץ לגיטימיים, וכרגע נראה שרק אם הוא ייכנס לכושר קליעה טוב במיוחד הוא יצליח לחזור להיות שחקן משמעותי.

בכלל, לא טוב לשחקן צעיר להיות בקבוצה שנמצאת בבלגאן. אם בפתיחת העונה סקרמנטו נראתה כמו קבוצה טובה מאוד להתפתח בה, עכשיו היא נראית כמו אחת הסיטואציות הגרועות ביותר שכספי יכול היה לדמיין. כל שינוי יעזור לו - החלפת מאמן תיתן לו צ'אנס להוכיח מחדש שמקומו בחמישייה וטרייד על פוינט גארד עשוי לפנות חלק מהצפיפות בעמדה שלו. גם האופציה שהוא עצמו יעבור בטרייד, לא אופציה סבירה אבל גם לא זניחה במצב הנוכחי, לא נראית רעה במיוחד כרגע. הוא הספיק לעשות לעצמו שם של שחקן ששווה צ'אנס, ויוכל בהחלט להיעזר בסיטואציה חדשה בה המקום שלו יהיה הרבה יותר ברור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully