וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורג' סטיינברנר הלך לעולמו

13.7.2010 / 16:21

הבעלים לשעבר של ניו יורק יאנקיז, אחד האייקונים המשמעותיים בספורט האמריקאי, לקה בהתקף לב ומת בביה"ח בטמפה

ג'ורג' סטיינברנר, אחת הדמויות הצבעוניות והמשמעותיות בספורט האמריקאי ב-40 השנים האחרונות, לקה היום (שלישי) בהתקף לב והלך לעולמו. סטיינברנר חגג ב-4 ביולי את יום הולדתו ה-80, במהלכו אמר כי הוא "מרגיש טוב". היום ב-6:30 שעון מזרח ארצות הברית הוחש לבית החולים בעקבות התקף לב מאסיבי, וכעבור שלוש שעות נקבע מותו.

סטיינברנר, בנו של איל ספנות מאוהיו, היה בעלי ניו יורק יאנקיז במשך 33 שנים. הוא רכש את היאנקיז ב-1973 תמורת עשרה מיליון דולר והמשיך את מורשתם כפרנצ'ייז מצליח במיוחד, כשתחתיו זוכים הפסים ב-11 תארי אליפות חטיבת ה-AL ובשבע סדרות גמר (וורלד סירייס). ב-2006 נפרד מהקבוצה והוריש אותה לבניו.

סטיינברנר, שכונה "הבוס", היה מושא הערצה מצד אחד ולעג מצד שני בשל אופיו הקפריזי. בתקופת כהונתו פוטרו מאמנים רבים, בעיקר בשנות ה-80, עשור בו כשלו היאנקיז להעפיל לוורלד סירייס ושהדביק לארגון את הכינוי "ברונקס זו" (גן החיות של הברונקס). אישיותו השנויה במחלוקת הגיעה עד לסדרה הפופולארית "סיינפלד", שבה גולמה דמותו באופן קיצוני.

"הוא היה אדם עם חזון וענק בעולם הספורט", מסרה משפחתו בהודעה, "הוא לקח מועדון עצום בקשיים גדולים והפך אותו שוב לאימפריה מנצחת". יושב ראש העיר ניו יורק, מייקל בלומברג, הוסיף: "למעט מאוד אנשים היתה השפעה גדולה יותר על ניו יורק בארבעת העשורים האחרונים מלבד ג'ורג'. הוא אהב את העיר".

מנהל ארגון השחקנים של הליגה, מייקל וויינר, סיכם: "התשוקה שלו למשחק עזרה להחיות את אחד המועדונים המפוארים ביותר בענף. מר סטיינברנר הבין והוקיר את הכוח של השחקנים, והוא השתמש בידע שלו לטובה כדי לבסס את היאנקיז כאחד המודלים הגדולים בעולם הספורט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully