וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדיר: "ציפיתי מבלאט לדברים אחרים"

15.11.2010 / 12:57

אלישי כדיר קיבל הבטחה שבונים עליו במכבי תל אביב, אבל הצירוף של ליאור אליהו שיבש את התוכניות: "בלאט כנראה לא חשב שאני יכול לעזור לקבוצה. בקיץ אחשוב טוב אם לחזור לשם"

מה שבאמת פגע באלישי כדיר הוא לא בהכרח מיעוט דקות המשחק במכבי תל אביב; "הרי בכל החיים שלי, תמיד התחלתי מלמטה. גם הפעם הייתי מוכן להיאבק", מספר הפורוורד בשיחה עם וואלה! ספורט.

הרגה אותו העובדה שהעסק היה מכור מראש. "עליתי למשחק מול ז'לגיריס לכמה דקות, עשיתי כמה מהלכים טובים בהגנה, עשינו ריצה טובה. זה דבר שצריך היה להרוויח לי עוד דקה ועוד דקה על הפרקט. אחרי שהחזירו אותי לספסל, נפל לי האסימון. הבנתי שזה לא באמת משנה מה אעשה, במגרש או באימון, כי זה לא יבוא לידי ביטוי בפועל. הבנתי שאין לי מה לחפש יותר במכבי. אז הלכתי".

כשחתם במכבי, מוקדם בחודש יוני, הבטיחה המערכת לכדיר הרים וגבעות. "מהשיחות שערכתי עם דייויד בלאט בתחילת הקיץ הבנתי שבונים עליי. שאקבל את הבמה להוכיח מה אני שווה. שאהיה חלק משמעותי מהסגל. אמרתי לעצמי שאם אקבל את ההזדמנות, אני אדע לנצל אותה. שלא תבין לא נכון: אני לא נכה. אני לא צריך נדבות. ראיתי את הסגל שהיה קיים כשחתמתי – היה את פניני בעמדה 3, את בלו שהוא 3-4 עם קליעה, והבנתי שיגיעו זרים בעמדות 4 ו-5. במצב העניינים הזה חשבתי שיש לי סיכוי טוב להיכנס לרוטציה".

"לא ידעתי שהעמדה שלי תהיה כל כך עמוסה"

הכל החל להשתבש כאשר בשלהי הקיץ צירפה מכבי גם את ליאור אליהו, שנחת על העמדה שלו בדיוק. "כשחתמתי במכבי, לא הייתי מודע לכך שליאור יחתום", אומר כדיר, ומודה כי "אם הייתי יודע, הייתי עושה חושבים טוב-טוב אם לבוא. ליאור באמת בחור טוב ואני אוהב אותו, אבל זה שינה מבחינתי את כל התמונה. לא נשברתי גם אז: כשליאור חתם, אמרתי לעצמי שיהיה קשה מאוד, אבל שאם המאבק יהיה שווה בשווה, אני מוכן לזה. לצערי, זה לא היה המצב".

למה מתכוון המשורר? "בלאט כנראה לא חשב שאני מסוגל לעזור לקבוצה. בקיץ, לפני שחתמתי, שמעתי ממנו דברים אחרים. הרי לא באתי למכבי כדי להיות שחקן 12. לא ידעתי שהעמדה שלי תהיה כל כך עמוסה. כשראיתי כמה פורוורדים חותמים בקבוצה, אמרתי לעצמי 'סבבה, אתם תחתימו את מי שאתם רוצים, ואני אוכיח על המגרש'. מה שלא הבנתי הוא שקבוצה שמחתימה שחקן בהרבה כסף, כנראה מחתימה אותו כדי שישחק. בתור בנאדם, בלאט הוא איש טוב. גם הוא רוצה לנצח. מבחינה מקצועית, ציפיתי ממנו לדברים אחרים".

אף ששכלית הבין בשלב מוקדם כי חלקו המקצועי שלו במכבי נמצא לדד-אנד, כדיר מספר כי נפשית הכתה בו ההכרה רק במשחק הליגה האחרון מול מכבי ראשון לציון. "ההבשלה שאני צריך ללכת הייתה תהליך, שהתחיל מוקדם והתגבר עם כל משחק וכל אימון שלא שותפתי בו. מול ראשון עליתי לשתי דקות ורציתי להספיק כל כך הרבה דברים, להוכיח שאני מסוגל, אבל לפני שהבנתי מה קורה, כבר חזרתי לספסל. אחר כך אנשים התחילו להסתכל עליי עם מבט של רחמים. קשה לשמוע אנשים שאומרים 'תראו לאן הגיע שחקן העונה, בקושי מקבל דקה מול ראשון'.

"לקראת הסוף כבר לא יכולתי שלא לשמוע כל מיני תגובות. ישראלים, כמו שאתה מכיר אותם, אומרים את הדעה שלהם בקול. כמו שעל המגרש אני יודע לא לשמוע כלום, ככה כשאני לא על המגרש אני שומע הכל. על הספסל שומעים את כל הדיבורים מסביב".

"אפילו אימון מלא לא קרה לי הרבה במכבי"

כדיר טוען כי "אין בי כעס על המערכת", אולם מדגיש ש"הייתי מתוסכל בתור שחקן כי חשבתי שהמאמן יתחשב בי קצת יותר, שיותר יבוא לקראתי. אני עדיין צעיר ואני צריך להשתפר. אם לא אשחק, אם רק אשב על הספסל, אני אלך אחורה. עכשיו אחזור להתאמן כמו שצריך, ואני בטוח שארגיש יותר טוב. תראה, בחיפה אחזור לאימונים מלאים; לא הרבה אנשים יודעים, אבל אפילו אימון מלא זה דבר שלא קרה לי הרבה במכבי. תקופה ארוכה לא התאמנתי כמו שצריך, כמו שחקן נורמאלי. זה כמובן פוגע בכושר. אם לא נותנים לי להתאמן, איך רוצים שאוכל להראות מה אני שווה על המגרש?".

המעבר לחיפה, לדבריו, הוא עבורו "כמו אוויר לנשימה. מה שקרה במכבי הרג אותי מנטאלית. זה שובר אותך. אבל אני שמח שנפתחה בפני הדלת הזו של חיפה. האם החתימה במכבי הייתה טעות? אם אתה לוקח החלטה בלב שלם, אז באותו רגע נתון זו לא טעות. בימים האחרונים חשבתי על מצב שבו אני עולה למגרש ומחטיא. כשאתה מחטיא כמה זריקות, באופן טבעי אתה קצת מתאכזב, יורד לאט יותר להגנה. בדקות הבודדות ששיחקתי במכבי ולקחתי איזו זריקה, אמרתי לעצמי: וואלה, לפני שנייה ישבתי על הספסל, אפילו לא יכולתי לעשות את זה, אז ממה יש להתבאס? אם יש משהו שאני לוקח איתי זה ההבנה שכשאתה על המגרש, אתה קובע את הגורל שלך ולא תלוי בחסדים של אחרים. וזה לקח חשוב לקריירה שלמדתי במכבי.

"מראש, חתמתי במכבי כי ידעתי שזאת הקבוצה הכי טובה בארץ", הוא ממשיך ואומר. "היורוליג זו הבמה הכי טובה באירופה. חשבתי שאני מוכן לרמה הזאת, שאוכל לעמוד בלחץ. אני עדיין מאמין בזה. באתי הכי מוכן. סיימתי את העונה שעברה מצוין, עבדתי בקיץ. למדתי שבכדורסל, בשנייה אחת אתה יכול למצוא את עצמך למטה. גמרתי את העונה שעברה בטופ, והתגלגלתי עד לתחתית. אבל אסור לתת לזה להשפיע עליך. אני אטפס חזרה למעלה, לאט ובסבלנות".

כדיר, כידוע, הושאל למכבי חיפה עד לתום העונה. בקיץ הוא אוטומטית אמור לשוב למכבי, עמה הוא מחזיק בחוזה לשנתיים נוספות. עם זאת, "בקיץ אחשוב טוב אם לחזור לשם", הוא אומר. מה עכשיו? "עכשיו אני צריך להתרכז בחיפה. אכיר את האנשים, אלמד את המערכת בתור שחקן. אני מקווה להיות שם עוד חתיכה מהפאזל, כמו שהייתי בגליל. אם אתחבר לקבוצה, אני מאמין שאוכל לעשות שם דברים יפים".

*תגובת מכבי תל אביב לא התקבלה.

ohad@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully